Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erolla uhkailu riitatilanteessa

Vierailija
18.04.2021 |

Tilanne on siis se, että mieheni taas kehitteli riidan, jossa syytti minua omasta mielestäni ilman syytä, ja lähti ns. ovet paukkuen pari päivää sitten kaverin luo Totesi myös että avioliitto on sitten tässä. Tätä on tapahtunut aiemminkin, yleensä niin, että hän on juonut itsensä humalaan, jolloin hän on alkanut ottamaan puheeksi minun vikojani. Lopputulos on ollut löhestulkoon aina se, että niistä kehkeytyy riita ja hän kertoo haluavansa erota.

Ollaan aina näiden riitojen jälkeen puhuttu asioista ( minun aloitteesta kylläkin) ja saatu ne sovittua. Silloin mies on aina sanonut että haluaa olla yhdessä ja hetken kaikki onkin ihan hyvin. Nykyisin mies ei juo ja sen myötä nämä eroriidat ovatkin merkittävästi vähentyneet. Tämä kuitenkin vaivaa minua todella paljon, sillä minä en halua erota. Olen tehnyt paljon itsetutkiskelua, miettinyt omaa käytöstäni ja pyrkinyt kaikin tavoin elämään niin, että miehelleni ei tulisi mitään syytä haluta eroa.

Taustatietoina sen verran, että ollaan molemmat kolmekymppisiä ja takana kuuden vuoden suhde. Suhteen alussa ja se mihin mieheeni rakastuin, oli hänen hurmaava ja kaikintavoin rakastava käytös. Minusta tuntui, että ensimmäistä kertaa joku rakastaa mua oikeasti eikä pelkää näyttää sitä. Hän myös myötäili minua lähestulkoon kaikessa, mikä sinänsä oli imartelevaa mutta josta itse en pahemmin pitänyt (ja se onkin aika reilusti vähentynytkin tässä suhteen aikana).

Ja nyt kun tarkemmin ajattelee, niin tuosta alkuaikojen miehestä ei ole juuri mitään enää jäljellä. Ymmärrän toki sen, että alkuhuuma on mitä on, enkä sellaista tavoittelekaan. Se, mitä itse haluan, on tavallinen arki yhdessä. Vaikka TV:n katsomista iltaisin, ulkoilua silloin tällöin ja muuta arkista yhteistä puuhastelua.

Nykytilanne on siis se, että käymme molemmat töissä. Minulla on lyhyempi työaika, joten hoidan 90% kotityöt ja lemmikkien hoitamisen, tämä on mulle ihan fine. Kun mies tulee töistä kotiin, hän tavallisesti syö ja menee pelaamaan illaksi ps4. Itse puuhastelen tällä välin kotityöt, teen omia harrastuksiani kotona, selailen puhelinta ja katson TV/Netflix. Illalla mies sitten kömpii viereeni nukkumaan ja sama toistuu päivästä toiseen. Vapaapäivän hän yleensä käyttää myös pelaamiseen. Välissä toki juttelemmekin jotain eli hän ei ole konsolissa kiinni ihan joka sekunti. Seksiä meillä on ehkä kerran viikossa, itse haluaisin useamminkin.

Aiemmin otin puheeksi aika useinkin sen, että kaipaisin enemmän yhdessäoloa. Arkena ymmärrän että ei välttämättä jaksa, mutta esimerkiksi vapaapäivinä yhdessä lenkkeily tms. aiemmin mainitsemani yhdessä puuhastelu riittäisi minulle. Miehestäni tämä on ns. kohtuuton vaatimus, koska olemme kuulemma 24/7 yhdessä ja hänen on saatava omaa aikaa. Ja toinen syy on se, että hän ei vaan jaksa tehdä minun kanssa mitään. Tavallaan ymmärrän tämän, koska olemme molemmat tosiaan aika paljon kotona, mutta itse en koe yhdessäoloksi sitä että vietämme 100neliön ok-talossa aikaa eri huoneissa ilman, että kommunikoimme toisillemme juuri ollenkaan. Näiden kohtuuttomien vaatimusten takia mies on esimerkiksi aiemmin riidoissa sanonut haluavansa erota. Hän on usein sanonut että ei ole normaalia olla parisuhteessa koko ajan yhdessä ja osoittanut minulle näin miten absurdeja nuo mun toiveet on. Olenkin niistä puhumisen lopettanut oikeastaan kokonaan ja tyytynyt kohtalooni.

En tiedä mitä oikein tällä avautumisella täältä haen. Ehkä jotain vertaistukea tai ulkopuolisen näkökulmaa. Tunnen olevani ihan hukassa. Miestä ei ole nyt siis pariin päivään näkynyt ja viimeisin tieto mulla on se että hän haluaa minut jättää.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi olikaan tyhmempi käyttäytyjä vai käytöksen mahdollistaja?

Vierailija
2/87 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä sen, että mä olen ollut meidän suhteen aikana koko ajan hoikka ja pidän muutenkin itsestäni huolta. Liikun, meikkaan, tykkään pukeutua kivasti jne. Jos nyt joku alkaa miettimään että olen päästänyt itseni rupsahtamaan

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

” minä en halua erota”

Sitten sinun pitää oppia elämään miehen vikojen ja puutteiden kanssa.

Kivaa päivän jatkoa.

Vierailija
4/87 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs ne lapset viipyy.

Vierailija
5/87 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet miehen maksava kotipiika, jonka tehtävä on hoitaa koti ja maksaa puolet kuluista. Muuta käyttöä sinulle ei ole.

Erolla uhkailulla sinut pidetään ruodussa.

Vierailija
6/87 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

” minä en halua erota”

Sitten sinun pitää oppia elämään miehen vikojen ja puutteiden kanssa.

Kivaa päivän jatkoa.

Tarkennan siis vielä sen, että en halua erota ennenkuin ollaan tehty kaikki voitava suhteen eteen. En ajatellutkaan, että olisin tässä tilanteessa kunnes kuolema erottaa. Halusin vaan ehkä kokemuksia muilta vastaavassa tilanteessa olleilta, että onko mahdollisesti jotain mitä en itse tässä kuviossa tajua ja miten voisin ehkä miestäkin herätellä.

Ap

Vierailija
7/87 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs ne lapset viipyy.

Lapsia ei ole eikä tule.

Ap

Vierailija
8/87 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellisesti käyttäytyvä mies. Anna hänelle mitä haluaa, eli eroa.

Jatka omaa elämääsi onnellisempana ilman tuommoista pelleä.

Ja sitten siinä vaiheessa kun olet ilmoittanut eropäätöksestäsi, niin älä pyörrä, koska hän kuitenkin sanoo ettei ollut tosissaan ja että rakastaa sinua ja haluaa olla yhdessä.

Kasvaisi aikuiseksi.

Vierailija
9/87 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite antaisin miehelle vähän ajattelemisen aihetta tyyliin että oma seura kyllä kelpaa muille miehille. Jos ei ala heräileen niin vaihtoon. En jaksais passata aikuista miestä saamatta itse siitä mitään. Seuraavan kerran ku uhkailee erolla niin sanoisin että selvä, erotaan sitten. Loppuisi tuo lapsellinen käytös. Ja mitä tuo on että kaverin luo lähetään mököttään?? Mistä näitä mieslapsia riittää???

Vierailija
10/87 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin tuollaisesta suhteesta, kun kyllästyin olemaan vain kotiapulainen. 

Vierailija
11/87 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän voisi kirjoittaa jotain, mutta ei jaksa. Teidät on luotu toisillenne. Lähde vaikka ulos, ☀ paistaa.

Vierailija
12/87 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos arkena jaksaa pelata, jaksaa olla puolisonkin kanssa. Me vietetään aina kun jompi kumpi tulee töistä sellainen puolen tunnin-tunnin juttelusessio jossa kerrotaan miten töissä meni, jompi kumpi ehkä hieroo kipeää paikkaa, tms.

Nuo on noita tekosyitä että ei kerkeä. Silloin kun ei kerkeä töiden jälkeen muuta kuin käydä suihkussa, syödä iltapala ja mennä nukkumaan, niin silloin on kiire. sE että pelaillaan 3h pleikkaa(aikuinen mies??) ja sen päälle sometetaan pari tuntia sängyssä ennen nukahtamista EI OLE kiirettä.

Vierailija
13/87 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet miehen maksava kotipiika, jonka tehtävä on hoitaa koti ja maksaa puolet kuluista. Muuta käyttöä sinulle ei ole.

Erolla uhkailulla sinut pidetään ruodussa.

Tätä olen välillä itsekin pohtinut. Tuloni ovat kylläkin reilusti pienemmät eli en ihan puolia kuluista maksa, mutta oman kykyni mukaan kuitenkin.

Ap

Vierailija
14/87 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsellisesti käyttäytyvä mies. Anna hänelle mitä haluaa, eli eroa.

Jatka omaa elämääsi onnellisempana ilman tuommoista pelleä.

Ja sitten siinä vaiheessa kun olet ilmoittanut eropäätöksestäsi, niin älä pyörrä, koska hän kuitenkin sanoo ettei ollut tosissaan ja että rakastaa sinua ja haluaa olla yhdessä.

Kasvaisi aikuiseksi.

Ajattelin ihan samaa,miks roikkua löysässä hirressä koko ajan. Anna mennä. Et ole arvoisensa kun pitää tuollai lapsellisesti kiukutella. 

Voit elää täysipainoista elämää ilman tuollaista riippaa.

Niin,vanha sanonta,puheissa totta toinen puoli.

Vierailija
15/87 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän teillä ole mitään yhteistä aikaa laisinkaan vaan elätte kuin kämppikset, jotka välillä sekstailevat. Mies näkyy haluavan erota, mutta haluaa sinun tekevän sen lopullisen päätöken kuitenkin. Itse lähtisin tuollaisesta suhteesta 

Vierailija
16/87 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite antaisin miehelle vähän ajattelemisen aihetta tyyliin että oma seura kyllä kelpaa muille miehille. Jos ei ala heräileen niin vaihtoon. En jaksais passata aikuista miestä saamatta itse siitä mitään. Seuraavan kerran ku uhkailee erolla niin sanoisin että selvä, erotaan sitten. Loppuisi tuo lapsellinen käytös. Ja mitä tuo on että kaverin luo lähetään mököttään?? Mistä näitä mieslapsia riittää???

Välillä on tehnyt kyllä kieltämättä mieli näpäyttää, mutta jotenkin ajattelen että se on myös sitä lapsellista käytöstä, jota haluan mieheltäkin pois.

Ap

Vierailija
17/87 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa hämmentävän tutulta. Vain se ero meillä, että mieheni ei pelaa, vaan käyttää vapaa-aikansa liikuntaan ja mökkeilyyn. Erolla uhkailu O tosi epäkypsää ja epätervettä. Aiheuttaa paljon epävarmuutta suhteeseen ja luottamukseen.

Vierailija
18/87 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä kuka tahansa ei käyttäytyisi noin kun se hyväksytään. Ne tyypit jotka ei oo vielä kasvanut aikuiseksi testaa missä rajat menee ja käyttäytyy just niin ikävästi kun saavat. Ite en kattelis tommosta.

Vierailija
19/87 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä on tehnyt kyllä kieltämättä mieli näpäyttää, mutta jotenkin ajattelen että se on myös sitä lapsellista käytöstä, jota haluan mieheltäkin pois.

Ap

Nooh kaikille ansionsa mukaan. Ehkäpä tämä käytös olisi sitä minkä miehesikin ymmärtäisi. Jos on koittanut hyvällä eikä se tehoa niin sitten järeämmät aseet käyttöön.

Vierailija
20/87 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tavalliselta parisuhteen elinkaarelta kuin olla ja voi vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan