Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysely: Ottaisitko sinä AstraZenecan rokotteen vapaaehtoisena?

Vierailija
15.04.2021 |

Kysely: Ottaisitko sinä AstraZenecan rokotteen vapaaehtoisena?

THL:n tiedotustilaisuudessa nousi esiin kysymys siitä, löytyisikö Suomesta vapaaehtoisia rokotettavia.
THL:n ylilääkäri Hanna Nohynek nosti keskiviikkona Helsingin Sanomien artikkelissa esille mahdollisuuden jakaa yli jääneitä AstraZenecan rokotteita niille alle 65-vuotiaille, jotka kyseisen rokotteen haluavat.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007920623.html

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota.Onneksi sitä ei mun ikäisille tyrkytetäkään.

Vierailija
42/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Ehkä en uskaltaisi. Olen aina ollut esim mustelmaherkkä. Saan mustelmia ihan pelkästä melko kevyestä osumasta. Kärsin myös korkeasta verenpaineesta ja minulla on lääkitys. Ja olen myös herkästi punastuva. En tiedä onko näillä mitään tekemistä tulppariskin kanssa, mutta jotenkin tuntuu, että voisi olla. Isäni kuoli nuorena aivoverenvuotoon.

Olen kuitenkin liikkuva ja normipainoinen yksilö ja elintavat suht kunnossa.

En kuitenkaan kuulu riskiryhmään, koska pelkkä verenpainetauti ei siihen kuulu.

Rokotuksen kuitenkin haluaisin, koska työskentelen alalla missä turvavälien pitäminen mahdotonta.

Mulla reippaasti ylipainoa ja mustelmia tulee toosi helposti. Niin helposti, että lapsena epäiltiin jotain vakavampaa taustalla. Lisäksi välillä tulee isoja verenpurkaumia sormiin ihan itsekseen. Kuulemma toisilla verisuonet hajoaa ilman ulkopuolista syytä. En ehkä ihan uskaltais tota rokotetta ottaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin todella, todella herättävän kuvan veritulppien aiheuttajien todennäköisyyksistä, ja sen nähtyäni ottaisin astra zenecankin kyllä ilomielin, jos en olisi jo saanut toista rokotetta. En nyt tähän hätään löytänyt sitä kuvaa, mutta siinä sanottiin, että rokotteesta veritulpan riski on tyyliin 0,00005%, e-pillereissä jotain 0,04%?, tupakoinnissa jälleen taas suurempi ja koronaan sairastunella riski on 16,5%. Että siitä voi niitä todennäköisyyksiä vertailla ja miettiä, mikä on turvallista ja mikä ei.

Disclaimer: pahoittelen, että en välttämättä muista lukuja ihan oikein, mutta sinne päin ne ainakin on.

Vierailija
44/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin todella, todella herättävän kuvan veritulppien aiheuttajien todennäköisyyksistä, ja sen nähtyäni ottaisin astra zenecankin kyllä ilomielin, jos en olisi jo saanut toista rokotetta. En nyt tähän hätään löytänyt sitä kuvaa, mutta siinä sanottiin, että rokotteesta veritulpan riski on tyyliin 0,00005%, e-pillereissä jotain 0,04%?, tupakoinnissa jälleen taas suurempi ja koronaan sairastunella riski on 16,5%. Että siitä voi niitä todennäköisyyksiä vertailla ja miettiä, mikä on turvallista ja mikä ei.

Disclaimer: pahoittelen, että en välttämättä muista lukuja ihan oikein, mutta sinne päin ne ainakin on.

Suomessa 1/80 000 ja Tanskassa 1/45 000, Saksassa 1/ 100 000. Britannian luvut johtuvat todennäköisesti siitä, että kaikkia rokotekuolemia ei ole rekisteröity, sillä heti  kun rokote tuotiin haittailmoituksia aktiivisesti kerääviin maihin, haittoja alkoi ilmetä aivan toiseen tahtiin. Suomessakin nuorin 20-vuotias.

En ymmärrä miten ihmiset eivät seuraa uutisia ja sanomalehtiä, kun nämä luvut olivat eilenkin esillä useissa medioissa, mm. Maikkarin seiskauutisissa, ellei jaksanut tiedotustilannetta seurata. Ja kymmeniä ellei satoja kertoja on sekin toistettu, että kyseessä on immuunireaktio, eli tavalliset tukosriskit eivät tässä päde. Kukaan ei tiedä kenelle immuunivastereaktio sinustromboosi tulee.

Vierailija
45/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan tän kuun lopulla toisen rokotteen, astrazenecan. Siitä pari viikkoa, niin olen niin suojassa kun voi olla. Pääsen matkustamaan. Toivottavasti rokotepassi tulee nopeasti.

Itse haluaisin hihamerkit. Kaiholla mietin myös kaasukammion mahdollisuutta rokottamattomille.

Vierailija
46/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin heti AZ:n rokotteen. Olen 56-v.

Vierailija
47/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tod.

Vierailija
48/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa 1/80 000 ja Tanskassa 1/45 000, Saksassa 1/ 100 000. Britannian luvut johtuvat todennäköisesti siitä, että kaikkia rokotekuolemia ei ole rekisteröity, sillä heti  kun rokote tuotiin haittailmoituksia aktiivisesti kerääviin maihin, haittoja alkoi ilmetä aivan toiseen tahtiin. Suomessakin nuorin 20-vuotias.

En ymmärrä miten ihmiset eivät seuraa uutisia ja sanomalehtiä, kun nämä luvut olivat eilenkin esillä useissa medioissa, mm. Maikkarin seiskauutisissa, ellei jaksanut tiedotustilannetta seurata. Ja kymmeniä ellei satoja kertoja on sekin toistettu, että kyseessä on immuunireaktio, eli tavalliset tukosriskit eivät tässä päde. Kukaan ei tiedä kenelle immuunivastereaktio sinustromboosi tulee.

Olen äärettömän pettynyt suomalaisiin. Lienee luetun ymmärtäminen on heikkoa. Tai uutisia ei lueta ollenkaan. Koulutustaso heikko?

Tilastoja ei vaivauduta ollenkaan katsomaan. Rokotehaittoja ei vaivauduta ottamaan selville.

Onko suomalainen ihminen jioka tekee kaikki päätökset tunteen pohjalta eikä piittaa järkiasioista ollenkaan?

Vierailija
49/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norja 1/27 000, Tanska 1/40 000 taisi olla tuossa THL:n tiedotustilaisuudessa ja nimenomaan ei todellakaan mikään tavallinen tukosriski.

Vierailija
50/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39v nainen, syön verenpainelääkkeitä ja en tiedä yhtään sukulaista joka olisi kuollut johonkin muuhun kun aivoverenvuotoon eli ei, en ottaisi. Jos olisin ikäiseni mies eikä näitä sukurasitteita niin ottaisin.

Vierailija
51/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Aivan turhaa nykyisillä rokotteilla, Etelä-Afrikan variantti ja Brasilian P.1 variantti. Siinä perustelut

Eteläafrikkalainen variantti väistää myös Pfizerin koronarokotetta

Eteläafrikkalainen virusvariantti väistää Pfizerin ja Biontechin rokotetta, kertoo tuore selvitys Israelista.

https://www.mediuutiset.fi/uutiset/etelaafrikkalainen-variantti-vaistaa…

Vierailija
52/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 39v nainen, syön verenpainelääkkeitä ja en tiedä yhtään sukulaista joka olisi kuollut johonkin muuhun kun aivoverenvuotoon eli ei, en ottaisi. Jos olisin ikäiseni mies eikä näitä sukurasitteita niin ottaisin.

Sulle yläpeukku. Alapeukku siksi että mainostat ihmiskoetta ylipäätään miehille tai kenellekään.

Sinunhan pitäisi ohjata ihmiset ensiksi Fimean sivulle, ei puuttua kenenkään päätöksiin.

THL voisi myös ottaa vastuun ja ohjata ihmiset ottamaan kaikista haitoista selvää.

Vierailija
53/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ottaisin. Onneksi luonnonvalinta korjaa pois nämä tollot jotka eivät rokotetta ota. Toivottavasti samalla allekirjoitatte elvytyskiellonkin.

Vierailija
54/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän siitä saa, kun ihmiset ei ymmärrä lääketieteellisiä selityksiä. Joo. AZ ei ole sulle mikään erityisempi riski.

Mulla on sama sukurasite, ja ilman muuta ottaisin rokotteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi