Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mies suuttui kun en lainannut rahaa

Vierailija
15.04.2021 |

Tilanne seuraava:
Vuosien parisuhde, asutaan yhdessä. Aiemmin yhteiset rahat --> väärinkäytösten ja ylivelkaantumisen takia nykyään omat. Mies käyttää kaiken rahansa, minä koitan säästää. Miehellä myös takana työttömyysjaksoja omasta halusta (tyytymättömyyttä työpaikkoihin joita vaihteli vuodenvaihteessa aika useasti), minä olen ollut säännöllisesti vakitöissä jo vuosia.

Miehellä on auto. Minun työni on kävelymatkan päässä ja en tarvitse autoa. Mies myöskin maksaa kaiken autoon liittyvän, minä maksan autopaikan ja enemmän muita laskuja = pääsen sitten kerran viikossa kauppaan kyydillä ja näin se menee aika tasan.

Auto on nyt ilmeisesti hajoamassa ja mies koittaa vihjailla ja manipuloida että maksaisin n. 900 euron korjauksen. Hän on aiemmin lainannut minulta tuhansia euroja eikä ole koskaan maksanut takaisin. Hänellä on ilmeisesti peliongelman kanssa edelleen vaikeuksia ja lainailee myös perheeltään rahaa (luulee etten tiedä). Nyt hän selkeästi heittäytyy marttyyriksi kun en tarjoudu maksamaan säästämistäni rahoista auton korjausta.

Tilanne ahdistaa minua. Olen selviytynyt itse vuosikausien velkakierteestä vastikään ja vaivalla säästänyt rahaa. Mies kysyi eilen paljon minulla on säästössä ja sanoin noin-summan eli hän tietää että minulla olisi varaa maksaa se auton korjaus (Tosin ei paljoa jäisi sitten säästöön).

Olenko hirveä ihminen jos en lainaa rahaa korjaukseen vaan mies joutuu itse ottamaan vastuun tilanteesta? Ei auto hänen takiaan hajonnut mutta jotenkin ajattelen että auton omistajana pitäisi myös tajuta varautua tälläisiin tilanteisiin säästämällä jne. Ihan super huono omatunto ja pelkään, että kohta olen tyhjentämässä rahastojani ja lainaamassa hänelle rahat - joita en 99% varmuudella tulisi koskaan näkemään.

Kommentit (422)

Vierailija
181/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä menit kertomaan paljon sinulla on säästössä, jos kerran tiedät, että hän lainaa sinulta rahaa eikä maksa takaisin?

En voinut tietää että heti seuraavana päivänä autot hajoaa ja puhuimme sijoittamisesta ylipäätään. En tiennyt että joutuisin siitä tiedosta jotenkin ongelmiin koska olen sanonut hänelle aikaisemmin että pitäisi pystyä hoitamaan omat asiansa kun raha-asiatkin ovat erillisiä.... 

Ihmisenä aivan ihana ja meillä on tosi kivaa mutta tämä talouden jakaminen on aivan toivotonta! 

- AP 

Jätkä on raha-asioissa ihan retku ja siivellä elänyt niin et tiennyt, että raha on sille heikko kohta.

Meinasitko, että se rupeaa säästämän kassaasi lisää, kun kuulee, että sulla on ylimäräiset 1000e tms. Laitetaanpas sinne lisää, tässä on 300e.

Pidä puolesi, äläkä lainaa.

Vierailija
182/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea taisteluun AP!

Vaikka mies yrittää mitä konsteja, älä anna periksi.

Hauskaa tulevaa kesää!🍀🍃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi kaiken järjen mukaan vuorossa hyvittelyvaihe, mutta millä ihmeen rahoilla se mies ne ruusut ostaa? Ap:n rahoilla sitten varmaan. (Anteeksi, että nauran vakavalle asialle.)

Vierailija
184/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä pintasi ap!

Vierailija
185/422 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tuosta muutu. Ja jos sattuisi muuttumaan niin aina on repsahduksen vaara.

Vierailija
186/422 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi miten tulikin oma exä mieleen. Suosittelen ap myös sulle, että tuo iilimato saisi elämässäsi exän roolin.

Jotenkin hauska tulla katsomaan tätä ketjua nyt seuraavana päivänä ja pisti suoraan sanottuna miettimään tätä koko suhteen tilaa. Näitä rahaongelmia tosiaan on aiemminkin ollut ja olen ollut aivan tosi sinisilmäinen ja suoraan sanottuna typerä jonka takia sitten omatkia asiat onnistuin sotkemaan miestä miellyttäessäni. Niistä ajoista mies on muuttunut jonkin verran parempaan mutta nämä raha-asiat vaan vaivaa edelleen tosi paljon.

Tottahan se on, että eriytetyllä taloudella voidaan hyvin jatkaa eteenpäin mutta juurikin kun käy jotain huonoa vaikka hajoaa pesukone tms, tiedän että ei siitä toisesta ole mitään apua ja joudun kriisitilanteissa hoitamaan asiat yksin. Naimisiinmenoa ja lapsia haaveilin aikoinaan paljonkin, mutta nyt itseasiassa olen miettinyt että en halua kumpaakaan enää. En ole tajunnut, että varmaan tuokin haluamattomuus johtuu pohjimmiltaan siitä turvattomuuden tunteesta, jota tämä suhde saa aikaan. Normaali arki rullaa ihan hyvin ja meillä on ihan mukavaa mutta elämässä on kyllä paljon muutakin kun alkaa miettiä asiaa eteenpäin. 

Mies ei illalla juurikaan asiasta puhunut, sanoi vaan muutamaan otteeseen että vituttaa ja koitin ehdotella taas sitä corsan lainaamista, oli edelleen sitä mieltä että se ei sovi ja sanoinkin että sitten en kyllä osaa auttaa. Saa nähdä kun viikonloppu koittaa että aikooko valittaa ja laskea minun tunnelmaani koko vapaiden ajan ja olla hankala/painostava. 

- AP 

Kommenteistasi päätellen vaikutat kyllä ihan fiksulta naiselta. Tiedät kyllä itsekkin mitä sinun pitää tehdä. Ota vastuu vain omasta elämästäsi, ja kun aika on sopiva, niin löydät ihan varmasti jonkun sellaisen miehen joka sinua arvostaa:) Tuo kaikki mitä olen lukenet täällä tuosta nyxästäsi, niin.....ei voi muuta kun ihmetellä. Teidän tulevaisuus olisi pelkää vääntöä rahasta ja jossain kohtaa tekisit itsekkin henk.koht. konkurssin ja luottotiedot menisivät vielä sinultakin. Hyvää kevättä sinulle, ja nauti niistä omista rahoistasi ihan itse:)

Vierailija
187/422 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta se mies kaivaa jostain sun tunnukset ja pöllii rahat. Jätä se nyt!

Vierailija
188/422 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen mies, jolle isä ostelee puhelimia osamaksulla? Voi hyvänen aika. Kuule ap, sinun ei kannata pilata elämääsi tuon miehen kanssa. Sinun oma elämä menee raha-asioita murehtiessa ja mies imuroi sinulta viimeisetkin kolikot ja jos yrität pitää puoliasi, saat aiheetonta syyttelyä niskaasi. Parisuhteessa pitäisi olla muita tunteita kuin syyllisyys, tuosta vain sairastuu itse.

Siis toi että se nyt otti sen puhelimen isänsä osamaksulla niin suoraan sanottuna häiritsee minuakin tosi paljon :( Se, että rahat on erilliset on tosi hyvä minulle, mutta myöskin vapauttaa hälle sen että voi lainailla rahaa äidiltään ja isältään miten huvittaa ja sitte minulle "esittää" että kaikki on hyvin. En kuitenkaan tohdi mennä heiltä utelemaan, että lainaileeko tuo mies teiltä muutes miten paljon rahaa kun eihän se käytännössä minulle kuulu. Mutta jotenkin hänettää hänen puolestaan että vielä tuossa iässä joutuu isää kuormittamaan eikä osaa edes hävetä asiaa. Tuo autokin on kuitenkin isänsä kanssa rahoituksella hommattu (tuollaisen avun vielä ymmärrän koska se helpottaa sitten töissä käyntiä mutta toki olisi voinut valita jonkun muutaman tonnin edullisen auton jonka saa nopeasti kuitattua eikä tuollaista kohtuu uutta mutta loppuunajettua audinrutkua josta nyt sitten onkin isot korjaukset maksettavana). 

Hänen isänsä joutui muutamaksi päiväksi sairaalaan tässä tämän vuoden puolella sydänongelmien takia ja silloin hän itku kurkussa sanoi että aikoo ryhdistäytyä ja ei halua enää vaivata isäänsä ongelmillaan tai lainailla rahaa jne. Kyllähän se varmaan kuukauden kestikin sitten :( 

Mutta tosiaan haluan vielä sanoa että ihan kivaa meillä oikeasti on mutta tää raha-asia vaan vaivaa enemmän ja enemmän kun ei toiseen voi luottaa millään tasolla ja justiinsa on sitten mietityttänyt että se pelaaminen ei taida olla hallussa. Olisi kolmas "romahdus" sillä saralla ja alkaa usko toivo ja rakkaus olla koetuksella. Olen asentanut meidän tietokoneeseen ohjelman että sillä ei voi pelata mutta mitä lienee töissä ja kännykällä tapahtuu. 

- AP 

"Ihan kivaa meillä oikeasti on"?? Mutta....et luota mieheen raha-asioissa etkä peliongelmassa. Ihmisellä jolla on mikä tahansa riippuvuus, osaa kyllä valehdella, manipuloida, ja vetää elämässään sellaista teatteria että ei mitään rajaa.

Olen elänyt sellaisen miehen kanssa. Voin sanoa että siinä on "kivat" kaukana kun miehen valheellisesta elämästä alkaakin selviämään jos minkälaista juttua. Eikä se riitä että mies on syvällä suossa asioittensa kanssa, hän vetää sinne erittäin taitavasti myös sinut.

Nyt kun sinulla on vielä rahaa ja luottotiedot kunnossa, niin harkitse ero siitä miehestä. Se "kiva" loppuu kyllä kun niitä valheita alkaa paljastumaan.

Vierailija
189/422 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankista voi hakea lainaa vaikka auton korjaukseen. Et lainaa mitään ja jos puoliso painostaa, lähde suhteesta.

Vähän kyseenalaistaisin tuota autopaikan maksua myös.

Toki siis mun mielessä vakiintuneessa suhteessa ei kuulu laskea sun ja mun rahoja, mutta se sisältää oletuksen, että kumpikaan ei ota oikeutta tuhlata tai varastaa vaan että rahoja käytetään yhdessä järkevästi ja keskustellen. Teidän tilanne ei ole tämä.

Vierailija
190/422 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että kun pakotin hänet omalta osaltani pärjäämään itse ja hoitamaan asiat kunnolla, hän on vaan löytänyt uuden tukipuun mihin nojata niinsanotusti. Ei hän voi noin ikuisesti jatkaa ja ärsyttää melkein ettei hän tajua sitä. Mitähän ajatteli tehdä kun isästään aika jättää :( 

Ollaan puhuttu asunnon ostamisesta siinä mielessä, että minähän tosiaan säästän kokoajan asunnon käsirahaa varten. Olen ilmoittanut että jos ostan oman asunnon niin ostan toki sellaisen kun haluan, mistä haluan ja minkä kokoisen haluan ja mies on tervetullut muuttamaan mukaani. En halua enää skipata omia unelmia ja siirtää niitä eteenpäin kerta hän ei noita asioitaan saa kuntoon. Aiemmin puhuttiin sitä, että nyt mieskin pistää raha-asiat reilaan ja maksaa ulosotot veks niin saadaan mietittyä suoraan yhteisen asunnon ostoa. Tossa jonkin aikaa sitten tajusin että sitähän ei tule tapahtumaan ehkä koskaan ;( 

Olen miehelle joskus sanonut siitä että ehkä sinustakin olisi mukavampi jakaa arki jonkun "rennomman" tyypin kanssa, joka jakaa samanlaiset kulutustottumukset kuin hän eli voisi sitten vähän huolettomammin ostaa uutta elektroniikkaa ja elellä miten haluaa eikä tartteisi säästää. Mies on tosiaan valittanut jopa ystävilleen kun olen niin tiukkapipo rahan ja säästämisen kanssa että pitäisi höllätä välillä... Mites hölläät kun vastassa on täysi ääripää ja pitää yksin varautua kaikkeen! 

- AP 

"Valittanut jopa ystävilleen"!?! Siis mitä ihmettä?? Tuo mieshän on ihan pösilö! Toivottavasti olet jo pistänyt kattilat jakoon. Menköön käyttämään hyväksi jotakuta toista. Ei tuo "suhde" paremmaksi muutu.

Vierailija
191/422 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavani vastaavassa tilanteessa teki lopultakin päätöksen ja lähti muutama kuukausi sitten. En ole nähnyt häntä aikoihin niin onnellisena kuin nyt. Hän sanoi suoraan, että ei meinaa tottua siihen, että nyt on varaa ostaa itsellekin jotain, kun ei tarvitse kustantaa kahden elämistä pienistä tuloista, eikä kuulemma vielä uskalla ostaa kun tuntee koko ajan, että kohta tulisi jostain nurkasta joku ulosottolasku. 

Vierailija
192/422 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että sinun on tervettä elää tuollaisessa parisuhteessa.

Rahaongelmia jotka johtuvat kevytkenkäisestä kuluttamisesta tai pelaamisesta ei voi rahalla ratkaista. Miehesi täytyy ottaa vastuu itsestään ja rahankäytöstään.

1. Älä missään tilanteessa lainaa tai anna hänelle rahaa. Jos pahaa tekee niin voit tyyliin vaikka kustantaa 30€ bussilipun arvopuolelle mutta ei koskaan rahaa käteen, Tai niin että voi sen muuttaa rahaksi.

2. Jos takana peliongelma niin paihdelinkki.fi sivuilta löytyy apua. Esim. Pelitpoikki -ohjelma ja anonyymit pelaajat -ryhmä ja tukihenkilökin voi löytyä. Tärkeintä että tunnustaa ongelman ja hakee siihen apua.

3. Yleensä rahaongelmienja pelaamisen taustalla on joku alkusyy. Suosittelen siis solmujen avaamista terapian avulla. Jos vanhemmilta heltiää rahaa audeihin ja iphoneihin niin luulisi että voisivat auttaa tässä terapian kustantamisessa.

4. Näin ei voi jatkua. Tuo tämä selväksi että sinä lähdet jos muutosta ei tule. Kerro avoimesti haaveista ja unelmista joita et hänen kanssaan voi toteuttaa koska on tämä rahaongelma. Lapsia ei vielä ole niin lähteminen on niin paljon helpompaa nyt.

5. Kaikki velat ja velkojat ruutupaperille tai Exceliin. Ulosoton tiedot Exceliin myös. Selvittäkää takuusäätiö tai velkajärjestely mahdollisuus. Ulosotosta voi selvitä. Inspiroiva blogi on mm. Ulosotostaeroon.blogspot.fi

Lumipallo taktiikalla veloista voi päästä eroon (yrittää säästää edes vähän extraa ja yrittää maksaa loppuun jonkun pikkulainan tämän jälkeen tämän lyhentämistä säästyneet rahat kohdistaa seuraavaan.. jne)

6. Neuvo hänelle uusi elämäntyyli. Kulissit eivät tee onnelliseksi. Parhaat asiat elämässä ovat ilmaisia: auringonpaiste, seksi rakkaan kanssa, areenasta joku hyvä leffa, kävely metsässä, aamukahvi ulkona peipposten laulaessa, kirjastossa käynti.

7. Itse olisin myös vanhempiin yhteydessä ja sanoisin että rahahanat kiinni. Oppirahat on maksettava nyt. Vaikutat tosi kiltiltä. Nyt on hyvä hetki myös itse opetella sanomaan tiukasti EI!!

Tää oli kyllä hyvä kommentti ja selkeitä neuvoja! Peliongelmaisten ryhmään olen saanut pakotettua ilmoittautumaankin, sen piti alkaa muutama viikko sitten mutta hän ei sinne mennyt koska työt kestää usein jopa seitsemään illlalla ja ryhmä alkaa kuudelta jo. En jaksa alkaa vääntää edes koko aiheesta ja se vituttaa sekä ahdistaa kovasti. Usein sitten riidan hetkellä mainitsen asiasta kun en enää jaksa pitää sisälläni. Täytyisi nyt uskaltaa kysäistä tuosta että niin miten ajatteli ongelman ratkaista kerta ei sinne ryhmään mennyt. 

Miehen isä on sairauseläkkeellä ja ottelee noita kalliita juttuja siis osamaksuilla ja rahoituksilla miehelleni. Hän sitten maksaa erät isälleen aina (tai mistä sitä tietää vaikka ei maksaisi...). Isällä on kyllä hyvä eläke ja saa rahaa myös ruotsista kun ollut siellä töissä mutta tuskimpa hänellä olisi oikeasti varaa auttaa niin paljon kun on kalliit lääkityksetkin jne. Pelottaa että mies tuhoaa nyt isänsä elämää samalla tavalla kun tuhosi minun. 

Mies ei suostu minkään maailman terapiaan eikä näe itsessään varmaan mitään sen suurempaa vikaa tai varsinkaan diagnosoitavaa ongelmaa. Ajattelin että siellä peliriippuvaisten ryhmässä varmaan puitaisiin noita rahajuttujakin, mutta kun ei sinnekkään päässyt niin moni muukin asia jää levälleen nyt sitten. Mies aina lupailee soitella esimerkiksi takuusäätiöön ja on myös tilannut ne paperit sieltä kerran kotiin millä olisi voinut hakea apua sieltä mutta ei sitten jaksanut täyttää niitä ja sekin jäi. On aina kovasti lupailemassa siis muutosta ja saattaa "todistaa" sen tekemällä ensiaskeleen avun piiriin mutta sitten ei hoida hommaa koskaan loppuun asti eli tekee sen minun mielikseni vaan. 

Olen tosiaan aivan liian kiltti ja aiemmin läheisriippuvainenkin varmaan kun siedin niin paljon kaikkea kauheutta enkä uskaltanut lähteä. Nyt kun tiedän että selviän omillani niin on kyllä haastavaa koittaa tukea toista kun silmäni ovat niin sanotusti "Auenneet" ja olen tajunnut että ei hän ehkä haluakkaan kasvaa ja muuttua / ottaa vastuuta. 

- AP 

Täytyy sen verran kommentoida noihin ylhäällä oleviin ns. neuvoihin. Sinä et ole millään tavalla velvollinen pistämään kyseistä miestä "kuntoon". Jos hän ei omasta halustaan sitä halua tehdä, ja on aikaisemminkin luvannut sinulle vaikka mitä, niin keskity ihan vaan itseesi. Nuo ns. neuvot pitää antaa miehelle suoraan, ei se ongelma ole sinun. Ette ole naimisissa ja lapsiakaan ei ole, joten eroaminen on helpompaa. Mies.on se jonka pitää se vastuu teoistaan ottaa, ei sinun.

Vierailija
193/422 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä pintasi ap!

Onko nyt hän jo ensin haukkunut sinut, olette riidelleet, ja sitten sopineet. Hän on pitkästä aikaa kertonut kuinka rakastaa ja antanut kauhean hyvää seksiä, ollut katuva ja luvannut parantaa tapansa. Sitten hän tekee sinulle aamiaista. Rahasta ei ole enää puhetta.

... Ennen kuin parin päivän päästä, jolloin hän suurin silmin pyytää sinulta rahaa enää vain tämän kerran. Et kehtaa kieltäytyä, kun juuri on vannottu rakkautta.

Vierailija
194/422 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kysyi eilen paljon minulla on säästössä ja sanoin noin-summan eli hän tietää että minulla olisi varaa maksaa se auton korjaus (Tosin ei paljoa jäisi sitten säästöön).

Miksi kerrot?

Tyhmä veto.

Tyhmä kommentti

Vierailija
195/422 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa todellakin lukea näitä viestejä ajatuksella. Lähes kaikki ovat täysin samaa mieltä, että sinun on nyt aika luopua tuosta suhteesta. Itse se luopumise itku ja samalla myös se luopumisen itku omasta kodista.

Ja sitten pyyhit kyyneleet ja katsot itsellesi uuden vuokra-asunnon ja irtisanot nykyisen. Etkä sitten ota sitä miestä kirjoille siihen uuteen asuntoon vaikka mikä olisi.

Olen vierestä seurannut yhden jo eläkeikään päätyneen naisen taistelua erille miesystävästään. Hän oli siis noin 20 vuotta elämästään hukannut amantyyppisen tapauksen kanssa. Miestä oli lähes mahdotonta saada pois asunnosta, kun oli noin kauan aikaa katsellut. Loppujen lopuksi asunto meni myyntiin, mies pyysi tasinkoa eli nainen joutui maksamaan yhteiselämän loppumisesta miehelle ja kaikki se stressi sai aikaan sen, että nainen sai päälle syövän. Josta onneksi selvisi.

Elämän voi käyttää eri tavoin. Kaikkein huonoin tapa on sitoa itsensä mieheen, joka ei ole sen arvoinen millään mittapuulla, menettää vaivalla säästämänsä rahat ja vielä stressin alla saada sitten syöpä.

Et halua tuollaista kohtaloa. Paljon voi sietää ja parisuhteessa täytyykin joustaa, mutta tuo ei ole kunnollista elämää sinulle.

Mutta parempi nyt 30 vuotiaana taistella eroon. On vielä aikaa löytää uusi mies, joka on järkevämpi. Jos odotat ja odotat kun kaikki kuitenkin tietävät, ettei tuosta mitään hyvää tule, niin elämäsi menee kankkulan kaivoon.

Olet sille miehelle myös ns mahdollistaja eli hänen peliongelmansakin on pahempi kun hän tietää että sinulla on rahaa säästössä eikä tarvitse muutenkaan pärjätä omillaan. Tuo suhde eiole kummallekaan hyväksi.

Älä ole kynnysmatto.

En nyt ihan täysillä komppaa tätä kommenttia. Jos asunto on ap sinun, niin älä luovu siitä. Jos mies ei suostu lähtemään asunnostasi, niin poliisit kyllä hoitaa homman loppuun. Juuri kynnysmatoksi osoittautuisit kun mies saisi jää siihen asuntoon. Pyydä neuvoa joltakin joka tietää näistä asioista.

Vierailija
196/422 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa, että mies kokoajan miettii että miten itsekäs olen kun en hädän hetkellä auta häntä kun tosiaan sattui juuri eilen kysymään noista minun säästöistä (sattumaako? vainoharhaisena pelottaa että ei ole...). Jos hän suoraan kysyisi että lainaanko sen, se olisi pahinta ikinä ja en tiedä miten pystyisin sanomaan ei ilman että kuulostan kauhealta kusipäältä. Tuntuu hirveältä pitää omia puoliaan ja tavallaan itsekkäästi istua rahasalkun päällä kun voisi auttaa toista. Mutta auttamalla häntä olen joutunut vuosien varrella niin hirveisiin ongelmiin että huhhuh. 

Voisinkohan vaan sanoa jos hän siis kysyy että lainaanko että en,  tämän ikäisenä pitäisi pystyä itse hoitamaan omat ongelmansa ja en halua menettää vaivalla säästämiäni rahoja kun et ole maksanut koskaan aiemminkaan lupauksista huolimatta velkoja (Tässä vaiheessa hän varmaan ehdottaisi velkakirjaa joka on yhtä tyhjän kanssa)

Itkettää ja stressaa. Olen aivan liian kiltti! 

- AP 

Miksi sinä olisit kusipää, kun hän on sotkenut rahansa, on epäluotettava ja manipuloi sinua?

Sen sijaan olet aivan liian "kiltti", eli arka ja alistettu. Eroa nyt hyvä ihminen tuollaisesta! Ei ole mikään helmi, itse olet kunnon ihminen ja ansaitset kunnollisen elämän, ei ole lapsia kärsimässä eikä omaisuutta jaettavaksi.

Eroa! Muuta hetkeksi vanhemmille, hae uusi asunto. Se on siinä.

Miksi ihmeessä täällä neuvotaan ap:tä luopumaan asunnostaan jonkun k*sipään takia? Annat sille miehelle päivämäärän milloin muuttaa pois, ja jos ei lähde suosiolla niin sitten pakolla.

Vierailija
197/422 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin vielä edelliseen että jos ap haluat lapsen niin sinulla on iän puolesta jo kohta kiire. Jos valitset isäksi tämän nykyisen veikkaan eroa pikkulapsivaiheessa miehen itsekkyyden takia. Edelleen päätyisit yksin elättämään lastasi ja saisit enintään kelan elatustuen. Mies etsisi uuden varakkaamman naisen siinä vaiheessa niin voisi kupata tämän rahoja eikä tarvitstsisi elää rasittavaa lapsiperhe-elämää kituuttaen. Se on nähty jo että hänelle merkitsee hieno auto ja luxus lomapuitteet oli rahaa tai ei. Vedä johtopäätökset nyt, muuten voit olla tilateessa että sinulla ja lapsella ei ole edes rahaa ruokaan ja mies huitelee jossain luxuxlomalla uuden kupattavan naisensa kanssa. Lapsella toki oikeus isään ja lapsi voisi vielä joutua uuden naisen kaltoinkohtelemaksi jne ja itse putoaisit palstalla halveksittuun yh-kastiin.

Vierailija
198/422 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ihan mukavaa meillä muuten on" tarkoittaa, tämä ei ole yhtään sitä mitä parisuhteelta halusin, mutta en tiedä mitä tehdä.

Mutta et voi muuttaa että pelastaa etkä parantaa toista ihmistä. Nyt kannattelet häntä. Kun hänen vanhemmat ei enää jaksa, koko taakka on sinulla

Et saa ikinä ostaa asuntoa etkä saa lapsia. Etkä lapsenlapsia.

Elämäsi menee tuon "miehen" hoitamiseen ja hänen touhujen rahoittamiseen.

Onnea vaan valitsemallasi tiellä...

Vierailija
199/422 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään lainaa. Ostat oman auton, jota hän saa sitten käyttää. Töihinhän hänen pitää titenkin päästä. Samalla sit kuskausvuorot lisääntyy, kun hän ajaa sut-sun autolla- kauppaan tai mihin vain.

Vierailija
200/422 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on uo velkainen mies, joka kehunut, että tienaa 8000€/kk, mutta silti rahat loppuu kesken. Kela maksaa hänen lastensa elatuksenkin...

En lainaa hänelle yhtään mitää, enkä omista mitään yhteistä hänen kanssaan. Tajusin myös ettemme koskaan hanki yhteistä kotiakaan, koska en voi luottaa häneen raha-asioissa ja totuuden puhumisessa niistä.

Kun listaan asiat mitkä on pielessä, pitäisi juosta jo äkkiä pois suhteesta. En jaksa lähteä deittailemaan enää. Tässä kärvistelen ja toivon miehen muuttuvan järkevämmäksi. Jos alkaa vielä kiristää kertaakaan, päätän suhteen.