Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kallis hypetetty meikkituote joka ei toiminut, jaa kokemuksia

Vierailija
16.04.2021 |

Menen kesäkuussa pienimuotoisesti naimisiin, ja päätin panostaa meikkeihin nyt kun en mene ammattilaisen meikattavaksi. Olen tilaillut netistä yhtä sun toista primereista lähtien, osa vielä tulossa. Tilasin kicksistä kirkkaanpunaisen Macin huulipunan, n. 20 e, jota on hypetetty netissä ja joka on ihan kulttimaineessa.

Huulipuna ei levity erityisen nätisti eikä minusta eroa mitenkään halvemmista punista jota yleensä käytän. Ei pysy, ja leviää yli rajojen. Nyt jännittää meneekö muutkin yhtä huti ja mietin jo teenkö samoilla meikeillä kuin arkena, koska ainakin ne olen todennut ihan ok toimiviksi. Luulin vaan että kehutuilla tuotteilla tulisi jotenkin erityisen hehkeä morsian, mutta eipä sitten :D

Onko muilla sattunut vastaavia? Varoitellaan täällä toisiamme.

Minulle on nyt sitten tulossa uusi meikkipussin sisältö reilusti yli sadalla eurolla, tai sitten kallis opetus. Onneksi hääbudjetti on muuten pieni, mekkokin ihan perus kotelomekko...

Kommentit (452)

Vierailija
341/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mablena K.n meikkivoide levittyy nopeasti ja tasaisesti ja kestää koko päivän. Ihan käsittämätön ja edullinen tuote. Hyvä halpa marketin ripsari on Incatoo Hairin paakkuuntumaton ripsari. Huuliin monissa sävyissä olevaa Lipsincatoo on luotettava. Jää kyllä ikävästi lasinreunoihin.

Vierailija
342/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ysl valokynä ärsytti ihoa ja vuodatti silmiä, Estee Lauderin vastaava on loistava.

Pakko kysyä, että laitatko sitä ihan silmänympärysiholle? Mielestäni se ei kuulu sinne ollenkaan. Diorin kynä on mun lemppari. Käytän sitä ihon tiettyjen alueiden "valaisuun".

Käytän sitä tuohon silmän alle tummaan osaan (ei koko aluselle) ja kulmaluulle ja silmän sisänurkkaan valaisemaan, mihin se on tarkoitettukin muun kasvojen lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bb voiteet. Kaikki liian oransseja, naama kiiltää ja auta armias jos hikoilet, sitä valuu silmiin niin kirvelee p erkeleesti.

Kokeile korealaista merkkejä, esim Missha. Ei ole oranssista tietoakaan.

Rakastan Misshan bb-voidetta. Itse haluan kiiltoa, joten saatan illalla vetää vaseliinikerroksen kasvoille, lisätä aamulla perusvoiteen sen päälle, sitten misshat ja vielä kiiltosuihketta siihen. Olen kuivaihoinen, jos joku ei arvannut :D

Minäkin rakastan korealaisia bb-voiteita muuten, mutta en ole löytänyt rasvoituvalle iholleni sopivaa. Ainoa voide mikä on ihollani kestänyt edes muutaman tunnin on Estee Lauderin double wear. Toki jos jaksaisin aina pohjustaa, olisi kesto missä vaan parempi, mutta ei ne siltikään paria tuntia pitempään kestä. Estee Lauder huolellisesti pohjustettuna ja muut temput tehtynä kestää noin 4 tuntia. Muut voiteet pari tuntia. Pohjustamatta muut voiteet kestää noin 30-60 minuuttia kunnes naama kiiltelee kuin öljyttynä. Työpäivän jälkeen voide kuin voide on kadonnut t-alueelta.

Vierailija
344/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tää ei ole meikkituote mutta aikanaan haksahdin ostamaan etanavoidetta naamalle, olisko ollut Baba de caracol ja hintaa joku 59 euroa. Sen piti uudistaa ja nuorentaa ihoa. Sain kauhean kutisevan ihottuman.

Itsekin meinasin ostaa jotain etanavoidetta, mutta onneksi googletin ihmisten kokemuksia. Aika monelle aiheuttaa jonkun reaktion.

Mä löysin jostain näytteen baba de caracolista. Toimi mun iholla erittäin hyvin. Toki mun naama ei kestä mitään voidetta kuin yhden purkin ja sitten se alkaa reagoida negatiivisesti, vaikka olisi joku perusvoide.

Vierailija
345/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punainen huulipuna sopii harvalle ja etenkään häihin.

Punainen huulipuna sopii kaikille, kunhan sävy on oikea. Miksi morsiamen huulipunan pitäisi olla aina se tylsä nude?

Mä en ole löytänyt itselle sopivaa punaista huulipunaa. Hammasluuni on kellertävä (pitää kuulemma laittaa kuoret jos haluaa valkoisemmat hampaat. Sen verran on vaalennettu että värjäymät on poistettu, silti kellertää), ja kaikki kirkkaammat punaiset vain korostaa hampaiden keltaisuutta. Ei ne mitenkään siis silmiinpistävän keltaiset ole, mutta omaan silmään sattuu katsoa..

Vierailija
346/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein kaikki kosmetiikka :D

Muistan kun ostin myös häitä varten uuden, kalliin huulipunan ja viikkoa ennen piti harjata huulet joka päivä, jotta puna levittyisi hääpäivänä kauniisti! En ole punaa juuri sen jälkeen käyttänyt. Joskus laitan värillistä huulivoidetta, joka antaa anteeksi rohtumat.

Meikkivoiteet. En jaksa käyttää niitä ja helpommalla pääsee kun sutii naamaan mineraalimeikkipuuteria. Se ei valu tai kiillä myöskään. Akne näkyy vähän, mutta näkyy se voiteenkin alta. Ja voide aina sotki myssyt ja kaulaliinat. Luulempa, että puuterin säilyvyyskin on parempi.

Mä kokeilin noita mineraalimeikkipuutereita. Kauhea työ pyöritellä kasvoille, ja toimistotyöpäivän puolessa välissä meikistä ei näy jälkeäkään. Edes misellivedellä ei saa puuteritahroja valkoiseen vanulappuun, niin täydellisesti on kaikki naamalta kadonnut. Lisäksi se kabukin jatkuva pesu oli ärsyttävää, mutta jos ei pari kertaa viikossa pessyt, alkoi iho kukkia.

Vierailija
347/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita tullut kokeiltua. Veikkaukseni, että ap:n kokeilema Macin huulipuna oli Ruby Woo? En ole itse tätä kokeillut, mutta halunnut kokeilla. En ole kokeillut juuri tuon takia kun jostain ulkomaisesta blogi- tai videoarvostelusta (en muista enää) luin, että leviäisi ihan siinä missä muutkin halvemmat huulipunat. Tarkoituksena on ollut tämän vuoksi kokeilla samassa sävyssä rajuskynää, mutta huolettaa, että se nyt vasta kuivaa tököttiä mahtaisi ollakin, vaikka laittaisi huulirasvaa alle. Jos jollakulla on tästä kokemusta, niin olisi kiva kuulla! 🙂

Joe Blascon meikkivoidetta kokeilin useampi vuosi sitten, kun sitä hehkutettiin ja en saanut sitä ikinä levitettyä tarpeeksi ohuelti. Käytin pari päivää ja jätin sitten, kun huomasin, että oikein hienot meikkiviirut jäi suupieliin ja silmäkulmiin jos lainkaan hymyili päivän aikana. Todella paksua ja sai ihon myös rasvoittumaan ja kutiamaan. Muitakin kalliita meikkejä on tullut kokeiltua, mutta tämän muistan hintansa vuoksi oikeasti harmittaneen. Ehkä ne muut olen vain halunnut unohtaa mahdollisimman nopeasti, ettei märehtisi liikaa, että jaahas taas sitten meni tämän verran rahaa ihan kankkulan kaivoon. 😀

Suosin nykyään luonnonkosmetiikkaa ja korealaista kosmetiikkaa. Jos tykkää Misshasta, niin suosittelisin myös luonnonkosmetiikan puolelta Whamisan BB-voidetta, jos oma iho ei esim. oikein siedä silikonia tai muuten vain haluaisi vaihtaa luonnonkosmetiikkaan. Käytin Misshaa vuosia, mutta jätin kaikki silikonia sisältävät meikit pois, koska epäilin sen aiheuttavan itselleni finnejä, joten siksi nyt käytössä tuo Whamisa. Kummatkin todella hyviä kyllä.

Blasco toimii kun sitä ottaa spaatteelilla hyvin vähän, ja levittää kostealla sienellä. Ei kyllä rasvaiselle iholle siltikään.

Vierailija
348/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että naiset asialla tästä ketjusta. Keskitytään kaikkeen muuhun kuin siihen itse asiaan. Odotin listaa tuotteista jotka eivät toimi. Sisältö jotain AIVAN muuta.

Miesten keskusteluissa ei sit koskaan harhauduta aiheesta 😄

Vierailija
349/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt vuosien mitaan tukun euroja sopivan meikkivoiteen löytämiseksi, turhaan. Minulla on huokoinen, rasvoittuva ja pintakuiva iho — siis kaikki ongelmat — ja nyt vielä lisänä juonteet sekä rypyt. Ainoa meikkituote, jolla saan jotenkin siedettävän lopputuloksen on Cliniquen meikkipuuteri superpowder double face makeup. Laitan ensin primerin ja sen päälle suoraan meikkipuuterin. Sitä voi huoletta lisätä päivän/illan mittaan näyttämättä tunkkaiselta.

Ihonhoitoon käytän La Roche-Posayn tuotteita.

Minulla on laatikossa useita bb-voiteita, kerran käytettyjä, niin marketti-, apteekki- kuin merkkituotteita. Bb-voide ei sovi minun iholleni, kallis kokeilu.

Mikään meikkivoide ei toimi jos iho sen alla ei ole kunnossa, esim. jos iho on pintakuiva. Kaikki lähtee oikeanlaisesta ihonhoidosta. Eikä se että joku on kallis merkki takaa sitä että se olisi oikea juuri sinun iholle.

Sori ohis.

Tämä. Ei ne voiteet toimi tietenkään jos alla on perunapelto. Kauniilla heleällä iholla oikean sävyinen meikkivoide näyttää tyrmäävältä melkeinpä merkistä riippumatta.

Sitten kun saisi sen kauniin heleän ihon. Minullakin on todella rasvoittuva ja huokoinen iho, talvisin myös pintakuiva. Tuhansia ja taas tuhansia euroja olen laittanut ihonhoitoon, mutta millään aineella ei ole vaikutusta. Paitsi retinoli pitää hormonaalisen aknen kurissa. Ainoa millä olen saanut ihoni normaalimmaksi on hormonaalinen ehkäisy, mutta se taas ei muuten sovi minulle lainkaan. Ei ole ollut apua ihotautilääkäreistä eikä kosmetologeista.

Vierailija
350/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punainen huulipuna sopii kaikille, kunhan sävy on oikea. Miksi morsiamen huulipunan pitäisi olla aina se tylsä nude?

Mä en ole löytänyt itselle sopivaa punaista huulipunaa. Hammasluuni on kellertävä (pitää kuulemma laittaa kuoret jos haluaa valkoisemmat hampaat. Sen verran on vaalennettu että värjäymät on poistettu, silti kellertää), ja kaikki kirkkaammat punaiset vain korostaa hampaiden keltaisuutta. Ei ne mitenkään siis silmiinpistävän keltaiset ole, mutta omaan silmään sattuu katsoa..

Kellertävä hammasluu on vahvempaa kuin vaalea. Lilat ja pinkit, siis siniseen taittavat saavat hampaat näyttämään vaaleammilta. Kaikki ruskehtavat punat saavat kellertävyyden esiin. Ohiksena, että valkaisevia tahnoja ei kannata käyttää, lähtee kiille. Terv. hammashotaja

Vierailija
351/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lancomen ripsarista löysin laivalla halvan erikoisversion eli koristeellisen putkilon. Meikatessa sitten haistoin voimakkaan parfyymin hajun ja tajusin että erikoisversio oli myös voimakkaasti hajustettu parfyymillä. Eipä olisi itselle tullut mieleen että ripsariinkin pitää lisätä parfyymia, silloin harmitti.

Eikös ne kaikki haise tosi voimakkaalle? Itse en niitä hajun takia voi käyttää.

Vierailija
352/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää ripsientaivutinta vailla? Yksinkertainen perusmalli, ei niitä häkkyrämaleja itselle, aika avaraluomi ja pyöreähköt silmät on.

Itsellä toimii Shiseidon ripsentaivuttimet. Mielestäni näissä taivuttimissa muoto on istuvampi luomelle ja ripset taipuu helposti tyvestä.

Jos huomasit aiempaa, että tämä oli jonkun mielestä huono. Sama mulla, liian suora muoto, nahka jäi väliin. Makuasioita+silmän muoto vaikuttaa.

353/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä huomata, kuinka harvaa kiinnostaa eläinkokeettomuus. Kyllä, useat tuotteet markkinoivat tuotteitaan "cruelty freenä", mutta vain pupulogolliset tuotteet ovat varmuudella eläinkokeettomia, jolloin myöskään niiden raaka-aineita ei ole testattu. Cruelty freeksi mainitsemiseen riittää, että valmista tuotetta ei ole testattu, vaikka sen raaka-aineet testataan.

Käytännössä kaikki tuotteet, mitä myydään myös Kiinassa, ovat eläinkoetestattuja, koska Kiinan markkinoille ei yksinkertaisesti pääse ilman tuotteen turvallisuutta (?) eläinkokein testaamalla.

EU:ssa eläinkokeet kiellettiin jo vuosia sitten. Ne raaka-aineet jotka testattiin eläinkokeilla jo ajat sitten, on tietysti turvallisia käyttää, eikä niitä enää tarvitse testaillakaan.

EU:ssa valmistettuja meikkejä ja kosmetiikkaa voi siis ihan huoletta käyttää.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
354/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brazilian Bumbum Cream. Kauheasti kehuttu ja hypetetty, kallista kuin mikä. Hinkkasin sitä bebaani tunnollisesti joka ilta kunnes koko purkillinen oli käytetty eikä näkynyt yhtään missään. Siitä ei tullut edes mitään sävyä tai kosteutta pintaan, ei yhtään mitään.

No ei tietenkään, näkeehän sen sisällysluettelosta. Sen sijaan sillä saa ihanan tuoksun ja kosteutetun ihon. Sitä voi myös hinkata vaikka vatsaan, reisiin ja alleihin. Se on vartalovoide..

Jep. Voimakkaasti hajustettu veden ja silikonin seos.

Lukekaapa mitä Bumbum Creamista lupaillaan: https://soldejaneiro.com/products/brazilian-bum-bum-cream

Helps visibly smooth and tighten the appearance of your skin thanks to potent, caffeine-rich Guaraná Extract

Kyllä mainonnasta saa käsityksen, että toimisi kuten selluliittivoide.  

Vierailija
355/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumenen kaikista voiteista näppyjä. Sellaisia pienen pieniä valkopäisiä finnejä jotka ovat seuraavana aamuna kadonneet kun illalla on pessy naaman ja laittaa muuta kuin Lumenea. Jonkinlainen ärsytysreaktio iholle. Sama myös Dermosilin tuotteista, ja isosta osasta luonnonkosmetiikkaa. Jos tuote tuoksuu jollekin eteeriselle öljylle, ärsytysreaktio on varma.

Kaikki kynsilakat on surkeita. En ole vielä löytäny kynsilakkaa jota voisi laittaa enemmän kuin 1 kerroksen (eli ei myöskään aluslakkaa tai päällyslakkaa), koska ei kuivu ikinä. 4 tunnin päästäkin vielä sen verran kostea että kun painaa sormella kynttä, sormeen ei jää lakkaa, mutta lakan pintaan jää sormenjälki.

356/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaapa mitä Bumbum Creamista lupaillaan: https://soldejaneiro.com/products/brazilian-bum-bum-cream

Helps visibly smooth and tighten the appearance of your skin thanks to potent, caffeine-rich Guaraná Extract

Kyllä mainonnasta saa käsityksen, että toimisi kuten selluliittivoide.  

Hypetetty markkinointihuijaus, kuten aikoinaan esim. Strivectin, joka mukamas poistaa raskausarvet. No ei poista, eikä kyseisessä rasvassa edes ole mitään vaikuttavia aineita.

Näitä vastaavia on vuosien saatossa ollut niin paljon, esim. mukamas hiusten katkeilun estävä Olaplex. Ihan huuhaata.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
357/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anastasia Beverly Hillsin värillinen kulmageeli. Ajattelin, että tältä merkiltä joka on tunnettu kulmatuotteistaan, löytyisi hyvä kulmageeli. Mutta ei, tämä varisee ja jättää "palleroita" kulmiin eikä pidä niitä paikallaan yhtään. Lisäksi mulle myytiin liian tumma sävy tästä. Lumenen kulmageeli on aivan huippu ja paljon edullisempi!

Itse meikkaan joka päivä ja olen huomannut, että primer on ihan turha. Hyvällä ihonhoidolla pääsee jo pitkälle (ja säästää rahaa). Samoin kannattaa suosia mieluummin voidemaisia/nestemäisiä tuotteita (poskipuna, bronzer ja highlighter) kuin puuterisia, näyttää paljon luonnollisemmalta ja helpompi kerrostaa tarvittaessa, eikä kulu kasvoilta pois niin helposti kuin puuterimaiset. Vinkkinä myös että puuteria aivan minimaalisen vähän jos tarvitsee, t-alueelle ja silmänalusille ihan pienenpieni kerros. Toki nääkin on makuasioita, jos tykkää laittaa koko kasvoille puuteria niin siitä vaan. Punainen/värikäs huulipuna sopii kaikille kunhan löytää oikean sävyn ja näyttää paljon raikkaammalta kuin nuden värinen 😊

Kuivalle iholla voidemaiset ovat parempia, rasvaisella iholla kaikki voiteiden määrä tarvii pitää mahdollisimman pienenä. Rasvaiselle siis puuteriset toimivat paremmin.

Vierailija
358/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan alkaisi käyttää ennalta tuntemattomia tuotteita lähellä tärkeää tapahtumaa. Koskaan ei tiedä, mihin iho tai silmät reagoi, kiva saada allerginen reaktio juuri kun haluaisi olla parhaimmillaan

Jep mä tein tämän virheen. En jjuur ollut meikannut enkä hoitanut ihoani kuin jollain Aqualanilla jos talvella iho kuivuu, mutta ennen häitä päätin ryhdistäytä. Menin kosmetologille  kasvohoitoon noin kuukautta ennnenn ja ostin hänen suosittelemiaan tuotteita jolla ihon saisi huippukuntoon häihin mennessä. Aamuihin oli vesipesu + kasvovesi (joku resurfacing toner joka sisälsi hedelmähappoja) + c-vitamiiniseerumi + voide aurinkosuoojalla. Iltoihin kaksoispuhdistus balmilla ja emulsiolla, retinoliseerumi, kasvovesi ja kasvovoide. Pari kertaa viikossa kuorinta AHA-happokuorinnalla. Lopputulos: häissä oli punoittavat, valkoisina psoriasishilsepaakun näköisinä hilseilevät kasvot. Meikkipohja vain korosti hilseilyä, eikä sille voinut enää mitään. Oli herkälle iholleni ihan liikaa ne tuotteet.

Voi apua. Retinoli kannattaa muutenkin aloittaa varovasti, eikä sillä kuukaudessa paljon aikaan saa. Mulla meni kk että totutin ihoni retinoliin, ensin 2 viikkoa 2 krt viikossa, sitten 2 viikkoa 3-4 krt viikossa, ja sitten vasta joka ilta. Retinolin lisäksi hedelmähapot ja c-vitamiinit on melkoinen paukku iholle, ei ollut kosmetologilla ilmeisesti muuta tavoitetta kuin myydä sulle kaikkea mahdollista. Ja vielä noiden lisäksi kuorinta pari krt viikossa. Apua, ei mikään ihme että iho oli pahana.

Vierailija
359/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa kun meitä vanhempiakin leidejä on niin mikään matta huulimeikki ei toimi minulla, 50+ ikäisellä. Olen kokeillut sellaisia nestemäisiä stain-tyylisiä mattapunia, ja sanonkin niitä vampyyreiksi pikku pullossa. Välittömästi levityksen jälkeen huulipuna IMEE kaiken kosteuden huulistani ja vetää ne silminnähden ihan ryppyyn ja kurttuun. Huuliin suorastaan sattuu. Väri toki jymähtää paikalleen ja sitä pitää hinkata viikko irti ihosta.

En tule koskaan käyttämään mattapunaa. Kiitos tuokaa minulle 70-luvun roll-on huulikiilto enkä irtoa siitä koskaan!

Mulle mattapunat on tehneet tuota vampirismia aina. Huulet on muutenkin kuivat, joka päivä saa nyppiä irtonaisia nahkaliuskoja irti. Mattapunat tekevät niistä aivan järkyttävät, ja pahimmillaan kun olen vain kärvistellyt rutikuivilla huulilla, on lopulta huulet revenneet verille. Huulirasva mattapunan päällä vesittää koko ajatuksen ja saa punan irtoamaan ja leviämään.

Vierailija
360/452 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellertävä hammasluu on vahvempaa kuin vaalea. Lilat ja pinkit, siis siniseen taittavat saavat hampaat näyttämään vaaleammilta. Kaikki ruskehtavat punat saavat kellertävyyden esiin. Ohiksena, että valkaisevia tahnoja ei kannata käyttää, lähtee kiille. Terv. hammashotaja

Mä oon kokeillut noita sinertäviä punia, ja yhtä pahasti omaan silmään se keltaisuus pistää. Valkaisut on tehty hammaslääkärin toimesta, enkä uskallakaan noita valkaisevia käyttää muutenkaan kun hampaani vihlovat herkästi. Kiitos kuitenkin vinkeistä :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi