Kallis hypetetty meikkituote joka ei toiminut, jaa kokemuksia
Menen kesäkuussa pienimuotoisesti naimisiin, ja päätin panostaa meikkeihin nyt kun en mene ammattilaisen meikattavaksi. Olen tilaillut netistä yhtä sun toista primereista lähtien, osa vielä tulossa. Tilasin kicksistä kirkkaanpunaisen Macin huulipunan, n. 20 e, jota on hypetetty netissä ja joka on ihan kulttimaineessa.
Huulipuna ei levity erityisen nätisti eikä minusta eroa mitenkään halvemmista punista jota yleensä käytän. Ei pysy, ja leviää yli rajojen. Nyt jännittää meneekö muutkin yhtä huti ja mietin jo teenkö samoilla meikeillä kuin arkena, koska ainakin ne olen todennut ihan ok toimiviksi. Luulin vaan että kehutuilla tuotteilla tulisi jotenkin erityisen hehkeä morsian, mutta eipä sitten :D
Onko muilla sattunut vastaavia? Varoitellaan täällä toisiamme.
Minulle on nyt sitten tulossa uusi meikkipussin sisältö reilusti yli sadalla eurolla, tai sitten kallis opetus. Onneksi hääbudjetti on muuten pieni, mekkokin ihan perus kotelomekko...
Kommentit (452)
Ei häämeikki aina ammattilaiseltakaan onnistu.
Kaverini häämeikki oli kyllä muodikas ja teknisesti taitavasti toteutettu, mutta nuoresta, herkkäpiirteisestä ihmisestä oli meikattu paksukulmainen Julmia Juoninen ja meikkiin oli muutenkin käytetty liian voimakkaita värejä. Huulet oli piirretty pulleiksi ja luomiin kiinnitetty pitkät ja paksut irtoripset.
Lopputulos oli muovinen. Harmitti kovasti kun sen näki, ei sopinut morsiamen persoonaan lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kuulunut enää useampaan vuoteen. L'Oréal myi The Body Shopin Natura-nimiselle kosmetiikkayhtiölle vuonna 2017.
Tätä en tiennytkään, kiitos infosta.
Mielestäni TBS:n laatu on mennyt kovasti alas viime vuosina. Aiemmin heillä oli jopa innovatiivisia tuotteita, nykyään vaan jotain hedelmille tuoksuvia suihkugeelejä ja meikit täysin mitäänsanomattomia.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punainen huulipuna sopii harvalle ja etenkään häihin.
Punainen huulipuna sopii kaikille, kunhan sävy on oikea. Miksi morsiamen huulipunan pitäisi olla aina se tylsä nude?
Mä en ole löytänyt itselle sopivaa punaista huulipunaa. Hammasluuni on kellertävä (pitää kuulemma laittaa kuoret jos haluaa valkoisemmat hampaat. Sen verran on vaalennettu että värjäymät on poistettu, silti kellertää), ja kaikki kirkkaammat punaiset vain korostaa hampaiden keltaisuutta. Ei ne mitenkään siis silmiinpistävän keltaiset ole, mutta omaan silmään sattuu katsoa..
Jos keltaiset hampaat ovat suurin ongelmasi, valitse oranssiin taittava huulipuna. Pinkkiin/viileään taittava korostaa hampaiden keltaisuutta.
Eri asia, kuinka hyvin lämpimät sävyt sopii kasvoihin. Jos ihon pohjasävy on viileä, sopii viileät sävyt yleensä paremmin kuin lämpimät.
Lämpimät sävyt huulipunissa kuten oranssi korostavat hampaiden keltaisuutta. Jos haluat valkoisemman vaikutelman kannattaa valita kylmä punainen. Esim kirsikanpunainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punainen huulipuna sopii kaikille, kunhan sävy on oikea. Miksi morsiamen huulipunan pitäisi olla aina se tylsä nude?
Mä en ole löytänyt itselle sopivaa punaista huulipunaa. Hammasluuni on kellertävä (pitää kuulemma laittaa kuoret jos haluaa valkoisemmat hampaat. Sen verran on vaalennettu että värjäymät on poistettu, silti kellertää), ja kaikki kirkkaammat punaiset vain korostaa hampaiden keltaisuutta. Ei ne mitenkään siis silmiinpistävän keltaiset ole, mutta omaan silmään sattuu katsoa..
Jos keltaiset hampaat ovat suurin ongelmasi, valitse oranssiin taittava huulipuna. Pinkkiin/viileään taittava korostaa hampaiden keltaisuutta.
Eri asia, kuinka hyvin lämpimät sävyt sopii kasvoihin. Jos ihon pohjasävy on viileä, sopii viileät sävyt yleensä paremmin kuin lämpimät.
