Naisten ahdistelu on arkipäivää
”En ole heidän silmissään ihminen vaan esine” – Helsingin seudulla elävät naiset kertovat kahlitsevista varotoimista, joihin julkinen ahdistelu pakottaa:
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007920348.html?share=5deabb18765670a…
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon näitä ahdisteleva miehiä on?
Miehet ahdistelee ei tarkoita, että kaikki miehet ahdistelee.
Missä näitä ahdisteleva miehiä on? Töissä vai baareissa?
Jotkut aahanuuttajat luulevat, että naiset tykkäävät perään huutelusta ja viheltelystä. Olen ollut heidän seurassaan ja he eivät tee sitä aina pahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten Helsingin aluetta kehutaan kauheasti asuinpaikkana tälläkin palstalla, naiset nimenomaan? Eikö mitään kritiikkiä löydy.
Eihän palstalla puhuta juuri koskaan asuinalueista. Enemmän asumismuodoista. Helsinki on kammottava kaupunki, jonne en muuttaisi kuin väkisin raahattuna.
No meillä Eirassa ei ole tuonkaltaisia ongelmia, koska kuulumme AV-palstan hyväosaisiin. Sijoitusrahastomme arvo nousee kuin Sputnik.
Nuorena muistan jotain itsensä paljastelijoista, mutta eikö kyseessä ole mt-ongelma?
Pistin kokemuksen mt-ongelmien piikkiin.
Minua on lähennellyt nainen... olin 17 v.
N47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole eläissäni yhtään naista ahdistellut joten turhaa siitä on minulle ruikuttaa tai syyllistää minua jonkun Turhapuron touhuista.
Uskon sen. Ahdistelevista miehistä on haittaa myös teille kunnollisille miehille. Siksi toivoisinkin, että ottaisitte miehinä voimakkaammin kantaa sitä vastaan. Maailma, jossa naisia ei ahdistella, on parempi myös miehille.
minulle ei ainakaan ole ollut mitään haittaa, eikä täten mitään syytä ottaa kantaa asiaa vastaan.
Eikö sinulle ole mitään haittaa siitä, että sinun oletetaan olevan ahdistelija, vaikka kuuluisitkin siihen osaan joka osaa käyttäytyä? Puolet tämänkin ketjun vastaajista on miehiä, jotka valittavat, että heitä syytetään turhaan ahdistelusta. Eikö se ole haitta?
M26 kirjoitti:
Maailma olis parempi paikka ilman miehii, vai mitä AP? :)
Maailma olisi parempi paikka ilman ahdistelijoita, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole eläissäni yhtään naista ahdistellut joten turhaa siitä on minulle ruikuttaa tai syyllistää minua jonkun Turhapuron touhuista.
Uskon sen. Ahdistelevista miehistä on haittaa myös teille kunnollisille miehille. Siksi toivoisinkin, että ottaisitte miehinä voimakkaammin kantaa sitä vastaan. Maailma, jossa naisia ei ahdistella, on parempi myös miehille.
minulle ei ainakaan ole ollut mitään haittaa, eikä täten mitään syytä ottaa kantaa asiaa vastaan.
Eikö sinulle ole mitään haittaa siitä, että sinun oletetaan olevan ahdistelija, vaikka kuuluisitkin siihen osaan joka osaa käyttäytyä? Puolet tämänkin ketjun vastaajista on miehiä, jotka valittavat, että heitä syytetään turhaan ahdistelusta. Eikö se ole haitta?
Minua ei ole syytetty ahdistelusta missään muualla kuin tällä sekopäiden palstalla. Sekopäiden sekojutut eivät minua haittaa. Tosielämässä tulen mainiosti toimeen kaikkien ihmisten kanssa, mutta minä pidänkin ihmisiä yksilöinä, joilla on paljon muitakin yksilöllisiä ominaisuuksia kuin sukupuoli. Kuten jokainen täysijärkinen ihminen tekee.
-Eri
Vierailija kirjoitti:
Minua on lähennellyt nainen... olin 17 v.
N47
Kuuluitko naisten maajoukkueeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi ottaa kantaa toisten tekemisistä? En ole mikään poliitikko tai viranomainen, minä haluan vain olla rauhassa ilman tuota asennetta että minun pitäisi tehdä asialle jotain johon en ole tippaakaan syyllinen. Koen tuollaisen ahdistavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi ottaa kantaa toisten tekemisistä? En ole mikään poliitikko tai viranomainen, minä haluan vain olla rauhassa ilman tuota asennetta että minun pitäisi tehdä asialle jotain johon en ole tippaakaan syyllinen. Koen tuollaisen ahdistavana.
Itse leikin kerran whiteknighttia - muija itse sanoi että olin ärsyttävä että hän ei puolusteluja tarvi. Sitten haukkui seksitiseksi. Sitten meni sen hakkaajan kanssa panemaan kun minä jäin yksin
Neitsyt 35v mies
Jos linkkaa tänne maksumuurin takana olevia tekstejä, niin voisi samalla vaivalla copypasteta tekstinkin.
Olisi kiva tietää, minkä pohjalta keskustellaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä arvelet jos saat kadulla turpaan oikein kunnolla ja muut "kokevat ahdistavana" soittaa poliisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kukaan ei ole koskaan olettanut minun olevan ahdistelija, tai ainakaan suoraan siitä minulle maininnut. eli ei ole ollut mitään haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon näitä ahdisteleva miehiä on?
Miehet ahdistelee ei tarkoita, että kaikki miehet ahdistelee.
Kaikki eivät myöskään varasta. Oletko siis sitä mieltä että varastamiseen ei tarvitse puuttua?
Miehet hei. Ei tässä missään kohtaa yleistetty, että KAIKKI miehet ahdistelee naisia. Väittäisin että melko pieni osuus kaikista miehistä on sellaisia pöpipäitä. Ongelma on silti todellinen, ja siitä pitää voida puhua. Täällä on helppo hypätä seuraavaan ketjuun, ellei tämä aihepiiri kiinnosta.
Itselle osui jostain syystä 2-3 vuotta sitten kohdalle useampi ahdistelija lyhyen ajan sisään. Istuivat junassa tai metrossa viereen ja saattoivat istua ensin hyvän tovin hiljaa paikoillaan, kunnes yrittivät ruveta ykskaks tunkemaan kättään mun reidelle tai jalkoväliin. Siihen asti en ollut kokenut ahdistelua oikein koskaan. Se vaikutti jonkin verran omaan turvallisuudentunteeseen ja vaikuttaa edelleen, vaikkei nyt ole onneksi tapahtunut pitkään aikaan enää vastaavaa . Olen aika pienikokoinen ja miehet on yleisesti ottaen fyysisesti niin paljon vahvempia, että jos joku päättäisi tosissaan käydä päälle ja raiskata niin en usko että pystyisin estämään sitä mitenkään. Kyllähän se vähän jäytää tuolla takaraivossa. En tiedä kuinka moni mies sitä tulee välttämättä ajatelleeksikaan, että millaista tuolla on kulkea naisen näkökulmasta kun tiedät jääväsi käytännössä automaattisesti alakynteen jos joku munapää päättää ruveta öykkäröimään. Eikä kellään lue otsassa lappua, että "minä olen kusipää" tai "minä olen normaali". Pahimmassa tapauksessa jokainen vastaantulija voi tuntua riskitekijältä varsinkin, jos se turvallisuudentunne on saanut pahasti osumaa omien tai lähipiirin kokemusten vuoksi, ja se on täysin relevantti tunne.
Siltikään kukaan ei väitä että kaikki miehet olisi kusipäitä. Suurin osa teistä on ihania tyyppejä <3 Ihmettelen vain, että miksi tuo avaus on saanut näin negatiivisia kommentteja?
Kyllähän tuo ahdistelu on aika miesten juttu naisia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin muka? Ennen vanhaan kun naisilla ei ollut oikeuksia ja olivat nyrkin alla niin jokaisella miehellä oli vaimo.
Tämä maailma missä juuri tätä ahdistelua yritetään taklaa ei sisällä muutakuin MT vikaisia syrjäytyneitä miehiä
Paskaa suollat. Aina on ollut kitiseviä sinkkumiehiä , joita kukaan ei ole huolinut.
Vierailija kirjoitti:
Miehet hei. Ei tässä missään kohtaa yleistetty, että KAIKKI miehet ahdistelee naisia. Väittäisin että melko pieni osuus kaikista miehistä on sellaisia pöpipäitä. Ongelma on silti todellinen, ja siitä pitää voida puhua. Täällä on helppo hypätä seuraavaan ketjuun, ellei tämä aihepiiri kiinnosta.
Itselle osui jostain syystä 2-3 vuotta sitten kohdalle useampi ahdistelija lyhyen ajan sisään. Istuivat junassa tai metrossa viereen ja saattoivat istua ensin hyvän tovin hiljaa paikoillaan, kunnes yrittivät ruveta ykskaks tunkemaan kättään mun reidelle tai jalkoväliin. Siihen asti en ollut kokenut ahdistelua oikein koskaan. Se vaikutti jonkin verran omaan turvallisuudentunteeseen ja vaikuttaa edelleen, vaikkei nyt ole onneksi tapahtunut pitkään aikaan enää vastaavaa . Olen aika pienikokoinen ja miehet on yleisesti ottaen fyysisesti niin paljon vahvempia, että jos joku päättäisi tosissaan käydä päälle ja raiskata niin en usko että pystyisin estämään sitä mitenkään. Kyllähän se vähän jäytää tuolla takaraivossa. En tiedä kuinka moni mies sitä tulee välttämättä ajatelleeksikaan, että millaista tuolla on kulkea naisen näkökulmasta kun tiedät jääväsi käytännössä automaattisesti alakynteen jos joku munapää päättää ruveta öykkäröimään. Eikä kellään lue otsassa lappua, että "minä olen kusipää" tai "minä olen normaali". Pahimmassa tapauksessa jokainen vastaantulija voi tuntua riskitekijältä varsinkin, jos se turvallisuudentunne on saanut pahasti osumaa omien tai lähipiirin kokemusten vuoksi, ja se on täysin relevantti tunne.
Siltikään kukaan ei väitä että kaikki miehet olisi kusipäitä. Suurin osa teistä on ihania tyyppejä <3 Ihmettelen vain, että miksi tuo avaus on saanut näin negatiivisia kommentteja?
Johtuu siitä, että tuollaiset ahdistelijat päivystävät täällä. Maailma muuttuu, ne tietävät sen ja ne pelkäävät. Niille ei ole täällä enää kauan tilaa. Yrittävät estää väistämättömän tuolla räksytyksellä.
45% miehistä on incellejä 2021.