Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen työpaikalla se joka työkavereitten mielestä "tietää kaiken"

Vierailija
18.03.2024 |

Ja se on alkanut pikkuhiljaa ärsyttää. Okei, tiedän aika paljon esim. tietoteknisiä juttuja, otan erilaisia yleisiä ohjeita ylös esim mistä linkistå löytyy joku tarvittava tieto mitä työssäni tarvitsen ym. Mulla on tässä ajatus että kun laitan ohjeen itselle ylös tiettyyn paikkaan vaikka koneen työpöydälle ei mun tartte kaivaa sitä joka kerta jostain kauempaa. Olen ihmisenä järjestelmällinen ja työssäni myös. No, nyt se on johtanut siihen että ihmiset tulee nykyään kysymään multa neuvoja lisääntyvissä määrin. Tottakai autan, mutta on mua alkanut ärsyttämään et miksi he ei pistä itselle muistilappuja tms vaan luottavat et aina mä muka tiedän..  onko se laiskuutta vai mitä? Lisäksi mua on alettu kutsua älyköksi, älynväläykseksi ja kuulemma tiedän ja osaan kaiken ja se ärsyttää mua lisää. En todellakaan tuo osaamistani tai itseäni esiin ja päinvastoin olen virheitä tekevä ihminen, kuten muutkin. En keksi mitä voisin työkavereille sanoa takasin kun alkaa ottaa päähän tämä ja onko tuo jo v...lua. Leikinkö jatkossa etten tiedä mitään vai mitä. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pyytää palkankorotus :) 

Vierailija
2/10 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikkitietävät" eivät ole kovin suosittuja työpaikoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo ettet polta itseäsi loppuun. Nuorempana olin vähän tuollainen, kunnes huomasin, etten jaksa.

Vierailija
4/10 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sulta kysytään jotain, vastaat vain, että en nyt muista tätä. Joka kerta. Pikkuhijaa se kysely loppuu. 

Vierailija
5/10 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei olekaan se, että tiedät kaiken, vaan se että ryhdyt auttamaan kaikkia. Kieltäydy auttamasta ja älä paljasta tietäväsi asioita tai ole työpaikalla se, joka laputtaa ja nimeää kaikki paikat ja kirjoittelee ohjeita. On aivan loogista, että ihmiset kysyvät sinulta ohjeita, jos he tietävät sinun laatineen ohjeen kyseistä työtehtävää varten. Yleensä ohjeen laatijan oletetaan tietävän siitä tehtävästä, josta on tehnyt ohjeen. Ja jos harrastat hyllyjen ja laatikoiden dymoamista, niin ihmiset tulkitsevat helposti niin, että sinä olet se, joka saa päättää asioiden paikan ja ihmiset tietenkin noudattavat noita merkintöjä. Lopeta tuo ja kas kummaa, ihmiset lakkaavat kysymästä neuvojasi.

Vierailija
6/10 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytä tehdä heti selväksi "lahkeessa roikkujille" että olet töissä hoitamassa omia hommiasi ja muut saavat hoitaa omansa. Vaikka olisi mukavaa ja helppoa kun ei itse tarvitse miettiä mitään ratkaisuja kun ne saa valmiina joltain. Roikkuvat saamattomat  lusmut kyllä oppii erottamaan normaaleista satunnaisesti neuvoja kysyviltä työkavereilta jollainen jokainen on itsekin. 

Vierailija
7/10 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samassa roolissa. Ei se pienessä määrin haittaa, jos minulla on aikaa ja tiedän että toisella on kiireinen asia kesken, neuvon ihan mielelläni, mutta jotkut ihmiset näkevät auttamishalun heikkoutena ja alkavat käyttää sitä hyödyksi. Eräs kollega ei vaivautunut selvittämään mitään itse, vaan yritti käyttää minua googlena, it-tukena ja henkilökohtaisena 020202-palvelunaan. Siinä kohtaa ei auta muu kuin alkaa näytellä tyhmää ja sanoa aina en löydä, en tiedä, nyt en valitettavasti muista. Välit voivat toki viiletä, mutta eipä se haittaa kun kyse on ihmisestä joka haluaa vain käyttää hyödyksi muita.

Vierailija
8/10 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä äänekkäät "tietäjät" on eri asia. Itse ainakin olen hiljainen, mutta oikeasti tiedän ihan kaiken kesätyöntekijöiden nimistä lähtien, koska mulla on ilmiömäinen muisti. En siis todellakaan jatkuvasti ole pätemässä kaikkialla, mutta kollegat herkästi tulee kysymään multa mitä ihmeellisimpiä asioita.

Vierailija
9/10 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro heille mistä tarvittavan tiedon voi löytää. Älä anna suoria vastauksia. 

Vierailija
10/10 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa huomasin olevani työpaikan vanhin ja se, jonka oletettiin tietävän ei kaikkea, mutta melkoisesti. Ja "tunsin" kaikki vuosien takaiset jutut. - Eläke pelasti. ;D