Minkä ikäisenä lakkasit käyttämästä meikkivoidetta arjessa?
Kommentit (82)
Viimeisimmän parisuhteen jälkeen. Kun ei ole miestä niin ei tarvitse laittautuakaan. Voi olla ihan vapaa, että täytyy esittää 24/7 pikkuvaimoa
Ainakin minun ihoani aurinko polttaa ja se myös tekee ihoon melamiiniläikkiä. Minulle tuli iholle aurinkokeratoosi, jonka ihotautilääkärin piti jäädyttää pois. Aurinkoa paljon saaneet osat minusta ovat ryppyisempiä kuin ihoni muualta.
Nelikymppisen jälkeen en ole ostanut meikkejä ja sitä ennen käytin ehostusta viimeiset kymmenen vuotta kerran tai pari viikossa ja juhlatilaisuuksiin, sitten ne alkoivat pilaantua aina vain harvemmin käytettynä ja lopetin kokonaan. Pekästään käytän apteekin hajusteettomia ja parabeenittömiä voiteita.
Voi kuluttaa senkin ajan johonkin muuhun kun töhriä myrkkyjä naamaan ja pestä niitä pois. Iho paljon parempi eikä ryppyynny. Entisetkin rypyt alkoivat madaltumaan ja häipymään apteekin voiteista. Herkkä ihoisen kasvovedellä vain pyyhkäisen niin etten kuivattavalla vedelläkään huuhtele muuta kuin suihkussa käydessä. Silla pelkkä vesikin jo kuivattaa.
Se oli ihan kamalaa pesemistä, jynssäämistä aina iltaisin että sain ne tökötit irti ja kaikki silmämeikit alkoivat ärsyttämään silmiä aina enemmän vain. Aina oli roskan tunne silmissä. Rahakukkaro kiitti ja iho kun ei millään liisteröinyt naamaansa. Sain nuorena äidiltäni sellaisen mallin että ei voi edes roskapussia viedä tai käydä lähikaupassa ilman pärstänsä pakkelointia.
Olen lähes 50-vuotias. Aloitin meikkivoiteen käytön noin kolmekymppisenä enkä aio lopettaa. Nuorempana ei ollut tarvetta. Arjessa riittää bb-voide tai joku muu kevyt kuultava voide ja sitten juhlaan mahdollisesti jotain muuta. Tasoittaa ihon punakkaa ( lievä couperosa ) sävyä, joten olemukseni on raikkaampi.
UV50 kirjoitti:
Ainakin minun ihoani aurinko polttaa ja se myös tekee ihoon melamiiniläikkiä. Minulle tuli iholle aurinkokeratoosi, jonka ihotautilääkärin piti jäädyttää pois. Aurinkoa paljon saaneet osat minusta ovat ryppyisempiä kuin ihoni muualta.
Mulle on iän myötä alkanut tulla samanlaisia läikkiä ja varsinkin keväällä heti kun vaan iho saa aurinkoa. Seuraankin UV-tiedotteita ja pysyttelen varjossa tai sisällä sen pahimman säteilyn aikana. Aurinkolasit ja isolierinen hattu auttaa jos on pakko paahteessa sitten oleskella.
Käytän arkisin bb-voidetta tai toisinaan kevyesti Blascoa. Olen 37. Tykkään luonnollisesta läpikuultavasta lookista.
Tavallisen meikkivoiteen käytön lopetin n. 20-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppisen jälkeen en ole ostanut meikkejä ja sitä ennen käytin ehostusta viimeiset kymmenen vuotta kerran tai pari viikossa ja juhlatilaisuuksiin, sitten ne alkoivat pilaantua aina vain harvemmin käytettynä ja lopetin kokonaan. Pekästään käytän apteekin hajusteettomia ja parabeenittömiä voiteita.
Voi kuluttaa senkin ajan johonkin muuhun kun töhriä myrkkyjä naamaan ja pestä niitä pois. Iho paljon parempi eikä ryppyynny. Entisetkin rypyt alkoivat madaltumaan ja häipymään apteekin voiteista. Herkkä ihoisen kasvovedellä vain pyyhkäisen niin etten kuivattavalla vedelläkään huuhtele muuta kuin suihkussa käydessä. Silla pelkkä vesikin jo kuivattaa.
Se oli ihan kamalaa pesemistä, jynssäämistä aina iltaisin että sain ne tökötit irti ja kaikki silmämeikit alkoivat ärsyttämään silmiä aina enemmän vain. Aina oli roskan tunne silmissä. Rahakukkaro kiitti ja iho kun ei millään liisteröinyt naamaansa. Sain nuorena äidiltäni sellaisen mallin että ei voi edes roskapussia viedä tai käydä lähikaupassa ilman pärstänsä pakkelointia.
Ihan toisenlainen kokemus itsellä ihonhoidosta ja meikkaamisesta. Tykkään ehostaa päivittäin jos lähden ns. ihmisten ilmoille. Kasvojen puhdistus kuuluu aamu- ja iltarutiineihin oli sitten meikkiä tai ei. Hoidan ihoa useilla hoitovesillä ja seerumeilla, ja se on sellaista itsensä hemmottelua minulle.
Vierailija kirjoitti:
Opettelin meikkaamaan päälle kakskymppisenä. En montaa kuukautta jaksanut meikkaamista. Ihoni on hyvinvoivan näköinen muutenkin, miksi minun pitäisi peittää se jollain keinotekoisella mömmöllä?
En ikinä myöskään tottunut siihen, miltä se meikki tuntuu kasvoilla. Ja jos vähänkin hikoili ja pyyhkäisi vähän kasvojaan niin oli inhottavaa kun sai käteensä hien ja meikkivoiteen sekoitusta. Arkipyöräilin paljon, koska ei ollut autoa ja meikkaaminen ei tuostakaan näkökulmasta sopinut yhtään elämäntyyliini. No ainakin vihdoin ymmärsin, miksi jotkut tytön välttelivät liikuntatunteja yläasteella. He olivat nähneet suuren vaivan, että meikki on kivasti naamassa ja hiukset hyvin ja pienikin hikoilu olisi saattanut pilata suurella vaivalla tehdyn meikin ja kampauksen.
Millaistahan tatinaa olet käyttänyt kasvoillasi? Ei hyvä ja omalle ihotyypille sopiva meikkivoide tunnu kasvoilla yhtään miltään.
Olen yli 60-vuotias ja käytän kevyttä meikkivoidetta ja alla primeria päivittäin. MInä olen tehnyt etätöitä yli 20 vuotta, eikä se vaikuta asiaan mitenkään.
En näe mitään syytä lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitäisi lopettaa?
En pidä epätasaisen värisistä kasvoista ja harvalla on tasaisen värinen kasvojen iho, vaikka moni meikkivoidetta käyttämätön niin itsestään luuleekin .
Minun kokemukseni mukaan taas useimmilla on tasaisen värinen kasvojen iho.
En tosin odotakaan ihmisen näyttävän miltään vahanukelta, toisin kuin jotkut. ;)
Alle 30 v iho oli kaunis, kuulas ja tasainen. Ensimmäisen raskauden aikana tulivat maksaläiskät poskipäihin. Ja siinä ne on olleet tukevasti vähän paikkaa vaihdellen siitä asti. Couperosa myös siinä ohessa. Joten jos en halua näyttää punakalta ja ruskeapilkkuiselta niin suojakerroin 30 BB voide aina käytössä. Työ tai arki.
Ikä 52 ja kyllä laitan meikkivoidetta joka päivä jos ovesta ulos menen. Tasoittaa ihoa ja iho saa lisäkosteutusta.
Uskaltaako tietämätön kysyä, mitä nämä bb ja cc on?
Vanhaan ryppyiseen ja ohentuneeseen pergamentti paperiseen ihoon kun ei ole ammattitaitoa ehostaa niin näyttää koomiselta ne niin kuin tussilla vedetyt kovat rajaukset. Ilman suurennuslasia nekin saattaa olla vedetty ihan minne tahansa. Ja sitten ne luomiväritykset saattavat olla sellaisia että näyttää kuin olisi haudasta just noussut. Jotain kadonneita huulia jotka ova kuihtuneet viivoiksi nii kun niitä aletaan oikein korostamaan oikein räikeällä huulipunalla niin ihan piste iin päälle :D Kulmakarvat piirretään puoleen otsaa jotta ilme kohentuisi.
Mitä ihmettä etätöissä tarvitsee ehostusta.
Ja minulla kun oli rasvoittuva iho nuorena niin sai koko ajan peilistä katsoa ja korjailla meikkiä. Oli sekin rasittavaa. Kaveri aina huomautteli että naamasi taas kiiltää. Viisikymppisenä se ongelma poistui ja talvella oikein tulee kuivuuden tunnetta heti jos ei rasvaa. Niin kuiva iho että koko kroppa vaatisi rasvausta.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo yli 50-vuotias enkä ole vielä käyttänyt meikkivoidetta arkena enkä juhlassa. Ei ole tarvinnut.
Palkintotummeli on jo postissa matkalla. Miksi vastasit tällaiseen huonojen ja epävarmojen ihmisten ketjuun?
Mä olen 48 v ja käytän nykyään lähinnä BB-voidetta. Kasvojen t-alue kiiltää edelleen, joten siihen laitan mattameikkivoidetta, jos on pidempi päivä tms. Nyt korona-aikaan en ole kyllä maskin alla käyttänyt edes tuota BB-voidetta.
Olen sitä mieltä että on heikko itsetunto jos pitää pakkeloida lopun ikää pärstäänsä. Nuoria ymmärrän että on epävarma ja kamalat ulkonäköpaineet.
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaako tietämätön kysyä, mitä nämä bb ja cc on?
BB tulee sanoista blemish balm tai blemish base. Cc tulee sanoista color correcting.
Nämä ovat kevyitä ja hoitavia voiteita, kevyempiä kuin varsinainen meikivoide. Tosin nykyään meikkivoiteissakin on hyvin kevyitä.
En Käytä. En näe tarvetta sille.
T. N29
Minulla on rasvoittuva iho, ilman meikkivoidetta näytän epäsiistiltä. Siksi käyttö nelikymppisenä jatkuu edelleen.