Milloin on oikeus sanoa olevansa pettynyt ystävään?
Milloin on oikeus sanoa olevansa pettynyt ystävään?
Olemme olleet ystäviä 20 vuotta. Pitäneet tiiviisti yhteyttä. Nyt olen tavoitellut ystävääni kolme kertaa soittamalla aina parin päivän välein. Ei vastaa, eikä ole soittanut takaisin. Ja tiedän, että ei ole mikään hätänä, vaan enemmän välinpitämättömyyttä reagoida.
Laitoin toisen tavoittelun jälkeen, että olisi kiva kuulla kuulumiset. Siihen hän laittoi, että soitan myöhemmin. Tavoittelin sitten vielä kerran parin päivän päästä. Ja ei ole soittanut takaisin (nyt siitä noin viisi päivää). Minusta tuo on epäkohteliasta. Mutta voiko laittaa viestin, että tulee paha mieli? Vai tulee siitä hirveä soppa, jos ilmaisee harmi mielen?
Kommentit (26)
Pitääkö vain unohtaa ja ajatella, että no soittaa, kum soittaa. En vain pääse tästä ikävästä ohitetuksi tulemisen olosta eroon
Ihmiset kestävät huonosti poikkipuolisia sanoja. Sano silti.
Mitä jos olisit itse ystävä ja ajattelisit, että ystävälläsi on joku syy siihen, ettei hän ole vastannut sinulle.
Ihmisillä on erilaisia haasteita joskus. Aina ihmiset ei jaksa puhua edes ystävän kanssa.
Riittäisikö sinulla ystävänä ymmärrystä?
Älä ota enää yhteyttä. Jos ystäväsi haluaa aidosti olla sun kans niin kaippa se soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Älä ota enää yhteyttä. Jos ystäväsi haluaa aidosti olla sun kans niin kaippa se soittaa.
Näin varmasti paras.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos olisit itse ystävä ja ajattelisit, että ystävälläsi on joku syy siihen, ettei hän ole vastannut sinulle.
Ihmisillä on erilaisia haasteita joskus. Aina ihmiset ei jaksa puhua edes ystävän kanssa.
Riittäisikö sinulla ystävänä ymmärrystä?
Riittää kyllä, mutta tiedän, että ei ole mitään hätää.
MIten ihmeessä tuolalinen voi olla edes ongelma, mulla on muutamia läheisiä ja hyviä ystäviä ja puolin ja toisin voi viesteihin vastaaminen viedä yli viikonkin, elämässä on vaan paljon kiireitä ja molemmat tietää, ettei kyse ole muusta kuin siitä, että mielummin vastaa tai soittaa kun on sopiva sauma ja aikaa vaihdella kuulumisia kuin että hirveässä kiireessä muutamalla sanalla kuittaa ohimennen.
En jaksaisi yhtään, jos ystävä pahastuisi siitä, etten vasta heti. Ja kyllä, ystävät ovat mulle todella rakkaita ja tärkeitä.
Kummallisia tällaiset ihmiset, jotka "tietävät" toisen puolesta kaiken. Kun sinä kerran tiedät, että hänellä ei ole mitään muuta syytä kuin välinpitämättömyys olla soittamatta, niin hänkin varmaan tietää missä asioissa soittelit, joten mitään takaisinsoittoa ei tarvita.
Meedioiden välistä ystävyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö vain unohtaa ja ajatella, että no soittaa, kum soittaa. En vain pääse tästä ikävästä ohitetuksi tulemisen olosta eroon
Oma on ongelmasi. Hanki enemmän ystäviä ettet roiku siinä yhdessä, joka on kyllästynyt sinuun.
Ystävällä on elämä, sulla ilmeisesti ei.
Joidenkin elinpiiri on laajempi kuin toisten.
Mullekin alkoi yksi vanhapiika viestitellä aamuseitsemästä lähtien ja välillä kiukutella joten estin sen.
Mulla on vähän muutakin tekemistä kuin katsella hänen kissavideoitaan ja leivonnaisten kuvia.
