Kallis hypetetty meikkituote joka ei toiminut, jaa kokemuksia
Menen kesäkuussa pienimuotoisesti naimisiin, ja päätin panostaa meikkeihin nyt kun en mene ammattilaisen meikattavaksi. Olen tilaillut netistä yhtä sun toista primereista lähtien, osa vielä tulossa. Tilasin kicksistä kirkkaanpunaisen Macin huulipunan, n. 20 e, jota on hypetetty netissä ja joka on ihan kulttimaineessa.
Huulipuna ei levity erityisen nätisti eikä minusta eroa mitenkään halvemmista punista jota yleensä käytän. Ei pysy, ja leviää yli rajojen. Nyt jännittää meneekö muutkin yhtä huti ja mietin jo teenkö samoilla meikeillä kuin arkena, koska ainakin ne olen todennut ihan ok toimiviksi. Luulin vaan että kehutuilla tuotteilla tulisi jotenkin erityisen hehkeä morsian, mutta eipä sitten :D
Onko muilla sattunut vastaavia? Varoitellaan täällä toisiamme.
Minulle on nyt sitten tulossa uusi meikkipussin sisältö reilusti yli sadalla eurolla, tai sitten kallis opetus. Onneksi hääbudjetti on muuten pieni, mekkokin ihan perus kotelomekko...
Kommentit (452)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se 38 asteessa muka vedellä lähtevä ripsiväri oli sietämätön eikä toiminut
Clinuquen vastaava toimii hyvin ja on muutenkin loistava tuote. Löytyy myös kauniissa ruskeassa sävyssä, vaaleiden kannattaa kokeilla.
Mun mielestä taas tuo Cliniquen on paljon Sensaita huonompi. Mutta makunsa kullakin.
Näistä lämpimällä vedellä poistettavista ripsareista tuli mulle yks täysin uusi ja odottamaton kokemus viime talvena. Kovalla pakkasella ja maski naamassa ko. ripsari levisi aivan järkyttäviksi pandoiksi silmien ympärille. Oli todella noloa mennä tapaamiseen sen näköisenä, että on edellisillan baarireissulla :D
Oletettavasti kaikki mua fiksummat ovat tältä välttyneet, kun ovat ymmärtäneet, että maskin alla hengitys pysyy lämpimänä ja tämä lämmin höyry ulkona pakkasessa sitten liuottaa ripsivärin. Itselleni ei ollut tullut tällainen mieleenkään. Jaan kokemuksen siltä varalta, että joku muu kaltaiseni hömppä välttyy nololta tilanteelta, mikäli ensi talvena vielä maskin kanssa joudumme liikkumaan.
Saman ongelman havaitsin itsekin viime talvena, oli ikävää. Vaihdoin nyt keväällä toiseen 38-ripsiväriin: aiempi oli Maybellinen Snapscara, nykyinen Tony Molyn Pandas Dream. Toivotaan ettei tämä osoittaudu nimensä veroiseksi ensi talvena jos maskien käyttö jatkuu 🐼
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tämä jo sanottu : Estee Lauder Double wear meikkivoide. Plussaa peittävyydestä mutta ei sopinut rutikuivalle iholleni. Tosin en ole vieläkään löytänyt hyvää, punaisuuden peittävää kuivan ihon meikkivoidetta eli saa vinkata!
Olen kuivaihoinen ja käytin pitkään tämän light-versiota, sopi hyvin. Tuo alkuperäinen on ihan liian paksua mulle. Nyt käytössä Clarinsin Skin Illusion, tosi hyvä ja luonnollinen.
Chanelin ripsiväri oli pettymys. Liian juoksevaa ja tuhrautui heti, muiden ripsareiden kanssa ei ole samaa ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää ripsientaivutinta vailla? Yksinkertainen perusmalli, ei niitä häkkyrämaleja itselle, aika avaraluomi ja pyöreähköt silmät on.
Tweezermanin taivuttimet on hyvät ja kestävät. Itsellä tuppaa muut hajoamaan jostain syystä. Ostin joskus Shisheidon hypetetyt taivuttimet (nykyään vissiin Sensai) ja se malli oli liian suora, varmaan sinnepäin Aasia ihan passelit.
Tilasin Kicksiltä pari minikokoista Smashboxin primeria testiin. Toinen se perus, jonkinlaisessa kulttimaineessa oleva, toinen tyyppiä poreless.
Kai ne ovat molemmat ihan ok meikin alla, eivät huononna ainakaan tulosta, mutta eivät merkittävästi kyllä parannakaan. Lumenen blurprimer tekee ihan saman.
