Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies suuttui kun en lainannut rahaa

Vierailija
15.04.2021 |

Tilanne seuraava:
Vuosien parisuhde, asutaan yhdessä. Aiemmin yhteiset rahat --> väärinkäytösten ja ylivelkaantumisen takia nykyään omat. Mies käyttää kaiken rahansa, minä koitan säästää. Miehellä myös takana työttömyysjaksoja omasta halusta (tyytymättömyyttä työpaikkoihin joita vaihteli vuodenvaihteessa aika useasti), minä olen ollut säännöllisesti vakitöissä jo vuosia.

Miehellä on auto. Minun työni on kävelymatkan päässä ja en tarvitse autoa. Mies myöskin maksaa kaiken autoon liittyvän, minä maksan autopaikan ja enemmän muita laskuja = pääsen sitten kerran viikossa kauppaan kyydillä ja näin se menee aika tasan.

Auto on nyt ilmeisesti hajoamassa ja mies koittaa vihjailla ja manipuloida että maksaisin n. 900 euron korjauksen. Hän on aiemmin lainannut minulta tuhansia euroja eikä ole koskaan maksanut takaisin. Hänellä on ilmeisesti peliongelman kanssa edelleen vaikeuksia ja lainailee myös perheeltään rahaa (luulee etten tiedä). Nyt hän selkeästi heittäytyy marttyyriksi kun en tarjoudu maksamaan säästämistäni rahoista auton korjausta.

Tilanne ahdistaa minua. Olen selviytynyt itse vuosikausien velkakierteestä vastikään ja vaivalla säästänyt rahaa. Mies kysyi eilen paljon minulla on säästössä ja sanoin noin-summan eli hän tietää että minulla olisi varaa maksaa se auton korjaus (Tosin ei paljoa jäisi sitten säästöön).

Olenko hirveä ihminen jos en lainaa rahaa korjaukseen vaan mies joutuu itse ottamaan vastuun tilanteesta? Ei auto hänen takiaan hajonnut mutta jotenkin ajattelen että auton omistajana pitäisi myös tajuta varautua tälläisiin tilanteisiin säästämällä jne. Ihan super huono omatunto ja pelkään, että kohta olen tyhjentämässä rahastojani ja lainaamassa hänelle rahat - joita en 99% varmuudella tulisi koskaan näkemään.

Kommentit (422)

Vierailija
281/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tunnustiko se mies autojutun kusetukseksi, kun terapiaan on menossa?

Suhteen päättäisin joka tapauksessa.

Vierailija
282/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tsemppiä. Pidä meitä ajan tasalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa hän kertoi mistä korjaamolta kysyi tarjouksen mutta en tiedä kestääkö henkinen kantti soittaa sinne jos selviää aidosti valheeksi. 

Äsken yhteiseltä ruokatililtämme lähti kymppi tupakkaan mitä sieltä ei todellakaan ole sovittu ostettavaksi. Itseasiassa hän on ollut kuukausitolkulla polttamatta, viime aikoina tosin alkanut hitusen tuoksua sekä auto että mies. Olen joka kerta kysynyt että onko hän aloittanut tupakoinnin uudelleen ja että toki pettynyt varmaan olisin mutta omapa olisi sekin asiansa. Ja JOKA KERTA hän on sanonut että ei ole aloittanut sekä keksinyt syitä miksi haisee rööki. 

Laitoin viestin että tämä päivä aikaa palauttaa ruokatilin rahat jotka tupakkaan on menneet. En ole vähään aikaan ollut näin pettynyt ja raivoissani, oikein korvissa suhisee! Selkeästi on nyt jotain isompaa meneillään kun saanut palkan viikko sitten ja jo nyt "varastaa" rahaa ruokatililtä. Hän ei ole vielä tulevan kuun rahoja sinne edes siirtänyt eli hiluja oli mutta mitenhän aikoi seuraavat viikot itseään elättää jos nyt on jo rahat loppu. Selkeästi pelaa taas. Mies selitteli röökiaskin ostoa sillä, että sopi työkaverin kanssa että hän tuo tupakka-askin ja sitten työkaveri ostaa lounaan. Mitä H*lvettiä? Miksei hän voinut vain itse ostaa lounastaan? Luulee oikeasti että tuollaiset selitykset menee läpi. Nyt syyllistää sitten minua että "pilaa sitten tämäkin sopu" ja sanoo että mennään häkätesteihin niin todistaa ettei ole polttanut. Ei jeesus. 

Tilanteessa on siis selkeästi jotain pahempaa menossa, en tiedä onko voimia edes saada tietää että mitä. 

- AP

tämä kuulostaa oudolta. Se että vahdataan tupakka-askin rahaa ja että se pitää tilille palauttaa. Ei ole kummankaan puolelta normaalia. Tuhlaavaisuus ei ole ok mutta ei myöskään piheys. Meillä ostellaan ruoat molempien tililtä, ei katsella mitä on ostettu eikä lasketa kuluja. Syömme terveellisesti.

Vaikka nuo peliasiat huolettaa niin tuo tilanne mennyt liian pitkälle. Tuskin olette kumpikaan onnellisia? Kun mies oli työtön, kaikki maksettiin minun tililtä. Nyt taas itse vakavammin sairaana ja aivan kaikki isot laskut mennyt miehen tililtä, vain jotain pikkulaskuja ja ruokaa olen maksanut. Tämän päätöksen teki mies, en minä.

Keskustelkaa avoimesti. Toista ei voi omistaa. Toinen ei myöskään muutu. Kaikkea hyvää sinulle.

Sulla ei ilmeisesti ole suvussa eikä eksinä hyväksikäyttäviä ihmisiä jolla on joku riippuvuus. Se riippuvuus menee kaiken edelle. Hyvä tietysti ettei ole, mutta et tiedä tilannetta jota neuvot.

Eri

Vierailija
284/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne on tullut taas niin paljon kommenttia, sanattomaksi vetää! Ja todella paljon samaistuttavaa materiaalia. Etenkin tuo kun itselleen ei uskalla ostaa mitään kun pelkää että rahaa tarvitsee johonkin muuhun tärkeämpään on tosi rajoittavaa.

Eilinen meni kyllä todella hienosti... Mies laittoi ennen työvuoronsa loppua viestin että kerran olen tällä tuulella, hän lähtee juopottelemaan. Sanoin että on vapaa tekemään mitä haluaa. Tuli sitten töiden jälkeen vaihtamaan paidan ja lähti sanaakaan sanomatta menemään. Ei ole myöskään tullut yöksi kotiin joka on ensimmäinen kerta itseasiassa. Vaikka on ollut aikaisemmin todella rankkaa henkistä väkivaltaa ja katoamistemppuja, yöksi on silti aina tultu. Olen kyllä ehkä myös helpottunut mutta toki tuli nukuttua tosi huonosti kun tavallaan odotti milloin ovi käy. Jouduin ahdistukseen ottamaan pitkästä aikaa lääkkeenkin.

En jaksa uskoa että katoaa kahdeksi päiväksi eli luultavasti tänään sitten illalla tulee tinkaamaan kotiin ja luulee että voidaan olankohautuksella sopia taas että ylireagoin ja jatkaa samaan malliin. Tuo yöksi muualle jäänti on todella loukkaavaa ja selkeästi koittaa vaan saada minua epävarmaksi / pelokkaaksi / huolestuneeksi. Latasin varmuuden vuoksi vanhaan puhelimeen akkua ja piilotin sen jos käykin vaikka jotain tosi kauheaa kun hän tulee ja tajuaa etten aio luovuttaa. Hän on joskus pahoissa riidoissa ottanut puhelimeni pois, nyt olen varautunut aivan kaikkeen!

Vaikka olen jo kerran jaksanut hänestä eron ottaa ja silloin tipuin aivan tyhjän päälle eli vielä vaikeampi oli tilanne, tuntuu että tämä on silti henkisesti aivan toista luokkaa. Tästä tulee elämäni pahin puristus, toivottavasti selviän kolhuitta sekä henkisesti että fyysisesti.

- AP

Eli henkinen väkivalta katoamistemppuineen kuvassa. Se on viimeinen EI. Sellaista et hyväksi enää koskaan! On selvästi hemmoteltu tapaus tuo mieslapsi. Lähde vaikka ystävällesi yöksi tai vanhemmillesi. Näytä hälle miltä se tuntuu. Kosto ei järkevää mutta herättävää. Pitää sinua itsestäänselvyytenä.

Exåni teki tuota minulle ja vielä suuttui kun en sitten viimeisenä kertana soitellut perään itse ja syyllisti että on kylmissään ollut ulkona vaikka oli kaverillaan. Tuhlasin parhaita vuosiani 30 vuotiaana kanssaan kokemattomuuttaan. Mikä onni alkoi kun uskalsin parisuhteen lopettaa. Mies ei millään olisi suostunut. Valtasuhteet kääntyivät saman tien, mikään suhde jossa vallankäyttöä ja toisen vahtaamista ei ole ok.

Sinun täytyy myös tutkailla omaa käytöstäsi ja sitä että joku tupakan osto vaikuttaa noin voimakkaasti sinuun, tuntuu että se on se ainoa tapa millä osoitat omaa "valtaasi". Suhde ei ole terveellä pohjalla eikä pyyteetön.

Uskon että löydät todellista onnea, mies voi muuttua sitten omalla ajallaan. Itseään varten.

Voimia!

Vierailija
285/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalisuhteessa ei katsottaisi kenen rahat kyseessä vaan ne ovat yhteisiä. Mutta. Ei kuulosta kivalta suhteelta. Toivottavasti suhteessa muita superhyviä puolia jotka korvaavat sen että peliongelmainen. Muuten ihmetyttää mikä pitää suhdetta yhdessä? Ei tarvitse vuosien jälkeen olla kuherrusvaiheessa, onko muuten turvallinen ja onnellinen olo? Jos ei niin kannattaa miettiä suhteen jatkoa. Elätkö parhaita vuosia ihmisen kanssa jonka kanssa et ole onnellinen?

Yhteiset rahat on kyllä hyvin vanhanaikainen työväenluokkainen juttu! Moderneissa parisuhteissa molemmilla omat rahat ja korkeintaan yhteinen taloustili.

Monilla tutuilla sama juttu, yhteiskuntaluokista riippumatta. Tiloihin käyttöoikeudet molemmilla puolisoilla. Ehkä enemmänkin ikäkysymys. Olemme päälle 50v. Parisuhteessa 30v.

Vierailija
286/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa hän kertoi mistä korjaamolta kysyi tarjouksen mutta en tiedä kestääkö henkinen kantti soittaa sinne jos selviää aidosti valheeksi. 

Äsken yhteiseltä ruokatililtämme lähti kymppi tupakkaan mitä sieltä ei todellakaan ole sovittu ostettavaksi. Itseasiassa hän on ollut kuukausitolkulla polttamatta, viime aikoina tosin alkanut hitusen tuoksua sekä auto että mies. Olen joka kerta kysynyt että onko hän aloittanut tupakoinnin uudelleen ja että toki pettynyt varmaan olisin mutta omapa olisi sekin asiansa. Ja JOKA KERTA hän on sanonut että ei ole aloittanut sekä keksinyt syitä miksi haisee rööki. 

Laitoin viestin että tämä päivä aikaa palauttaa ruokatilin rahat jotka tupakkaan on menneet. En ole vähään aikaan ollut näin pettynyt ja raivoissani, oikein korvissa suhisee! Selkeästi on nyt jotain isompaa meneillään kun saanut palkan viikko sitten ja jo nyt "varastaa" rahaa ruokatililtä. Hän ei ole vielä tulevan kuun rahoja sinne edes siirtänyt eli hiluja oli mutta mitenhän aikoi seuraavat viikot itseään elättää jos nyt on jo rahat loppu. Selkeästi pelaa taas. Mies selitteli röökiaskin ostoa sillä, että sopi työkaverin kanssa että hän tuo tupakka-askin ja sitten työkaveri ostaa lounaan. Mitä H*lvettiä? Miksei hän voinut vain itse ostaa lounastaan? Luulee oikeasti että tuollaiset selitykset menee läpi. Nyt syyllistää sitten minua että "pilaa sitten tämäkin sopu" ja sanoo että mennään häkätesteihin niin todistaa ettei ole polttanut. Ei jeesus. 

Tilanteessa on siis selkeästi jotain pahempaa menossa, en tiedä onko voimia edes saada tietää että mitä. 

- AP

tämä kuulostaa oudolta. Se että vahdataan tupakka-askin rahaa ja että se pitää tilille palauttaa. Ei ole kummankaan puolelta normaalia. Tuhlaavaisuus ei ole ok mutta ei myöskään piheys. Meillä ostellaan ruoat molempien tililtä, ei katsella mitä on ostettu eikä lasketa kuluja. Syömme terveellisesti.

Vaikka nuo peliasiat huolettaa niin tuo tilanne mennyt liian pitkälle. Tuskin olette kumpikaan onnellisia? Kun mies oli työtön, kaikki maksettiin minun tililtä. Nyt taas itse vakavammin sairaana ja aivan kaikki isot laskut mennyt miehen tililtä, vain jotain pikkulaskuja ja ruokaa olen maksanut. Tämän päätöksen teki mies, en minä.

Keskustelkaa avoimesti. Toista ei voi omistaa. Toinen ei myöskään muutu. Kaikkea hyvää sinulle.

Sulla ei ilmeisesti ole suvussa eikä eksinä hyväksikäyttäviä ihmisiä jolla on joku riippuvuus. Se riippuvuus menee kaiken edelle. Hyvä tietysti ettei ole, mutta et tiedä tilannetta jota neuvot.

Eri

Totta, ei ole. Pahoittelen jos kuulostin ajattelemattomalta. En tosiaan tiedä riippuvuuksista.

Ap:n suhde kuulostaa siltä kuitenkin että kun mukana vielä henkinenkin väkivalta ja lähtee ilmoittamatta yöksi pois plus tehnyt tuota ennenkin, siltä että suhde ei ole terve. Ap:n hyvä löytää itsensä ja ottaa aikalisä.

Vaikka terapiaan menisi mies niin itsensä takiahan sinne menee. Tuo on niin peruskuvio mitä mies lupaa. Ei se ole mikään pikalääke, usein elinikäinen apu ja itsetutkimusmatka.

Ap:lle voimia ja rohkeutta tehdä päätöksiä. Koko elämä edessä vielä. Kesäkin tulossa.

Vierailija
287/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ne säästösi pitkäaikaisijoituksiin (vai miksi niitä sanotaan).

Silloin voit perustella lainaamattomuutta sillä, ettet pääse nostamaan rahoja esim. viiteen vuoteen. Et voi itsekään käyttää, mutta sinulle alka karttua sentään pientä korkoa sijoituksellesi  ja lisäät säästösummaa kuukausittain.

Jos siinä sivussa säästät toiselle tilille johonkin juttuun, jonka haluat hankkia, ei ole tarpeellsita siitä tilistä kertoa miehelle.

Juttele pankkineuvojan kanssa, miten alat kartuttaa pikku hiljaa säästöjäsi. On yksityisasia, eikä tarvi kertoa kenellekään.

Vierailija
288/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on YLE artikkeli taloudellisesta väkivallasta parisuhteessa. Yksi esimerkki on toisen käyttäminen pelaamisensa maksamiseen. Ap on väkivaltaisessa parisuhteessa, vaikka ei olekaan silmä mustana (vielä).

Vierailija
289/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi h*lvetti suoraan sanottuna. Laittoi äsken viestiä (ei siis ole vieläkään tullut kotiin) ja on niin nöyrää poikaa. Kertoo miten on ystävien kanssa käsitellyt tätä meidän suhdetta ja kuinka paljon minua rakastaa eikä halua menettää. On tajunnut että yksin ei voi muuttua ja varaa ajan terapiaan.

Itken hervottomasti samalla kun kirjoitan tätä. Pelottaa _niin_ paljon etten voi sanoin kuvailla. Että hän puhuu minut niin pyörryksiin enkä uskalla vaatia häntä lähtemään..... Käy häntä niin kovin sääliksi ja tekisi mieli sortua vaikka tiedän että tämä pitää päättää. Itsekäs ajattelu on niin vaikeaa ja on niin syyllinen olo että halkean kohta kahtia. Viesteissä pystyin vielä pitämään tiukkaa linjaa mutta mites kun tulee tänne. Olen sopinut parin tunnin päähän ystäväni näkemisen (eri ystävän kuin eilen) ja toivoisin että kerkeän sinne ennenkuin mies tulee kotiin että saisin vielä hetken aikaa ennen kohtaamista.

- AP

Tämä on suoraan läheisriippuvausen käsikirjasta oleva tilanne. Ota aikalisä. Asumisero. Miehesi kaltainen käytösmalli keksii tapoja syyttää sinua omista teoistaan sitten itkee ja pyytää anteeksi. Ja sama jatkuu. Sinun täytyy laittaa rajat. Lähde suhteesta, se ei puhumalla muutu.

Vierailija
290/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on YLE artikkeli taloudellisesta väkivallasta parisuhteessa. Yksi esimerkki on toisen käyttäminen pelaamisensa maksamiseen. Ap on väkivaltaisessa parisuhteessa, vaikka ei olekaan silmä mustana (vielä).

Hirveä sanoa, mutta se on vain ajan kysymys. Jos riidan aikana estetään pääsy omalle puhelimelle - ettei voisi soittaa apua - ei siitä nyt ole hirveän pitkä matka enää tönimiseen. Ja koska lähisuhdeväkivalta etenee kaavan mukaan, ihan kohta on nyrkki silmässä.

Vierailija
291/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tilanteessa turha enää mitään aikalisiä ottaa. Suhde auttamatta tullut päätepisteeseen ja sen lopettaminen on molemmille hyväksi. Ainakin miehen pakottaa ottamaan hetkeksi vastuun omasta elämästä.

Vierailija
292/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, toivottavasti saat myös ystäviltäsi kannustusta suhteen lopettamiseksi. Jos et suoraan saa, niin voi olla että ystävät haluavat olla vain kohteliaita myös miestäsi kohtaan, eivätkä paljasta todellista mielipidettään. Tai voi olla, että miehesi on ystäviesi seurassa osannut käyttäytyä niin, että ystäville on jäänyt vielä jollain tasolla hevä mielikuva.

Nyt on todellakin eron paikka, aivan sama minne terapiaan miehesi lupaa mennä. Hyvä hänelle, mutta sun elämä alkaa jossain muualla, kuin tuon oksetuksen seurassa. Jos miehesi on käsitellyt tilannetta ystäviensä kanssa, tarkoittaa se sitä että krapulassa on hetken märissyt ja miettinyt miten voisi luikerrella takaisin kotiin ja mitätöidä koko tapahtuman.

Voimia eroon, huomaan myöhemmin että se oli parasta mitä sulle on käynyt.

Vierailija
293/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tulethan kertomaan mikä on tilanne. Olemme hengessä mukana ja tsemppaamme sinua.

Vierailija
294/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- AP

Sinusta kuulostaa oudolta, että ap vahtii tiliään ja vaatii rahat takaisin?

Minusta kuulosti aikanaan oudolta, kun uusi poikaystävä sanoi, että exänsä vahti ettei hän lähde baariin, ja otti siitä kauheet kilarit. Minä tietenkin ruusunpunaiset lasit silmillä sanoin, että kulta minä en vahdi enkä ole omistava enkä kontrolloiva. Minusta aikuiset ihmiset ei tarvitse lupaa käydäkseen yhdellä.

Kuinka tyytyväiseltä hän näytti.

Ja minä en tajunnut mitään.

Että se vahtiminen tulee aikanaan, kun mieheen ei ole mitään luottamista, kun kerta toisensa jälkeen hän hyvittelee ja lupa muuttaa tapansa ja että ymmärtää nyt.

Minulla meni 15 vuotta, toivottavasti ap:n kakku olisi lyhyempi.

Vierailija
295/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
296/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalisuhteessa ei katsottaisi kenen rahat kyseessä vaan ne ovat yhteisiä. Mutta. Ei kuulosta kivalta suhteelta. Toivottavasti suhteessa muita superhyviä puolia jotka korvaavat sen että peliongelmainen. Muuten ihmetyttää mikä pitää suhdetta yhdessä? Ei tarvitse vuosien jälkeen olla kuherrusvaiheessa, onko muuten turvallinen ja onnellinen olo? Jos ei niin kannattaa miettiä suhteen jatkoa. Elätkö parhaita vuosia ihmisen kanssa jonka kanssa et ole onnellinen?

Yhteiset rahat on kyllä hyvin vanhanaikainen työväenluokkainen juttu! Moderneissa parisuhteissa molemmilla omat rahat ja korkeintaan yhteinen taloustili.

Monilla tutuilla sama juttu, yhteiskuntaluokista riippumatta. Tiloihin käyttöoikeudet molemmilla puolisoilla. Ehkä enemmänkin ikäkysymys. Olemme päälle 50v. Parisuhteessa 30v.

Yhteinen tili on vähän hankala kun toinen kuolee. Se voi käydä ihan yhtäkkiä niin eipä ole aikaa valmistautua. 

Työkaverin mies kuoli niin pankki sulki tilin perunkirjoitukseen asti, kaveri yritti saada palkkaennakkoa mutta eihän sellaista nykyään saa. 

Vierailija
297/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap:lle päätöksiin!

Vierailija
298/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin mies sitten saapui kotiin. Sovittiin jo viesteissä että puhutaan vasta kun olen käynyt ulkona ystäväni kanssa ja näin tapahtui. Sain sieltä lisää vahvistusta ja lähdin itseasiassa aika kepein mielin kotiin takaisin.

Puhuimme sitten miehen kanssa ja pysyin tiukkana. Ilmoitin että selitykset ei auta ja ajattelen tässä molempien hyvinvointia. Niin kauan kun hän ei hoida itseään kuntoon peliongelman kanssa on meidän turha jatkaa tätä rämpimistä. Hän meni aivan täysin tolaltaan ja lähti ahdistuskohtauksen vallassa pois kotoa.

Olo on kyllä tosi huono nyt, vaihtelee kauheasta ahdistuksesta helpotukseen. On paha olo kun murskasin toisen noin totaalisesti. Mutta tämä on molempien parhaaksi... Saa nähdä millä mielellä on kun tulee kotiin, toivottavasti ei yritä pyörtää päätöstä koska nyt on kyllä voimat aivan täysin loppu.

- AP

Vierailija
299/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvan käsikirjasta.

Ap, olet kuin huumekoukussa. Sinulle ero on yhtä vaikeaa kuin addiktille jättää huumeet tai alkoholistille viina. Älä suhtaudu tähän yhtään sen kevyemmin.

Vieroitusoireet on hirveät, syyllisyys, hätä, pelko, yksinäisyys, olet varma että kuolet. Tuntuu että sinun on pakko palata yhteen, ja kun palaat, se on autuasta, koska hetkeksi se fiksi poistaa kaikki kivut ja pelot.

Oikeasti vasta pääseminen eroon tuo rauhallisen ja onnellisen elämän jossa ei tarvitse jännittää nukkumaan menoa eikä kotiin tuloa. Siihen tilaan menee kuukausia tai jopa vuosi, mutta se tulee sieltä.

Tsemppiä ap!

Vierailija
300/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja sit tuleekin yllättäen riitaisa ero ja toinen putsaa pankkitilin, siinä sitä luottamusta kerrakseen :D ja tietty voi lohduttautua sillä ei meille ikinä kävisi näin tai emme ikinä käyttäytyisi rumasti erotilanteessa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi