Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisten ahdistelu on arkipäivää

Vierailija
17.04.2021 |

”En ole heidän silmissään ihminen vaan esine” – Helsingin seudulla elävät naiset kertovat kahlitsevista varotoimista, joihin julkinen ahdistelu pakottaa:

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007920348.html?share=5deabb18765670a…

Kommentit (196)

Vierailija
181/196 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on lähinnä ahdisteltu näiden laumoissa kulkevien ei-suomalaisten nuorten puolesta joille ei selvästi ole kotona opetettu naisten kunnioitusta.

Ymmärrän, että lähtömaassa mies on saattanut olla kuningas joka saa tehdä mitä vain, mutta luulisi, että jo tässä vaiheessa olisi oppinut, että Suomessa miehet ja naiset ovat tasa-arvoisia. En epäile yhtään, etteikö osa kotimaisistakin miehistä olisi tapakasvatuksen tarpeessa, mutta tämä mainitsemani on käytännössä päivittäin toistuvaa.

Olet väärässä. Mies on naisen yläpuolella koska on ylivertainen sukupuoli. 

Vierailija
182/196 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on lähinnä ahdisteltu näiden laumoissa kulkevien ei-suomalaisten nuorten puolesta joille ei selvästi ole kotona opetettu naisten kunnioitusta.

Ymmärrän, että lähtömaassa mies on saattanut olla kuningas joka saa tehdä mitä vain, mutta luulisi, että jo tässä vaiheessa olisi oppinut, että Suomessa miehet ja naiset ovat tasa-arvoisia. En epäile yhtään, etteikö osa kotimaisistakin miehistä olisi tapakasvatuksen tarpeessa, mutta tämä mainitsemani on käytännössä päivittäin toistuvaa.

Jos nyt ei ruvettais pilaamaan tätä keskustelua huonolla trollaamisella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/196 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen, että ahdistelu pelottaa, mutta voisiko niihin kevyempiin tapauksiin, kuten pepun puristamiseen ohimennen suhtautua vähän rennommin? Eri asia, jos mies alkaa käydä tosissaan päälle, silloin voi olla oikea vaaratilanne.

Vierailija
184/196 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole eläissäni yhtään naista ahdistellut joten turhaa siitä on minulle ruikuttaa tai syyllistää minua jonkun Turhapuron touhuista.

Uskon sen. Ahdistelevista miehistä on haittaa myös teille kunnollisille miehille. Siksi toivoisinkin, että ottaisitte miehinä voimakkaammin kantaa sitä vastaan. Maailma, jossa naisia ei ahdistella, on parempi myös miehille.

Olen tehnyt oman osani. Äänestän persuja niin maailma on mahdollisesti tulevaisuudessa tämän nimenomaisen asian osalta parempi maailma.

Vierailija
185/196 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä keskusteluissa aina annetaan niin kaunis kuva, että naiset on se likimain orjaksi sorrettu ryhmä ja miehet saa kulkea kuin kuninkaat tehden mitä tahansa ja kokematta minkäänlaista kurjuutta.

Vierailija
186/196 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä keskusteluissa aina annetaan niin kaunis kuva, että naiset on se likimain orjaksi sorrettu ryhmä ja miehet saa kulkea kuin kuninkaat tehden mitä tahansa ja kokematta minkäänlaista kurjuutta.

Tää ahdistelukeskustelu on lähtenyt ihan lapasesta. Samoin kuin keskustelut rasismista ja sukupuolien määrästä. Maalaisjärkeä saisi käyttää tässäkin aiheessa.

Vierailija
187/196 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kommentti osoitti, että luoja ei suonut sinulle päähän järkeä, mutta sinulla voi toki olla muita vahvuuksia sillä kukaanhan meistä ei ole täydellinen.

Vierailija
188/196 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitus pitää ansaita. Mikäli nainen on yli yhden miehen käyttämä hän on ns. yleinen nainen, jota sellaisena kohdeltakoon.

Jos ulosanti on tuota tasoa niin sinulla ei ole pelkoa, että joutuisit yhdenkään naisen käyttämäksi, mutta luulen, että oletkin täällä kalastelemassa miehiä b-portaaseen.

Vierailija
189/196 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole eläissäni yhtään naista ahdistellut joten turhaa siitä on minulle ruikuttaa tai syyllistää minua jonkun Turhapuron touhuista.

Toi on toinen ahdistelutapa. Irtautuminen kaikesta toiminnasta. Sun kaltaiset anti-sosiaaliset miehet jotka ei suostu edes osallistumaan on pahimpia. Syrjäytyneet miehet on niin epämukavia keskusteluissa että  ei jaksa oikeesti.

Eli teki mies mitä tahansa tai on tekemättä, syyllistyy hän seksuaaliseen ahdisteluun. Seksuaalinen idnooraaminen in myös ahdistelua.

Vierailija
190/196 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella lapsellinen ja typerä kommentti, vaikka oketkin trolli.

Vierailija
191/196 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ahdistelukeskustelu on lähtenyt ihan lapasesta. Samoin kuin keskustelut rasismista ja sukupuolien määrästä. Maalaisjärkeä saisi käyttää tässäkin aiheessa.

Ei ole låhtenyt. Onhan se walkoisen keski- ikäisen hetetomiehen näkökulmasta toki ikävää, että julkisesti puhutaan sovinismista ja sovinistisesta asenteesta, eikä saa enää rauhassa ahdistella, ja olla r a sisti ja naureskella t rabssuille ja h omoille.

Vierailija
192/196 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä asiasta pitää puhua! Naisten seksuaalinen ahdistelu on arkipäivää muuallakin, kuin Helsingissä.

Vierailija
193/196 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä asiasta pitää puhua! Naisten seksuaalinen ahdistelu on arkipäivää muuallakin, kuin Helsingissä.

Jos se on arkipäivää, miten on mahdollista etten ole kertaakaan sellaista kokenut enkä edes nähnyt 40+ vuoden aikana? Olen kuitenkin opiskellut ja työskennellyt puolet elämästäni miesvaltaisella alalla ja esim käynyt paljon viihteellä, joten ei ole siitä kyse että olisin kasvanut tynnyrissä.

Sori, mutta on mahdoton uskoa että kyseessä olisi jotenkin yleinen ilmiö; on liian epätodennäköistä että olisin onnistunut vahingossa välttämään jonkin mitä muka tapahtuu joka puolella jokaiselle koko ajan. Menee uskottavuus siltä oikeasti tapahtuvalta häirinnältä, kun asian yleisyyttä liioitellaan.

Vierailija
194/196 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei koskaan tiedä, että millainen vastaantuleva mies on.

Jotkut miehet raiskaavat jopa pieniä lapsia niin, että lasten alapää repeytyy ja jotkut miehet pelastavat näitä lapsia lääkärin tai poliisin roolissa.

Itse olen syrjäytynyt, en ole koskaan käynyt baareissa, en ole pitänyt miestä edes kädestä kiinni enkä viettänyt aikaa miesporukoissa ja olen tullut tahattomasti vältelleeksi miehiä melkeinpä koko elämäni. Mutta ihmeellisesti silti olen tullut miesten toimesta ahdistelluksi ja melkein tapetuksi. 

Vierailija
195/196 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sen, että ahdistelu pelottaa, mutta voisiko niihin kevyempiin tapauksiin, kuten pepun puristamiseen ohimennen suhtautua vähän rennommin? Eri asia, jos mies alkaa käydä tosissaan päälle, silloin voi olla oikea vaaratilanne.

Ei voi. Minä en ainakaan anna rennosti kenellekään random-tyypille lupaa kouria paikkojani. Minun paikkani, minä päätän, kuka niihin koskee. 

Vierailija
196/196 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöjen ahdistelu alkaa usein jo ennen murrosikää, siinä 10-11 -vuotiaana huutelulla ja kourimisella. Näin mullekin kävi. Mutta ei se ihan heti kyllä lopu. Viimeksi tänä talvena kaupassa takaani kulkenut tuntematon mies liu'utti kättään mun pakaroiden päältä, ihan muina miehinä. Kuinka sairas pitää olla, että kuvittelee että tuollainen käy päinsä?

Eli tässä nyt 20 vuotta olen näitä kuspäiden kourimisia vältellyt. Ehkä enää toiset 20 vuotta jäljellä? Sitä faking odotellessa.

N31

Minua on puristeltu kaksi kertaa takapuolesta kaupassa. Molemmilla kerroilla olin raskaana, toisella kerralla mukanani oli kaksi pikkulasta.

Ketään, siis ei ketään, kourita luvatta, mutta luulisi sentään lasta odottavan perheenäidin saavan käydä ruokaostoksilla rauhassa.