Meikkipäämorsian (ap) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä eivät ole kalliita mutta itse en huomannut mitään vaikutusta ihooni. Vichyn 89 seerumi (mikä lie oikea nimi), yhtä tyhjän kanssa. Novexpertin magnesium-suihke. Sama juttu.
Vichyn seerumi oli kuitenkin kalliimpi kuin esim. Dermosil tai edulliset markettituotteet. Ja piti olla jotenkin mullistava tuote. Käytin alkukesällä 75 ml pullollisen enkä huomannut mitään erityistä. Ei tosin aiheuttanut vahinkoakaan, mutta petyin kun odotin jotain erityistä. Osaisiko joku suositella oikeasti hyvää, kosteuttavaa seerumia?
Eräs bloggaaja kauheasti hehkuttaa LUE-merkin seerumia. En ole kokeillut.
Vedenkestävä, taivutukset pitävä ripsari oli viime talvena hakusessa. Lumenen Berry Curlia olin käyttänyt, mutta luin huonoja palautteita reseptiuudistuksesta tms, ja päätin ostaa monen blogiarvostelun seurauksena Clarinsin 4D-maskaran. Oli surkea, ei erotellut ripsiä vaan teki kunnon kököt, varisi myös jonkin verran. Oli myös tuskaa pestä pois!
Harharetken jälkeen ostin taas tuon Lumenen uutena versiona, ja on 100% parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää ripsientaivutinta vailla? Yksinkertainen perusmalli, ei niitä häkkyrämaleja itselle, aika avaraluomi ja pyöreähköt silmät on.
Tweezermanin taivuttimet on hyvät ja kestävät. Itsellä tuppaa muut hajoamaan jostain syystä. Ostin joskus Shisheidon hypetetyt taivuttimet (nykyään vissiin Sensai) ja se malli oli liian suora, varmaan sinnepäin Aasia ihan passelit.
Mulla sama kokemus noista hypetetyistä taivuttimista, eivät sopineet omalle pyöreämmälle silmänmuodolle. Tweezermaneja katsoin itsekin, mutta päädyi Diorin taivuttimiin ja olen ollut tyytyväinen niihin. Mikä on muuten häkkyrämalli?
Vierailija kirjoitti:
Tuotteet jotka tulleet:
mac huulipuna so chaud
urban decay all nighter kiinnityssuihke
Muita tuotteita tulossa:
nyx epic liner silmänrajaus tussi
urban decay primer potion silmämeikin pohjustus
benefit gimme brow kulmageeli
benefit porefessional meikinalusvoide
benefit roller lash mascara
thebalm bahama mama aurinkopuuteri
anastasia beverly hills irtopuuteri
thebalm nude dude luomiväri
meikkipussissa jo ennestään:
thebalm poskipuna ja bellapierre poskipuna
lumene hehkutipat
thebalm mary lou manizer korostuspuuteri
Onneksi säästin ostamalla tuotteita minikokoisina ja eri nettikauppojen alennusmyynneistä. Mietin jo nyt menikö liikaa rahaa, ennestäänkin meikkejä olisi ollut riittävästi, mutta tosiaan ajattelin että hääkuvaa varten ja muuten olisi kerrankin ihan huippumeikit.
Tuo Nyxin epic liner on ainakin hyvä! Itsellä käytössä. Tarkka tussikärki ja pysyy hyvin iholla. Onnea naimisiinmenon johdosta! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko elämäni olin haaveillut ammatti- ihmisen tekemästä meikistä ja 4v sitten kun tyttäreni meni naimisiin, menin sellaiselle, sieltä suoraan häihin ja itkin autossa koko matkan kun näytin niin hirveältä, kuin halpa h... Itse olisin tehnyt nätimmän ja luonnollisemman meikin. Silloin olin 52v. ja kaikki rypyt korostuivat jonkun paksun tönkön alle ja täysin väärät ilolintuvärit; hiukset sentään osasivat laittaa nätisti. Ihan olisi hyvään ihoon riittänyt ripsien taivuttajat, kulmakynä, ripsiväri, RUSKEA kajali sinisiin silmiin ja huulipuna samansävyisellä rajauskynällä ja samasta puikosta vähän poskiin. Nyt kyllä naurattaa, mutta ei silloin. Ehkä vielä joskus... ;)
Ei hyvää päivää. Ihan kuin olisin itse kirjoittanut, paitsi että minä olin se morsian ja luojan kiitos kyse oli meikkikokeilusta. Olin parikymppinen ja hyväihoinen. Minulle vedettiin paksu kerros tuhtia joeblascoa koko kasvoihin, niin että näytin ihan muumiolta. Siihen vielä huonosti levitetty tärisevä musta nesterajaus yläluomelle, tönköt ripset, kuumetautisen poskipunapläntit ja veripunainen huulipuna joka sai ihan keskikokoiset huuleni muuttumaan kahdeksi ohueksi vampyyrimummoviiruksi.
Muistan kun kävelin veljeni kyytin meikkauksesta, ja näin miten hän yritti keksiä jotain sanottavaa. Menin kotiin, pesin kasvoni ja meikkasin itse itseni häihin.
Kaverin häissä vähän sama juttu. Hän pohti ja souti ja huopasi kahden meikkaajan välillä pitkään ja sitten viime hetkellä valitsi toisen. En tiedä tehtiinkö mitään koemeikkiä ikinä. Mustat, paksut, tönköt rajaukset eikä mitenkään nätisti siten, että rajaus olisi vedetty ulkokulmassa ylöspäin, jotta kohottaa katsetta, vaan alaspäin. Räikeän punainen huulimeikki, joka ei sopinut yhtään. En viitsinyt sanoa mitään, kun en halunnut pahoittaa toisen mieltä enkä tiedä oliko itse siihen tyytyväinen. Hän näyttää omassa meikissä ja jopa kokonaan ilman meikkiä paljon kauniimmalta.
Minulla on päinvastaiset kokemukset: meikkaaja teki morsiamelle upean, kuulaan meikin. Koska olin kai lähinnä kaason roolissa (vaikken edes tuntenut morsianta), morsiamen äiti veti minut syrjään ja pyysi minua pitämään huolen siitä, ettei morsian pääsisi meikkailemaan itseään omin päin. Juuri ennen pöytään istumista morsian sitten saikin "lisää ripsarii" -kohtauksen, livahti vessakoppiin, kaivoi jostain valtavan hameensa kätköistä meikit ja somisti itsensä ilman peiliä. Olihan hän sitten ihan normaali-itsensä näköinen, mutta mahtavat tönkköripsarit ja paksu kerros aniliininpunaista huulimaalia näyttivät aika kornilta valkoisen puvun seurassa. Mutta kai neljääkymppiä lähestyvä morsian itse tietää, mikä hänellä näyttää parhaalta.
Eihän tämä kallis tuote ole, mutta toisaalta hukkaan heitetty pikkurahakin harmittaa: onko kukaan koskaan saanut ranskalaiseen manikyyriin tarkoitetun valkokynän toimimaan kauemmin kuin seuraavaan käsienpesuun saakka?
Ihon kunto on paljon merkityksellisempi kuin kalliit tuotteet. Juo riittävästi vettä, ulkoile paljon, nuku riittävästi (vaihda usein tyynyliina), huolehdi ihon kunnollisesta puhdistuksesta iltaisin (kevyempi puhdistus riittää aamuisin), huolehdi ihon riittävästä kosteutuksesta ihotyypillesi sovilla tuotteilla (päivävoide ja yövoide, silmänympärysvoide, tarvittaessa sopiva seerumi), jos jaksat niin kasvojumppa tekee hyvää myös. Tulokset alkavat näkyä muutamien viikkojen kuluttua, ja paranevat kuukaudien kuluessa. Hyväkuntoinen, heleä ja hyvin kosteutettu iho on helppo meikata lähes millä tuotteilla tahansa. Huolehdi kuitenkin siitä että ihonhoitotuotteet ja meikit ovat yhteensopivia jotta meikki ei ”lähde liuskottumaan/ murenemaan”. Käytä pohjustusvoidetta. Hyvä iho ja kunnolla tehty pohjameikki on kaiken avain.
Urban Decay ja N.Y.X meikit on ihan sanonko mistä. Urban Decay primer on ihankuin jotain kittiä vetäisit naamaan ja N.Y.X silmänrajausvärit ja mascarat leviää tunnin päästä, kun on meikannut. Ihan paskoja meikkejä.
La Mer kosteusvoide, tukki huokoset, sisältää jotain samoja aineita kuin Nivean peltipurkkivoide eli halpoja vaseliinijämiä. Meni 130 euroa hukkaan.
Maikkis 69 kirjoitti:
Urban Decay ja N.Y.X meikit on ihan sanonko mistä. Urban Decay primer on ihankuin jotain kittiä vetäisit naamaan ja N.Y.X silmänrajausvärit ja mascarat leviää tunnin päästä, kun on meikannut. Ihan paskoja meikkejä.
Eikö nuokin myyty Lorealille? Se pilaa kaikki! Loreal pilannut MAC-meikit, huonot pigmentit mutta hinnat nousi.
Loreal pilannut myös monet entiset hyvät hajuvesimerkit, meni muuttamaan raaka-aineita halvemmiksi ja huonokestoisiksi, mm. Valentinon tuoksut.
Lisäksi kyseinen kosmetiikkajätti tekee turhia eläinkokeita.
Estee lauderin double wear meikkivoide on aivan kauhea. Kahdesti minulle on myyty. Ja molemmilla kerroilla jäänyt käyttämättä.
Olen vissiin liian kuivaihoinen siihen, vaikka ihoni on aivan normaali, ei siis kuiva, ikää 50+. L’orealin true match marketista, 40 e halvempi, on paljon parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se 38 asteessa muka vedellä lähtevä ripsiväri oli sietämätön eikä toiminut
Clinuquen vastaava toimii hyvin ja on muutenkin loistava tuote. Löytyy myös kauniissa ruskeassa sävyssä, vaaleiden kannattaa kokeilla.
Mun mielestä taas tuo Cliniquen on paljon Sensaita huonompi. Mutta makunsa kullakin.
Näistä lämpimällä vedellä poistettavista ripsareista tuli mulle yks täysin uusi ja odottamaton kokemus viime talvena. Kovalla pakkasella ja maski naamassa ko. ripsari levisi aivan järkyttäviksi pandoiksi silmien ympärille. Oli todella noloa mennä tapaamiseen sen näköisenä, että on edellisillan baarireissulla :D
Oletettavasti kaikki mua fiksummat ovat tältä välttyneet, kun ovat ymmärtäneet, että maskin alla hengitys pysyy lämpimänä ja tämä lämmin höyry ulkona pakkasessa sitten liuottaa ripsivärin. Itselleni ei ollut tullut tällainen mieleenkään. Jaan kokemuksen siltä varalta, että joku muu kaltaiseni hömppä välttyy nololta tilanteelta, mikäli ensi talvena vielä maskin kanssa joudumme liikkumaan.
Kanebon 38 ripsari on pitkään ollut oma luottotuote. Nykyään en useinkaan käytä ripsaria koska se on erittäin paakkuuntuvaa ja aina pitää toinen levitysharja selvittämässä paakkuja. Tämä siis aivan uuden, vastahankitun tuotteen kohdalla. Mielestäni tuotteelle on tapahtunut jotain. Ennen se toimi paremmin.
Maybellinen Instant anti-age eraser on surkein tuote, mitä olen kokeillut ja ainoa, minkä olen heittänyt lopulta roskiin, koska jälki oli niin karmeaa. Tuote oli jähmeää, huonosti levittyvää ja mielestäni vain korosti ikääntymisen merkkejä. Too faced -merkin concealer on ihan hyvää ja levittyy tasaisesti. Ei varmasti kaikkein peittävintä, mutta toisaalta en ole vielä koskaan törmännyt aidosti peittävään concealeriin.
TheBalmilla on parhaat mattaluomivärit. Samoin pidän heidän aurinkopuuterista (löytyy ap:n listalta).
Catricen Goodbye pores on hyvä primeri hinta-laatusuhteeltaan.
Moni ei varmasti tykkää, mutta itse pidän Maybellinen Snapscara ripsiväristä. Kestää mielestäni hyvin urheilun ja hikoilun, ei varise ja pidentää ripsiä. Ei kuitenkaan erottele niitä, mutta itseäni se ei haittaa.
ABH:n nestemäiset mattahuulipunat ovat kestäviä ainakin niiden kahden sävyn kohdalla, joita olen kokeillut.
Estelle&Thild -ripsiväri, luonnonkosmetiikkaa. Pysyi ripsissä kymmenen minuuttia. Poskilla olisi pysynyt loppupäivän, kun yritin epätoivoisena hangata mustaa väriä pois yleisessä vessassa.
Vein takaisin ostopaikkaan ja sain rahani takaisin. Myyjä ehdotti, että ehkä vika on ripsissäni! Outoa, että muut ripsivärit toimivat moitteetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, enpä ole koskaan kuullut että Shiseidon / Sensain ripsentaivuttimia olisi "hypetetty" millään lailla. Sen sijaan Shu Uemuran ripsentaivuttimet ovat klassikkotuote, mutta näitä ei tietääkseni edes saa Suomesta.
Minusta toi on taas ihan sika huono.
Siinä on just se et mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle.