Kallis hypetetty meikkituote joka ei toiminut, jaa kokemuksia
Menen kesäkuussa pienimuotoisesti naimisiin, ja päätin panostaa meikkeihin nyt kun en mene ammattilaisen meikattavaksi. Olen tilaillut netistä yhtä sun toista primereista lähtien, osa vielä tulossa. Tilasin kicksistä kirkkaanpunaisen Macin huulipunan, n. 20 e, jota on hypetetty netissä ja joka on ihan kulttimaineessa.
Huulipuna ei levity erityisen nätisti eikä minusta eroa mitenkään halvemmista punista jota yleensä käytän. Ei pysy, ja leviää yli rajojen. Nyt jännittää meneekö muutkin yhtä huti ja mietin jo teenkö samoilla meikeillä kuin arkena, koska ainakin ne olen todennut ihan ok toimiviksi. Luulin vaan että kehutuilla tuotteilla tulisi jotenkin erityisen hehkeä morsian, mutta eipä sitten :D
Onko muilla sattunut vastaavia? Varoitellaan täällä toisiamme.
Minulle on nyt sitten tulossa uusi meikkipussin sisältö reilusti yli sadalla eurolla, tai sitten kallis opetus. Onneksi hääbudjetti on muuten pieni, mekkokin ihan perus kotelomekko...
Kommentit (452)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kuiva ja herkkä iho. Olen saanut ihoon finnejä (!?) silti, kun olen käyttänyt näitä kahta kosteusvoidetta; Kiehls ultra facial cream ja Clinique moisture surge. Eivät toimi minulla ollenkaan. En ymmärrä, mikä näissä voiteissa on sellaista, että ihoon tulee finnejä. Kiehlsistä sain myös ihottumaa ja kirvelyä kasvoihin.
Silikonia kummassakin.
Napoleon XVI Special Extra Old konjakki. 750 € / litra. Samanlainen oksennuskrapula siitä tuli kuin muistakin litkuista.
Fiksumpaa onkin ostaa itse meikit ja harjoitella meikkaamista. Minä olen 4 kertaa elämässäni teettänyt meikin ammattilaisella ja joka kerta shokki. Ensimmäinen kerta oli vanhojentanssien meikki. Minulla oli sininen puku ja meikkaaja teki tunnin meikkiä, joka ”korostaa kauniisti puvun väriä”. Lopputuloksessa näytin ilotytöltä. Ihan liikaa kaikkea. Toinen ammattimeikki oli yo-juhliin. Samalla laitettiin kiharaa hiuksiin ja meikkiä naamaan. Minulle luvattiin, että aamuvarhain laitettu meikki kestää iltapäivän valokuvaukseen saakka hyvänä. Ei kestänyt. Ripsarit ja eye-linerit alkoi levitä. Toki siellä salissa oli kuuma ja jännitys lisäsi hikoilua. Vaikka hinkkasin nenäliinalla levinneitä pois, valokuvissa näkyy pesukarhu. Kolmas ammattimeikki oli työpaikan isoihin juhliin, jossa otettiin pr-kuvia. Näytin taas ilotytöltä irtoripsineen ja oranssin sävyisine huulipunineen. Neljäs meikki oli omiin häihin. Ikävä kyllä satoi tihkua koko päivän. Kampaus lässähti jo ennen kirkkoa ja meikkivoiteet ihan epätasaiset. Jouduin meikkaamaan itse uudestaan kirkon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
urban decay primer potion silmämeikin pohjustus
Tuo on todella huono, oli pettymys. Lumenen pohjustus toimii paremmin, vaikken muuten Lumenea harrasta.
Ymmärrän täysin! Ongelmahan on siinä, että silloinkun UD primer potion pääsi kulttimaineeseen, niin se oli vielä hyvää. Olisiko joku 10v takaperin, kun muuttivat tuupia niin, että siinä oli sauva, niin muuttivat samalla myös sen koostumusta. Eli siis se original on ihan kuraa verrattuna vanhan originaalin koostumukseen.
Mitä ilmeisemmin UD primer potion eden on lähempänä sitä alkuperäistä.