Vierailija kirjoitti:
MIten ihmeessä tuolalinen voi olla edes ongelma, mulla on muutamia läheisiä ja hyviä ystäviä ja puolin ja toisin voi viesteihin vastaaminen viedä yli viikonkin, elämässä on vaan paljon kiireitä ja molemmat tietää, ettei kyse ole muusta kuin siitä, että mielummin vastaa tai soittaa kun on sopiva sauma ja aikaa vaihdella kuulumisia kuin että hirveässä kiireessä muutamalla sanalla kuittaa ohimennen.
En jaksaisi yhtään, jos ystävä pahastuisi siitä, etten vasta heti. Ja kyllä, ystävät ovat mulle todella rakkaita ja tärkeitä.
Näin se varmaan on. Äh.
Otat asian tietenkin esiin. Itse olen huonomuistinen ja välillä kiireinen. Joskus voin olla luvannut soittaa mutta muistan vasta myöhään illalla. Seuraavana päivänä taas menen tukka putkella. Mulla on ihana ystävä, joka joskus sanoo, että nyt tuntuu että olenko tehnyt jotain loukatakseni kun susta ei kuulu mitään. Sitten puhutaan asiat halki.
Ja voihan se olla, että ystäväsi onkin loukkaantunut jostain. Jos et kysy, mistä kiikastaa, et ehkä saa ikinä tietää. Näin ne ystävyyssuhteet katkeaa kun ei voida puhua avoimesti miltä tuntuu vaan arvaillaan vain.
Vierailija kirjoitti:
Otat asian tietenkin esiin. Itse olen huonomuistinen ja välillä kiireinen. Joskus voin olla luvannut soittaa mutta muistan vasta myöhään illalla. Seuraavana päivänä taas menen tukka putkella. Mulla on ihana ystävä, joka joskus sanoo, että nyt tuntuu että olenko tehnyt jotain loukatakseni kun susta ei kuulu mitään. Sitten puhutaan asiat halki.
Ja voihan se olla, että ystäväsi onkin loukkaantunut jostain. Jos et kysy, mistä kiikastaa, et ehkä saa ikinä tietää. Näin ne ystävyyssuhteet katkeaa kun ei voida puhua avoimesti miltä tuntuu vaan arvaillaan vain.
Ihana kommentti. Kiitos tästä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Voi tosiaan olla, että hän haluaa jutella kanssasi kaikessa rauhassa ja ilman kiirettä, mutta sopivaa hetkeä ei ole löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Sitä vois myös sanoa, että sori, ei kerkeä nyt, palaan asiaan myöhemmin?
Mielestäni hän ei ole tarpeeksi kiinnostunut, 20v teki tehtävänsä ja hän menee nyt eri teille? Joku muu vie myös hänen ajan ja kiinnostuksen, tai muut ihmiset. Se on sulle epäreilua. Jos toinen lupaa, pitää lupauksen, ei sano vain. Etsi joku parempi kaveri. En viitsisi edes sanoa toiselle tai ehkä lähtiessä silleen heippa. Osa yrittää korjata mokaansa, mutta silti toistaa käytöstään. Mitään syytä ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni hän ei ole tarpeeksi kiinnostunut, 20v teki tehtävänsä ja hän menee nyt eri teille? Joku muu vie myös hänen ajan ja kiinnostuksen, tai muut ihmiset. Se on sulle epäreilua. Jos toinen lupaa, pitää lupauksen, ei sano vain. Etsi joku parempi kaveri. En viitsisi edes sanoa toiselle tai ehkä lähtiessä silleen heippa. Osa yrittää korjata mokaansa, mutta silti toistaa käytöstään. Mitään syytä ei kuulu.
Just näin!
Miksi ahdistelet ystävääsi? Hänellä on varmasti syy, ettei nyt ehdi pitämään yhteyttä ja odota rauhassa, kun hän sitten soittaa takaisin.
Silloin kun on pettynyt ystäväänsä.