Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kallis hypetetty meikkituote joka ei toiminut, jaa kokemuksia

Vierailija
16.04.2021 |

Menen kesäkuussa pienimuotoisesti naimisiin, ja päätin panostaa meikkeihin nyt kun en mene ammattilaisen meikattavaksi. Olen tilaillut netistä yhtä sun toista primereista lähtien, osa vielä tulossa. Tilasin kicksistä kirkkaanpunaisen Macin huulipunan, n. 20 e, jota on hypetetty netissä ja joka on ihan kulttimaineessa.

Huulipuna ei levity erityisen nätisti eikä minusta eroa mitenkään halvemmista punista jota yleensä käytän. Ei pysy, ja leviää yli rajojen. Nyt jännittää meneekö muutkin yhtä huti ja mietin jo teenkö samoilla meikeillä kuin arkena, koska ainakin ne olen todennut ihan ok toimiviksi. Luulin vaan että kehutuilla tuotteilla tulisi jotenkin erityisen hehkeä morsian, mutta eipä sitten :D

Onko muilla sattunut vastaavia? Varoitellaan täällä toisiamme.

Minulle on nyt sitten tulossa uusi meikkipussin sisältö reilusti yli sadalla eurolla, tai sitten kallis opetus. Onneksi hääbudjetti on muuten pieni, mekkokin ihan perus kotelomekko...

Kommentit (452)

Vierailija
281/452 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulipuna: Macin klassikko Ruby Woo oli pettymys. Sävy oli ihan kiva mutta väri ei pysynyt huulilla lainkaan! Olen päätynyt käyttämään maybellinen superstay matte ink-huulivärejä, nämä pysyvät kuin tauti!

Meikkivoide: Tältä osastolta on tullut kokeiltua vaikka mitä. Kuivaihoisena suurin osa ”hyvistä” meikkivoiteista jää hilseeksi iholle, kuten esim. Estee lauderin futurist hydra rescue sekä lancome teint idole ultra. Hyväksi todettuja ovat misschan bb ja diorskin forever glow. Nämä siis tällaisen kuivanaaman kokemuksena :).

Ripsari: pahin kokeilemani on varmasti diorshow waterproof. Ripsistä tuli suorat ja kökköiset ja väri ei meinannut irrota millään. Oma lempparini on maybelline sky high waterproof. Minusta tuntuu että tätä samaa ripsaria myytiin joskus 2000-2010 vuosina nimellä sky high curves ja rakastin sitä silloin, ihanaa että se on palannut. Minulla on suorat ripset joten en voi käyttää vesiliukoisia ripsareita, ne ovat kaikki minulle huonoja.

Poskipuna: pahin pettymykseni on Kjaer Weizin voidemainen poskipuna. Ostin sen hehkutuksen ja kauniin pakkauksen takia ja petyin kovasti. Voide ei leviä millään, sitä saa hieroa ihan kunnolla poskiin ja lopputuloksena on läikykkäät posket. Voide myös katoaa iholta parissa tunnissa. Hirveä pettymys. Vastaava, hyvä tuote on puolestaan smashboxin la lights-poskipunavoidepuikko. Helppo levittää ja pysyy koko päivän. Puuterisista versioista tykkään chanel joues contraste-poskipunista sekä narsin poskipunista. Niissä on pigmenttiä ja ne pysyvät koko päivän.

Valokyniä en ole koskaan ymmärtänyt. Olen kokeillut sekä ysl:n klassikkovalokynää että lumenen valokynää mutta en tullut hullua hurskaammaksi.

Vierailija
282/452 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anastasia Beverly Hillsin värillinen kulmageeli. Ajattelin, että tältä merkiltä joka on tunnettu kulmatuotteistaan, löytyisi hyvä kulmageeli. Mutta ei, tämä varisee ja jättää "palleroita" kulmiin eikä pidä niitä paikallaan yhtään. Lisäksi mulle myytiin liian tumma sävy tästä. Lumenen kulmageeli on aivan huippu ja paljon edullisempi!

