Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kallis hypetetty meikkituote joka ei toiminut, jaa kokemuksia

Vierailija
16.04.2021 |

Menen kesäkuussa pienimuotoisesti naimisiin, ja päätin panostaa meikkeihin nyt kun en mene ammattilaisen meikattavaksi. Olen tilaillut netistä yhtä sun toista primereista lähtien, osa vielä tulossa. Tilasin kicksistä kirkkaanpunaisen Macin huulipunan, n. 20 e, jota on hypetetty netissä ja joka on ihan kulttimaineessa.

Huulipuna ei levity erityisen nätisti eikä minusta eroa mitenkään halvemmista punista jota yleensä käytän. Ei pysy, ja leviää yli rajojen. Nyt jännittää meneekö muutkin yhtä huti ja mietin jo teenkö samoilla meikeillä kuin arkena, koska ainakin ne olen todennut ihan ok toimiviksi. Luulin vaan että kehutuilla tuotteilla tulisi jotenkin erityisen hehkeä morsian, mutta eipä sitten :D

Onko muilla sattunut vastaavia? Varoitellaan täällä toisiamme.

Minulle on nyt sitten tulossa uusi meikkipussin sisältö reilusti yli sadalla eurolla, tai sitten kallis opetus. Onneksi hääbudjetti on muuten pieni, mekkokin ihan perus kotelomekko...

Kommentit (452)

Vierailija
421/452 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

No mitä noiden yritysten sitten pitäisi tehdä? Kieltää tuotteidensa vienti Kiinan markkinoille?

Yritykset tekevät mitä tekevät, ja heidän tekemisestä pohjautuvat aika pitkälti kuluttajien valintoihin. Eläinkokeet voidaan korvata eläinkokeettomilla tutkimusmenetelmillä, jotka ovat lisäksi usein eläinkokeita luotettavampia ja edullisempia. Eläinkokeeton kosmetiikka yleistyy vain, kun sitä käytetään ja vaaditaan. Olen huomannut että tosi moni sanoo, että kosmetiikan vuoksi tehtävät eläinkokeet ovat turhia, mutta esim. lääkkeitä varten voivat hyväksyä testauksen. Silti ihmiset ostavat juuri näitä eläinkokeilla testattuja tuotteita enempiä ajattelematta. 

Monet kokeet aiheuttavat eläimille kroonista, pitkäaikaista kipua tai voivat johtaa jopa kuolemaan. Erilaisten kemikaalien myrkyllisyyttä ja vaikutuksia ihmisiin arvioitaessa eläimelle annetaan tutkittavaa ainetta. Eläin kärsii mahdollisista myrkytysoireista ja joissain tapauksissa kokee myös erittäin kivuliaan myrkytyskuoleman. Ei, sinä ja sinun kauneutesi eivät ole sen arvoisia.

Eli mitä minä eurooppalaisena voisin tehdä, että Kiina ei vaadi tuotteille eläinkokeita?

EU:ssa kokeita ei enää tehdä, ja käyttämäni tuotteet ovat siten eläinkokeettomia.

jos eurooppalaiset kuluttajat boikotoisi yrityksiä jotka on Kiinan markkinoilla, eläinkokeiden käyttäminen loppuisi hetkessä. Kiina ei riitä korvaamaan Eurooppaa kosmetiikka markkinoilla, heillä kun on siellä paljon omia merkkejään. Tähän voisi oikeasti vaikuttaa kulutus valinnoilla.

Kansainväliset kosmetiikkayhtiöt, jotka ovat olleet Kiinassa vuosikausia lobbaavat eläinkokeiden kieltämiseksi yhteisessä rintamassa. He pvat kehittäneet vaihtoehtoisia metodeja, joita tarjoavat vaihtoehdoksi. Näille yhtiöille Kiinan eläinkokeet ovat kiusallinen asia, josta halutaan eroon heti. Osa firmoista valmistaa tuotesarjoja, joita ei myydä Kiinassa juuri tästä syystä, haluavat muualla maailmassa myydä sarjaa cruelty freenä.

Osaatko sanoa esimerkkejä näistä cruelty free tuotesarjoista?

Vierailija
422/452 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enempi meikkiä sitä pahemmalta näyttää.