Olisinpa tämän tiennyt silloin, kun vanha tuubi loppui. Vaihdoin itse vain peiteaine + puuteri komboon
Too Facedin pohjustaja on edelleen hyvä eikä jää maineessakaan jälkeen. Siirryin tosin itsekin hiljattain puuteriin, koska nyt vanhemmiten iho on kuivempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tämä jo sanottu : Estee Lauder Double wear meikkivoide. Plussaa peittävyydestä mutta ei sopinut rutikuivalle iholleni. Tosin en ole vieläkään löytänyt hyvää, punaisuuden peittävää kuivan ihon meikkivoidetta eli saa vinkata!
it cosmetics! Ihan paras, ohut kerros riittää, Sp 50!
Spf50 et saa ohuella kerroksella mitenkään. Meikkivoidetta ei koskaan laiteta niin paljon että pulloon merkitty spf suoja toteutuisi käytännössä. Siksi aurinkosuoja meikkivoiteen alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on todella huono, oli pettymys. Lumenen pohjustus toimii paremmin, vaikken muuten Lumenea harrasta.
Ymmärrän täysin! Ongelmahan on siinä, että silloinkun UD primer potion pääsi kulttimaineeseen, niin se oli vielä hyvää. Olisiko joku 10v takaperin, kun muuttivat tuupia niin, että siinä oli sauva, niin muuttivat samalla myös sen koostumusta. Eli siis se original on ihan kuraa verrattuna vanhan originaalin koostumukseen.
Olisinpa tämän tiennyt silloin, kun vanha tuubi loppui. Vaihdoin itse vain peiteaine + puuteri komboon
Too Facedin pohjustaja on edelleen hyvä eikä jää maineessakaan jälkeen. Siirryin tosin itsekin hiljattain puuteriin, koska nyt vanhemmiten iho on kuivempi.
Toistuvatko luomivärien sävyt yhtä hyvin puuterin päällä kuin pohjustajan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä en ole testannut. Itsellä on siis hurjan öljyiset luomet, niin tuo vanha ud oli aivan paras aine ikinä. Siinä pysy kuin tauti, vaikka olisi pitkänkin illan bilettänyt. Harmillista, että muuttivat meni hyvä pilalle.
Ja joku kysyi puuterista, niin puuteri+peitevoide/meikkivoide kombo toimii melkeinpä yhtä hyvin kuin mikä tahansa primer.
Kaikki ns. premium-kosmetiikka, kuten Chanel, Lancome, Dior jne. Aivan käsittämättömän ylihintaisia keskinkertaisia tuotteita, jotka monesti myös haisevat tunkkaiselta parfyymilta. Mä en ylipäätään ymmärrä hajusteiden laittamista meikkeihin (enkä ihonhoitotuotteisiin) enkä herkkäihoisena niitä oikein voi käyttää. Joku mainitsikin jo Lumenen CC-voiteen hajun, juu ei jatkoon. Clinique, Huda Beauty, Too Faced... Lumenen tuotteissa laatu on muutenkin laskenut kuin lehmän häntä samaan aikaan kun hinnat on nousseet pilviin, ei löydy enää mitään omalle iholle sopivaa. Kaikessa on jotain hajustetta, varsinkin ihonhoitotuotteissa. Entinen mattameikkivoide toimi omalla sekaiholla täydellisesti, ja menivät siitäkin sitten reseptin muuttamaan. Enää en osta mitään Lumenea.
Olen myös todennut kaikenlaiset primerit hyödyttömiksi ja olen aikamoisen arsenaalin niitä kokeillut. Koskee sekä kasvo- että silmäprimereitä. Peiteaine ja puuteri silmämeikin pohjustuksena on ajanut ihan saman asian.
Ainoat kalliimmat meikkituotteet joihin olen ollut tyytyväinen ja joiden hinnan voin maksaa mukisematta on olleet Mac studio fix meikkipuuteri, Jeffree Starin nestemäinen huulipuna ja UD:n setting spray. Anastasia Beverly Hillsin contourpaletti on hyvä, mutta ei todellakaan hintansa väärti.
Kaikista paras huulipuna vinkkini on, käytä huultenrajauskynää. Mieluummin hieman kuivempaa. Silloin huulipuna ei leviä.
