Kallis hypetetty meikkituote joka ei toiminut, jaa kokemuksia
Menen kesäkuussa pienimuotoisesti naimisiin, ja päätin panostaa meikkeihin nyt kun en mene ammattilaisen meikattavaksi. Olen tilaillut netistä yhtä sun toista primereista lähtien, osa vielä tulossa. Tilasin kicksistä kirkkaanpunaisen Macin huulipunan, n. 20 e, jota on hypetetty netissä ja joka on ihan kulttimaineessa.
Huulipuna ei levity erityisen nätisti eikä minusta eroa mitenkään halvemmista punista jota yleensä käytän. Ei pysy, ja leviää yli rajojen. Nyt jännittää meneekö muutkin yhtä huti ja mietin jo teenkö samoilla meikeillä kuin arkena, koska ainakin ne olen todennut ihan ok toimiviksi. Luulin vaan että kehutuilla tuotteilla tulisi jotenkin erityisen hehkeä morsian, mutta eipä sitten :D
Onko muilla sattunut vastaavia? Varoitellaan täällä toisiamme.
Minulle on nyt sitten tulossa uusi meikkipussin sisältö reilusti yli sadalla eurolla, tai sitten kallis opetus. Onneksi hääbudjetti on muuten pieni, mekkokin ihan perus kotelomekko...
Kommentit (452)
Lancomen ripsarista löysin laivalla halvan erikoisversion eli koristeellisen putkilon. Meikatessa sitten haistoin voimakkaan parfyymin hajun ja tajusin että erikoisversio oli myös voimakkaasti hajustettu parfyymillä. Eipä olisi itselle tullut mieleen että ripsariinkin pitää lisätä parfyymia, silloin harmitti.
Vierailija kirjoitti:
ihan parhaita tuotteita oon löytäny essencen halpis kosmetiikasta esim.sininen ripsiväripurkki pysyi hyvin ja meikkivoidekin ok. myös lumenen meikkivoiteet hyviä suomalaisel ihol varsinkin o tai 1 sävyt
jos tekee meikin juhliin kannattaa ehkä käyttää tuttuja ennestään toimivia eikä kokeilla uutta juhlapäivänä kun ei tiedä miten pysyy.
tosiaan itel tullu pettymyksiä kalliista tuotteista esim.lancomen rasvat sai naaman finnejä täyteen vaikka luulin et kalliina olis hyvää never again.
Essecen eyeliner ihan sikahyvä ja vedenpitävä, pysyy hyvin, Lumenen meikkivoiteet taas ihan paskoja.
Vierailija kirjoitti:
Joe Blascon meikkivoide sopii kuivalle iholle, mutta silloin alla pitää olla hyvä kosteusvoide ja sitä pitää levittää vain häivähdys ja vain niille alueille jotka tarvitsevat peittoa. Se on varmasti kauhean näköistä jos vetelee normaalin meikkivoiteen tapaan koko kasvoille!
Jos sitä käyttäisi noin, niin silloinhan se ei edes peittäisi mitään, koska tuotetta tulisi iholle niin ohut kerros. Sitäpaitsi sitä nimenomaan markkinoidaan peittävänä.
Itse asiassa siinä on todella heikosti pigmenttiä eikä sillä saa mitään tuliluomea peittoon, vaikka mainoksessa niin luvataan.
Oikeasti peittäviä aineita löytyy esim. Kryolanilta ja Grimasilta.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa kun meitä vanhempiakin leidejä on niin mikään matta huulimeikki ei toimi minulla, 50+ ikäisellä. Olen kokeillut sellaisia nestemäisiä stain-tyylisiä mattapunia, ja sanonkin niitä vampyyreiksi pikku pullossa. Välittömästi levityksen jälkeen huulipuna IMEE kaiken kosteuden huulistani ja vetää ne silminnähden ihan ryppyyn ja kurttuun. Huuliin suorastaan sattuu. Väri toki jymähtää paikalleen ja sitä pitää hinkata viikko irti ihosta.
En tule koskaan käyttämään mattapunaa. Kiitos tuokaa minulle 70-luvun roll-on huulikiilto enkä irtoa siitä koskaan!
