Kerrohan rehellisesti minkälaista ruokaa taloudessanne syödään?
Oletko yhden hengen taloudessa asuva sinkku vaiko perheellinen ja onko erikoisruokavalio vai ei? Ruokailut voi kertoa ilman veetuilua kiitos.
Kommentit (78)
40 jatkaa: Unohtui, että turkkilaista jogurttia, johon makeutusainetta ja puolukoita tai mustikoita. Menee jälkkäristä. Joskus toinenkin hedelmä päivässä.
Tämän viikon ruokalista:
Ma pasta pesto
Ti minestronekeitto
Ke lasagne
To kananfileitä uunissa
Pe täytetyt kesäkurpitsat
Kaikki tehdään itse alusta loppuun.
Aamuisin proteiinijugurtti/rahka, lounaaksi sellainen laadukkaampi mikroateria, päivälliseksi voileipiä useimmiten goudalla ja metwurstilla. Lounaan/päivällisen kanssa myös joku hedelmä. Näin menee varmaan yli puolet päivistä.
Asun yksin. Syön lihaa, kanaa, kalaa, kasviksia, riisiä, tattaria, raejuustoa, kanamunia ja hedelmiä. Harvoin eineksiä ja herkkuja.
Yksinasuva sinkku, aivan tavallisia kotiruokia teen ja syön, nämä vege ja muut hömpötykset on naurettavia.
Vierailija kirjoitti:
Yksinasuva sinkku, aivan tavallisia kotiruokia teen ja syön, nämä vege ja muut hömpötykset on naurettavia.
Miksi ne ovat mielestäsi hömpötystä ja naurettavia?
Meitä on kaksi. Syödään 2 päivänä keittoja, 2 päivänä kalaa, 2 päivänä kanaa ja lihaa. Aina kasviksia, vihanneksia, salaatteja, hedelmiä, kananmunia ym. Aamulla puuroa ja marjoja ja joskus marjakeittoa ja maitoa.
Nudels keittää pastaa sit pannuun. Sipuli touf oli mut vooolla mikä vaan!! Nuudlit aka useesti coscos ja sit bulgur joo risi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne ovat mielestäsi hömpötystä ja naurettavia?
Ilmeisesti joku vielä kuvittelee että teurastamolla on eläimillä jotenkin hilpeäkin tunnelma.
Yleensä mun aamupala on paistettu muna leivän päällä, jogurttia myslin ja/tai marjojen kanssa ja kahvi.
Töissä syön leivän (päällä juustoa) ja hedelmän, teetä.
Iltaruuaksi sitten aika kasvispainotteisesti, vaikka en kasvissyöjä olekaan. Ja tykkään laittaa ruokaa, että ihan helposti voin käyttää kauankin aikaa siihen ruuan laittoon, mutta oon myös suunnitelmallinen. Tällä viikolla oon syöny esim. kasvispastaa ja Nizzan salaattia.
Oon parisuhteessa, mutta en asu poikaystäväni kanssa. Kun ollaan yhdessä tehdään usein jotain erikoisempaa.
Yksin asun. Tänään illalliseksi sisäfilepihvi, lohkoperunat, salaatti. Laitan joka päivä ruokaa. Eineksistä en välitä.
Nopeiksi välipaloiksi voileipiä, hodareita ja gua baoja (höyrytetty sämpylä lihalla ja kimchillä). Jugurtti ja banaani ei oikein maistu, mut vähän liikaa hiilareita tulee vedettyä.
Lämpimäks ruuaksi usein opiskelijaruokalan ruokia. Kotona sitten usein pakastepelmeneitä lihaliemessä smetanalla, borssikeittoa smetanalla, ruokaisia salaatteja, nopeita pastoja ja joskus saatan käydä päivän subin tai sushia. Poronkäristys+muusia ja makkarakastike+perunaa hyvillä lisukkeilla, kun perinteisempää kotiruokaa tekee mieli.
Olen parikymppinen sinkku opiskelijatyttö.
Kahden aikuisen talous. Syödään hyvin ja monipuolisesti, lihaa, kanaa ja kalaa ja aina on ruualla joko salaattia tai lämpimiä kasviksia. Tehdään itse kaikki ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin sinkku söisin nakkeja ja ranskalaisia. Onneksi mies kokkaa mielellään ja kokeilee innolla uusia ruokalajeja ja ruuanlaittotekniikoita.
Huoh, ollapa tuollainen puoliso! Olen sinkku ja lopen kyllästynyt ruoanlaittoon. Mutta rahat ei riitä siihen että eläisin eineksillä tai noutoruoalla, ja kyllä nekin pidemmän päälle kyllästyttäisivät (kokemusta on yhden putkirempan ajalta).
Olen sinkku ja siis kokkaan itse, yleensä jotain keittoa tai pataruokaa tai laatikkoa, johon riittää silputa kaikki ainekset yhteen astian ja antaa lieden hoitaa homma loppuun. Voileipiä menee lisäksi vähän liikaakin. Noihin ruokiin yritän upotta reippaasti kasviksia, ja lisäksi tulee naposteltua porkkanaa, kurkkua ym. aika usein.
Miehen kanssa kahdestaan. Syödään kyllä ihan mitä sattuu, välillä täysin epäterveellistä mättöä, välillä salaatteja ja usein siltä väliltä.
Mulla on lounaana yleensä salaatti ja hedelmä, miehellä leipää ja hedelmiä, eväitä syödään töissä.
Eilen haettiin meksikolaista sormiruokaa. Vihanneksia kyllä pyritään syömään riittävästi, vaikka sitten napsimalla pikkutomaatteja ja porkkanoita, jos ei jakseta salaattia väsätä. Ruokiin lisätään vihanneksia kyllä ja ollaan kaupan wokkien suurkuluttajia, laiskoja tekemään niitä itse.
Kaksi aikuista. Syödään paljon paljon kasviksia, salaatteja, luomulihaa, pääasiassa lammasta tai kanaa, mies syö nautaa. Paljon erilaisia kaloja. Suositaan lähiruokaa tai luomua. Kesällä kasvatetaan itse iso osa kasviksista.
Kaksi aikuista ja yksi teini-ikäinen.
Minulla aina arkena aamupalaksi puuroa, teinillä leipää, mies ei syö aamupalaa. Lounaaksi edellisen päivän illallisella jäänyttä tai sitten einestä. Iltaruuan syömme yhdessä klo 17 aikoihin, ihan perusruokaa, kanaa, riisiä, kasviksia. Viikonloppuisin syömme paremmin ja pidemmän kaavan mukaan, esim. tänään illalliseksi: graavilohta sipulin kanssa, ja sitten sisäfilepihvit.
Vierailija kirjoitti:
Hevosta
koiria
rottia
kissoja
lepakoita
Hyvä kun muistutit, voisinkin taas ostaa hevosta, kun käyn Prismassa. Lähikaupasta ei saa.
5 henkeä, 3 paljon urheilevaa teinipoikaa: lihaa. Aina. Joka aterialla. Paljon. Ja salaattia ämpärillinen. Kaikki menee, ei oo tarvetta biojäteastialle.
Köyhän ruokavalio. Tosi paljon kaikkea itse kasvatettua ja kerättyä ( mustikkaa, vadelmaa, puolukkaa, mustaherukkaa, punaherukkaa, omenaa, karviaisia, perunaa, porkkaanaa, sipulia, erilaisia villli- ja puutarhayrttejä. Lisäksi paljon palkokasveja mm. linssejä .
Toisinaan kalaa ja joskus harvoin lihaa.
Itse leivottua leipää, kaupasta lähinnä suolaa ja munia, tomaattivalimisteita (kasvatan kyllä osan itse, mutta kesällä ovat niin halpoja, että säilön paljon).