Urban Decayn silmämeikinpohjustaja ei itselleni ollut mikään ihmeellinen tuote. Piti luomivärit ihan ok-lailla, mutta silti vähän kerääntyi luomivakoon pitkän päivän lopussa. Pelkkä peitevoide ei itselleni pohjustajaksi riitä, kun on niin rasvoittuvat luomet, joten pitää olla ytyä pohjustusainetta. Noin kuuden euron Wet and Wild Photo Focus -pohjustaja taas on suosikkini, olin hieman epäileväinen toimivuudesta, mutta tämä toimii itselläni oikeasti paremmin kuin tuo yli 20 euron Urban Decay. Suosittelen muitakin rasvoittuvat luomet omistavia kokeilemaan, ei ollenkaan pahan hintainen ja saa esim. Prismoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt vuosien mitaan tukun euroja sopivan meikkivoiteen löytämiseksi, turhaan. Minulla on huokoinen, rasvoittuva ja pintakuiva iho — siis kaikki ongelmat — ja nyt vielä lisänä juonteet sekä rypyt. Ainoa meikkituote, jolla saan jotenkin siedettävän lopputuloksen on Cliniquen meikkipuuteri superpowder double face makeup. Laitan ensin primerin ja sen päälle suoraan meikkipuuterin. Sitä voi huoletta lisätä päivän/illan mittaan näyttämättä tunkkaiselta.
Ihonhoitoon käytän La Roche-Posayn tuotteita.
Minulla on laatikossa useita bb-voiteita, kerran käytettyjä, niin marketti-, apteekki- kuin merkkituotteita. Bb-voide ei sovi minun iholleni, kallis kokeilu.Mikään meikkivoide ei toimi jos iho sen alla ei ole kunnossa, esim. jos iho on pintakuiva. Kaikki lähtee oikeanlaisesta ihonhoidosta. Eikä se että joku on kallis merkki takaa sitä että se olisi oikea juuri sinun iholle.
Sori ohis.Joku kertoisi miten pintakuivaa ihoa hoidetaan? Iho on kuitenkin rasvainen ja epäpuhtauteen taipuvainen, kaiken kruunaa poskien couperosa. Mekaaninen kuorinta tai puhdistus on täysin poissuljettu hoito, ihoni ei kestä.
Muistaakseni niin että pesuaine ja/tai meikinpuhdistusaine ei saa olla liian tehokas ja pesevä koska kuivattaa ihon pinnan. Kuoria pitäis silloin tällöin mutta luulisi löytyvän jokin hellävarainen sinulle sopiva? Ja sitten kosteuttava voide ihotyypin mukaan
Pintakuivassa mutta rasvaisessa ihossa on todennäköisesti seborrea, mikä aiheuttaa ihon hilseilyä. Itselläni auttaa se, että käytän öljyttömiä tai hyvin kevyitä voiteita. Iho ei saa jäädä rasvaisen tuntuiseksi tai kiiltäväksi kosteusvoiteen jälkeen. Pesen kasvot apteekin maitohappoa sis. Lactacydilla, joka kuorii kevyesti ihoa. Iltaisin teen kaksoispuhdistuksen Cliniquen öljyputsarilla ja Lactacydilla tai vauvan pesunesteellä. Nyt olen jopa jättänyt aamupuhdistuksen poiskin ja pesen pelkällä vedellä. Siihen päälle LaRoche Posayn öljytön spf 50. Ei muuta kosteusvoidetta.
Ei ole kallis, mutta uusi huhkutettu SKY high mascara. Ihan perusripsari. Hypetys täysin turha
Ymmärrän hyvin tuon halun testailla meikkejä, itselläkin on joku peritty taipumus haluta kokeilla kaikkia ihania tuotteita vaikka en kauheasti edes meikkaa, ja esim huulipuna ei sovi itselle ollenkaan. Mutta on kieltämättä vaikeaa löytää kysymällä, suositusten tai edes rehellisten neuvojen perusteella itselle sopivat tuotteet. Itse asiassa välillä tuntuu että KAIKKI tuotteet ovat aina huonompia kuin on kehuttu, tai sitten vain eivät toimi mulla. Kun on esimerkiksi suositeltu jotain tiettyä meikkivoidetta niin sitten kokeillessa toteaa sen näyttävän hirveältä pakkelilta joka vielä pintakuivattaa.
Ongelma on tietysti myös täällä jo mainittukin ihonhoidon tärkeys, ei mikään meikki näytä hyvältä jos ihoa hoitaa väärin. Pesuaine ja kosteutus pitäisi laittaa ihan ekaksi kuntoon.
Ja sekin on loputon suo, varsinkin jos sattuu omistamaan pintakuivan ja rasvoittuvan sekaihon, joka on kuulemma Suomen yleisin ihotyyppi mutta sille sopivia tuotteita on markkinoilla näköjään vähiten. Ja kun pitäisi löytää tuote joka putsaa meikit tehokkaasti mutta ei tuki tai kuivata... itse valitsisi puhdistustuotteeksi vielä mieluusti hajusteettoman version, mutta niitä on vaikea löytää. Suurin osa tuotteista haisee muutenkin liikaa ja kun niitä eri hajuja on tungettu sitten ihan joka ikiseen tuotteeseen...
Kuitenkin olen jotenkin saanut ihon pintakuivuuden parempaan kuntoon, ja nyt Lumenen CC-voidekin toimii paremmin. Luulin sitä alkuun paljon huonommaksi tuotteeksi kun näytti alkuun naamalla niin epäsiistiltä.
Rakkaat naiset, miten paljon teillä kuluu rahaa kuukaudessa meikkeihin?
Vierailija kirjoitti:
Urban Decayn silmämeikinpohjustaja ei itselleni ollut mikään ihmeellinen tuote. Piti luomivärit ihan ok-lailla, mutta silti vähän kerääntyi luomivakoon pitkän päivän lopussa. Pelkkä peitevoide ei itselleni pohjustajaksi riitä, kun on niin rasvoittuvat luomet, joten pitää olla ytyä pohjustusainetta. Noin kuuden euron Wet and Wild Photo Focus -pohjustaja taas on suosikkini, olin hieman epäileväinen toimivuudesta, mutta tämä toimii itselläni oikeasti paremmin kuin tuo yli 20 euron Urban Decay. Suosittelen muitakin rasvoittuvat luomet omistavia kokeilemaan, ei ollenkaan pahan hintainen ja saa esim. Prismoista.
Olin juuri tulossa kirjoittamaan samaa, eli tämä Wet’n wild-merkin luomivärinpohjustaja on paras mitä olen ikinä kokeillut. Minulla on todella rasvoittuvat luomet, ja ilman pohjustusta luomiväri kerääntyy luomivakoon puolessa tunnissa. En voi myöskään käyttää peitevoidetta/meikkivoidetta ja puuteria pohjustukseen, sillä puolen tunnin päästä luomivako on täynnä meikkivoidemönjää.
Tämä Wet’n wildin primer pitää luomivärin paikallaan koko päivän, on koostumukseltaan ohuempaa ja helpommin levittyvää kuin Urban decayn primer, ja hintakin on vaan kolmasosa UDPP:stä. Aivan älyttömän hyvä tuote!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri tulossa kirjoittamaan samaa, eli tämä Wet’n wild-merkin luomivärinpohjustaja on paras mitä olen ikinä kokeillut. Minulla on todella rasvoittuvat luomet, ja ilman pohjustusta luomiväri kerääntyy luomivakoon puolessa tunnissa. En voi myöskään käyttää peitevoidetta/meikkivoidetta ja puuteria pohjustukseen, sillä puolen tunnin päästä luomivako on täynnä meikkivoidemönjää.
Tämä Wet’n wildin primer pitää luomivärin paikallaan koko päivän, on koostumukseltaan ohuempaa ja helpommin levittyvää kuin Urban decayn primer, ja hintakin on vaan kolmasosa UDPP:stä. Aivan älyttömän hyvä tuote!
IT Cosmeticsin irtopuuteri. Ei ole sen kestävämpi kuin esim. Nyxin halpis setting-puuteri.
Kiitos muuten kaikille vinkeistä. Häät on pidetty ja hääkuvat tulleet, ja meikki onnistui.
Jätin mm. korostus- ja pohjustustuotteita vähemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tämä jo sanottu : Estee Lauder Double wear meikkivoide. Plussaa peittävyydestä mutta ei sopinut rutikuivalle iholleni. Tosin en ole vieläkään löytänyt hyvää, punaisuuden peittävää kuivan ihon meikkivoidetta eli saa vinkata!
Vichy dermablend
Nämä eivät ole kalliita mutta itse en huomannut mitään vaikutusta ihooni. Vichyn 89 seerumi (mikä lie oikea nimi), yhtä tyhjän kanssa. Novexpertin magnesium-suihke. Sama juttu.
Kokeile lisästä joukkoon jotakin kosteuttavaa hohtovoidetta tai vastaavaa. Itselläni myös kuiva iho ja tällä kikalla tuote on täydellinen.
Lisäksi voit levittää meikkivoiteen hieman kostealla siveltimellä tuputellen. Jäljestä tulee luonnollisempi eikä ole vaaraa laittaa tuotetta liikaa.