Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kallis hypetetty meikkituote joka ei toiminut, jaa kokemuksia

Vierailija
16.04.2021 |

Menen kesäkuussa pienimuotoisesti naimisiin, ja päätin panostaa meikkeihin nyt kun en mene ammattilaisen meikattavaksi. Olen tilaillut netistä yhtä sun toista primereista lähtien, osa vielä tulossa. Tilasin kicksistä kirkkaanpunaisen Macin huulipunan, n. 20 e, jota on hypetetty netissä ja joka on ihan kulttimaineessa.

Huulipuna ei levity erityisen nätisti eikä minusta eroa mitenkään halvemmista punista jota yleensä käytän. Ei pysy, ja leviää yli rajojen. Nyt jännittää meneekö muutkin yhtä huti ja mietin jo teenkö samoilla meikeillä kuin arkena, koska ainakin ne olen todennut ihan ok toimiviksi. Luulin vaan että kehutuilla tuotteilla tulisi jotenkin erityisen hehkeä morsian, mutta eipä sitten :D

Onko muilla sattunut vastaavia? Varoitellaan täällä toisiamme.

Minulle on nyt sitten tulossa uusi meikkipussin sisältö reilusti yli sadalla eurolla, tai sitten kallis opetus. Onneksi hääbudjetti on muuten pieni, mekkokin ihan perus kotelomekko...

Kommentit (452)

Vierailija
361/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä huomata, kuinka harvaa kiinnostaa eläinkokeettomuus. Kyllä, useat tuotteet markkinoivat tuotteitaan "cruelty freenä", mutta vain pupulogolliset tuotteet ovat varmuudella eläinkokeettomia, jolloin myöskään niiden raaka-aineita ei ole testattu. Cruelty freeksi mainitsemiseen riittää, että valmista tuotetta ei ole testattu, vaikka sen raaka-aineet testataan.

Käytännössä kaikki tuotteet, mitä myydään myös Kiinassa, ovat eläinkoetestattuja, koska Kiinan markkinoille ei yksinkertaisesti pääse ilman tuotteen turvallisuutta (?) eläinkokein testaamalla.

EU:ssa eläinkokeet kiellettiin jo vuosia sitten. Ne raaka-aineet jotka testattiin eläinkokeilla jo ajat sitten, on tietysti turvallisia käyttää, eikä niitä enää tarvitse testaillakaan.

EU:ssa valmistettuja meikkejä ja kosmetiikkaa voi siis ihan huoletta käyttää.

Eii mene valitettavasti ihan näin. EU:ssa ei tosiaan saa tehdä eläinkokeita, mutta jos tuote viedään esm. Kiinan markkinoille, Kiina teettää sille eläinkokeet ennen markkinoille pääsyä. Eli varsinaisesti kosmetiikkayritys ei teetä, mutta viemällä Kiinaan se välillisesti osallistuu kuitenkin eläinkokeisiin. 

362/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä noiden yritysten sitten pitäisi tehdä? Kieltää tuotteidensa vienti Kiinan markkinoille?

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron halvasta joka toimii: Lumenen blur meikkivoide, hinta 15e. Paras meikkivoide mitä olen ikinä käyttänyt.

Auts! Tämä oli mulle iso huti. Minusta sopii vain, jos ihosi on rasvainen eikä kärsi kuivuudesta. Mulla pitkälti kuiva iho, hieman kiiltoa T-alueella ja kyseinen meikkivoide oikein korostaa niitä kuivia kohtia ja jää niihin kiinni :X 

Lumenen CC voide sopii mulle ihan hyvin.

Vierailija
364/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punainen huulipuna sopii harvalle ja etenkään häihin.

Punainen huulipuna sopii kaikille, kunhan sävy on oikea. Miksi morsiamen huulipunan pitäisi olla aina se tylsä nude?

Mä en ole löytänyt itselle sopivaa punaista huulipunaa. Hammasluuni on kellertävä (pitää kuulemma laittaa kuoret jos haluaa valkoisemmat hampaat. Sen verran on vaalennettu että värjäymät on poistettu, silti kellertää), ja kaikki kirkkaammat punaiset vain korostaa hampaiden keltaisuutta. Ei ne mitenkään siis silmiinpistävän keltaiset ole, mutta omaan silmään sattuu katsoa..

Jos keltaiset hampaat ovat suurin ongelmasi, valitse oranssiin taittava huulipuna. Pinkkiin/viileään taittava korostaa hampaiden keltaisuutta.

Eri asia, kuinka hyvin lämpimät sävyt sopii kasvoihin. Jos ihon pohjasävy on viileä, sopii viileät sävyt yleensä paremmin kuin lämpimät.

Vierailija
365/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinäkin aikanaan huomaat ettet tarvitse noista juuri mitään, muutama tietysti sinulle oman valintasi kautta sopiva, siten löydät parhaimmat et toisten mielipiteistä. Muutenkin paitsi häät saavat olla oma näköiset, menetät siinä jotakin jos keskityt liikaa tuollaisiin asioihin. Suosittelen kuitenkin jättämään kaiken ns selektiivisen kosmetiikan. Ovat vaan paljon kemiaa sisältäviä ympäristöpommeja, silkkaa markkinointia, rahat amerikkalaisten taskuun, itsellesi hormonihäiriöitä

Vierailija
366/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi  ostamani (kalliiden) ADIDAS-verkkareiden KAIKKI vetoketjut (taskunsuut 4 ja takin etumus 1) hajosivat muutamassa viikossa! Olivat kylläkin muovisia. Eli sontaa huippuhintaan 💩!

Aiemmissa saman merkin verkkareissa ne kestivät vuosikymmeniä mutta olivatkin metallisia 🤗!

Tosin nykyään ei missään vaatteessa taida olla enää metallisia, kestäviä vetoketjuja, raha puhuu!🤑🤬

Vierailija
367/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joe Blascon meikkivoide sopii kuivalle iholle, mutta silloin alla pitää olla hyvä kosteusvoide ja sitä pitää levittää vain häivähdys ja vain niille alueille jotka tarvitsevat peittoa. Se on varmasti kauhean näköistä jos vetelee normaalin meikkivoiteen tapaan koko kasvoille!

Jos sitä käyttäisi noin, niin silloinhan se ei edes peittäisi mitään, koska tuotetta tulisi iholle niin ohut kerros. Sitäpaitsi sitä nimenomaan markkinoidaan peittävänä.

Itse asiassa siinä on todella heikosti pigmenttiä eikä sillä saa mitään tuliluomea peittoon, vaikka mainoksessa niin luvataan.

Oikeasti peittäviä aineita löytyy esim. Kryolanilta ja Grimasilta.

En tiedä, onko Blascon koostumus kovasti muuttunut 90-luvulta, jolloin itse opiskelin kosmetologiksi, ilmeisesti on. Silloin oli kyllä todella pigmenttinen ja muutenkin ihan hyvä meikkivoide. Itse meikkasin mm. olkavarren tatuoinnin piiloon, kun äiti tuli kylään, enkä ollut kertonut hänelle ottaneeni tatuoinnin sen viikon ruokarahoilla :D

Minulla oli silloin rasvoittuva iho ja sain peittävän, mutta kuulaan näköisen meikkipohjan käyttämällä Blascoa kostealla sienellä. Harmi, jos ratsastaa vaan vanhalla maineella ja koostumus nykyään kuraa, oli nimittäin aidosti todella hyvä tuote aikoinaan.

Vierailija
368/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan parhaita tuotteita oon löytäny essencen halpis kosmetiikasta esim.sininen ripsiväripurkki pysyi hyvin ja meikkivoidekin ok. myös lumenen meikkivoiteet hyviä suomalaisel ihol varsinkin o tai 1 sävyt 

jos tekee meikin juhliin kannattaa ehkä käyttää tuttuja ennestään toimivia eikä kokeilla uutta juhlapäivänä kun ei tiedä miten pysyy.

tosiaan itel tullu pettymyksiä kalliista tuotteista esim.lancomen rasvat sai naaman finnejä täyteen vaikka luulin et kalliina olis hyvää never again.

Essecen eyeliner ihan sikahyvä ja vedenpitävä, pysyy hyvin, Lumenen meikkivoiteet taas ihan paskoja.

Ois kiva jos näihin "ihan paskoja" -tyyppisiin mielipiteisiin saisi vähän tarkempaa selontekoa siitä, mikä tekee tuotteesta huonon. Niin yksilökohtainen juttu kuitenkin kosmetiikassa se, mikä kenellekin sopii. 🙂

Totta.Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Minusta nuo Lumenen meikkivoiteet ovat paksuja, varsinkin se blur, jotenkin tahmeita.Jättänyt monet Lumenet käyttämättä. Mutta paksun meikkivoiteen saa ohennettua sekoittamalla siihen esim kosteusvoidetta. Parhaan tuloksen saa sekoittamalla primeria.kannattaa kokeilla kuin mikä on sopiva sekoitus

Vierailija
369/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta iholleni on ollut ledivalohoito. Sellainen halpa wishistä tilattu laite. Tekee uskomattoman sileän ja hehkeän ihon. Maksaläiskötkin hävis

Vierailija
370/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Suurelle osalle naisista sopii punainen huulipuna. Toisaalta ne, joilla iho punertaa kannattaa käyttää ruskeansävyisiä huulipunia.

Vierailija
371/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

No mitä noiden yritysten sitten pitäisi tehdä? Kieltää tuotteidensa vienti Kiinan markkinoille?

Kyllä, juuri näin.

Vierailija
372/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä huomata, kuinka harvaa kiinnostaa eläinkokeettomuus. Kyllä, useat tuotteet markkinoivat tuotteitaan "cruelty freenä", mutta vain pupulogolliset tuotteet ovat varmuudella eläinkokeettomia, jolloin myöskään niiden raaka-aineita ei ole testattu. Cruelty freeksi mainitsemiseen riittää, että valmista tuotetta ei ole testattu, vaikka sen raaka-aineet testataan.

Käytännössä kaikki tuotteet, mitä myydään myös Kiinassa, ovat eläinkoetestattuja, koska Kiinan markkinoille ei yksinkertaisesti pääse ilman tuotteen turvallisuutta (?) eläinkokein testaamalla.

Ostan meikkini ja ihonhoitotuotteeni The Body Shop:sta. Sopivat muutenkin minulle, olen ihastunut heidän puutereihin ja meikkivoiteisiin sekä kasvonaamioihin.

Vierailija
373/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Suurelle osalle naisista sopii punainen huulipuna. Toisaalta ne, joilla iho punertaa kannattaa käyttää ruskeansävyisiä huulipunia.

Mulle ei sovi. Ainakin musta tuntuu että näytän ihan pelleltä... Käytän vaaleanpunertavaa jos käytän jotain.

Vierailija
374/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punainen huulipuna sopii kaikille, kunhan sävy on oikea. Miksi morsiamen huulipunan pitäisi olla aina se tylsä nude?

Mä en ole löytänyt itselle sopivaa punaista huulipunaa. Hammasluuni on kellertävä (pitää kuulemma laittaa kuoret jos haluaa valkoisemmat hampaat. Sen verran on vaalennettu että värjäymät on poistettu, silti kellertää), ja kaikki kirkkaammat punaiset vain korostaa hampaiden keltaisuutta. Ei ne mitenkään siis silmiinpistävän keltaiset ole, mutta omaan silmään sattuu katsoa..

Jos keltaiset hampaat ovat suurin ongelmasi, valitse oranssiin taittava huulipuna. Pinkkiin/viileään taittava korostaa hampaiden keltaisuutta.

Eri asia, kuinka hyvin lämpimät sävyt sopii kasvoihin. Jos ihon pohjasävy on viileä, sopii viileät sävyt yleensä paremmin kuin lämpimät.

Tuo hampaiden keltaisuuden korostuminenhan o täysin päinvastoin kuin kirjoitat. Oranssiin vivahtava ja lämpöinen väri korostaa keltaisuutta. Viileä väri saa hampaat näyttämään vaalemmilta. 

https://www.iltalehti.fi/meikki/a/2015081720191254

Vierailija
375/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota, on tylsä kuin puukenkä.

Vierailija
376/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää ripsientaivutinta vailla? Yksinkertainen perusmalli, ei niitä häkkyrämaleja itselle, aika avaraluomi ja pyöreähköt silmät on.

Tweezermanin taivuttimet on hyvät ja kestävät. Itsellä tuppaa muut hajoamaan jostain syystä. Ostin joskus Shisheidon hypetetyt taivuttimet (nykyään vissiin Sensai) ja se malli oli liian suora, varmaan sinnepäin Aasia ihan passelit.

Hmm, enpä ole koskaan kuullut että Shiseidon / Sensain ripsentaivuttimia olisi "hypetetty" millään lailla. Sen sijaan Shu Uemuran ripsentaivuttimet ovat klassikkotuote, mutta näitä ei tietääkseni edes saa Suomesta.

Mulla on nuo Shu Uemurat, ollut jo 12 vuotta. Ovat hyvät.

Lumenen meikeistä: minusta nämä ovat huonoja, meikkivoiteet eivät pysy, luomivärit katoaa päivän aikana. Lumenen seerumeista tykkään.

377/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan meikkini ja ihonhoitotuotteeni The Body Shop:sta. Sopivat muutenkin minulle, olen ihastunut heidän puutereihin ja meikkivoiteisiin sekä kasvonaamioihin.

Kuuluu l’Oreal -konserniin että se siitä eettisyydestä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
378/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo hampaiden keltaisuuden korostuminenhan o täysin päinvastoin kuin kirjoitat. Oranssiin vivahtava ja lämpöinen väri korostaa keltaisuutta. Viileä väri saa hampaat näyttämään vaalemmilta. 

https://www.iltalehti.fi/meikki/a/2015081720191254

Niitä ei  niiiin valkoisia hampaitakin on eri sävyisiä eikä aina päde tuo sääntö. Esim. itselläni näyttää keltaiselta sekä oranssinpunaisessa/korallissa että pinkissä, mutta ruskeat ja malvansävyt tekee valkoisemman näköiseksi. Tumma ruosteenruskea ehkä paras. 

Vierailija
379/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu l’Oreal -konserniin että se siitä eettisyydestä.

Ei ole kuulunut enää useampaan vuoteen. L'Oréal myi The Body Shopin Natura-nimiselle kosmetiikkayhtiölle vuonna 2017.

Vierailija
380/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Niin, vetäytyä Kiinan markkinoilta. En käytä eläinkokeilla testattua kosmetiikkaa ja niin ollen en voi käyttää suurinta osaa tuotteista joita toki muuten ostaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi