Kallis hypetetty meikkituote joka ei toiminut, jaa kokemuksia
Menen kesäkuussa pienimuotoisesti naimisiin, ja päätin panostaa meikkeihin nyt kun en mene ammattilaisen meikattavaksi. Olen tilaillut netistä yhtä sun toista primereista lähtien, osa vielä tulossa. Tilasin kicksistä kirkkaanpunaisen Macin huulipunan, n. 20 e, jota on hypetetty netissä ja joka on ihan kulttimaineessa.
Huulipuna ei levity erityisen nätisti eikä minusta eroa mitenkään halvemmista punista jota yleensä käytän. Ei pysy, ja leviää yli rajojen. Nyt jännittää meneekö muutkin yhtä huti ja mietin jo teenkö samoilla meikeillä kuin arkena, koska ainakin ne olen todennut ihan ok toimiviksi. Luulin vaan että kehutuilla tuotteilla tulisi jotenkin erityisen hehkeä morsian, mutta eipä sitten :D
Onko muilla sattunut vastaavia? Varoitellaan täällä toisiamme.
Minulle on nyt sitten tulossa uusi meikkipussin sisältö reilusti yli sadalla eurolla, tai sitten kallis opetus. Onneksi hääbudjetti on muuten pieni, mekkokin ihan perus kotelomekko...
Kommentit (452)
Helena Rubisteinin se sellainen leopardikuvioisessa putelissa oleva ripsari - ihan kuraa! Sai mun ripsistä ihan viivasuorat, levittyi huonosti ja näytti homssuiselta melkein heti laiton jälkeen. Paremman lopputuloksen sain joskus teininä jollain parin euron halpisripsareillakin.
(Itselläni parhaiten on toiminut Lorealin volume million lashes jo 10 vuotta. Toiste en enää kokeile muita.)
Ei ne meikitkään nyt ihmeitä tee :D
Vierailija kirjoitti:
Mulle mainostetaan koko ajan Instassa New Wash -shampoota ohuille hiuksille. KOKEMUKSIA?
Perus sulfaatiton shampoo, joka ylihintainen ja hankla kestotilaussysteemi. Saat vastaavia halvemmalla marketistakinn, esim. XZ persikkanektarishampoo.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne meikitkään nyt ihmeitä tee :D
Kyllä muuten tekee. Näkisitpä tyttäreni, kun on meikattu (ei överimeikkiä, vaan kauniisti meikattu iho ja korostettu silmiä) on aivan järjettömän kaunis.
Ilman meikkiä ihan tavallinen tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri tulossa kirjoittamaan samaa, eli tämä Wet’n wild-merkin luomivärinpohjustaja on paras mitä olen ikinä kokeillut. Minulla on todella rasvoittuvat luomet, ja ilman pohjustusta luomiväri kerääntyy luomivakoon puolessa tunnissa. En voi myöskään käyttää peitevoidetta/meikkivoidetta ja puuteria pohjustukseen, sillä puolen tunnin päästä luomivako on täynnä meikkivoidemönjää.
Tämä Wet’n wildin primer pitää luomivärin paikallaan koko päivän, on koostumukseltaan ohuempaa ja helpommin levittyvää kuin Urban decayn primer, ja hintakin on vaan kolmasosa UDPP:stä. Aivan älyttömän hyvä tuote!
Kiitos vinkistä, tämä menee kokeiluun!
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa niin monimutkaiselta ja kalliilta projektilta, että meikki ammattilaisella olisi ollut helpompi ja halvempi.
Onneksi olen aina ollut kiinnostunut meikeistä, niin oli oikein hauska projekti minulle ja tuotteet on nyt myös arkikäytössä!
Meikki onnistui erittäin hyvin, saatiin upeat hääkuvat ja tunsin itseni kauniiksi.
Täytyy kyllä silti sanoa, että jos meikkaus ei kiinnosta, niin kannattaa varmasti laitattaa meikki ammattilaisella, kunhan löytää sellaisen joka oikeasti kuuntelee sinun toiveita eikä vedä tässä ketjussa mainittuja sinisiä rajauksia ym erikoisuuksia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bb voiteet. Kaikki liian oransseja, naama kiiltää ja auta armias jos hikoilet, sitä valuu silmiin niin kirvelee p erkeleesti.
Kokeile korealaista merkkejä, esim Missha. Ei ole oranssista tietoakaan.
Ei, ne on harmaita. Monen suomalaisen ihossa on sen verran lämmpöä että Misshat ei toimi. Ihan kaikkein vaaleaihoisimmille ehkä.
Minä taas vinkkaisin, että monen suomalaisen kannattaa kokeilla neutraalia tai jopa keltapohjaista sävyä. Misshan harmaus sulaa iholla ja sarjasta löytyy myös tummempia sävyjä. Kaikista vaalein sävy 13 oli jopa itselleni liian kalpea, ja olen aina pitänyt ihoani hyvin vaaleana!
Mutta tuosta lämmöstä eli punasävyisestä ihosta - itsekin olen aina ajatellut kuuluvani siihen kastiin. Sitten kokeilin näissä korealaisissa bb-voiteissa ja mineraalimeikeissä keltasävyjä ja totesin, että sellaisessa näytän herraisä elämäni ensimmäisen kerran terveeltä ja hehkuvalta. Keltaisuus taittaa sen punerruksen omalta iholtani ja tekee siitä "normaalin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta minkä kanavien kautta sinulle selviää hypetetyt meikit?
Olen seurannut pitkään blogeja ja sitä ennen naistenlehtiä ja kirjallisuutta kauneudesta. En arjessa kulje sotamaalauksessa koska olen aika laiska, mutta juhliin ja ennen koronaa viikonloppuisin tykkäsin meikata ajan kanssa.
Nuo mainitsemani merkit muistin tulleen useasti vastaan eri lähteissä. Sitten bloggaajista kiinnitän huomiota erityisesti pitkään bloganneihin ja kauneusalalla toimiviin/toimineisiin. Nyt häiden alla googlettelin myös häämeikkiä suomeksi ja englanniksi ja luin arvosteluita eri lähteistä.
Sotamaalaus häihin? Vaikka olet sitten naimisissa vain pienimuotoisesti?
Nyt en ihan ymmärrä tuota "olet sitten naimisissa vain pienimuotoisesti". Kyllä minä olen nyt ihan samalla tavalla lain edessä naimisissa kuin kuka tahansa joka naimisiin nyt on sitten mennyt missäkin... En tiedä kannattaako viestiisi edes vastata, mutta tarkoitin tuossa lainaamassasi viestissä, että en arkena meikkaa useilla eri tuotteilla. Häämeikkiin laitoin sitten poskipunaa, aurinkopuuteria, korostustuotetta, ruskea luomiväriä, taidokkaasti tehdyt rajaukset yläluomelle ripsien tyveen ja punaista huulipunaa. Jos luet aiheesta, niin sinullekin selviää että valokuvissa kannattaa meikata hieman runsaammin kuin normaalisti, koska valokuva "syö meikkiä", eli normaalilla vähällä meikkauksella naama näyttää aika mitäänsanomattomalta. Meikki korostaa kuvissa kivasti silmiä ja kasvonpiirteitä, kun siinä on hieman enemmän potkua kuin yleensä. Kiva hääkuva oli kaunis muisto ihanasta päivästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ON hyvä primer?
Kiinnostaisi myös hyvä meikinkiinnityssuihke. Ostin juuri Lumenen blur-suihkeen ja sen käyttö pilasi huolellisesti tehdyn meikin. Minulla on rasvoittuva ja suurihuokoinen iho, jonka haluan pysyvän mattana. Tuo blur-suihke tekikin kasvoistani kostean näköiset ja huokoset loistivat kilometrin päähän, vaikka olin ne huolellisesti häivyttänyt primerilla, mattameikkivoiteella ja puuterilla. Ei mulla siis jatkoon tuo tuote.
Ihoni on aivan päinvastainen eli kuiva ja herkkä, mutta kun nyt kysyt hyvää kiinnityssuihketta niin uskallan ehdottaa E.L.F. -sarjan omaa suihketta ja Pixin suihkeita. Jälkimmäisestä tulee näin kuivaihoiselle kiva kuulto ja elf on superhalpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan alkaisi käyttää ennalta tuntemattomia tuotteita lähellä tärkeää tapahtumaa. Koskaan ei tiedä, mihin iho tai silmät reagoi, kiva saada allerginen reaktio juuri kun haluaisi olla parhaimmillaan
Jep mä tein tämän virheen. En jjuur ollut meikannut enkä hoitanut ihoani kuin jollain Aqualanilla jos talvella iho kuivuu, mutta ennen häitä päätin ryhdistäytä. Menin kosmetologille kasvohoitoon noin kuukautta ennnenn ja ostin hänen suosittelemiaan tuotteita jolla ihon saisi huippukuntoon häihin mennessä. Aamuihin oli vesipesu + kasvovesi (joku resurfacing toner joka sisälsi hedelmähappoja) + c-vitamiiniseerumi + voide aurinkosuoojalla. Iltoihin kaksoispuhdistus balmilla ja emulsiolla, retinoliseerumi, kasvovesi ja kasvovoide. Pari kertaa viikossa kuorinta AHA-happokuorinnalla. Lopputulos: häissä oli punoittavat, valkoisina psoriasishilsepaakun näköisinä hilseilevät kasvot. Meikkipohja vain korosti hilseilyä, eikä sille voinut enää mitään. Oli herkälle iholleni ihan liikaa ne tuotteet.
Voi ei! Kiitos kun jaoit tämän kokemuksen. Minusta tuo kosmetologi toimi hieman ammattitaidottomasti kun ohjeisti noin monta kuorivaa tuotetta ja vielä päivittäiseen käyttöön. Tosi harmillista tällainen. Oletko ajatellut koskaan että menisitte vaikka vuosipäivän kunniaksi uudelleen hääkuvaan :)
Minä hankin nuo häämeikin tuotteet hyvissä ajoin ennen häitä siksi että näkisin miten reagoin niihin ja miten ne pysyy.
Tässä ketjussa kun meitä vanhempiakin leidejä on niin mikään matta huulimeikki ei toimi minulla, 50+ ikäisellä. Olen kokeillut sellaisia nestemäisiä stain-tyylisiä mattapunia, ja sanonkin niitä vampyyreiksi pikku pullossa. Välittömästi levityksen jälkeen huulipuna IMEE kaiken kosteuden huulistani ja vetää ne silminnähden ihan ryppyyn ja kurttuun. Huuliin suorastaan sattuu. Väri toki jymähtää paikalleen ja sitä pitää hinkata viikko irti ihosta.
En tule koskaan käyttämään mattapunaa. Kiitos tuokaa minulle 70-luvun roll-on huulikiilto enkä irtoa siitä koskaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tämä jo sanottu : Estee Lauder Double wear meikkivoide. Plussaa peittävyydestä mutta ei sopinut rutikuivalle iholleni. Tosin en ole vieläkään löytänyt hyvää, punaisuuden peittävää kuivan ihon meikkivoidetta eli saa vinkata!
Kokeile lisästä joukkoon jotakin kosteuttavaa hohtovoidetta tai vastaavaa. Itselläni myös kuiva iho ja tällä kikalla tuote on täydellinen.
Lisäksi voit levittää meikkivoiteen hieman kostealla siveltimellä tuputellen. Jäljestä tulee luonnollisempi eikä ole vaaraa laittaa tuotetta liikaa.
Kostea meikkisieni tekee myös kuivalle iholle kauniin jäljen. Itse suihkaisen päälle kosteuttavaa kasvosuihketta tai kiinnitysainetta ja jatkan sitä pitkin päivää.
Mä en tykännyt yhtään Benefitin gimme Brow kulmageelistä. Vastaavia löytyy parempia halvemmalla, tuote ei mielestäni tuuheuta kunnolla ja eikä pitänyt mun kulmia kuosissa. Parempi on esim Kicksin Beauty act kulmatuote.
Vierailija kirjoitti:
Dior ja Lancome. Ei voi mennä pieleen.
Kyllä vaan voi. Esim. Diorin ripsarit aiheuttavat allergioita monelle.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämä kallis tuote ole, mutta toisaalta hukkaan heitetty pikkurahakin harmittaa: onko kukaan koskaan saanut ranskalaiseen manikyyriin tarkoitetun valkokynän toimimaan kauemmin kuin seuraavaan käsienpesuun saakka?
No en ole ainakaan minä. Miten tuota edes käytetään? Eihän se edes tartu kynsiin. Joku sanoi, että sitä laitetaan kynnen alle… ettei mustat kynnenaluset näy.
Täysi mysteeri minulle!
🇺🇦🇮🇱
Ja jos jatketaan teemaa kalliit hutiostokset, niin niistä voisin kirjoittaa vaikka kirjan!
Tässä joitain, mitä muistuu mieleen:
-Joe Blasco nappimeikkivoide. Hirveää tahmaavaa öljyistä jankkia. ”Konsulentin” valitsema sävykin oli vielä aivan päin helvettiä. Rasvainen kuorrute valui naamalla ja korosti ilmeryppyjä.
Myöhemmin kun olen tutustunut tuoteselosteiden ihmemaailmaan, havaitsin, että tässä on tosi halvat ja paskat raaka-aineet.
-Joe Blasco irtopuuteri. Pelkkää talkkia. Samalla hinnalla saa kymmenen kiloa tavallista talkkia, mikä ero? Talkki on puuterina muutenkin huonoa ja tukkii huokoset. Nykyään käytän Maizenaa puuterina, toimii eikä maksa mitään.
-Useimmat Chanelin meikit. Näissä maksaa design, ei laatu. Luomivärit varisevat poskille ja napeissa on tosi vähän tavaraa, lisäksi ne murenevat pakkaukseen. Huulikiilto kuivatti huulet ja yskitti.
-Kaikki kalliit naamarasvat. Ihmettelin aina, miksi iho rasvoittui ja sain finnejä. Kunnes tajusin, että naamani ei kestä mitään, missä on hajusteita.
-Essien lakat. Erityisesti päällyslakka Good To Go. Ei kestä lakkaus. Nykyään käytän vain Catricen tai vastaavien halpismerkkien lakkoja. Ajavat ihan saman asian.
🇺🇦🇮🇱
Joe Blascon meikkivoide sopii kuivalle iholle, mutta silloin alla pitää olla hyvä kosteusvoide ja sitä pitää levittää vain häivähdys ja vain niille alueille jotka tarvitsevat peittoa. Se on varmasti kauhean näköistä jos vetelee normaalin meikkivoiteen tapaan koko kasvoille!
Kaikki Jeffrey Starrin bulkkimeikit. Karmeeta ylihintasta paskaa, jossa ulkoasuun tärvätty koko budjetti, ja sisältö ihan Essence-laatua.
Pettymyksiä: kanebo 38 ripsari, piti olla täydellinen, ei leviä, lähtee vesipesuna. levis mun tihrusilmissä aina ihan muutamassa tunnissa.
Mikä tahansa meikkipuuteri paakkuuntuu kivasti päivän aikana kasvojen uurteisiin. Tällä hetkellä rakastan Cc-voiteita.
Shiseido SYNCHRO SKIN SELF-REFRESHING Foundation (meikkivoide) ei itsellä toiminut. Koostumus muuttuu iholla jotenkin koppuraiseksi ja paakkuuntuu juonteisiin, vaikka miten nätisti yrittäisi levittää. Tätä hehkutettiin jossain vaiheessa ihan iltapäivälehdissä asti. Minut se saa vain jotenkin tunkkaisen näköiseksi.