Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies suuttui kun en lainannut rahaa

Vierailija
15.04.2021 |

Tilanne seuraava:
Vuosien parisuhde, asutaan yhdessä. Aiemmin yhteiset rahat --> väärinkäytösten ja ylivelkaantumisen takia nykyään omat. Mies käyttää kaiken rahansa, minä koitan säästää. Miehellä myös takana työttömyysjaksoja omasta halusta (tyytymättömyyttä työpaikkoihin joita vaihteli vuodenvaihteessa aika useasti), minä olen ollut säännöllisesti vakitöissä jo vuosia.

Miehellä on auto. Minun työni on kävelymatkan päässä ja en tarvitse autoa. Mies myöskin maksaa kaiken autoon liittyvän, minä maksan autopaikan ja enemmän muita laskuja = pääsen sitten kerran viikossa kauppaan kyydillä ja näin se menee aika tasan.

Auto on nyt ilmeisesti hajoamassa ja mies koittaa vihjailla ja manipuloida että maksaisin n. 900 euron korjauksen. Hän on aiemmin lainannut minulta tuhansia euroja eikä ole koskaan maksanut takaisin. Hänellä on ilmeisesti peliongelman kanssa edelleen vaikeuksia ja lainailee myös perheeltään rahaa (luulee etten tiedä). Nyt hän selkeästi heittäytyy marttyyriksi kun en tarjoudu maksamaan säästämistäni rahoista auton korjausta.

Tilanne ahdistaa minua. Olen selviytynyt itse vuosikausien velkakierteestä vastikään ja vaivalla säästänyt rahaa. Mies kysyi eilen paljon minulla on säästössä ja sanoin noin-summan eli hän tietää että minulla olisi varaa maksaa se auton korjaus (Tosin ei paljoa jäisi sitten säästöön).

Olenko hirveä ihminen jos en lainaa rahaa korjaukseen vaan mies joutuu itse ottamaan vastuun tilanteesta? Ei auto hänen takiaan hajonnut mutta jotenkin ajattelen että auton omistajana pitäisi myös tajuta varautua tälläisiin tilanteisiin säästämällä jne. Ihan super huono omatunto ja pelkään, että kohta olen tyhjentämässä rahastojani ja lainaamassa hänelle rahat - joita en 99% varmuudella tulisi koskaan näkemään.

Kommentit (422)

Vierailija
1/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä että ollaan lapseton n. 30 vuotiaita molemmat, vuokra-asunnossa asutaan eikä olla naimisissa. 

Vierailija
2/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaisi. En oli si tuollaisessa suhteessakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko lainata etenkään, jos mies on vastuuton rahankäyttäjä.

Vierailija
4/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti pois tuollaisesta suhteesta. Kohta olet itsekin taas lirissä jos jäät katselemaan tuota meininkiä.

Vierailija
5/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä menit kertomaan paljon sinulla on säästössä, jos kerran tiedät, että hän lainaa sinulta rahaa eikä maksa takaisin?

Vierailija
6/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa, että mies kokoajan miettii että miten itsekäs olen kun en hädän hetkellä auta häntä kun tosiaan sattui juuri eilen kysymään noista minun säästöistä (sattumaako? vainoharhaisena pelottaa että ei ole...). Jos hän suoraan kysyisi että lainaanko sen, se olisi pahinta ikinä ja en tiedä miten pystyisin sanomaan ei ilman että kuulostan kauhealta kusipäältä. Tuntuu hirveältä pitää omia puoliaan ja tavallaan itsekkäästi istua rahasalkun päällä kun voisi auttaa toista. Mutta auttamalla häntä olen joutunut vuosien varrella niin hirveisiin ongelmiin että huhhuh. 

Voisinkohan vaan sanoa jos hän siis kysyy että lainaanko että en,  tämän ikäisenä pitäisi pystyä itse hoitamaan omat ongelmansa ja en halua menettää vaivalla säästämiäni rahoja kun et ole maksanut koskaan aiemminkaan lupauksista huolimatta velkoja (Tässä vaiheessa hän varmaan ehdottaisi velkakirjaa joka on yhtä tyhjän kanssa)

Itkettää ja stressaa. Olen aivan liian kiltti! 

- AP 

Vierailija
7/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä mieslapsi, joka itkee "äitiä" apuun sössittyään ensin itse asiansa.

Ei näin. 

Vierailija
8/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lainata. Ei kuulosta terveeltä touhu. Voit hyvällä omallatunnolla jättää lainaamatta ja sanoa, että hän ei ole maksanut edellisiäkään lainoja, ja että et tarvitse autoa.

Vierailija
9/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä menit kertomaan paljon sinulla on säästössä, jos kerran tiedät, että hän lainaa sinulta rahaa eikä maksa takaisin?

En voinut tietää että heti seuraavana päivänä autot hajoaa ja puhuimme sijoittamisesta ylipäätään. En tiennyt että joutuisin siitä tiedosta jotenkin ongelmiin koska olen sanonut hänelle aikaisemmin että pitäisi pystyä hoitamaan omat asiansa kun raha-asiatkin ovat erillisiä.... 

Ihmisenä aivan ihana ja meillä on tosi kivaa mutta tämä talouden jakaminen on aivan toivotonta! 

- AP 

Vierailija
10/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun säästösi ovat noinkin vähäiset, niin en lainaisi. Etenkään kun tiedät miehen historian perusteella, että et saa rahojasi takaisin.

Miehen suuttuminen vaikuttaa manipuloinnilta. Et ole hirveä ihminen.

Vierailija
11/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa kehno provo. Mutta jos tää on se yksi miljoonasta eli totta, niin eiköhän toi suhde ollut tossa. 

Vierailija
12/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap kiltti, ja miehesi on taloudellinen hyväksikäyttäjä. Rakastatko oikeasti? Luottamustahan teillä ei ole eikä miehen puolelta kunnioitustakaan, kun velat maksamatta ja suuttuu, kun et lainaa lisää.

Vierailija
13/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitapa ylös kaikki hänelle aiemmin lainaamasi rahat, joita et ole ikinä saanut takaisin.

Kun mies pyytää rahaa autoon, ota paperi esiin, ja kysy mieheltä, milloin hän maksaa nuo aiemmat velat. Sen jälkeen saatat (huom. saatat) harkita uutta lainaa hänelle.

Vierailija
14/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei lainaa pankista? Miksi hänellä ei ole luottokorttia?

Vierailija
15/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa, että mies kokoajan miettii että miten itsekäs olen kun en hädän hetkellä auta häntä kun tosiaan sattui juuri eilen kysymään noista minun säästöistä (sattumaako? vainoharhaisena pelottaa että ei ole...). Jos hän suoraan kysyisi että lainaanko sen, se olisi pahinta ikinä ja en tiedä miten pystyisin sanomaan ei ilman että kuulostan kauhealta kusipäältä. Tuntuu hirveältä pitää omia puoliaan ja tavallaan itsekkäästi istua rahasalkun päällä kun voisi auttaa toista. Mutta auttamalla häntä olen joutunut vuosien varrella niin hirveisiin ongelmiin että huhhuh. 

Voisinkohan vaan sanoa jos hän siis kysyy että lainaanko että en,  tämän ikäisenä pitäisi pystyä itse hoitamaan omat ongelmansa ja en halua menettää vaivalla säästämiäni rahoja kun et ole maksanut koskaan aiemminkaan lupauksista huolimatta velkoja (Tässä vaiheessa hän varmaan ehdottaisi velkakirjaa joka on yhtä tyhjän kanssa)

Itkettää ja stressaa. Olen aivan liian kiltti! 

- AP 

Ihan harkittua se varmasti oli kysyminen. Todenäköisesti tiesi tulevasta korjaustarpeesta ja ettei hänellä itsellään ole siihen varaa.

Ihanko oikeasti olette 30 vuotiaita?

Miksi ja mistä näitä kultakimpaleita löytyy, vaikka itse olen hoitanut asiani hyvin en ole vielä vakituista parisuhdetta saanut.

m32

Vierailija
16/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI IHMEESSÄ olet suhteessa tuollaisen miehen kanssa? Oletko läheisriippuvainen? Olet vielä nuori ja voisit saada suhteen kunnollisen miehen kanssa, mutta jostain syystä olet jäänyt yhteen ongelmatapauksen kanssa. Nautitko äidin ja huolehtijan roolista? Onko sinulla rikkinäinen tausta? Siltä vähän vaikuttaa. Jätä se sika ja rupea työstämään traumojasi, niin voit vielä saada normaalin, hyvän parisuhteen vastuullisen miehen kanssa.

Vierailija
17/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään olet jaksanut katsoa tuota menoa. Hyvä, että olet sentään eriyttänyt aiemmin yhteiset rahat. Mutta, kerron sulle, toi tilanne ei tule koskaan muuttumaan, ainakaan parempaan päin. Tämä mies tulee aina olemaan surkea rahan käyttäjä ja sinä joudut aina stressaamaan lainatako johonkin rahaa, mitä kuitenkaan tuskin saat takaisin. Lopulta se menee siihen, että lainaat ja mies pitää itsestäänselvyytenä että lainaat eikä hänen tarvitse maksaa takaisin. Kierre on valmis. Varsinkin, jos kyseessä on peliongelmaa ja/tai alkoholin kanssa ongelmaa niin voin luvata että tässä on teidän tulevaisuus tiivistettynä.

Vierailija
18/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä varmaan pärjäisit paremmin yksin. Älä anna toisen pilata elämääsi.

Vierailija
19/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai lainaat

Vierailija
20/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri teille, ei se tosta paremmaksi muutu. Köyhyys sua muuten odottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme