Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies suuttui kun en lainannut rahaa

Vierailija
15.04.2021 |

Tilanne seuraava:
Vuosien parisuhde, asutaan yhdessä. Aiemmin yhteiset rahat --> väärinkäytösten ja ylivelkaantumisen takia nykyään omat. Mies käyttää kaiken rahansa, minä koitan säästää. Miehellä myös takana työttömyysjaksoja omasta halusta (tyytymättömyyttä työpaikkoihin joita vaihteli vuodenvaihteessa aika useasti), minä olen ollut säännöllisesti vakitöissä jo vuosia.

Miehellä on auto. Minun työni on kävelymatkan päässä ja en tarvitse autoa. Mies myöskin maksaa kaiken autoon liittyvän, minä maksan autopaikan ja enemmän muita laskuja = pääsen sitten kerran viikossa kauppaan kyydillä ja näin se menee aika tasan.

Auto on nyt ilmeisesti hajoamassa ja mies koittaa vihjailla ja manipuloida että maksaisin n. 900 euron korjauksen. Hän on aiemmin lainannut minulta tuhansia euroja eikä ole koskaan maksanut takaisin. Hänellä on ilmeisesti peliongelman kanssa edelleen vaikeuksia ja lainailee myös perheeltään rahaa (luulee etten tiedä). Nyt hän selkeästi heittäytyy marttyyriksi kun en tarjoudu maksamaan säästämistäni rahoista auton korjausta.

Tilanne ahdistaa minua. Olen selviytynyt itse vuosikausien velkakierteestä vastikään ja vaivalla säästänyt rahaa. Mies kysyi eilen paljon minulla on säästössä ja sanoin noin-summan eli hän tietää että minulla olisi varaa maksaa se auton korjaus (Tosin ei paljoa jäisi sitten säästöön).

Olenko hirveä ihminen jos en lainaa rahaa korjaukseen vaan mies joutuu itse ottamaan vastuun tilanteesta? Ei auto hänen takiaan hajonnut mutta jotenkin ajattelen että auton omistajana pitäisi myös tajuta varautua tälläisiin tilanteisiin säästämällä jne. Ihan super huono omatunto ja pelkään, että kohta olen tyhjentämässä rahastojani ja lainaamassa hänelle rahat - joita en 99% varmuudella tulisi koskaan näkemään.

Kommentit (422)

Vierailija
221/422 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne ap? Joko mies on palannut kotiin? Älä vaan anna periksi, vaikka mies mitä sanoisi. Itsekin olen joskus tuollaisesssa hyväksikäyttö suhteessa ollut ja päivääkään en ole eroa katunut. Siitä alkoi aivan uusi ihana elämä, jossa raha ei aiheuttanut stressiä.

Vierailija
222/422 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on ihan rajaton p^rseilyssään. Tästä saisit hyvän syyn erota. Eikö asunto ollut vain sinun nimissä? Pakkaat miehen tavarat, sovitte poismuuttopäivän ja avain pois.

Älä tosiaan anna senttiäkään enää ja hänellä ei ole mitään oikeutta koskea puhelimeesi. Ole aikuinen. Tällaisen miehen mielistely ja rakkauden jahtaaminen on haavoitetun sisäisen lapsen toimintaa/reagointia. Järjellä tiedät varmasti ettei suhde johda lopulta mihinkään hyvään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/422 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Haluan myös tietää miten tarina jatkuu !

Vierailija
224/422 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit ap. Toivottavasti olet kunnossa.

Vierailija
225/422 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap toivottavasti palaat kertomaan miten meni!

Vierailija
226/422 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitystä tilanteeseen: mies ei ole edelleenkään tullut kotiin tai antanut itsestään elon merkkejä. Sen verran olen kuitenkin seurannut, että on kyllä sosiaalisessa mediassa ajoittain paikalla eli vissiin hengissä kuitenkin.. Onneksi kerkesi jo tuossa aiemmin prosessoida tätä asiaa, muuten tällänen olisi aivan yli sietokykyni. Aion nyt tiukasti pysyä hiljaa ja katsoa miten aikuinen ihminen aikoo tilanteen ratkaista. Voi toki olla että ensi yöksi kömpii kotiin päissään mutta nähtävästi on todella arvaamattomalla tuulella.

Pidin itse tänään aivan ihanan päivän ja söin hyvän ystävän kanssa lounaan pihalla. Kerroin samalla rehdisti tilanteesta ja on nyt ainakin siellä yksi tuki lisää. Olisi todella noloa nyt häntä koipien välissä perua tämä koko juttu kun kerroin hänellekkin.

Olo on tunteeton melkeinpä ja toivoisin että mies tulisi vasta huomenna kotiin. Saisi vielä viimeisen illan rauhassa olla tässä ja kerätä voimia tulevaan. Ahdistaa kun periaatteessa rauhallista olla kotona itsekseen mutta takaraivossa on kokoaika silti tieto, että mies voi pelmahtaa ovesta sisään minä hetkenä hyvänsä.

- AP

Vierailija
227/422 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jossei tässä prosessissa henki mene niin lupaan kautta kiven ja kannon kertoa miten tässä kävi! Jos tämä edes jotain auttaa tai neuvoja antaneita kiinnostaa miten likan käy niin se on sen arvoista.

-AP

Vierailija
228/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Mahtavaa, että et antanut miehen pilata sun viikonloppua. Jatka samaan malliin.

Vierailija
229/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Kyllä tämä todella kertoo, kuinka paljon mies himoitsi sinun säästöjäsi. Ja reagointi on todella itsekeskeistä ja lapsellista. Se on varmasti raskasta sinulle, kun toisen kanssa ei voi jutella rakentavasti.

Vierailija
230/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP,

Sinulla on tasan kaksi vaihtoehtoa.

1. Hyväksyä hänen käytöksensä, nöyrtyä, antaa hänelle rahaa ja jatkaa hyväksikäytettynä oloa.

2. Katkaiset tilanteen lopullisesti. Alat selvittää käytännön asioita, kuten lukkojen vaihtoa. Jos asunto on nimissäsi, voit tehdä sen.

Haluatko jatkaa puhelimen piilotusta, huolehtimista, syyllistymistä, rahanmenoa, riitelyä..?

Mitä säilyttämisen arvoista suhteessa on versus siitä luopumiseen?

Miksi et ansaitsisi onnea, hyvää oloa, rauhaa, huolettomuutta? Jos saat nämä asiat hänen kanssaan, go for it. Jos et, ala tehdä oikeita käytännön muutoksia oman hyvinvoinnin eteen.

Vierailija
231/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keep up the good work, Ap! Hyvä, että sait ystävän käymään ja samalla kerrottua tilanteesta. Muista, että häpeä ei ole sinun.

Vierailija
232/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mies paljasti sinulle todellisen luontonsa. Ei saanut manipuloimalla kiskottua sulta rahaa, niin katosi kuin pieru saharaan. Nyt tiedät, miten vähän mies sinusta välittää.

Ihan meni kylmät väreet itsellä, kun luin noista varapuhelimista ja muista. Ei ole todellakaan normaalia.

Nyt ap kasaat viimeisetkin itsekunnioituksen rippeesi ja eroat. Tämä on jo klisee, mutta sanon sen silti. Ansaitset niin paljon parempaa.

Vierailija
233/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivitystä tilanteeseen: mies ei ole edelleenkään tullut kotiin tai antanut itsestään elon merkkejä. Sen verran olen kuitenkin seurannut, että on kyllä sosiaalisessa mediassa ajoittain paikalla eli vissiin hengissä kuitenkin.. Onneksi kerkesi jo tuossa aiemmin prosessoida tätä asiaa, muuten tällänen olisi aivan yli sietokykyni. Aion nyt tiukasti pysyä hiljaa ja katsoa miten aikuinen ihminen aikoo tilanteen ratkaista. Voi toki olla että ensi yöksi kömpii kotiin päissään mutta nähtävästi on todella arvaamattomalla tuulella.

Pidin itse tänään aivan ihanan päivän ja söin hyvän ystävän kanssa lounaan pihalla. Kerroin samalla rehdisti tilanteesta ja on nyt ainakin siellä yksi tuki lisää. Olisi todella noloa nyt häntä koipien välissä perua tämä koko juttu kun kerroin hänellekkin.

Olo on tunteeton melkeinpä ja toivoisin että mies tulisi vasta huomenna kotiin. Saisi vielä viimeisen illan rauhassa olla tässä ja kerätä voimia tulevaan. Ahdistaa kun periaatteessa rauhallista olla kotona itsekseen mutta takaraivossa on kokoaika silti tieto, että mies voi pelmahtaa ovesta sisään minä hetkenä hyvänsä.

- AP

Ole varuillasi, varmista että olet turvassa. Yleensä väkivalta alkaa, kun manipuloiva puoliso huomaa että manipulointi ei tehoa. Raivo on suunnaton. Olen kokenut tuon vuosia sitten. Olen kommentoinut aikaisemmin tähän ketjuun. Olen tuo jonka naapuri soitti poliisit paikalle.

Pelottaa puolestasi, pidä puolesi, mies on jo näyttänyt todellisen luonteensa. Älä enää epäröi. Jonkin ajan päästä huomaat, että elämä on ihanaa ilman hyväksikäyttäjää.

Vierailija
234/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toikin on niin tyypillistä manipulointia, että syyllistää sinua omasta käytöksestään. Kun nyt olet tuollainen, niin minulla on oikeus tehdä x ja y.

Vierailija
235/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri teille, ei se tosta paremmaksi muutu. Köyhyys sua muuten odottaa.

Entäs meille, eri vai sama?

Vierailija
236/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee, ap?

Vierailija
237/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi h*lvetti suoraan sanottuna. Laittoi äsken viestiä (ei siis ole vieläkään tullut kotiin) ja on niin nöyrää poikaa. Kertoo miten on ystävien kanssa käsitellyt tätä meidän suhdetta ja kuinka paljon minua rakastaa eikä halua menettää. On tajunnut että yksin ei voi muuttua ja varaa ajan terapiaan.

Itken hervottomasti samalla kun kirjoitan tätä. Pelottaa _niin_ paljon etten voi sanoin kuvailla. Että hän puhuu minut niin pyörryksiin enkä uskalla vaatia häntä lähtemään..... Käy häntä niin kovin sääliksi ja tekisi mieli sortua vaikka tiedän että tämä pitää päättää. Itsekäs ajattelu on niin vaikeaa ja on niin syyllinen olo että halkean kohta kahtia. Viesteissä pystyin vielä pitämään tiukkaa linjaa mutta mites kun tulee tänne. Olen sopinut parin tunnin päähän ystäväni näkemisen (eri ystävän kuin eilen) ja toivoisin että kerkeän sinne ennenkuin mies tulee kotiin että saisin vielä hetken aikaa ennen kohtaamista.

- AP

Vierailija
238/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies pitää mykkäkoulua kun sovimme ettei enää fistata.

Vierailija
239/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi h*lvetti suoraan sanottuna. Laittoi äsken viestiä (ei siis ole vieläkään tullut kotiin) ja on niin nöyrää poikaa. Kertoo miten on ystävien kanssa käsitellyt tätä meidän suhdetta ja kuinka paljon minua rakastaa eikä halua menettää. On tajunnut että yksin ei voi muuttua ja varaa ajan terapiaan.

Itken hervottomasti samalla kun kirjoitan tätä. Pelottaa _niin_ paljon etten voi sanoin kuvailla. Että hän puhuu minut niin pyörryksiin enkä uskalla vaatia häntä lähtemään..... Käy häntä niin kovin sääliksi ja tekisi mieli sortua vaikka tiedän että tämä pitää päättää. Itsekäs ajattelu on niin vaikeaa ja on niin syyllinen olo että halkean kohta kahtia. Viesteissä pystyin vielä pitämään tiukkaa linjaa mutta mites kun tulee tänne. Olen sopinut parin tunnin päähän ystäväni näkemisen (eri ystävän kuin eilen) ja toivoisin että kerkeän sinne ennenkuin mies tulee kotiin että saisin vielä hetken aikaa ennen kohtaamista.

- AP

Klassinen peliliike manipulaation oppikirjasta. Kadotaan omille teille perseilemään luoja tietää minne ja ennen kotiinpaluuta aletaan pehmittämään tilannetta. Teet AP karhunpalveluksen itsellesi, jos uskot sanaakaan tuosta miehen paskanjauhannasta. Ei ne sanat, vaan ne teot. Puhuminen on helppoa, asioiden lupaaminen on helppoa, mutta tukevatko miehen tekemiset näitä puheita? Ajattele kerrankin itseäsi AP. Tämä on ainoa elämäsi, älä tuhlaa sitä toivottoman tapauksen kanssa. Et voi rakastaa miestä ehjäksi.

Vierailija
240/422 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon jaksamista ja tsemppiä AP!! Miten voikaan tuntemattoman ihmisen tilanne koskettaa tällä tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän