Kallis hypetetty meikkituote joka ei toiminut, jaa kokemuksia
Menen kesäkuussa pienimuotoisesti naimisiin, ja päätin panostaa meikkeihin nyt kun en mene ammattilaisen meikattavaksi. Olen tilaillut netistä yhtä sun toista primereista lähtien, osa vielä tulossa. Tilasin kicksistä kirkkaanpunaisen Macin huulipunan, n. 20 e, jota on hypetetty netissä ja joka on ihan kulttimaineessa.
Huulipuna ei levity erityisen nätisti eikä minusta eroa mitenkään halvemmista punista jota yleensä käytän. Ei pysy, ja leviää yli rajojen. Nyt jännittää meneekö muutkin yhtä huti ja mietin jo teenkö samoilla meikeillä kuin arkena, koska ainakin ne olen todennut ihan ok toimiviksi. Luulin vaan että kehutuilla tuotteilla tulisi jotenkin erityisen hehkeä morsian, mutta eipä sitten :D
Onko muilla sattunut vastaavia? Varoitellaan täällä toisiamme.
Minulle on nyt sitten tulossa uusi meikkipussin sisältö reilusti yli sadalla eurolla, tai sitten kallis opetus. Onneksi hääbudjetti on muuten pieni, mekkokin ihan perus kotelomekko...
Kommentit (452)
Vierailija kirjoitti:
Nämä eivät ole kalliita mutta itse en huomannut mitään vaikutusta ihooni. Vichyn 89 seerumi (mikä lie oikea nimi), yhtä tyhjän kanssa. Novexpertin magnesium-suihke. Sama juttu.
Vichyn seerumi oli kuitenkin kalliimpi kuin esim. Dermosil tai edulliset markettituotteet. Ja piti olla jotenkin mullistava tuote. Käytin alkukesällä 75 ml pullollisen enkä huomannut mitään erityistä. Ei tosin aiheuttanut vahinkoakaan, mutta petyin kun odotin jotain erityistä. Osaisiko joku suositella oikeasti hyvää, kosteuttavaa seerumia?
Vierailija kirjoitti:
Ordinaryn silicone primer oli ainakin omaan makuuni liian tönkkö ja tunkkainen, en tykännyt. Näillä on joku kevyempi, nestemäinen primer myös joka ei ole hinnalla pilattu, ehkä kokeilen sitä joskus. Ordinaryn meikkivoide sen sijaan on hyvä! Vaalein neutraali sävy oli itselleni täydellinen. Peittävä, mutta kevyt, eikä tarvitse pakkeloida koko kasvoja.
Itse olen aina tykännyt siitä Sensain 38 ripsarista, koska ripseni ovat luonnostaan pitkät enkä halua mitään tekoripsiefektiä. Tykkään siitä pienestä, sirosta harjasta jolla on helppo sutia väriä siististi alaripsiinkin. Ainoa miinuspuoli on, ettei tätä saa ruskeana. Ehkä kokeilen Cliniquen vastaavaa. Kamalin ripsari mitä olen kokeillut, oli joku Maybellinen, jossa oli toisessa päässä valkoista pohjaväriä ja toisessa mustaa. Se valkoinen väri piti laittaa ensin ilmeisesti ripsiä tuuheuttamaan, sitten musta väri päälle. Ei toiminut ainakaan minulla yhtään niin kuin oli tarkoitus, sitä valkoista väriä vilkkui joka puolelta vaikka oli mustalla töhrinyt monta kerrosta.
Lidlin Cien -meikit on muuten yllättävän ok niinkin halvoiksi. Ostin nestemäisen kajalin joskus reissussa kun oli oma unohtunut pussista kotiin, mutta käytinkin sen loppuun asti. En käytä kajalia kovin usein, lähinnä juhlissa ym, mutta sitä voisin ostaa uudestaankin. Kustansi muutaman euron. Näiden ripsari on myös ihan mukiinmenevä.
Tämä on hyvä ketju, monia käyttökelpoisia vinkkejä. Kiva että meikki onnistui Ap, onnea avioliiton satamaan! :)
Kiitos onnittelusta! Voi ei, minäkin muistan sen ripsivärin jossa oli valkoista töhnää. Se oli muistaakseni lukio-ikäisenä hirveä järkytys, että miten tuollaista edes myydään... Onkohan kukaan saanut sitä toimimaan.
Minulla on myös lidlistä ostettu nestemäinen eyeliner, ruskea. Helppo levittää, nätti sävy ja todella helppo pestä pois. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas OPI on ihan paras kynsilakka. Tietenkin alle pitää vetää kirkas primeri, sitten kaksi kerrosta väriä, ja lopuksi kerros kirkasta päällilakkaa. Kestää kaksi viikkoa virheettömänä, kunnes tyvikasvu alkaa näkyä kynnessä.
Paras ripsari on Sensai 38 astetta vedenkestävä (ent Kanebo)
Paras meikkivoide Exuviance.
Sisley luomiväreissä hyvä pigmentti, samoin kajalissa.Jos haluaa huulipunan joka ei lähde edes syödessä eikä suudellessa, niin Maxfactor Lipfinity marketista. Ei lähde kuin vedenkestävän meikin poistoaineella.
Toinen hyvä oli Diorilta, sellainen krominen sukkulahylsy missä peili, en muista enää nimeä.Paras meikinpoisto on Lancome Eau Micellaire.
N54
Niin kauan kun kynsilakat vaatii tuon määrän askartelua, niin taitaa jäädä minulla käyttämättä. Tietääkö kukaan lakkaa jossa yksi kerros olisi nätti ja pysyisi siistinä? En itse lakkaa koska lakkaus menee yleensä pilalle jo kahden päivän sisällä.
Luen ketjun myöhemmin, nyt loikkaan tänne loppupäähän marmattamaan Maybellinen Super Stay -huulipunista, jotka kuulemma pysyvät paikoillaan 18 tuntia, eivätkä edes haalistu. Katsoin muutaman testausvideonkin ja ostin sitten kauniin värin. Ei pysy. Noudatin huolellisesti "sääntöjä", mutta väri katosi varttitunnissa kokonaan kaikkialta paitsi huulten ulkolaidalta siitä, missä rajausväri yleensä on. Ei minulla ole mikään muukaan huulipuna pysynyt, mutta tämä lupaili mahtavia tuloksia. :(
Olen muutenkin aikamoista teflonia. Esimerkiksi kynsiliima tarttuu sormiini hanakasti mutta kynsiini tuskin ollenkaan. Kävin kerran ammattilaisen pakella laitattamassa geelivalhvisteet kynsiini, mutta ne kaikki irtosivat parissa päivässä. Uudet, vähän erilaiset, tehtiin samaan hintaan, ja tehtiin vielä kolmannetkin hieman erilaiset, kunnes ammattilainen luovutti. Toivottavasti en koskaan tarvitse implantteja mihinkään kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kuiva ja herkkä iho. Olen saanut ihoon finnejä (!?) silti, kun olen käyttänyt näitä kahta kosteusvoidetta; Kiehls ultra facial cream ja Clinique moisture surge. Eivät toimi minulla ollenkaan. En ymmärrä, mikä näissä voiteissa on sellaista, että ihoon tulee finnejä. Kiehlsistä sain myös ihottumaa ja kirvelyä kasvoihin.
Herkistyä voi mille ainesosalle vain, ja ihoa voi tukkia mm. tuotteen silikoni tai emulsioivat rasva-alkoholit. Iho voi ärtyä myös useiden rasvojen sisältämästä hajusteista. Kokeilemalla se vain selviää, valitettavasti... T. Ongelmaihoinen
Lancôme Rénergie Multi-Lift voidetta on kehuttu todella paljon. Tämänhän pitäisi kehottaa kasvonpiirteitä ja kiinteyttää ihoa ja sopia erityisesti kuivalle iholle. Siitä olen toki tietoinen, että jos joku ikääntymisen merkkejä häivyttävä tuote todella tekisi kaiken mitä lupaa, niin plastiikkakirurgeilla ei juuri olisi töitä, joten mitään veitsetöntä kasvojenkohotusta en tästä tietenkään odottanutkaan. Mutta tämä oli kyllä arvosteluihin ja hintaansa nähden surkea. Mitä tehokkaita aineita tämä sitten sisältääkään, ne tuskin tehoavat kun koko tökötti ei edes imeydy ihoon vaan jää ihon pintaan irti rullautuvaksi tahmaksi. Pahinta oli, että näitä töhnäklönttejä kasvoillani näytin siltä kuin minulla olisi jokin sieni-infektio iholla.
Minulla on kaiken lisäksi hyvin pienet tulot ja kun kerrankin olin ostanut vähistä rahoistani tällaisen kalliin tuotteen, niin kyllä suututti.
Kasvoöljyt joita viime aikoina tupsahdellut markkinoille. Finnejä ja näppylöitä pukkaa heti vaikka kuinka olisi hoitavaa ja hellävaraista iholle. Eräästä luonnonkosmetiikan öljystä sain puoli vuotta kestäneen aknen ja sitä ennen ihan hyvä sekaiho oli.
N38
Meikkipäämorsian (ap) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ordinaryn silicone primer oli ainakin omaan makuuni liian tönkkö ja tunkkainen, en tykännyt. Näillä on joku kevyempi, nestemäinen primer myös joka ei ole hinnalla pilattu, ehkä kokeilen sitä joskus. Ordinaryn meikkivoide sen sijaan on hyvä! Vaalein neutraali sävy oli itselleni täydellinen. Peittävä, mutta kevyt, eikä tarvitse pakkeloida koko kasvoja.
Itse olen aina tykännyt siitä Sensain 38 ripsarista, koska ripseni ovat luonnostaan pitkät enkä halua mitään tekoripsiefektiä. Tykkään siitä pienestä, sirosta harjasta jolla on helppo sutia väriä siististi alaripsiinkin. Ainoa miinuspuoli on, ettei tätä saa ruskeana. Ehkä kokeilen Cliniquen vastaavaa. Kamalin ripsari mitä olen kokeillut, oli joku Maybellinen, jossa oli toisessa päässä valkoista pohjaväriä ja toisessa mustaa. Se valkoinen väri piti laittaa ensin ilmeisesti ripsiä tuuheuttamaan, sitten musta väri päälle. Ei toiminut ainakaan minulla yhtään niin kuin oli tarkoitus, sitä valkoista väriä vilkkui joka puolelta vaikka oli mustalla töhrinyt monta kerrosta.
Lidlin Cien -meikit on muuten yllättävän ok niinkin halvoiksi. Ostin nestemäisen kajalin joskus reissussa kun oli oma unohtunut pussista kotiin, mutta käytinkin sen loppuun asti. En käytä kajalia kovin usein, lähinnä juhlissa ym, mutta sitä voisin ostaa uudestaankin. Kustansi muutaman euron. Näiden ripsari on myös ihan mukiinmenevä.
Tämä on hyvä ketju, monia käyttökelpoisia vinkkejä. Kiva että meikki onnistui Ap, onnea avioliiton satamaan! :)
Kiitos onnittelusta! Voi ei, minäkin muistan sen ripsivärin jossa oli valkoista töhnää. Se oli muistaakseni lukio-ikäisenä hirveä järkytys, että miten tuollaista edes myydään... Onkohan kukaan saanut sitä toimimaan.
Minulla on myös lidlistä ostettu nestemäinen eyeliner, ruskea. Helppo levittää, nätti sävy ja todella helppo pestä pois. Suosittelen!
Täytyy tunnustaa se valko/musta ripsiväri oli pitkään luottoripsarini muistan että olisi ollut Lorealin. Sain hyvän lopputuloksen kun valkean värin päälle heti levitti sen ripsivärin eli ei saanut antaa kuivua välillä. Ja ohut kerros sitä vaaleaa vaan alle. Nytkin käytössä Loreal primer ripsille, jota sipasen ennen ripsiväriä. Siinäkin sama juttu ei saa antaa kuivua ennen ripsiväri. Joskus käytettiin ihan puuteria, jolla saa samaa tuuheutta ripseen.😊
Vierailija kirjoitti:
Lancôme Rénergie Multi-Lift voidetta on kehuttu todella paljon. Tämänhän pitäisi kehottaa kasvonpiirteitä ja kiinteyttää ihoa ja sopia erityisesti kuivalle iholle. Siitä olen toki tietoinen, että jos joku ikääntymisen merkkejä häivyttävä tuote todella tekisi kaiken mitä lupaa, niin plastiikkakirurgeilla ei juuri olisi töitä, joten mitään veitsetöntä kasvojenkohotusta en tästä tietenkään odottanutkaan. Mutta tämä oli kyllä arvosteluihin ja hintaansa nähden surkea. Mitä tehokkaita aineita tämä sitten sisältääkään, ne tuskin tehoavat kun koko tökötti ei edes imeydy ihoon vaan jää ihon pintaan irti rullautuvaksi tahmaksi. Pahinta oli, että näitä töhnäklönttejä kasvoillani näytin siltä kuin minulla olisi jokin sieni-infektio iholla.
Lancomen Genifigue ihovoide on perushyvä, mutta hinnakas. Ei rullaudu meikin alla, hoidettu, pehmeä tunne jäi iholle, se musta purkki siis.
Laura Mercierin itopuuteri. Sitä hypetettiin niin paljon että luulin sitä joksikin ihmeitä tekeväksi puuteriksi ja tuhlasin siihen yli 40 Euroa vaikka yleensä käytän ihan markettimeikkejä.
Pettymys oli valtava kun naama näytti kuivalta ja puuteri tuntui karkeammalta kuin aiemmin käytössä ollut Lumenen vastaava tuote. Mercierin puuteri kuivatti ihoani ja tuntui tunkkaiselta iholla. Parin viikon kokeilun jälkeen vaihdoin takaisin Lumeneen ja annoin "ihmepuuterin" ystävälleni joka oli tullut samaan tulokseen kuin minä ja heittänyt sen roskikseen kokeilun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Häämeikkiin tai mihinkään muuhunkaan meikkiin ei tule käyttää noin montaa highlighter/korostus tuotetta, ellet halua valokuvissa näyttää siltä, että iho kiiltelee.
Noin montaa pohjustustuottekaan ei tarvita.
Suosittelen lukemaan vaikka Meghanin häämeikkiartikkelit. Iho saa nyt näkyä. Jos kestä, käy solariumissa muutama kerta alle, tuo kaunista väriä. (Pari kertaa ei ole niin vaarallista)
Panosta ihonhoitoon myös ennen. Viikottaiset kuorinnan, naamiot ja hieronnat (katso ohjeita YouTube ym)
Ysl valokynän dupe on mielestäni Maybellinen peiteväri, se missä on pehmeä levitin. On kulttimaineessa, hinta 11€.
Nars orgasmi poskipunan dupe on Catrice merkin oil fusion poskipuna.
Meikinteossa paras ystäväsi on laadukas beautyblender, jota käytät joka tuotteen välissä! Ja Caudalien beauty Elixir suihke.
T. Kosmetologi/häämeikkaaja
Tuo maybellinen peitevoide on kokkaroituvaa kakkaa ja sävyt aivan omituisia/liian tummia. Ysl:n hyvä puoli on juuri täydellisen ohut koostumus joka ei mene paakkuun. Toki muutkin kalliit valokynät suurin osa hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se 38 asteessa muka vedellä lähtevä ripsiväri oli sietämätön eikä toiminut
Clinuquen vastaava toimii hyvin ja on muutenkin loistava tuote. Löytyy myös kauniissa ruskeassa sävyssä, vaaleiden kannattaa kokeilla.
Mun mielestä taas tuo Cliniquen on paljon Sensaita huonompi. Mutta makunsa kullakin.
Näistä lämpimällä vedellä poistettavista ripsareista tuli mulle yks täysin uusi ja odottamaton kokemus viime talvena. Kovalla pakkasella ja maski naamassa ko. ripsari levisi aivan järkyttäviksi pandoiksi silmien ympärille. Oli todella noloa mennä tapaamiseen sen näköisenä, että on edellisillan baarireissulla :D
Oletettavasti kaikki mua fiksummat ovat tältä välttyneet, kun ovat ymmärtäneet, että maskin alla hengitys pysyy lämpimänä ja tämä lämmin höyry ulkona pakkasessa sitten liuottaa ripsivärin. Itselleni ei ollut tullut tällainen mieleenkään. Jaan kokemuksen siltä varalta, että joku muu kaltaiseni hömppä välttyy nololta tilanteelta, mikäli ensi talvena vielä maskin kanssa joudumme liikkumaan.
Ei ollut kyllä kallis, mutta se Maybellinen Sky High -ripsiväri. Oli jotenkin liian märkää ja teki ripsistä isoja klimppejä. Hieman kuivahtaneena toimi paremmin.
Dior ja Lancome. Ei voi mennä pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Dior ja Lancome. Ei voi mennä pieleen.
Vain tädit käyttivät lancomea.
Nyt 46v ikäisenä ymmärrän miksi ❤
Vierailija kirjoitti:
Mikä ON hyvä primer?
Kiinnostaisi myös hyvä meikinkiinnityssuihke. Ostin juuri Lumenen blur-suihkeen ja sen käyttö pilasi huolellisesti tehdyn meikin. Minulla on rasvoittuva ja suurihuokoinen iho, jonka haluan pysyvän mattana. Tuo blur-suihke tekikin kasvoistani kostean näköiset ja huokoset loistivat kilometrin päähän, vaikka olin ne huolellisesti häivyttänyt primerilla, mattameikkivoiteella ja puuterilla. Ei mulla siis jatkoon tuo tuote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ON hyvä primer?
Kiinnostaisi myös hyvä meikinkiinnityssuihke. Ostin juuri Lumenen blur-suihkeen ja sen käyttö pilasi huolellisesti tehdyn meikin. Minulla on rasvoittuva ja suurihuokoinen iho, jonka haluan pysyvän mattana. Tuo blur-suihke tekikin kasvoistani kostean näköiset ja huokoset loistivat kilometrin päähän, vaikka olin ne huolellisesti häivyttänyt primerilla, mattameikkivoiteella ja puuterilla. Ei mulla siis jatkoon tuo tuote.
Itselläni sama ihotyyppi ihan primer pitää meikin siistinä, kriittisille alueille pikkasen meikkipuuteria jos korjata tarvitsen. En itse suosi noita hengitettäviä suikeita, jotenkin turhaa kuormittaa keuhkoja millään extralla nykyään.
Hyvää ripsientaivutinta vailla? Yksinkertainen perusmalli, ei niitä häkkyrämaleja itselle, aika avaraluomi ja pyöreähköt silmät on.
Vierailija kirjoitti:
Luen ketjun myöhemmin, nyt loikkaan tänne loppupäähän marmattamaan Maybellinen Super Stay -huulipunista, jotka kuulemma pysyvät paikoillaan 18 tuntia, eivätkä edes haalistu. Katsoin muutaman testausvideonkin ja ostin sitten kauniin värin. Ei pysy. Noudatin huolellisesti "sääntöjä", mutta väri katosi varttitunnissa kokonaan kaikkialta paitsi huulten ulkolaidalta siitä, missä rajausväri yleensä on. Ei minulla ole mikään muukaan huulipuna pysynyt, mutta tämä lupaili mahtavia tuloksia. :(
Olen muutenkin aikamoista teflonia. Esimerkiksi kynsiliima tarttuu sormiini hanakasti mutta kynsiini tuskin ollenkaan. Kävin kerran ammattilaisen pakella laitattamassa geelivalhvisteet kynsiini, mutta ne kaikki irtosivat parissa päivässä. Uudet, vähän erilaiset, tehtiin samaan hintaan, ja tehtiin vielä kolmannetkin hieman erilaiset, kunnes ammattilainen luovutti. Toivottavasti en koskaan tarvitse implantteja mihinkään kohtaan.
Noissa Maybellinen Superstay Matte -huulipunissa on todella suuria eroja pysyvyydessä eri sävyjen välillä. Minulla on tuota vähän liiankin monessa sävyssä, en nyt ole meikkipussin äärellä mutta sanoisin että 10-15 kpl. Toiset ovat ehdottomia suosikkejani, kestävät mitä tahansa ja pysyvät kauniina, toiset taas ovat olleet hutiostoksia juuri siitä syystä, että kuluvat keskeltä nopeasti pois. Niitä käytän sitten rajauskynän kanssa toisinaan, kun kyllähän nekin ihan peruspunasta menevät.