Itse meikkaan joka päivä ja olen huomannut, että primer on ihan turha. Hyvällä ihonhoidolla pääsee jo pitkälle (ja säästää rahaa). Samoin kannattaa suosia mieluummin voidemaisia/nestemäisiä tuotteita (poskipuna, bronzer ja highlighter) kuin puuterisia, näyttää paljon luonnollisemmalta ja helpompi kerrostaa tarvittaessa, eikä kulu kasvoilta pois niin helposti kuin puuterimaiset. Vinkkinä myös että puuteria aivan minimaalisen vähän jos tarvitsee, t-alueelle ja silmänalusille ihan pienenpieni kerros. Toki nääkin on makuasioita, jos tykkää laittaa koko kasvoille puuteria niin siitä vaan. Punainen/värikäs huulipuna sopii kaikille kunhan löytää oikean sävyn ja näyttää paljon raikkaammalta kuin nuden värinen 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/452 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihon kunto on paljon merkityksellisempi kuin kalliit tuotteet. Juo riittävästi vettä, ulkoile paljon, nuku riittävästi (vaihda usein tyynyliina), huolehdi ihon kunnollisesta puhdistuksesta iltaisin (kevyempi puhdistus riittää aamuisin), huolehdi ihon riittävästä kosteutuksesta ihotyypillesi sovilla tuotteilla (päivävoide ja yövoide, silmänympärysvoide, tarvittaessa sopiva seerumi), jos jaksat niin kasvojumppa tekee hyvää myös. Tulokset alkavat näkyä muutamien viikkojen kuluttua, ja paranevat kuukaudien kuluessa. Hyväkuntoinen, heleä ja hyvin kosteutettu iho on helppo meikata lähes millä tuotteilla tahansa. Huolehdi kuitenkin siitä että ihonhoitotuotteet ja meikit ovat yhteensopivia jotta meikki ei ”lähde liuskottumaan/ murenemaan”. Käytä pohjustusvoidetta. Hyvä iho ja kunnolla tehty pohjameikki on kaiken avain.

Luitko aloituksen kysymystä ollenkaan? No et lukenut. Mikset?

Vierailija
284/452 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on Todelkakin haastava pulma, koska meillä ei ole riittävästi puolueetonta tietoa tuotteista. Inci listalla on uudelleen nimettyjä aineita, joilla hämätään, että tuotteessa on jotain haitallista.

Itse tarvitsisin apua ihonhoito tuotteiden valintaan:

Puhdistus, kasvovesi, kosteutus, silmänympärys, tehoaineet, naamarasva.

Meikkipuolella peiteaine silmien ympäri, meikkivoide ja voidemainen poskipuna. Kulmat osaan värjätä puuterimaisilla luomiväreillä. Niitä ostan ale-laareista varastoon.

Kemikalien turvallisuus huolettaa. Silti en pärjää ilman näitä kaikkia aineita.

Vierailija
285/452 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apu kelpaisi kirjoitti:

Tämä on Todelkakin haastava pulma, koska meillä ei ole riittävästi puolueetonta tietoa tuotteista. Inci listalla on uudelleen nimettyjä aineita, joilla hämätään, että tuotteessa on jotain haitallista.

Itse tarvitsisin apua ihonhoito tuotteiden valintaan:

Puhdistus, kasvovesi, kosteutus, silmänympärys, tehoaineet, naamarasva.

Meikkipuolella peiteaine silmien ympäri, meikkivoide ja voidemainen poskipuna. Kulmat osaan värjätä puuterimaisilla luomiväreillä. Niitä ostan ale-laareista varastoon.

Kemikalien turvallisuus huolettaa. Silti en pärjää ilman näitä kaikkia aineita.

Suosittelen, että avaat oman ketjun tälle aiheelle. Voin mielelläni yrittää auttaa, jos kerrot siellä tarkemmin ihotyypistäsi ja siitä, millaisia tuotteita etsit.

Vierailija
286/452 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron halvasta joka toimii: Lumenen blur meikkivoide, hinta 15e. Paras meikkivoide mitä olen ikinä käyttänyt.

Mutta ei ikääntyneelle iholle. Mä olen 46 ja ryppyjä siis on jo, ja Bluria kun laittaa naamaan niin rypyt oikein korostuu hurjasti.

Vierailija
287/452 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bb voiteet. Kaikki liian oransseja, naama kiiltää ja auta armias jos hikoilet, sitä valuu silmiin niin kirvelee p erkeleesti.

Kokeile korealaista merkkejä, esim Missha. Ei ole oranssista tietoakaan.

Ei, ne on harmaita. Monen suomalaisen ihossa on sen verran lämmpöä että Misshat ei toimi. Ihan kaikkein vaaleaihoisimmille ehkä.

Vierailija
288/452 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä toimii yhdellä ei välttämättä toimi toisella, mikä tulikin jo sanottua. Noista ainakin omalla kohdalla voin sanoa että udpp toimii hyvin. Tykkäsin myös nyxin linerista,tosin ajan myötä se meni vähän suttuiseksi,mutta pysyi tosi hyvin ja oli helppo laittaa. Nyt käytössä sensain liner, joka on ihan huippu. Itse olen neljäkymppinen, joten luomissakin se jo vähän näkyy. Nuorempana oli paljon helpompaa meikata kun luometkin oli sileämmät.

Tästä tulikin mieleen 17-vuotiaana käytetyt ns tuhkimotipat eli pikakaunistajat. Mitähän mää kuvittelin niillä saavuttavani...

Ei ne 17 veelle mitään vaikutakaan, mutta 40+ kyllä. Niissä kun on yleensä hyaluronihappoa, joka kosteuttaa ihoa syvältä niin että pienet juonteet "turpoaa" sileiksi.

Vierailija
289/452 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin monimutkaiselta ja kalliilta projektilta, että meikki ammattilaisella olisi ollut helpompi ja halvempi.

Vierailija
290/452 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläinen per ceen päristin ei mahtunut holekkeriin, eikä pärissyt.

Vierailija
291/452 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Egyptian Magic -voide. Liian öljyistä. En suosittele.

Minulle tämä on yksi lempparituote päivittäisessä käytössä. Salaisuus on siinä, että käyttää vähän kerralla, niin toimii hyvin.

Egyptian Magic on itselläni ollut vakkari jo vuosia. Käytän yövoiteena ja talvella kun iho kuivuu, myös karheisiin kohtiin päivällä. Ja ryppyiset silmänaluset näyttää paljon paremmilta meikattuna, kun laittaa tuota Egyptian Magiciia meikin alle, silloin meikkivoide tai peiteaine ei kuivahda ryppyjä korostavaksi puuterimaiseksi tavaraksi. Muutkin balmimaiset tuotteet toimii.

Vierailija
292/452 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella pettynyt hypetettyyn IT cosmeticsin your skin but better bb-voiteeseen. Jättää todella rasvaisen tunteen iholleni ja huolellisesta valinnasta huolimatta on liian keltainen. On myös hajustettu voimakkaasti ja parin kokeilukerran jälkeen huomasin allergisoituneni sille. Palasin Estee Lauderin Stay in place meikkivoiteeseen. On kesällä kuitenkin vähän liian paksu meikkivoide ja etsinnässä on kevyempi.

IItselleni tuo on lempimeikkivoide, mutta mulla onkin kuiva ikääntyvä iho. Rasvaisella tai sekaiholla varmasti "sulaa" öjymössöksi.

Vierailija
293/452 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihon kunto on paljon merkityksellisempi kuin kalliit tuotteet. Juo riittävästi vettä, ulkoile paljon, nuku riittävästi (vaihda usein tyynyliina), huolehdi ihon kunnollisesta puhdistuksesta iltaisin (kevyempi puhdistus riittää aamuisin), huolehdi ihon riittävästä kosteutuksesta ihotyypillesi sovilla tuotteilla (päivävoide ja yövoide, silmänympärysvoide, tarvittaessa sopiva seerumi), jos jaksat niin kasvojumppa tekee hyvää myös. Tulokset alkavat näkyä muutamien viikkojen kuluttua, ja paranevat kuukaudien kuluessa. Hyväkuntoinen, heleä ja hyvin kosteutettu iho on helppo meikata lähes millä tuotteilla tahansa. Huolehdi kuitenkin siitä että ihonhoitotuotteet ja meikit ovat yhteensopivia jotta meikki ei ”lähde liuskottumaan/ murenemaan”. Käytä pohjustusvoidetta. Hyvä iho ja kunnolla tehty pohjameikki on kaiken avain.

Voin kertoa, että siinä vaiheessa kun mikään kosteutus ja hoito ei enää estä ihoa rypistymästä ja roikkumasta (ja se vaihe tulee ihan jokaiselle ellei kuole nuorena), ei meikkaaminen ole enää helppoa. Kun esimerkiksi silmäluomi rypistyy ja alkaa roikkua, niin silmiä on "vähän" vaikeampi meikata siististi kuin oli nuorena. Meikkivoidekin usein pikemminkin korostaa juonteita koska se kerääntyy juonteisiin. Tässä vaiheessa mikä tahansa tuote ei enää toimikaan, vaan omalle _ikääntyvälle_ iholle sopivien tuotteiden löytäminen on jo ihan oma taiteenlajinsa. Toki hinta ei aina kerro laadusta.

Vierailija
294/452 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta minkä kanavien kautta sinulle selviää hypetetyt meikit?

Olen seurannut pitkään blogeja ja sitä ennen naistenlehtiä ja kirjallisuutta kauneudesta. En arjessa kulje sotamaalauksessa koska olen aika laiska, mutta juhliin ja ennen koronaa viikonloppuisin tykkäsin meikata ajan kanssa. 

Nuo mainitsemani merkit muistin tulleen useasti vastaan eri lähteissä. Sitten bloggaajista kiinnitän huomiota erityisesti pitkään bloganneihin ja kauneusalalla toimiviin/toimineisiin. Nyt häiden alla googlettelin myös häämeikkiä suomeksi ja englanniksi ja luin arvosteluita eri lähteistä. 

Sotamaalaus häihin? Vaikka olet sitten naimisissa vain pienimuotoisesti?

Vierailija
295/452 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivariini ei auta akneen

Vierailija
296/452 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan alkaisi käyttää ennalta tuntemattomia tuotteita lähellä tärkeää tapahtumaa. Koskaan ei tiedä, mihin iho tai silmät reagoi, kiva saada allerginen reaktio juuri kun haluaisi olla parhaimmillaan

Vierailija
297/452 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se koronan saaminen yhdeltä meikkaajalta olisi aika pieni riski. Teille ei sitten taida vieraita tulla yhtään?

Kontaktien vähentäminen heikentää vastustuskykyä. Vaikka yllytetään suojautumaan.

Ohhoh. Opitko tuon ihan jossain M. Nordinin kurssilla kuukautisverellä töhrimisen lomassa vai omista pienistä aivoistasiko pieraisit?

Vierailija
298/452 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan alkaisi käyttää ennalta tuntemattomia tuotteita lähellä tärkeää tapahtumaa. Koskaan ei tiedä, mihin iho tai silmät reagoi, kiva saada allerginen reaktio juuri kun haluaisi olla parhaimmillaan

Jep mä tein tämän virheen. En jjuur ollut meikannut enkä hoitanut ihoani kuin jollain Aqualanilla jos talvella iho kuivuu, mutta ennen häitä päätin ryhdistäytä. Menin kosmetologille  kasvohoitoon noin kuukautta ennnenn ja ostin hänen suosittelemiaan tuotteita jolla ihon saisi huippukuntoon häihin mennessä. Aamuihin oli vesipesu + kasvovesi (joku resurfacing toner joka sisälsi hedelmähappoja) + c-vitamiiniseerumi + voide aurinkosuoojalla. Iltoihin kaksoispuhdistus balmilla ja emulsiolla, retinoliseerumi, kasvovesi ja kasvovoide. Pari kertaa viikossa kuorinta AHA-happokuorinnalla. Lopputulos: häissä oli punoittavat, valkoisina psoriasishilsepaakun näköisinä hilseilevät kasvot. Meikkipohja vain korosti hilseilyä, eikä sille voinut enää mitään. Oli herkälle iholleni ihan liikaa ne tuotteet.

Vierailija
299/452 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle mainostetaan koko ajan Instassa New Wash -shampoota ohuille hiuksille. KOKEMUKSIA?

Vierailija
300/452 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mac Prep + Prime suihke on mielestäni täysin hyödytön, mutta monen kehuma.. Ei anna mitään lisäarvoa sen suihkuttelu naamalle ennen/jälkeen meikin.. Hukkaan meni rahat.