AstraZeneca -rokotetuille kysymys
Uskallatko ottaa kakkospiikiksi Pfizeria tai Modernaa vai jääkö väliin? Perustelut?
Itse olen saanut ensimmäisen annoksen AstraZenecaa ja asiasta ristiriitainen olo. Toisen piikin aika on toukokuun alussa ja vielä en ole varma uskallanko mennä vai perunko ajan... Teen tietysti täysin oman päätökseni, mutta olisi mielenkiintoista kuulla muiden samassa tilanteessa olevien mielipiteitä ja fiiliksiä.
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Niin se nyt täytyy ajatella että tämä yksi piikki suojaa tarpeeksi ja miksei suojaisi?
Ainakin oma elimistöni iski niin rajusti vastaan että toinen piikki saa jäädä.
En myöskään uskalla mitään sekoitetta ottaa, ja sekoitehan sekin olisi jos saisin 2 muuta piikkiä.
Että näillä mennään.
Kyllä toi AstraZeneca on tehokas rokote, itekin sain pahat oireet siitä. Mutta veritulppajutun vuoksi en uskalla ottaa sitä enää näillä näkymin. Nyt olisin saamassa Pfizerin ja mulle on sekä kollegat että läheiset sanoneet, että ilman muuta pitää ottaa, mutta itseäni vähän pelottaa tämä kahden rokotteen yhdistelmä. Googlasin asiasta ja ainakin vapaaehtoisia tähän kokeiluun tuntu olevan.
Kesäkuussa saan toisen piikin ja otan AZ:n jos saan ja jos en niin jotain muuta. Olen 55v enkä pelkää kuolemaa. Kaikkein suurin uhka olisi jollekkin teholle joutuminen viikkokausiksi koronan takia. Sitten olisin pulassa jos en kykenisi omia asioitani hoitamaan. Tulee kallis lasku minulle ja kaikki menisi ihan sekaisin. Joutuisin ottamaan velkaa aivan varmasti. Kuolema olisi parempi, helpompi vaihtoehto.
Ei tässä nyt kysellä että "uskalkatteko"
EMA katsoo että rokote on turvallinnen, pulinat pois
Joka otatte tai kärsitte
valinta on teidän
En saanut AZ:n rokotteesta mitään muita oireita kuin parin päivän päästä piikityskohta oli niin arka kuin siihen olisi vasaralla lyöty ja sitten tuli punainen läikkä joka alkoi syyhyämään niin kuin kesällä jos joku oikein myrkkyinen ötökkä on päässyt pistämään. Allerginen reaktio. Pari päivää se kutisi voimakkaasti ja sitten ei mitään. Apteekin A-derma rasvaa laitoin ja se auttoi ja alkoi allerginen punoitus laskea.
Alustavien tutkimusten mukaan kahden rokotteen yhdistäminen antaa voimakkaamman ja pidemmän suojan:
Odotan mielenkiinnolla Brittitutkimuksen tuloksia, jossa rokotteina on käytetty AstraZenecaa ja Pfizeriä.
Astrasta on muitakin seurauksia kuin tulpat. En ota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aion ottaa "sekoituksen". Rottakokeissa astra - pfizer -yhdistelmä on toiminut hyvin. Eri vaikutusmekanismit voivat tutkijoiden mukaan saada aikaan jopa paremman vasteen kuin tupla-annos jompaa kumpaa. Ihmisistä ei ole vielä tietoa, mutta tutkimukset ovat olleet käynnissä jo jonkin aikaa, eikä mitään huolestuttavaa ole vielä kuulunut.
Voitko laittaa linkin tutkimukseen?
T. astrarokotettu, saamassa pfizerin muutaman viikon päästä.
https://www.google.com/amp/s/www.hulldailymail.co.uk/news/uk-world-news…
Tuossa artikkeli tutkimuksesta.
Ne jotka sai Astra Zenecan saa seuraavan annoksen Pfitseriä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se nyt täytyy ajatella että tämä yksi piikki suojaa tarpeeksi ja miksei suojaisi?
En myöskään uskalla mitään sekoitetta ottaa, ja sekoitehan sekin olisi jos saisin 2 muuta piikkiä.
Että näillä mennään.Kyllä toi AstraZeneca on tehokas rokote, itekin sain pahat oireet siitä. Mutta veritulppajutun vuoksi en uskalla ottaa sitä enää näillä näkymin. Nyt olisin saamassa Pfizerin ja mulle on sekä kollegat että läheiset sanoneet, että ilman muuta pitää ottaa, mutta itseäni vähän pelottaa tämä kahden rokotteen yhdistelmä. Googlasin asiasta ja ainakin vapaaehtoisia tähän kokeiluun tuntu olevan.
Minkälaista oireita teille AZ.lla rokotetuilla on tullut?
Olen 48 v nainen ja tehostepiikin vuoro olisi kesäkuun alussa.
Olen kovasti miettinyt, että kun en saa AZ enää niin en ota ajallani mitään.
En uskalla tässä vaiheessa lähteä koekaniiniksi.
Harmittaa toki, että 1. riskiryhmäläisenä jään ilman täyttä rokotesuojaa.
Katson tilannetta uudestaan syksyllä. Mikä on korona tilanne, vaaditaanko minut työpaikalleni (nyt etänä) ja tärkeimpänä pointina kuinka paljon alkaa tulemaan "tilastoon" uhreja kahden eri rokotevalmistajan piikin jälkeen ?
Minusta on turvattomampaa ottaa ristiin.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka sai Astra Zenecan saa seuraavan annoksen Pfitseriä
Ensi viikolla ratkeaa millä Astran eka rokotteena saaneet rokotetaan toisen kerran!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan 2. Rokotuksen myös Astraa. Kesäkuuhun mennessä, luotan, että tämä typerä päätös perutaan. Ikäraja poistetaan.
Niinkuin se "ei Astraa yli 79vee" ikäraja poistettiin myös.Astra on ihan paras rokote.
Sitä ovat saanneet mm. Angela Merkel ja boris johnsson.Oletko alle 65-vuotias? Jos olet, niin meille ei ole tarjolla kakkosrokotteena Astraa. Sitä ei saa valita. Ainoastaan yli 65-vuotiaat saa sen.
Itse olen ainoana työyhteisössäni saanut AZ-rokotteen, kaikki muut saivat Pfizerin ja ovat kannustaneet ottamaat Pfizerin, mutta hieman pelottaa ottaa jälleen kerran uusi kokeellinen rokote kun ensimmäinenkin pelotti liikaa. AZ ei enää minulle kelpaa, koska sain niin pelottavat oireet siitä. Nyt sitten pelottaa mitä lie Tulee Pfizerin rokotteesta jos sen otan.
Olen nuori, 50v. Ja tiedän, että nyt ikäraja on 65 v vanhemmille. Uskon kuitenkin, että ikäraja poistetaan Suomessa astrasta, ennenkuin oma 2. Piikkiin vuoro tulee. Luotan, että saan Astraa 2. Piikkinä kesäkuussa.
Astra on ihan paras.
Osaatko jotenkin perustella miksi astra on mielestäsi ihan paras vai oletko Nohynek trollaamassa vauvapalstalla? :D
Seurasin az rokotteen kehitystä viime toukokuusta lähtien ja luin kaiken, mitä oxfordin rokotteesta sain googlattua.
Ihan paras on, tämä on tietysti henkilökohtainen mielipiteeni.
Ja ne tukos tapaus todennäköisyydet on niin pieniä mielestäni, verrattuna esim. Hormonaalisten ehkäisypillerien tukos riskeihin, tupakoinnin tukos riskeihin tai covid infektion tukos riskeihin, että en voi vain kuin ihmetellä, miten meillä on varaa olla pistämättä nyt kaikkia rokote piikkejä heti paikalla.Jep, rölli, joka ei ole astraa koskaan saanutkaan, kuten ajattelinkin. Tehnyt vaan ikiomaa pikku tutkimusta lehtiä lukemalla. Jessus.
Googlannut kaiken mitä ... kerrotaan, joopa joo, mutta yhdyssanavirheet todella karmeita.
"Olen tehnyt tutkimukseni rokotteesta"
Helvetti, sinä olet se tutkimus.
Vierailija kirjoitti:
Otan 2. Rokotuksen myös Astraa. Kesäkuuhun mennessä, luotan, että tämä typerä päätös perutaan. Ikäraja poistetaan.
Niinkuin se "ei Astraa yli 79vee" ikäraja poistettiin myös.Astra on ihan paras rokote.
Sitä ovat saanneet mm. Angela Merkel ja boris johnsson.
Haha - voi sinua, eihän näitä huippupoliitikkoja ikinä ihan oikeasti rokoteta koronapiikillä, ne on vain kansaa varten.
Katso vaikka itse tämä todiste Tokentubelta:"Huijaus neula jolla julkkikset rokotetaan kameroiden edessä".
Käyttäjä38452 kirjoitti:
Olen 48 v nainen ja tehostepiikin vuoro olisi kesäkuun alussa.
Olen kovasti miettinyt, että kun en saa AZ enää niin en ota ajallani mitään.
En uskalla tässä vaiheessa lähteä koekaniiniksi.
Harmittaa toki, että 1. riskiryhmäläisenä jään ilman täyttä rokotesuojaa.
Katson tilannetta uudestaan syksyllä. Mikä on korona tilanne, vaaditaanko minut työpaikalleni (nyt etänä) ja tärkeimpänä pointina kuinka paljon alkaa tulemaan "tilastoon" uhreja kahden eri rokotevalmistajan piikin jälkeen ?
Minusta on turvattomampaa ottaa ristiin.
Voi sinua, kaikki nuo piikit ovat niitä lopetuspiikkejä, joten jos jäit ensimmäisestä eloon - älä ota ainakaan enää toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että näillä mennään.Kyllä toi AstraZeneca on tehokas rokote, itekin sain pahat oireet siitä. Mutta veritulppajutun vuoksi en uskalla ottaa sitä enää näillä näkymin. Nyt olisin saamassa Pfizerin ja mulle on sekä kollegat että läheiset sanoneet, että ilman muuta pitää ottaa, mutta itseäni vähän pelottaa tämä kahden rokotteen yhdistelmä. Googlasin asiasta ja ainakin vapaaehtoisia tähän kokeiluun tuntu olevan.
Satoja ihmisiä, jotka eivät ole enää täällä kertomassa, miten heille kävi.
Eivätkö kaikki rokotteet tärvele oman immuunipuolustuksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satoja ihmisiä, jotka eivät ole enää täällä kertomassa, miten heille kävi.
Vierailija kirjoitti:
En saanut AZ:n rokotteesta mitään muita oireita kuin parin päivän päästä piikityskohta oli niin arka kuin siihen olisi vasaralla lyöty ja sitten tuli punainen läikkä joka alkoi syyhyämään niin kuin kesällä jos joku oikein myrkkyinen ötökkä on päässyt pistämään. Allerginen reaktio. Pari päivää se kutisi voimakkaasti ja sitten ei mitään. Apteekin A-derma rasvaa laitoin ja se auttoi ja alkoi allerginen punoitus laskea.
Apteekin Etono-puikko ja kylmäpakkauksella hautominen olisi ollut tehokkaampaa hoitoa.
Olen just ylittänyt 60 ja sain astran helmikuun lopussa 3x riskiryhmäläisenä. Jollen saa toista piikkiä astraa, en ota mitään. Sekoitusten koekaniiniksi en ala.