Naisia on kyllä näköjään niin helppo vedättää noilla merkillä ja ryppyvoiteilla.. ha vielä kaupan päälle laihdutus tuotteet...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/452 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta lumene ja rumene

424/452 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos eurooppalaiset kuluttajat boikotoisi yrityksiä jotka on Kiinan markkinoilla, eläinkokeiden käyttäminen loppuisi hetkessä. Kiina ei riitä korvaamaan Eurooppaa kosmetiikka markkinoilla, heillä kun on siellä paljon omia merkkejään. Tähän voisi oikeasti vaikuttaa kulutus valinnoilla.

Lumenesta kannattaa varmaan sitten aloittaa. Nehän markkinoivat Kiinassa isosti.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
425/452 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lumenesta kannattaa varmaan sitten aloittaa. Nehän markkinoivat Kiinassa isosti.

Lumene ei ole ilmeisesti koskaan ollut eläinkokeeton. Sääli sinänsä.

Vierailija
426/452 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskot! Tämä menee vähän ohi aiheen, mutta opetelkaa lukemaan kosmetiikkatuotteiden inci-listoja. Ennen haksahdin aina ”luksusihonhoitotuotteisiin”, mutta nyt tutkin tarkkaan ihonhoitotuotteiden valmistuksessa käytetyt ainesosat. Kalliisti markkinoidut tuotteet koostuvat usein silikonista, vedestä ja aineista, jotka eivät oikeasti hoida ihoa.

Itse luen nimenomaan incin ja kyllä se on parempi usein hintavammassa kosmetiikassa.

Vierailija
427/452 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivea micellar kasvovesi => todella surkea. Tai ainakaan ei vastaa lainkaan miten mainostetaan, että lähtee liat ja meikit. Ehkä johonkin kevyeen raikastamiseen käy.

Vierailija
428/452 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urban Decay All Nighter Setting Spray. Ei pidä meikkejä paikoillaan eikä varsinkaan koko yötä. Ihan turha tuote

Vierailija
429/452 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Whamisan tuotteet saa suunympäryksen punoittamaan ja hilseilemään. Liikaa aktiiviaineita mun iholle.

Vierailija
430/452 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin iPhone 14 ja maksoi yli 1200€ koska kehuttiin hyvää akun kestoa ja sitä ettei aku kulu nopeasti, mutta noin kolmisen kuukautta myöhemmin akun varaustaso ei enää ylittänyt 90%. Minulle kerrottiin että ihan normaalia puhelimen akun vanhentuvan noin nopeasti. 

Samsungin 550€ puhelimessa kesti noin kaksi vuotta ennen kuin akku kulahti tuolla tavalla. 

Vierailija
431/452 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin iPhone 14 ja maksoi yli 1200€ koska kehuttiin hyvää akun kestoa ja sitä ettei aku kulu nopeasti, mutta noin kolmisen kuukautta myöhemmin akun varaustaso ei enää ylittänyt 90%. Minulle kerrottiin että ihan normaalia puhelimen akun vanhentuvan noin nopeasti. 

Samsungin 550€ puhelimessa kesti noin kaksi vuotta ennen kuin akku kulahti tuolla tavalla. 

Meikkituote?

Vierailija
432/452 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkituote?

Jospa oli hinnasta ja hehkutuksesta huolimatta huonot tekoripset tai silmiä ärsyttävä kallis kasvovoide, joka hämärsi yhden kirjaimen.

Vierailija
433/452 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urban Decay All Nighter Setting Spray. Ei pidä meikkejä paikoillaan eikä varsinkaan koko yötä. Ihan turha tuote

Mulla tämä toimii ihan loistavasti. Käytän yleensä voidemaisia/vahamaisia meikkipohjatuotteita (meikkivoide, concealer, contour, highlight), ja nehän ei ilman mitään pysy paikallaan. Puuteria en halua ikääntyneeseen naamaani laittaa, kun tekee kuivan rusinan näköiseksi ja korostaa ryppyjä. All Nighter pitää meikit hyvin paikallaan. Mutta suihkuttamalla ei tule minusta tasaisesti, töpöttelen sen aina naamaan beauty blenderillä.

Vierailija
434/452 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmät: Alima Puren mineraalimeikkipohja ja saman merkin ripsari. Meikkipohja tekee kuivettuneen ja jauhoisen näköiseksi. Ripsari leviää silmien alle muutamassa tunnissa.

435/452 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Whamisan tuotteet saa suunympäryksen punoittamaan ja hilseilemään. Liikaa aktiiviaineita mun iholle.

Niissä on todella voimakkaat hajusteet. Eli ei herkälle iholle missään nimessä!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
436/452 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko hehkuttaa, vaikka pyydettiinkin päinvastaista. Mutta luulen, että tätä ketjua lukevat ylipäätään meikeistä kiinnostuneet. 

Clarinsin uusi silmänrajauskynä on aivan huippu! Paras koskaan kokeilemani. Liukuu luomille kuin itsestään.  Ei kuivahda  heti, vaan on halutessa levitettävissä smokey eys - tyyliseksi. Asetettuaan pysyy kuin tauti. Hyvät sävyt. Kynässä myös terotin ja kumipää, jolla voi levittää, jos tahtoo. Heitän kaikki entiset kynät pois. 

Vierailija
437/452 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Giorgio Armani Luminous Silk -meikkivoide. Luin siitä suitsutuksia koti- ja ulkomaisista lehdistä ja ostin niiden perusteella. Pyytämättä ensin näytettä ja pieleenhän se ostos meni. Oli niin synteettistä mönjää että en pystynyt käyttämään, kuin olisi nestemäistä muovia levittänyt naamalleen. Tuntui iholla samalta kuin vaatteessa polyesteri, nylon tai akryyli. 

Kävin ihan mielenkiinnosta kurkkaamassa incin ja onhan siinä, viittä eri silikonia ja lisäksi ainesosanimihirvityksiä jotka sisältävät sanat "nylon", "acryl" ja "vinyl"... ei tosiaan ollut mun tuote. 

Vierailija
438/452 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fenty Beautyn kosteuttava meikinpohjustusvoide ja Eaze Drop Blurring Skin Tint sekä Smashboxin always sharp waterproof liner jota käytin ripsirajan alapuolella. Pari tuntia hikistä seksiä ja kasvoista ei huomannut mitään 😆.

Jo aiemmin olin todennut, että smashboxin liner on hyvin pysyvää.

Vierailija
439/452 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin YSL kulttivalokynä oli täysin hyödytön kapistus. Paljon parempia tuotteita löytyy edullisistakin, kuten Maybelline Erase joku, jossa on levityssieni päässä.

Kehuttu Diorshow Iconic oli mielestäni todella huono. Ei lähtenyt ripsistä helposti ja tulos oli täysin mitäänsanomaton. Joku Maybellinen mikä tahansa ripsari hakkaa kyllä mennen tullen kalliimmat ripsivärit.

Vanha ketju mutta kirjoitan. 

Pitkällisen meikkaushistoriani jälkeen olen sitä mieltä että huulipuna, huuli kiilto ja ripsari marketista, mutta puuteri, luomivärit ja eyeliner merkkikamaa. Myös parfyymi merkkikamana. Saippua, dödö ja shampoo marketista. 

Meikkivoiteet, niistä löytyy oman ihon sopiva suosikki halvoista ja kalleista. 

N 48 v 

Vierailija
440/452 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bb voiteet. Kaikki liian oransseja, naama kiiltää ja auta armias jos hikoilet, sitä valuu silmiin niin kirvelee p erkeleesti.

Kokeile korealaista merkkejä, esim Missha. Ei ole oranssista tietoakaan.

Täältä myös ääni Misshan BB-voiteelle. Olen itse iholtani sarjaa haamu ja ainoastaan Misshalta löytyy tarpeeksi vaalea BB-voide, joka ei tuki ihohuokosia, eikä ole keltainen. Sopii herkälle iholleni. Yleensä edes kaikki herkän ihon tuotteet eivät sovi minulle. Just lensi roskiin herkälle iholle tehty kasvovesi, kun se kärvensi naamaa.

Misshan ripsivärit ovat myös hyviä eivätkä karise.

Japanissa ja Koreassa on erittäin, erittäin tärkeää näyttää hyvälle ja pysyä hyvännäköisenä töissä 16-18h ma-la. Sieltä saa kestäviä ja hyviä meikkituotteita. Helsingissä Triplassa on SOONSOON, joka myy korealaista kosmetiikkaa.

Täältä myös vahva suositus japanilaiselle ja korealaiselle kosmetiikalle. Molemmissa maissa on valtavat kauneustuotemarkkinat ja esim. halvatkin silmämeikkituotteet on suunniteltu kestämään maiden hiostava kesä. Parhaat rajauskynät ja ripsivärit tulevat näistä maista, värivalikoimaakin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän