Naisten ahdistelu on arkipäivää
”En ole heidän silmissään ihminen vaan esine” – Helsingin seudulla elävät naiset kertovat kahlitsevista varotoimista, joihin julkinen ahdistelu pakottaa:
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007920348.html?share=5deabb18765670a…
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon näitä ahdisteleva miehiä on?
Miehet ahdistelee ei tarkoita, että kaikki miehet ahdistelee.
Kaikki eivät myöskään varasta. Oletko siis sitä mieltä että varastamiseen ei tarvitse puuttua?
puuttukoot ne keitä asia koskee jollakin tavalla. ei minua henk koht kiinnosta joku satunnainen myymälävaras.
Toivot kuitenkin että jos naapurisi näkee että kotiisi murtaudutaan, hän soittaa poliisille. Itse et tee samaa. Olet siis yhteiskunnan vapaamatkustaja.
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Maailma olis parempi paikka ilman miehii, vai mitä AP? :)
Sinulle ainut tapa olla olemassa tässä maailmassa on ahdistella naisia. Jos et saa ahdistella, et pysty olemaan.
Joidenkin pitää saada käyttää valtaa, alistaa jotta itse kokisi olevansa jotain. Se kertoo aina kiusaajan olemattomasta itsetunnosta.
Terveet ihmiset ei hae valta-asettelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole eläissäni yhtään naista ahdistellut joten turhaa siitä on minulle ruikuttaa tai syyllistää minua jonkun Turhapuron touhuista.
Uskon sen. Ahdistelevista miehistä on haittaa myös teille kunnollisille miehille. Siksi toivoisinkin, että ottaisitte miehinä voimakkaammin kantaa sitä vastaan. Maailma, jossa naisia ei ahdistella, on parempi myös miehille.
Miksi minun pitäisi ottaa kantaa toisten tekemisistä? En ole mikään poliitikko tai viranomainen, minä haluan vain olla rauhassa ilman tuota asennetta että minun pitäisi tehdä asialle jotain johon en ole tippaakaan syyllinen. Koen tuollaisen ahdistavana.
Itse leikin kerran whiteknighttia - muija itse sanoi että olin ärsyttävä että hän ei puolusteluja tarvi. Sitten haukkui seksitiseksi. Sitten meni sen hakkaajan kanssa panemaan kun minä jäin yksin
Neitsyt 35v mies
Vaikken tätä tarinaa usko, niin onhan se usein vaikea sivustakatsojana tai ohikulkijana puuttua, ja joskus pelkästään puuttumalla voi itse joututa aggression kohteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole eläissäni yhtään naista ahdistellut joten turhaa siitä on minulle ruikuttaa tai syyllistää minua jonkun Turhapuron touhuista.
Uskon sen. Ahdistelevista miehistä on haittaa myös teille kunnollisille miehille. Siksi toivoisinkin, että ottaisitte miehinä voimakkaammin kantaa sitä vastaan. Maailma, jossa naisia ei ahdistella, on parempi myös miehille.
Miksi minun pitäisi ottaa kantaa toisten tekemisistä? En ole mikään poliitikko tai viranomainen, minä haluan vain olla rauhassa ilman tuota asennetta että minun pitäisi tehdä asialle jotain johon en ole tippaakaan syyllinen. Koen tuollaisen ahdistavana.
Mitäpä arvelet jos saat kadulla turpaan oikein kunnolla ja muut "kokevat ahdistavana" soittaa poliisille?
Ja miten tuollainen väkivalta on verrattavissa siihen että minun pitäisi muka kierrellä tuolla huutelemassa että soosoo Turhapurot älkää ahdistelko? Totta helvetissä minäkin akuuttiin väkivaltatilanteeseen puutun jos sellaisen näen mutta minun tehtäväni ei ole vaahdota siitä jos joku on sanonut sinulle jotain sinun perseestäsi.
Ei. Kysymys kuului: mitä ajattelet kun sinä olet väkivallan kohde. Mitä teet kun sinun perseesi piestään kadulla etkä voi mitään. Etkä saa apua jota sinä tarvitset. Olet kohde. Mitä teet jos et saa apua?
Jännä juttu, että tuonkin artikkelin alussa annettiin ymmärtää, että huomattava osa kyselyyn vastanneista oli miehiä. Silti jutussa ei sanallakaan siteerattu näitä kommentteja, eikä muutenkaan käsitelty asiaa. Milloin saamme mediaan jutun miesten kokemasta ahdistelusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon näitä ahdisteleva miehiä on?
Miehet ahdistelee ei tarkoita, että kaikki miehet ahdistelee.
Kaikki eivät myöskään varasta. Oletko siis sitä mieltä että varastamiseen ei tarvitse puuttua?
puuttukoot ne keitä asia koskee jollakin tavalla. ei minua henk koht kiinnosta joku satunnainen myymälävaras.
Toivot kuitenkin että jos naapurisi näkee että kotiisi murtaudutaan, hän soittaa poliisille. Itse et tee samaa. Olet siis yhteiskunnan vapaamatkustaja.
en koe että heillä olisi siihen mitään velvollisuutta tai tarvetta
Mitä vaurioita se aiheuttaa kun on lapsesta saakka saalistettavana ollut ensin sairaiden päihdeongelmaisten enojen taholta ja sitten äidin uusien miesystävien taholta. Mitään apua ei ole koskaan saanut mielenterveysongelmiin.
Kaikkein sairaimmat miehet jäivät yksinhuoltaja naiselle valikoitaviksi ja ja kun äidin silmät eivät olleet näkemässä niin kamala houkutus näillä sairailla äijillä oli sitten seksuaalista viettiään kohdistaa nuorempiin kuin vanhaan akka ei kiinnostanut muuta kuin sen lapset enemmänkin. Mitään lastensuojelua ei ollut ja naapurit pelkäsivät kostoa niin paljon että sulkivat silmänsä ettei vaan ala itselleen tulemaan mitään hankaluuksia.
Kun nykyään ihan kaikista pienimmistäkin puuttumisesta kamalaan lasten mekkalaan tai häiriöihin saa järkyttäviä uhkauksia niin että kasvattaa eikä kieltää saa yhtään mitään vaan antaa hyppiä silmille tai jos ei anna niin on hankaluuksissa on sekin ihan sairasta. Minä en ainakaan enää puutu kiusaamiseen enkä yhtään mihinkään niin en saa raivokkaita vanhempia kimppuuni. Kaikkein parasta on vaan olla näkemättä yhtään mitään ja olla totaalisen välinpitämätön. Kantapään kautta kyllä sen oppii.
Samanlaisia puuttumattomia ja silmänsä sulkevia ihmisiä oli nuoruudessani koko lähipiiri. Jollekkin jos yritti viestiä että kaikki ei ollut hyvin niin sanottiin että onhan sinulla ainakin ruokaa ja perustarpeista huolehditaan. Valittaa ei saanut mistään. Järkyttävintä oli kun äitini nukkui ja minä tein läksyjä omassa huoneessani niin isäpuoli tuli heiromaan hartioitani ja ne lipsahtivat rinnoilleni. Olin hetken kauhuissani ja sitten lähdin tilanteesta pois vessaan ja nukuin siellä aikani ovi lukossa. Kännyköitä ei ollut että olisin mihinkään voinut soittaa. Äidille ei sellaista uskaltanut kertoa kun sille ei voinut mitään muutenkaan puhua. Minussa oli se syy kun en hyväksynyt ketään hänen miestään. Olin aiemmin kritisoinut kun kotimme oli kuin hotelli hänen vaihtuville miehille.
Minusta on aivan käsittämätön ajatus, että ihmiskunta jakautuisi joihinkin naisten ja miesten kollektiiveihin, jotka toimivat yksissä tuumin. Kenelläkään miehellä ei ole toisten miesten tekemisiin yhtään enempää vaikutusmahdollisuuksia kuin naisellakaan. Ihan samalla tavalla kuin esimerkiksi punatukkaiset eivät voi määräillä toistensa tekemisiä. Eivätkä naiset toistensa.
Sääntöperusteinen yhteiskunta on olemassa juuri sitä varten, että samalla alueella asuvat ihmiset voivat sukupuoleen katsomatta yhteisillä päätöksillä rajoittaa ei-toivottuja käyttäytymisiä. Tämä tapahtuu lakeja säätämällä ja valvomalla. Näihin osallistuvat tasa-arvoisessa demokratiassa kaikki ihmiset sukupuolestaan riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä arvelet jos saat kadulla turpaan oikein kunnolla ja muut "kokevat ahdistavana" soittaa poliisille?
Ja miten tuollainen väkivalta on verrattavissa siihen että minun pitäisi muka kierrellä tuolla huutelemassa että soosoo Turhapurot älkää ahdistelko? Totta helvetissä minäkin akuuttiin väkivaltatilanteeseen puutun jos sellaisen näen mutta minun tehtäväni ei ole vaahdota siitä jos joku on sanonut sinulle jotain sinun perseestäsi.
Ei. Kysymys kuului: mitä ajattelet kun sinä olet väkivallan kohde. Mitä teet kun sinun perseesi piestään kadulla etkä voi mitään. Etkä saa apua jota sinä tarvitset. Olet kohde. Mitä teet jos et saa apua?
Jos et tajunnut kantaani niin sitten en voi mitään. Minä en ala toistelemaan sanomisiani idiootille.
Vierailija kirjoitti:
Jos linkkaa tänne maksumuurin takana olevia tekstejä, niin voisi samalla vaivalla copypasteta tekstinkin.
Olisi kiva tietää, minkä pohjalta keskustellaan...
En ole ap, mutta tuolla toisessa ketjussa oli muutamia katkelmia jutusta, joten kopion ne tähän:
"Ahdistelun yleisyydestä on vain suuntaa-antavia tutkimuksia.
38 prosenttia naisista on kokenut jonkinlaista ahdistelua, kertoo valtioneuvoston vuoden 2017 tasa-arvobarometri, joka kerää tutkittua tietoa tasa-arvoon liittyvistä asenteista, mielipiteistä ja kokemuksista.
Ahdistelu on huomattavasti yleisempää alle 35-vuotiaiden naisten keskuudessa. Heistä yli puolet, 56 prosenttia, kertoi kokeneensa häirintää. Samaa kertovat kymmenet naiset HS:n kyselyssä."
"Moni nainen kertoo tunteneensa ahdistelusta suuttumuksen lisäksi myös häpeää ja syyllisyyttä. Olenko itse syypää ahdisteluun?
Sekin lienee patriarkaatin perintöä, Saresma sanoo.
”Perinteisesti on ajateltu, että naisen tehtävä on vahtia ja valvoa omaa siveyttään. Ja vaikka nainen ei ole siitä kaikissa tilanteissa itse voinut päättää, on häpeä ja syyllisyys kuitenkin kautta aikojen kuulunut juuri naiselle – ei miehelle.”
Saresman mukaan esimerkiksi musiikki ja elokuvat opettavat meille edelleen tiedostamatta erilaisia asenteita ja asetelmia. Yksi on esimerkiksi sellainen, että nainen on uhri ja mies saalistaja.
”Kuinka monet elokuvat tai laulut kertovat samaa tarinaa siitä, että mies jatkaa naisen liehittelyä niin kauan, että nainen lopulta suostuu.”
Itsepintaisen aggressiiviset miehet ovatkin kyselyyn vastanneiden yleisimpiä kauhukokemuksia. Moni nainen kertoi saaneensa ahdistelun loppumaan kertomalla aviomiehestä tai poikaystävästä. Siinä missä naisen kielto ei tehoa, onnistuu kuvitteellinen mies.
Tämä liittyy Saresman mukaan siihen, että nainen koetaan edelleen miehen omaisuudeksi.
”Nainen otetaan miehen omaisuudeksi luvattomalla koskettamisella. Sen voi estää vain lojaalius muille miehille.”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos linkkaa tänne maksumuurin takana olevia tekstejä, niin voisi samalla vaivalla copypasteta tekstinkin.
En ole ap, mutta tuolla toisessa ketjussa oli muutamia katkelmia jutusta, joten kopion ne tähän:
38 prosenttia naisista on kokenut jonkinlaista ahdistelua, kertoo valtioneuvoston vuoden 2017 tasa-arvobarometri, joka kerää tutkittua tietoa tasa-arvoon liittyvistä asenteista, mielipiteistä ja kokemuksista.
Ahdistelu on huomattavasti yleisempää alle 35-vuotiaiden naisten keskuudessa. Heistä yli puolet, 56 prosenttia, kertoi kokeneensa häirintää. Samaa kertovat kymmenet naiset HS:n kyselyssä."
"Moni nainen kertoo tunteneensa ahdistelusta suuttumuksen lisäksi myös häpeää ja syyllisyyttä. Olenko itse syypää ahdisteluun?
”Perinteisesti on ajateltu, että naisen tehtävä on vahtia ja valvoa omaa siveyttään. Ja vaikka nainen ei ole siitä kaikissa tilanteissa itse voinut päättää, on häpeä ja syyllisyys kuitenkin kautta aikojen kuulunut juuri naiselle – ei miehelle.”
Saresman mukaan esimerkiksi musiikki ja elokuvat opettavat meille edelleen tiedostamatta erilaisia asenteita ja asetelmia. Yksi on esimerkiksi sellainen, että nainen on uhri ja mies saalistaja.
”Kuinka monet elokuvat tai laulut kertovat samaa tarinaa siitä, että mies jatkaa naisen liehittelyä niin kauan, että nainen lopulta suostuu.”
Itsepintaisen aggressiiviset miehet ovatkin kyselyyn vastanneiden yleisimpiä kauhukokemuksia. Moni nainen kertoi saaneensa ahdistelun loppumaan kertomalla aviomiehestä tai poikaystävästä. Siinä missä naisen kielto ei tehoa, onnistuu kuvitteellinen mies.
Tämä liittyy Saresman mukaan siihen, että nainen koetaan edelleen miehen omaisuudeksi.
”Nainen otetaan miehen omaisuudeksi luvattomalla koskettamisella. Sen voi estää vain lojaalius muille miehille.”
”Heti kun tyttölapsi alkaa lähestyä puberteettia, pitää hänet tavallaan laittaa ruotuun. Naista pitää pitää kurissa, kunnes tämä on ohittanut lisääntymisiän. Onko tämä myös tapa kertoa nuorille tytöille, että he eivät saa olla liikaa miehisellä julkisella alueella ja näkyä?”
Myös nämä kohdat oli copypastettu artikkelista:
"HETERONORMATIIVINEN kulttuuri on Saresman mukaan ahdistava myös monille miehille, jotka eivät sovi annettuun tiukkaan miehen muottiin.
Siksi muutos parempaan on mahdollinen, Saresma uskoo.
Meillä kasvaa myös uusi sukupolvi, jolla on ihan uusia ajatuksia sukupuolesta ja sen merkityksestä. Myös kasvatuksella voi vaikuttaa siihen, miten ihmisten välinen tasa-arvo toteutuu."
”Älä opeta vain tyttärellesi, miten ahdistelua vältellään. Opeta poikasi ihailemaan väkivallattomuutta ja muiden ihmisten kunnioittamista ulkoisista ominaisuuksista riippumatta”, Saresma sanoo.
”Muutos alkaa empatiasta ja toisen tunteista välittämisestä.”
Härskejä vitsejä ei tarvitse kuunnella, vaan niiden kertojan voi keskeyttää. Ketään ei sovi koskea ilman lupaa, ja toista kannattaa kuunnella.
Kun nämä asiat ottaa huomioon, on aika helppo tietää, missä raja kulkee.
”Ei tarkoittaa ei. Tässä on aika vähän sellaista harmaata aluetta.”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on lähennellyt nainen... olin 17 v.
N47
Kuuluitko naisten maajoukkueeseen?
En. Vaan olin eräässä kesäkerhossa. Vetäjä lähenteli.
Yksinhuoltaja naiset ovat ihan sokeita jos saa jonkun äijän ja rakastuu. Sitten ne eivät näe mitään tai halua nähdäkkään kun pikkuhiljaa sen äijän mielenkiinto alkaa kohdistumaan hänen lapsiinsa epäsopivalla tavalla.
Ilmitullessa se yh ressukka sitten vierittää syyn lapseensa että tämä houkutteli sen miesparan niin ettei siinä miehessä ollutkaan mitään syytä kun on ihan mahdotonta uskoa. Samoin kävi meilläkin että olin jotenkin houkutellut ja keikistellyt sille äijälle kun olin ihan tavallisesti ollut kodissani. Syytin äitiäni että mikä vi....n hotelli tämä meidän koti on vieraalle miehelle. Se mies ei osallistunut kodinhoitoon, laskuihin eikä yhtään mihinkään muuta kuin kävi naimassa ja elämässä meillä kuin täyden ylläpidon hotellissa niin että vaatteetkin pestiin. Ikinä se ei tuonut ruokaa kun tuli hotelliimme. Järkyttävintä oli että se vieras äijä änkesi saunaammekin alasti pesemään muniaan ihan vain kaikkien nähden ja minua yökötti.
Sain kyllä ihmeellisimmän ja erikoislaatuisimman parisuhde mallin mitä ikinä voi ollakkaan. Noin epänormaalista perheestä lähtöisin oli aika vaikeeta sitten perustaa omaa parisuhdetta kun se malli oli ihan sairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet hei. Ei tässä missään kohtaa yleistetty, että KAIKKI miehet ahdistelee naisia. Väittäisin että melko pieni osuus kaikista miehistä on sellaisia pöpipäitä. Ongelma on silti todellinen, ja siitä pitää voida puhua. Täällä on helppo hypätä seuraavaan ketjuun, ellei tämä aihepiiri kiinnosta.
Itselle osui jostain syystä 2-3 vuotta sitten kohdalle useampi ahdistelija lyhyen ajan sisään. Istuivat junassa tai metrossa viereen ja saattoivat istua ensin hyvän tovin hiljaa paikoillaan, kunnes yrittivät ruveta ykskaks tunkemaan kättään mun reidelle tai jalkoväliin. Siihen asti en ollut kokenut ahdistelua oikein koskaan. Se vaikutti jonkin verran omaan turvallisuudentunteeseen ja vaikuttaa edelleen, vaikkei nyt ole onneksi tapahtunut pitkään aikaan enää vastaavaa . Olen aika pienikokoinen ja miehet on yleisesti ottaen fyysisesti niin paljon vahvempia, että jos joku päättäisi tosissaan käydä päälle ja raiskata niin en usko että pystyisin estämään sitä mitenkään. Kyllähän se vähän jäytää tuolla takaraivossa. En tiedä kuinka moni mies sitä tulee välttämättä ajatelleeksikaan, että millaista tuolla on kulkea naisen näkökulmasta kun tiedät jääväsi käytännössä automaattisesti alakynteen jos joku munapää päättää ruveta öykkäröimään. Eikä kellään lue otsassa lappua, että "minä olen kusipää" tai "minä olen normaali". Pahimmassa tapauksessa jokainen vastaantulija voi tuntua riskitekijältä varsinkin, jos se turvallisuudentunne on saanut pahasti osumaa omien tai lähipiirin kokemusten vuoksi, ja se on täysin relevantti tunne.
Siltikään kukaan ei väitä että kaikki miehet olisi kusipäitä. Suurin osa teistä on ihania tyyppejä <3 Ihmettelen vain, että miksi tuo avaus on saanut näin negatiivisia kommentteja?
Johtuu siitä, että tuollaiset ahdistelijat päivystävät täällä. Maailma muuttuu, ne tietävät sen ja ne pelkäävät. Niille ei ole täällä enää kauan tilaa. Yrittävät estää väistämättömän tuolla räksytyksellä.
Ahdistelijoita tulee aina olemaan, sori vaan. Kaikkien aivot eivät kerta kaikkiaan istu sosiaaliseen normistoon ja sitä ei voi millään lainsäädännöllä tai tsemppikampanjalla muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Heti kun tyttölapsi alkaa lähestyä puberteettia, pitää hänet tavallaan laittaa ruotuun. Naista pitää pitää kurissa, kunnes tämä on ohittanut lisääntymisiän. Onko tämä myös tapa kertoa nuorille tytöille, että he eivät saa olla liikaa miehisellä julkisella alueella ja näkyä?”
Myös nämä kohdat oli copypastettu artikkelista:
"HETERONORMATIIVINEN kulttuuri on Saresman mukaan ahdistava myös monille miehille, jotka eivät sovi annettuun tiukkaan miehen muottiin.
Siksi muutos parempaan on mahdollinen, Saresma uskoo.
Meillä kasvaa myös uusi sukupolvi, jolla on ihan uusia ajatuksia sukupuolesta ja sen merkityksestä. Myös kasvatuksella voi vaikuttaa siihen, miten ihmisten välinen tasa-arvo toteutuu."
”Älä opeta vain tyttärellesi, miten ahdistelua vältellään. Opeta poikasi ihailemaan väkivallattomuutta ja muiden ihmisten kunnioittamista ulkoisista ominaisuuksista riippumatta”, Saresma sanoo.
”Muutos alkaa empatiasta ja toisen tunteista välittämisestä.”
Härskejä vitsejä ei tarvitse kuunnella, vaan niiden kertojan voi keskeyttää. Ketään ei sovi koskea ilman lupaa, ja toista kannattaa kuunnella.
Kun nämä asiat ottaa huomioon, on aika helppo tietää, missä raja kulkee.
”Ei tarkoittaa ei. Tässä on aika vähän sellaista harmaata aluetta.”
Miten teidät muut on oikein kasvatettu? Meillä kaikki muut perheenjäsenet naisia paitsi isä.
Ei meitä pyydetty passaamaan ketään. Ehkä kasvatus on sitten erilaista jos perheessä on molempia sukupuolia. Mutta luulen, että meillä ei olisi ollut niin väliä vaikka poikia olisi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet hei. Ei tässä missään kohtaa yleistetty, että KAIKKI miehet ahdistelee naisia. Väittäisin että melko pieni osuus kaikista miehistä on sellaisia pöpipäitä. Ongelma on silti todellinen, ja siitä pitää voida puhua. Täällä on helppo hypätä seuraavaan ketjuun, ellei tämä aihepiiri kiinnosta.
Itselle osui jostain syystä 2-3 vuotta sitten kohdalle useampi ahdistelija lyhyen ajan sisään. Istuivat junassa tai metrossa viereen ja saattoivat istua ensin hyvän tovin hiljaa paikoillaan, kunnes yrittivät ruveta ykskaks tunkemaan kättään mun reidelle tai jalkoväliin. Siihen asti en ollut kokenut ahdistelua oikein koskaan. Se vaikutti jonkin verran omaan turvallisuudentunteeseen ja vaikuttaa edelleen, vaikkei nyt ole onneksi tapahtunut pitkään aikaan enää vastaavaa . Olen aika pienikokoinen ja miehet on yleisesti ottaen fyysisesti niin paljon vahvempia, että jos joku päättäisi tosissaan käydä päälle ja raiskata niin en usko että pystyisin estämään sitä mitenkään. Kyllähän se vähän jäytää tuolla takaraivossa. En tiedä kuinka moni mies sitä tulee välttämättä ajatelleeksikaan, että millaista tuolla on kulkea naisen näkökulmasta kun tiedät jääväsi käytännössä automaattisesti alakynteen jos joku munapää päättää ruveta öykkäröimään. Eikä kellään lue otsassa lappua, että "minä olen kusipää" tai "minä olen normaali". Pahimmassa tapauksessa jokainen vastaantulija voi tuntua riskitekijältä varsinkin, jos se turvallisuudentunne on saanut pahasti osumaa omien tai lähipiirin kokemusten vuoksi, ja se on täysin relevantti tunne.
Siltikään kukaan ei väitä että kaikki miehet olisi kusipäitä. Suurin osa teistä on ihania tyyppejä <3 Ihmettelen vain, että miksi tuo avaus on saanut näin negatiivisia kommentteja?
Johtuu siitä, että tuollaiset ahdistelijat päivystävät täällä. Maailma muuttuu, ne tietävät sen ja ne pelkäävät. Niille ei ole täällä enää kauan tilaa. Yrittävät estää väistämättömän tuolla räksytyksellä.
Ahdistelijoita tulee aina olemaan, sori vaan. Kaikkien aivot eivät kerta kaikkiaan istu sosiaaliseen normistoon ja sitä ei voi millään lainsäädännöllä tai tsemppikampanjalla muuttaa.
Eikö tuo ahdistelu ole mt-ongelma?
Mitä tarkoitetaan ahdistelulla? Määritelkää nyt tarkemmin, onko se kähmimistä vai rivo ele, vai liian pitkä katse.
Onko se rikollista toimintaa vai huonoa käytöstä. Feministit mieluusti sekoittavat nämä kaikki samaan kulhoon, niin siitä tulee muhevampi soppa, ja syyllistäminen on helpompaa.
Eiköhän aika monet miehet päästä jonkun nasevan kommentin jos kävelee vähänkin hyvänäköisenä v arsinkin raksapoikien ohi,, tai autosta vihellellä. ei kivaa.
Siellä bussissa, metrossa, ja kadulla mies on moninkertaisesti suuremmassa vaarassa joutua väkivallan uhriksi kuin nainen. ja ihan samalla tavalla mieskin jää lähes varmasti alakynteen, koska ei se väkivallan tekijä valitse itseään vahvempaa uhria. Ei siis järjellä ajateltuna pitäisi olla yhtään ahdistavampaa liikkua julkisissa tiloissa naisena kuin miehenä. Kotona oman puolison seurassa olemisen pitäisi olla naisille pelottavampaa.