Lämpimät sävyt huulipunissa kuten oranssi korostavat hampaiden keltaisuutta. Jos haluat valkoisemman vaikutelman kannattaa valita kylmä punainen. Esim kirsikanpunainen.
Tuo hammashoitaja tähän jo vastasi pari sivua sitten eli kylmät värit vaalentaa.
yksi maybelline maskara valui pois ei pysynyt, nyt ostan vain vedenkestäviä ne pysyy paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan alkaisi käyttää ennalta tuntemattomia tuotteita lähellä tärkeää tapahtumaa. Koskaan ei tiedä, mihin iho tai silmät reagoi, kiva saada allerginen reaktio juuri kun haluaisi olla parhaimmillaan
Jep mä tein tämän virheen. En jjuur ollut meikannut enkä hoitanut ihoani kuin jollain Aqualanilla jos talvella iho kuivuu, mutta ennen häitä päätin ryhdistäytä. Menin kosmetologille kasvohoitoon noin kuukautta ennnenn ja ostin hänen suosittelemiaan tuotteita jolla ihon saisi huippukuntoon häihin mennessä. Aamuihin oli vesipesu + kasvovesi (joku resurfacing toner joka sisälsi hedelmähappoja) + c-vitamiiniseerumi + voide aurinkosuoojalla. Iltoihin kaksoispuhdistus balmilla ja emulsiolla, retinoliseerumi, kasvovesi ja kasvovoide. Pari kertaa viikossa kuorinta AHA-happokuorinnalla. Lopputulos: häissä oli punoittavat, valkoisina psoriasishilsepaakun näköisinä hilseilevät kasvot. Meikkipohja vain korosti hilseilyä, eikä sille voinut enää mitään. Oli herkälle iholleni ihan liikaa ne tuotteet.
Voi apua. Retinoli kannattaa muutenkin aloittaa varovasti, eikä sillä kuukaudessa paljon aikaan saa. Mulla meni kk että totutin ihoni retinoliin, ensin 2 viikkoa 2 krt viikossa, sitten 2 viikkoa 3-4 krt viikossa, ja sitten vasta joka ilta. Retinolin lisäksi hedelmähapot ja c-vitamiinit on melkoinen paukku iholle, ei ollut kosmetologilla ilmeisesti muuta tavoitetta kuin myydä sulle kaikkea mahdollista. Ja vielä noiden lisäksi kuorinta pari krt viikossa. Apua, ei mikään ihme että iho oli pahana.
Resurfacing toner sisälsi jo kuorivia happoja, eikä erikseen AHA-happoja olisi tarvittu. Jos haluaa kuitenkin kuoria voimakkailla hapoilla, max. kahden viikon välein on sopiva väli, eikä koskaan heti perään retinolia vaan jättää siltä päivältä väliin. AHA + C-vitamiinikombolla saa ihon nopeasti kirkastumaan ennen tärkeää päivää.
Sitten kun saisi sen kauniin heleän ihon. Minullakin on todella rasvoittuva ja huokoinen iho, talvisin myös pintakuiva. Tuhansia ja taas tuhansia euroja olen laittanut ihonhoitoon, mutta millään aineella ei ole vaikutusta. Paitsi retinoli pitää hormonaalisen aknen kurissa. Ainoa millä olen saanut ihoni normaalimmaksi on hormonaalinen ehkäisy, mutta se taas ei muuten sovi minulle lainkaan. Ei ole ollut apua ihotautilääkäreistä eikä kosmetologeista.
Mulla on toiminut arganöljy. Joillakin taas jojoba. Googlaa lista sopivista öljyistä facial oil for acne skin fatty profile tmv. Nimenomaan rasvaprofiililtaan kevyt öljy auttaa pintakuivaan finni-ihoon, eikä tuki. Gynekologit ovat paremmin perillä hormonaalisen aknen ehkäisystä. Sain pysyvän avun juuri heiltä, enkä ihotautilääkäriltä. Lisäksi kuorin salisyylihapolla viikoittain.
hileluomivärit, tuntuu siltä kuin roskia silmässä ja allergia tulee mistä tahansa hileluomiväristä minulle. Nyt on alettu lisätä hileitä myös useisiin huulipuniin ja poskipuniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan alkaisi käyttää ennalta tuntemattomia tuotteita lähellä tärkeää tapahtumaa. Koskaan ei tiedä, mihin iho tai silmät reagoi, kiva saada allerginen reaktio juuri kun haluaisi olla parhaimmillaan
Jep mä tein tämän virheen. En jjuur ollut meikannut enkä hoitanut ihoani kuin jollain Aqualanilla jos talvella iho kuivuu, mutta ennen häitä päätin ryhdistäytä. Menin kosmetologille kasvohoitoon noin kuukautta ennnenn ja ostin hänen suosittelemiaan tuotteita jolla ihon saisi huippukuntoon häihin mennessä. Aamuihin oli vesipesu + kasvovesi (joku resurfacing toner joka sisälsi hedelmähappoja) + c-vitamiiniseerumi + voide aurinkosuoojalla. Iltoihin kaksoispuhdistus balmilla ja emulsiolla, retinoliseerumi, kasvovesi ja kasvovoide. Pari kertaa viikossa kuorinta AHA-happokuorinnalla. Lopputulos: häissä oli punoittavat, valkoisina psoriasishilsepaakun näköisinä hilseilevät kasvot. Meikkipohja vain korosti hilseilyä, eikä sille voinut enää mitään. Oli herkälle iholleni ihan liikaa ne tuotteet.
Voi apua. Retinoli kannattaa muutenkin aloittaa varovasti, eikä sillä kuukaudessa paljon aikaan saa. Mulla meni kk että totutin ihoni retinoliin, ensin 2 viikkoa 2 krt viikossa, sitten 2 viikkoa 3-4 krt viikossa, ja sitten vasta joka ilta. Retinolin lisäksi hedelmähapot ja c-vitamiinit on melkoinen paukku iholle, ei ollut kosmetologilla ilmeisesti muuta tavoitetta kuin myydä sulle kaikkea mahdollista. Ja vielä noiden lisäksi kuorinta pari krt viikossa. Apua, ei mikään ihme että iho oli pahana.
Resurfacing toner sisälsi jo kuorivia happoja, eikä erikseen AHA-happoja olisi tarvittu. Jos haluaa kuitenkin kuoria voimakkailla hapoilla, max. kahden viikon välein on sopiva väli, eikä koskaan heti perään retinolia vaan jättää siltä päivältä väliin. AHA + C-vitamiinikombolla saa ihon nopeasti kirkastumaan ennen tärkeää päivää.
Sitten kun saisi sen kauniin heleän ihon. Minullakin on todella rasvoittuva ja huokoinen iho, talvisin myös pintakuiva. Tuhansia ja taas tuhansia euroja olen laittanut ihonhoitoon, mutta millään aineella ei ole vaikutusta. Paitsi retinoli pitää hormonaalisen aknen kurissa. Ainoa millä olen saanut ihoni normaalimmaksi on hormonaalinen ehkäisy, mutta se taas ei muuten sovi minulle lainkaan. Ei ole ollut apua ihotautilääkäreistä eikä kosmetologeista.
Mulla on toiminut arganöljy. Joillakin taas jojoba. Googlaa lista sopivista öljyistä facial oil for acne skin fatty profile tmv. Nimenomaan rasvaprofiililtaan kevyt öljy auttaa pintakuivaan finni-ihoon, eikä tuki. Gynekologit ovat paremmin perillä hormonaalisen aknen ehkäisystä. Sain pysyvän avun juuri heiltä, enkä ihotautilääkäriltä. Lisäksi kuorin salisyylihapolla viikoittain.
Täytyy ehkä varovasti vielä jotain öljyjä kokeilla. Tähän mennessä kaikki kokeilemani ihoöljyt ovat olleet aina samanlaisia; mikään ei imeydy, öljy vain lilluu ihon pinnalla ja naama kiristelee niin ettei hymyillä uskalla, kunnes sitten iho puskee oman talinsa sitä kostuttamaan. Viimeisin kokeilu oli Kypriksen öljyt, onneksi sain testeripulloja kun ovat niin törkyhintaisia. Valtava pettymys, kun ei imeydy yhtään.
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan meikkini ja ihonhoitotuotteeni The Body Shop:sta. Sopivat muutenkin minulle, olen ihastunut heidän puutereihin ja meikkivoiteisiin sekä kasvonaamioihin.
Kuuluu l’Oreal -konserniin että se siitä eettisyydestä.
Ei ole kuulunut pitkään aikaan enään, otin vielä selvää asiasta. :P
"The Body Shop has confirmed that it is truly cruelty-free. They don't test finished products or ingredients on animals, and neither do their suppliers or any third-parties. They also don't sell their products where animal testing is required by law."
Tämä sivustolta johon listaavat ovatko merkit cruelty-free vai ei.
Revlonin colorstay normaalille/kuivalle iholle, paras mikä mulla on ollut, netistä tilattuna löytyy tosi halvallakin.
tilasin netistä ihonkuorinta ame puren,sen vaaleanpunaisen pullon. Aattelin, et ei voi olla niin hyvä tuote kun sitä hypetetään. mutta mutta...kertakaikkiaan erinomainen ;ikinä ei ole ollut niin kaunis rusketus (kuoritulle iholle näämmä on) iho ihanan sileä,lähti vähä lapasesta homma ja nyt mulla on persposketkin kuin samettia :)
Elisabeth Arden 8th hour cream
Oli ihan kauhee, en voinu käyttää mihinkään
Lopulta mulle tuli ruusu jalkaan kun olin laittanut sitä rikkoutuneelle iholle, ei kuitenkaan johtunut voiteesta, mutta kuka tietää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne meikitkään nyt ihmeitä tee :D
Kyllä muuten tekee. Näkisitpä tyttäreni, kun on meikattu (ei överimeikkiä, vaan kauniisti meikattu iho ja korostettu silmiä) on aivan järjettömän kaunis.
Ilman meikkiä ihan tavallinen tyttö.
Sama ollut itsellä aina, meikki tekee musta oikeasti kauniin. Ilman meikkiä oon kyllä hyvin tavallinen.
ACO aurinkopäivävoiteesta tulee iho valkoiseksi
Cliniquen kasvoille tarkoitettu aurinkosuoja tekee valkoisen naaman. Lumenen uusi valo aurinkosuoja paksu vaaleahko jankki, joka ei kuivu ollenkaan. Ei voi ajatellakaan meikin alle. 2 hutiostoa taas.
Vierailija kirjoitti:
Elisabeth Arden 8th hour cream
Oli ihan kauhee, en voinu käyttää mihinkään
Lopulta mulle tuli ruusu jalkaan kun olin laittanut sitä rikkoutuneelle iholle, ei kuitenkaan johtunut voiteesta, mutta kuka tietää...
En käsitä miten ja miksi voide on ansainnut kulttistatuksen. Pahalta haisevaa, jähmeää ja paksua tököttiä joka ei imeydy sitten millään, ja jää lillumaan tahmeana kerroksena iholle. Ei sopinut myöskään kuiville kynsinauhoille ja kantapäille. Huuhaata koko tuote...
Kaffepulla kirjoitti:
No mitä noiden yritysten sitten pitäisi tehdä? Kieltää tuotteidensa vienti Kiinan markkinoille?
Yritykset tekevät mitä tekevät, ja heidän tekemisestä pohjautuvat aika pitkälti kuluttajien valintoihin. Eläinkokeet voidaan korvata eläinkokeettomilla tutkimusmenetelmillä, jotka ovat lisäksi usein eläinkokeita luotettavampia ja edullisempia. Eläinkokeeton kosmetiikka yleistyy vain, kun sitä käytetään ja vaaditaan. Olen huomannut että tosi moni sanoo, että kosmetiikan vuoksi tehtävät eläinkokeet ovat turhia, mutta esim. lääkkeitä varten voivat hyväksyä testauksen. Silti ihmiset ostavat juuri näitä eläinkokeilla testattuja tuotteita enempiä ajattelematta.
Monet kokeet aiheuttavat eläimille kroonista, pitkäaikaista kipua tai voivat johtaa jopa kuolemaan. Erilaisten kemikaalien myrkyllisyyttä ja vaikutuksia ihmisiin arvioitaessa eläimelle annetaan tutkittavaa ainetta. Eläin kärsii mahdollisista myrkytysoireista ja joissain tapauksissa kokee myös erittäin kivuliaan myrkytyskuoleman. Ei, sinä ja sinun kauneutesi eivät ole sen arvoisia.
Tässä listaa tutkitusti ja auditoidusti eläinkokeettomista tuotteista.
https://animalia.fi/eettinen-kuluttaminen/elainkokeeton-kosmetiikka/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Suurelle osalle naisista sopii punainen huulipuna. Toisaalta ne, joilla iho punertaa kannattaa käyttää ruskeansävyisiä huulipunia.
Mulle ei sovi. Ainakin musta tuntuu että näytän ihan pelleltä... Käytän vaaleanpunertavaa jos käytän jotain.
Totta. Kirkas ja vahva punainen ainakin omalla kohdalla tuntuu vanhentavan. Näytän ihan Koivuniemen Paulalta vaikkei hänessä toki mitään vikaa ole :D Heleä punainen tai vadelman sävy parempi.
Olen eri mieltä kommenttisi kanssa, mutta halusin vastata sinulle että viestistäsi välittyi aito huolehtiminen minun terveydestäni ja siitä että saisin kivan hääpäivän. Kiitos sinulle siitä ❤️❤️ vaikutat hyvältä ihmiseltä, toivottavasti saat siitä myös hyvää palautetta 😊 minulla oli häät aiemmin kesällä ja ne olivat oikein kivat ja meikkikin onnistui. Sulhanen on maailman ihanin mies niin arkeen paluukin on kivaa.