Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysely: Ottaisitko sinä AstraZenecan rokotteen vapaaehtoisena?

Vierailija
15.04.2021 |

Kysely: Ottaisitko sinä AstraZenecan rokotteen vapaaehtoisena?

THL:n tiedotustilaisuudessa nousi esiin kysymys siitä, löytyisikö Suomesta vapaaehtoisia rokotettavia.
THL:n ylilääkäri Hanna Nohynek nosti keskiviikkona Helsingin Sanomien artikkelissa esille mahdollisuuden jakaa yli jääneitä AstraZenecan rokotteita niille alle 65-vuotiaille, jotka kyseisen rokotteen haluavat.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007920623.html

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ottaisin.

Vierailija
22/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska terveys ei kestä tuota rokotetta. Jotain muuta otan mielelläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan rokotteen ensi keskiviikkona. Toivottavasti Astra Zenecan.

Vierailija
24/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä.. :D hulluja ootte, kun tollasia piikkejä itseenne otatte!

Ne ovat kokeellisia, ihmiskoe kestää vuoteen 2023.

Vierailija
25/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat jos olet yli 65-vuotias

Vierailija
26/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turtiainen ei ota enkä myöskään minä

Vierailija
27/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Ehkä en uskaltaisi. Olen aina ollut esim mustelmaherkkä. Saan mustelmia ihan pelkästä melko kevyestä osumasta. Kärsin myös korkeasta verenpaineesta ja minulla on lääkitys. Ja olen myös herkästi punastuva. En tiedä onko näillä mitään tekemistä tulppariskin kanssa, mutta jotenkin tuntuu, että voisi olla. Isäni kuoli nuorena aivoverenvuotoon.

Olen kuitenkin liikkuva ja normipainoinen yksilö ja elintavat suht kunnossa.

En kuitenkaan kuulu riskiryhmään, koska pelkkä verenpainetauti ei siihen kuulu.

Rokotuksen kuitenkin haluaisin, koska työskentelen alalla missä turvavälien pitäminen mahdotonta.

Vierailija
28/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu.

Vierailija
29/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti, jos vain saisin.  Mielummiin se, kuin odottaa vielä omaa rokostusvuoroa 2-3 kk.

Näyttä se rokotepassikin olevan tulossa EU:hun.

Vierailija
30/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Ehkä en uskaltaisi. Olen aina ollut esim mustelmaherkkä. Saan mustelmia ihan pelkästä melko kevyestä osumasta. Kärsin myös korkeasta verenpaineesta ja minulla on lääkitys. Ja olen myös herkästi punastuva. En tiedä onko näillä mitään tekemistä tulppariskin kanssa, mutta jotenkin tuntuu, että voisi olla. Isäni kuoli nuorena aivoverenvuotoon.

Olen kuitenkin liikkuva ja normipainoinen yksilö ja elintavat suht kunnossa.

En kuitenkaan kuulu riskiryhmään, koska pelkkä verenpainetauti ei siihen kuulu.

Rokotuksen kuitenkin haluaisin, koska työskentelen alalla missä turvavälien pitäminen mahdotonta.

Minulla sama, erittäin mustelma herkkä ihminen ja erityisesti niitä mustelmia tulee, jos käyttää disperiiniä särky-kuumelääkkeenä.

Minulla on myös korkea verenpaine ja lääkitys siihen.

Kuulun riskiryhmään 2.tyypin diabeteksen takia, en ole ylipainoinen.

Sain rokotuksen helmikuussa, ei tullut oireita, ei mitään muuta kuin pistoskohdan kirvelyä ja vähän se olkapää kipeäksi.  Samoin tuli influenssa rokoteesta.

Toisen rokotteen saan toukokuun lopussa.

N.61 työelämässä

Vierailija
31/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ OTTAISIN AZ rokotteen, muutkin käy (ei putinin piikki).

Suurempi riski jäädä auton alle suojatiellä kuin saada joku vakava tulppa.

Tai joutua puolison tai naapurin pahoinpitelemäksi, noh syövän saa joka neljäs,

eikö se kolahda näihin ”ei rokotetta” ihmisiin, siinä on OIKEA ASIA PELÄTÄ.

Vierailija
32/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi.

Kukaan ei tiedä immuunivasteestaan, eivät myöskään lääkärit kenelle immuunivastereaktio tulee. Olen järkyttynyt siitä, että vieläkin löytyy ihmisiä, jotka eivät tiedä, ettei kyse ole normaalin verisuonitukosten riskeistä. Ettekö seuraa lainkaan uutisia?

Toivottavasti edes rokotuspaikalla annetaan oikeaa tietoa, että voitte varmistua haluatteko ko. riskin ottaa. 

Vierailija
33/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin sen kun nämä asiat olivat jo laajalti tiedossa. Eli vastaus on ihan konkreettinen kyllä kun ei kukaan sinne pakottanut piikille.

Vierailija
34/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi, eivätkä lähisukulaisenikaan. Olemme puhuneet asiasta ja kaikki olivat samaa mieltä.

Eli siis sinä jyräsit mielipiteesi eikä kukaan uskaltanut olla eri mieltä.

Tai kukaan ei jaksanut vaivautua sanomaan mitään, että se paasaus loppuisi.

Vierailija
35/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin. E-pillereilläkin on isompi veritulppariski, mutta silti iso osa naisista syö niitäkin kyseenalaistamatta asiaa.

Vierailija
36/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tän kuun lopulla toisen rokotteen, astrazenecan. Siitä pari viikkoa, niin olen niin suojassa kun voi olla. Pääsen matkustamaan. Toivottavasti rokotepassi tulee nopeasti.

Vierailija
37/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi

Vierailija
38/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi.

Kukaan ei tiedä immuunivasteestaan, eivät myöskään lääkärit kenelle immuunivastereaktio tulee. Olen järkyttynyt siitä, että vieläkin löytyy ihmisiä, jotka eivät tiedä, ettei kyse ole normaalin verisuonitukosten riskeistä. Ettekö seuraa lainkaan uutisia?

Toivottavasti edes rokotuspaikalla annetaan oikeaa tietoa, että voitte varmistua haluatteko ko. riskin ottaa. 

Niin. Ennen mentiin yleisen hyvän eteen esim vaikka sotaan. Nykyään pitää saada yhteiskunnalta kupla, jossa on pehmeää, turvallista, jäätelöä ja netflixiä, ja kaiken pitää jatkua ihan kuin ennenkin vaikka itse ei ole sen eteen valmis ottamaan pienintäkään riskiä. Minäminäminä. "En ole osa yhteiskuntaa, olen vain se joka saa sieltä kaikenlaista kivaa". Newsflash: täydellistä rokotetta ei ole eikä tule. Maailmassa pitää tehdä joskus epämukavia asioita tai sitten muuttaa maakuoppaan. 

Otin rokotteen. Yliopistokoulutus ihmisterveydestä, ymmärrän riskit oikein hyvin. Elämän pitää jatkua, se vaatii joskus riskejä

Vierailija
39/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin ilman muuta. Olen viisikymppinen ja siis tuon äärettömän harvinaisen sivuvaikutuksen suhteen "vaaravyöhykkeessä", mutta olen myös perusterve, en syö mitään eläinperäistä, en tupakoi enkä ole koskaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä. Luotan siihen että nämä seikat kompensoivat sen muutenkin lähes olemattoman riskin.

Työni on sellainen etten pysty kokonaan eristäytymään.

Sinun kannattaa lukea ihan oikeasta sanomalehdestä mistä tämän rokotteen riskeissä on kyse. Yleensä immuunivaste on hyvä nuorilla, terveillä ihmisillä, ja sinustromboosi tormbosytopenian kera tulee juuri heille. Asialla ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko sinulla kolesterolia tai verenpainetta ym. normaaleja tukosriskejä. Lisäksi reaktio ei rajoitu aivoihin, vaan laskimotukoksia on tullut kaikkialle kehoon. Elimistö siis kuvittelee kehon olevan haavoilla ja yrittää hyydyttää vuotoa, minkä aiheuttaa adenovirus, jota rokotteessa on. Lue Hesarista tietoja asioista, mene vaikka kirjastoon lukemaan.

Vierailija
40/54 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmää vaan tierä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi