Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leikkiikö teidän 4-5 vuotiaat pihalla naapurinlasten/naapuritalojen lasten

Vierailija
07.08.2008 |

kanssa yksinään? Siis ilman että olette itse paikalla. Me asumme rivitaloalueella ja uskaltaisin antaa kohta 5 vuotiaan poikamme mennä naapurilasten kanssa ulos leikkimään, mutta hän ei jostain syystä koskaan halua, vaikka aina vinkuu kun ei ole kaveria. Naapuritalojen lapset ovat vuotta tai kahta vanhempia ja leikkivät aina porukalla ulkona. Harmittaa kun poikamme ei mene koskaan mukaan ja ikkunasta kuitenkin katselee. Joskus on pari kertaa käynyt juttelemassa muiden kanssa pihalla.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex asunnossa kavereita siitti- nyt on niin itsenäisä naapureita etteivät leikkiseuraa kaipaa

Vierailija
2/21 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

perjantai jutut taitaa jo olla torstaina...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika sosiaalinen ja ia menossa höpisemään muille lapsille, tosin nyt alkanut vähän ujostellakin 4,5 v. iässä.

Vierailija
4/21 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoan lapsen voi olla vähän vaikea ottaa kontaktia vieraampiin lapsiin. Näin ainakin oli meillä.

Keskimmäinen ja kuopus solahtivat pihan porukoihin ongelmitta, mutta esikoisella oli vaikeaa. Muut lapset olisivat varmaan ottaneet, mutta hän ei uskaltanut mennä;) Onnistui niin, että häntä alettiin hakea ulos. Vihjaisepa pihan lapsille, että voisitte joskus tulla hakemaan meidän x:ää ulos.

Vierailija
5/21 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ollut aika ujo, mutta päiväkodissa kuitenkin on aina porukan mukana ja saanut aina siellä hyvin kavereita.

Vierailija
6/21 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täällä on paljon lapsia. Nyt 4v. tyttömme on leikkinyt taloyhtiön leikkipaikalla jo 3-vuotiaasta ilman että olen ollut paikalla. Siihen kyllä näkee suoraan meidän olkkarin/keittiön ikkunasta. Myös muita saman ikäisiä ja jopa nuorempia on siinä leikkimässä ilman vanhempaa. Meillä on aina pihan ovi auki, niin että kuulen koko ajan mitä siellä tapahtuu, puheenkin. Naapureiden kanssa ollaan sovittu että yhdessä pidetään lapsia silmällä ja vieraitakin lapsia kielletään.

Vierailija
7/21 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkii kyllä ulkona, mutta lähinnä omia juttujaan. Ujostelee ja kun kaikki muut ovat tosiaan isompia, niin poikamme ei osaa kaikkia leikkejä, esim kirkonrottaa kunnolla ja siksi ei kait halua mennä.

Vierailija
8/21 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä te ette mene sinne mukaan?? Me ainakin leikimme lastemme kanssa pihalla ja myös siinä samassa naapurien lasten kanssa. Ja uskokaa tai älkää, lapset nauttivat siitä, kun aikuinen on aidosti heidän kanssaan, touhuaa ja riehuu. Minä ainakin menisin lapseni kanssa ja leikkisin hänen kanssaan kirkonrottaa ja opettaisin siinä samalla leikin säännöt. Pikku hiljaa lapsi alkaa luottaa itseensä ja tarvitsee vähemmän aikuisen tukea sosiaaliseen kanssakäymiseen.

Anteeksi vaan kaikille mutta mä olen tällä hetkellä todella kypsä siihen, että tulevien ekaluokkalaisten annetaan ylittää suuria teitä ja mennä kaupalle yksinään, 4-5 -vuotiaita vaaditaan leikkimään pihalla yksinään ym. Miks hemmetissä te haluatte niitä lapsia, kun ette jaksa niiden kanssa olla muutamaa vuotta kauempaa AIDOSTI? Olette vaan huoltojoukkoja mutta ette NAUTI lasten kanssa elämisestä ja olemisesta?!?

Vierailija
9/21 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä te ette mene sinne mukaan?? Me ainakin leikimme lastemme kanssa pihalla ja myös siinä samassa naapurien lasten kanssa. Ja uskokaa tai älkää, lapset nauttivat siitä, kun aikuinen on aidosti heidän kanssaan, touhuaa ja riehuu. Minä ainakin menisin lapseni kanssa ja leikkisin hänen kanssaan kirkonrottaa ja opettaisin siinä samalla leikin säännöt. Pikku hiljaa lapsi alkaa luottaa itseensä ja tarvitsee vähemmän aikuisen tukea sosiaaliseen kanssakäymiseen.

Anteeksi vaan kaikille mutta mä olen tällä hetkellä todella kypsä siihen, että tulevien ekaluokkalaisten annetaan ylittää suuria teitä ja mennä kaupalle yksinään, 4-5 -vuotiaita vaaditaan leikkimään pihalla yksinään ym. Miks hemmetissä te haluatte niitä lapsia, kun ette jaksa niiden kanssa olla muutamaa vuotta kauempaa AIDOSTI? Olette vaan huoltojoukkoja mutta ette NAUTI lasten kanssa elämisestä ja olemisesta?!?

Vierailija
10/21 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotias tyttäremme leikkii pihalla 5-6 -vuotiaiden naapurintyttöjen kanssa ilman aikuista. Ei tarvitse siihen tukea vaan haluaa itse kavereiden kanssa leikkimään enkä näe syytä kieltää sitä. Saati tuppautua sinne mukaan.

Vierailija
11/21 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitähän voi tehdä muutenkin kuin leikkiä niiden kanssa pihalla kirkonrottaa :D

Parempi on kuulkaas että kukin touhuaa lasten kanssa tyylillään. Joku tykkää siitä pihalla touhuamisesta, jollekin taas joku muu tapa on parempi. Parastahan se yhdessäolo on silloin kun siitä nauttii sekä lapsi että aikuinen.

Vierailija
12/21 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v poikamme haluaisi kovasti leikkiä ulkona naapurinlasten kanssa, mutta nämä ovat tyttöjä ja enemmän kiinnostuneet toistensa seurasta. Välillä sentään poikakin kelpaa leikkikaveriksi, mutta usein ei oikein onnistu ja poika tulee kotiin itkemään kun tytöt meni omaan pihaansa tai sisälle leikkimään eikä huolineet mukaan. En oikein tiedä kuinka paljon voin asialle tehdä mitään, onko teillä hyviä vinkkejä? Kiukuttaa välillä etenkin yhden tytön käytös niin paljon että on vaikea suhtautua neutraalisti vaikka tälläinen onkin lasten keskuudessa tosi yleistä eikä varmaan meidän poikakaan tytöistä välittäisi jos olisi poikaseuraa. Pahalta se silti tuntuu kun oma lapsi jää syrjään.

Vierailija
13/21 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitäs sitten touhuat lapsesi kanssa ja miten otat lapsesi erityislaatuisuuden huomioon? Ap siis valitteli, ettei lapsi tohdi mennä mukaan pihan lasten leikkeihin. Eli jättää siis menemättä itse lapsen tueksi, koska ei koe sitä omakseen...joopa joo...

Vierailija
14/21 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme omakotialueella jossa valtaväestö on isovanhempi-iässä.

Vierailija
15/21 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siinä mitään, mutta ois se nyt voinut ensin kertoa siitä meille muillekin...

Vierailija
16/21 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tilannetta en ole kommentoinut vaan kommentoin lähinnä tähän: "Olette vaan huoltojoukkoja mutta ette NAUTI lasten kanssa elämisestä ja olemisesta?!?"

Nää tämmöiset on vaan niiin rasittavia yksisilmäisiä päätelmiä.

No, mitäs sitten touhuat lapsesi kanssa ja miten otat lapsesi erityislaatuisuuden huomioon? Ap siis valitteli, ettei lapsi tohdi mennä mukaan pihan lasten leikkeihin. Eli jättää siis menemättä itse lapsen tueksi, koska ei koe sitä omakseen...joopa joo...

Vierailija
17/21 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/21 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ovat molemmat avun tarpeessa, mitä tulee sosiaaliseen kanssakäymiseen ja kontaktinottoon. Tämä siis meidän vanhempien ihan oma havainto, kun leikkejä ei ole meinannut syntyä vaikka ollaan ihan lähekkäin...

Vierailija
19/21 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten älä kiltti yleistä kaikkia, jos omasi kaipaavat apua. Meillä sai tokaluokkalaisena mennä lähikauppaan ja on reipas fiksu lapsi. Pakko ei ole olla yksin tai mennä yksin mihinkään, mutta eipä tuo innostu jos äiti lähtee leikkimään pihalle hänen kanssaan. Eikä eskarilainenkaan sitä halua.

Vierailija
20/21 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten kaikki muutkin älähtävät? Ehkäpä ne, jotka kokevat, että ovat saaneet jostain taholta enemmän tai vähemmän suoraa kritiikkiä siitä, että lapsensa tekevät omiaan liian aikaisin...