Minkä ikäisenä lakkasit käyttämästä meikkivoidetta arjessa?
Kommentit (82)
Varmaan n. 25 vuotiaana lopetin. Mielelläni käyttäisin, jos ei olisi niin kuiva iho, että kaikki hilseilyt näkyy meikkivoidetta käyttäessä.
Taipumusta akneen, lievästi couperosaa, muutama maksaläiskä ja todella tummat silmän aluset. Todellakin käytän meikkivoidetta ja peitevoidetta, jos haluan näyttää ns. neutraalilta. Teams-palaverissa haluan asiakkaiden katsovan silmiä, enkä silmän alusia ja pohtivan menikö eilen illalla pitkään.
CC-voiteessa tulee myös aurinkosuoja.
Youtubesta ja instagramista löytyy paljon luonnollisen meikin videoita. Esim. Jessica Alba on "ilman meikkiä" hyvä ihoinen, mutta meikattuna hehkuvan kaunis. En oleta, että näillä geeneillä keski-iässä tilanteeni olisi jotenkin parempi.
N 44 v.
Joskus alle 25-vuotiaana. Silloin kuitenkin, kun markkinoille tuli bb-voiteet yms sävyttävät kasvovoiteet. Siirryin ensin niihin ja sitten nekin jäivät pikkuhiljaa. Nyt käytän juhlissa Lumenen sävyseerumia, mikä on mielestäsi mukavan luonnollinen.
Samaan aikaan muuttui myös juhlameikki, koska yksi kasvotuote sai riittää värittömän puuterin lisäksi.
En ole lopettanut ja tuskin eläkeikää ennen lopetan, ikää 46 nyt. Mulla on couperosapunoitusta nenällä ja poskillä, äärimmäisen tummat silmänaluset ja sairaalloisen sinertävänkalpea iho. JOs en käytä meikkiä, ihmiset luulevat että olen sairas. Enkä halua työelämässä näyttää väsyneeltä ja sairaalta.
Eikä se meikki juonteita korosta, kunhan valitsee ikääntyvälle iholle sopivat tuotteet. Eikä käytä puutereita. Juonteita voi jopa vähentää käyttämällä silikonipohjaista primeriä meikin alle - se täyttää pienehköt juonteet ja meikki levittyy tasaisena päälle. Mutta itse en viitsi kuin juhlaan primereitä laittaa, kun se silikoni helposti tukkii ihoa joka päivä käytettäessä ja alkaa tulla näppyjä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan n. 25 vuotiaana lopetin. Mielelläni käyttäisin, jos ei olisi niin kuiva iho, että kaikki hilseilyt näkyy meikkivoidetta käyttäessä.
Sama ongelma! Yhdessä meikkausopastuksessa kouluttaja sanoi, että Suomen ilmastossa nestemäistä meikkivoidetta voi käyttää vain kesäisin kun ihossa ei ole pintakuivuutta, muulloin voidemainen on parempi.
En käytä mitään meikkiä juuri koskaan, en välttämättä edes juhlissa. Mutta jostain syystä mielestäni silmämeikin kanssa kuuluu käyttää meikkivoidetta tai jotain muuta meikkiä kasvojen iholla. Eli käytännössä aina, jos meikkaan, käytän meikkivoidetta.
(Arki)meikkaamisen taisin lopettaa joskus reilu parikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
41v, aina käyttänyt ja aina tulen käyttämään. Iho on hyvässä kunnossa kun hoitaa ja käyttää hyviä tuotteita.
Jos iho on hyvässä kunnossa, miksi ihmeessä käytät meikkivoidetta? Puhdas iho on kaunis.
Tasoitan värieroja, pidän ihon mattana.. ei se iho niin täydellinen ole mutta hyvä hyväkuntoinen :)
Niin, että myöskään ymmärrä miksi pitäis lopettaa? Tulee huoliteltu olemus kun iho ei kiillä tms. Oiekat tuotteet eu myöskään tee tunkkaista tai liian pakkeloitua ihoa
En ole vielä alkanut käyttää, enkä varmasti alakaan. Olen 53-vuotias.
Oho, onpa monella onnellisella niin hyvä iho, ettei meikkivoide ole tarpeen. Itselleni se on käytännössä pakollista, jos yritän yhtään siistiltä näyttää. Ikääkin on jo 62, joten tuskin tämä paranee.
En ole tähän ikään mennessä edes aloittanut käyttöä.
N48
Lopetan kun jään eläkkeelle 3 vuoden kuluttua. Olen aina hoitanut tunnollisesti ihoani, mutta iän myötä ihoni on muuttunut laikukkaaksi, on couperosaa ja pientä maksaläikkää. Samoin silmänaluseni ovat muuttuneet sinertäväksi. Kun jään eläkkeelle, meikkaan kunnolla kun lähden johonkin "tilaisuuteen".
Olen 44 ja käytän yhä meikkivoidetta enkä näe mitään syytä olla käyttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Oho, onpa monella onnellisella niin hyvä iho, ettei meikkivoide ole tarpeen. Itselleni se on käytännössä pakollista, jos yritän yhtään siistiltä näyttää. Ikääkin on jo 62, joten tuskin tämä paranee.
Ei ehkä ole edes hyvä iho. Ei kaikki viitsi käyttää.
Mun piti lopettaa meikkivoiteen käyttö kun olin noin 35v. En tiedä mitä iholle tapahtui mutta meikkivoide alkoi tummumaan iholla ja näytin ihan hirveältä kun meikkivoide oli ruskeaa rasvaista mössöä joka oikein korosti huonoa arpista ihoa.
Meikkivoidetta en ole käyttänyt koskaan.
Parasta on mineraalipuuteri. Sitä käytännössä käyttänyt jo koko ikäni, ikää 45.
Siitä en luovu.
Miksi tulit kommentoimaan tähän ketjuun? Kiillottamaan sädekehää? :D