Samat kokemukset, ikää nyt 55 v. Kaikki huulimeikkini ovat huulikiiltoja, ei superkiiltäviä, mutta kaikki kuitenkin pullomuodossa. Kerran kokeilin mattakynää, mutta se oli niin kamala kokemus, että heitin sen yhden käyttökerran jälkeen roskiin. Ei enää ikinä, kiitti vaan.
Ikävä huomata, kuinka harvaa kiinnostaa eläinkokeettomuus. Kyllä, useat tuotteet markkinoivat tuotteitaan "cruelty freenä", mutta vain pupulogolliset tuotteet ovat varmuudella eläinkokeettomia, jolloin myöskään niiden raaka-aineita ei ole testattu. Cruelty freeksi mainitsemiseen riittää, että valmista tuotetta ei ole testattu, vaikka sen raaka-aineet testataan.
Käytännössä kaikki tuotteet, mitä myydään myös Kiinassa, ovat eläinkoetestattuja, koska Kiinan markkinoille ei yksinkertaisesti pääse ilman tuotteen turvallisuutta (?) eläinkokein testaamalla.
Vierailija kirjoitti:
ihan parhaita tuotteita oon löytäny essencen halpis kosmetiikasta esim.sininen ripsiväripurkki pysyi hyvin ja meikkivoidekin ok. myös lumenen meikkivoiteet hyviä suomalaisel ihol varsinkin o tai 1 sävyt
Mikä on o-sävy? Vai tarkoititko 0?
Vierailija kirjoitti:
Hyvää ripsientaivutinta vailla? Yksinkertainen perusmalli, ei niitä häkkyrämaleja itselle, aika avaraluomi ja pyöreähköt silmät on.
Itsellä toimii Shiseidon ripsentaivuttimet. Mielestäni näissä taivuttimissa muoto on istuvampi luomelle ja ripset taipuu helposti tyvestä.
Vierailija kirjoitti:
OPI:n kalliit kynsilakat. Ylipäänsä kalliit kynsilakkamerkit. Kynsilakat myös tuppaavat menemään huonoksi ennen loppumista, joten joku Dependin halpa minipullo on parempi. Kallis kynsilakka ei pysy sen paremmin kuin halpa.
Kaikki kynsinauhavoiteet, -öljyt ja -rasvat. Saman asian ajaa mikä tahansa öljy tai rasva mitä hieroo kynsiinsä, nauhoihin ja käsiin.. joskus näissä on vielä voimakas tuoksu ja saattavat allergisoida.
Omasta kokemuksesta Opilla parhaat ja kestävimmät lakat kun käyttää alus- ja päälyslakkaa. Mavala taas ei pysy ja lohkeilee.
Ordinaryn hyaluronihappotuote ei tee mitään ja rullaa, Evolven paljon parempi.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tämä jo sanottu : Estee Lauder Double wear meikkivoide. Plussaa peittävyydestä mutta ei sopinut rutikuivalle iholleni. Tosin en ole vieläkään löytänyt hyvää, punaisuuden peittävää kuivan ihon meikkivoidetta eli saa vinkata!
Tämä. Kamala haju eikä levity.
Lancomen ihonhoitotuotteet aiheuttaa ihottumaa, meikit ok. Lumene on täyttä kuraa ja niistäkin tulee ihoärsytystä.
Ysl valokynä ärsytti ihoa ja vuodatti silmiä, Estee Lauderin vastaava on loistava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos tekee meikin juhliin kannattaa ehkä käyttää tuttuja ennestään toimivia eikä kokeilla uutta juhlapäivänä kun ei tiedä miten pysyy.
tosiaan itel tullu pettymyksiä kalliista tuotteista esim.lancomen rasvat sai naaman finnejä täyteen vaikka luulin et kalliina olis hyvää never again.
Essecen eyeliner ihan sikahyvä ja vedenpitävä, pysyy hyvin, Lumenen meikkivoiteet taas ihan paskoja.
Ois kiva jos näihin "ihan paskoja" -tyyppisiin mielipiteisiin saisi vähän tarkempaa selontekoa siitä, mikä tekee tuotteesta huonon. Niin yksilökohtainen juttu kuitenkin kosmetiikassa se, mikä kenellekin sopii. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta minkä kanavien kautta sinulle selviää hypetetyt meikit?
Olen seurannut pitkään blogeja ja sitä ennen naistenlehtiä ja kirjallisuutta kauneudesta. En arjessa kulje sotamaalauksessa koska olen aika laiska, mutta juhliin ja ennen koronaa viikonloppuisin tykkäsin meikata ajan kanssa.
Nuo mainitsemani merkit muistin tulleen useasti vastaan eri lähteissä. Sitten bloggaajista kiinnitän huomiota erityisesti pitkään bloganneihin ja kauneusalalla toimiviin/toimineisiin. Nyt häiden alla googlettelin myös häämeikkiä suomeksi ja englanniksi ja luin arvosteluita eri lähteistä.
Sotamaalaus häihin? Vaikka olet sitten naimisissa vain pienimuotoisesti?
Miten ollaan naimisissa pienimuotoisesti ? Ja kuka on naimisissa suurimuotoisesti ? Onpa huvittava kysymys ylläolevalta. Tarkoittaako esim maistraatti vanhempien läsnäollessa, että on naimisissa jotenkin vähemmän kuin isot häät pitävä ? Täällä on välillä niin typeriä kommentteja.
Brazilian Bumbum Cream. Kauheasti kehuttu ja hypetetty, kallista kuin mikä. Hinkkasin sitä bebaani tunnollisesti joka ilta kunnes koko purkillinen oli käytetty eikä näkynyt yhtään missään. Siitä ei tullut edes mitään sävyä tai kosteutta pintaan, ei yhtään mitään.
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joe Blascon meikkivoide sopii kuivalle iholle, mutta silloin alla pitää olla hyvä kosteusvoide ja sitä pitää levittää vain häivähdys ja vain niille alueille jotka tarvitsevat peittoa. Se on varmasti kauhean näköistä jos vetelee normaalin meikkivoiteen tapaan koko kasvoille!
Jos sitä käyttäisi noin, niin silloinhan se ei edes peittäisi mitään, koska tuotetta tulisi iholle niin ohut kerros. Sitäpaitsi sitä nimenomaan markkinoidaan peittävänä.
Itse asiassa siinä on todella heikosti pigmenttiä eikä sillä saa mitään tuliluomea peittoon, vaikka mainoksessa niin luvataan.
Oikeasti peittäviä aineita löytyy esim. Kryolanilta ja Grimasilta.
Kyllä se vaan peittää, tuliluomesta en tiedä mutta valkopälven sillä saa piiloon. Se on juuri pigmenttimäärän ansiota. Olen käyttänyt myös Grimasia, kun ajattelin sen olevan halvempaa. Se on enemmän jankkimaista, paksua ja kuivempaa, mutta ei peitä yhtään paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Brazilian Bumbum Cream. Kauheasti kehuttu ja hypetetty, kallista kuin mikä. Hinkkasin sitä bebaani tunnollisesti joka ilta kunnes koko purkillinen oli käytetty eikä näkynyt yhtään missään. Siitä ei tullut edes mitään sävyä tai kosteutta pintaan, ei yhtään mitään.
No ei tietenkään, näkeehän sen sisällysluettelosta. Sen sijaan sillä saa ihanan tuoksun ja kosteutetun ihon. Sitä voi myös hinkata vaikka vatsaan, reisiin ja alleihin. Se on vartalovoide..
Vierailija kirjoitti:
Ysl valokynä ärsytti ihoa ja vuodatti silmiä, Estee Lauderin vastaava on loistava.
Pakko kysyä, että laitatko sitä ihan silmänympärysiholle? Mielestäni se ei kuulu sinne ollenkaan. Diorin kynä on mun lemppari. Käytän sitä ihon tiettyjen alueiden "valaisuun".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään, näkeehän sen sisällysluettelosta. Sen sijaan sillä saa ihanan tuoksun ja kosteutetun ihon. Sitä voi myös hinkata vaikka vatsaan, reisiin ja alleihin. Se on vartalovoide..
Jep. Voimakkaasti hajustettu veden ja silikonin seos.