Poltatteko röökiä sisällä tai lasten lähellä? Kun kaikissa tori.fi..
..ilmotuksissa lukee: "Eläimetön, hajuton, savuton ja homeeton koti."
Jossain lapsen polkupyöränkin kohdalla lukee noin.
Ostan usein kaveriltani lastenvaatteita (joskus antaa ilmaseksi) ja hän polttaa. Ei heidän kodissaan haise tupakka, saatika lastenvaatteissa tai tavaroissa. :D
Kommentit (24)
Joo muaki naurattaa et jossai polkupyörässä tai auton renkaiden ilmoituksessa lukee noita, mut iha jo sohva on asiallinen. Käyn tupakalla, mut vaatteet rupeaa haisemaan, istun suoraa sohvalle, sohva alkaa haista. Ei se haju siinä sohvassa nii voimakas ole mut todella herkät haistaa kuitenki ja voi jopa ahdistaa hengitystä
Hajuste yliherkkänä ostan esim. vaatteita vain toisilta hajusteettomilta ja polttamattomilta ja mieluiten ilman eläinten karvoja
Siksi koska jos et laita niin vaarana on useita turhia kyselyitä "hajuista".
Mistä hajuste yliherkkyys johtuu? Jossain perheessä kaikki ovat hajusteille yliherkkiä ja sitten eivä voi käydä missään tai tehdä mitään.
Kannattaisko ne penskat ainakin koittaa altistaa pienestä saakka edes miedoille tuoksuille niin saattais elämä olla helpompaa.
En polta lasten näkyvillä. Ei ole heille hyväksi enkä halua että oppivat polttamaan. Hävyttömästi lyön kyllä pyörien ym tavaroiden ilmoituksiin että savuttomasta talosta ja aina on tavarat löytäneet uuden omistajan.
Jenkkiläisissä seuranhakuilmoissa lukee: en käytä huumeita kauniilla kiertoilmaisulla: en ole viihdekäyttäjä 🙄
Voi kuule, on niitä röyhyttelijöitä jotka polttavat missä tahansa. Varsinkin jos on omakotitalo tai kerrostalo jossa sisällä polttamista ei ole kielletty. Vieläkin näkee esim. autossa tupakointia joka on typerintä mitä voi tehdä ja eniten auton arvoa laskeva tekijä.
Kyllähän minä omassa talossa poltan jos siltä tuntuu. Uudet huonekalut saa kaupasta tarvittaessa ja ne on aina vieneet vanhat pois. En ymmärrä mikä tässäkin on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
En polta lasten näkyvillä. Ei ole heille hyväksi enkä halua että oppivat polttamaan. Hävyttömästi lyön kyllä pyörien ym tavaroiden ilmoituksiin että savuttomasta talosta ja aina on tavarat löytäneet uuden omistajan.
On totta, että jos vanhemmat tupakoivat, niin lapsikin voi alkaa polttamaan tämän vuoksi.
Tämä on kuitenkin sinänsä hassusti sanottu, sillä lapsi oppii monia muitakin sellaisia asioita, mitä vanhemmat eivät tee - niin hyviä kuin huonoja.
Tupakkaan liittyen, itsellä lapsuudesta asti ollut ystävä, joka polttaa, samoin veljensä ja sisarensa. Käyttävät myös alkoholia (ei haitaksi asti), mutta vanhemmat ovat aina olleet täysin päihteettömiä.
Sitten taas on lähipiirissä sellaisiakin, joiden vanhemmat polttivat / polttavat mutta itse eivät.
Mun isä polttaa, äiti ei. Seitsemästä lapsesta kolme polttaa, loput eivät.
Että elämässä ei ole varmaa kuin se, että joskus kuollaan - tupakan vuoksi tai ilman.
Vierailija kirjoitti:
Mistä hajuste yliherkkyys johtuu? Jossain perheessä kaikki ovat hajusteille yliherkkiä ja sitten eivä voi käydä missään tai tehdä mitään.
Kannattaisko ne penskat ainakin koittaa altistaa pienestä saakka edes miedoille tuoksuille niin saattais elämä olla helpompaa.
Hajusteille pystyy olemaan aivan oikeasti herkkä. Hajustekynttilät ja suitsukkeet saavat nenäni kutisemaan sietämättömästi. En tiedä minkälainen reaktio siinä tapahtuu fyysisesti, mutta kutina on siitä huolimatta mahdoton.
En todellakaan polta sisällä enkä lasten tai eläinten läsnäollessa. Vaikkei ole omia lapsia. Olen tupakoitsijana sellainen, että menen muutenkin sivulle ihmisistä ja esim lenkillä jos mulla on savuke kesken ja tulee vastaantulijoita, niin pidän tupakan alhaalla enkä puhaltele savuja ihmisiin.
Tottakai tupakanhaju tarttuu hiuksiin ja vaatteisiin, mutta on nuo ilmoitukset kyllä aika naurettavia.
Vierailija kirjoitti:
En polta ollenkaan. Mutta nuo hajuttomat kodit ovat yksi vitsi. Jokaisen kodissa tuoksuu joltain. Vaikka ei olisi mitään hajusteita käytössä. Se vaan on fakta.
Se tarkoittaa että kodissa käytetään vain hajustamattomia tuotteita, v tun ääliö, ei sitä ettei jokaisessa kodissa ja ihmisessä olisi oma ominaistuoksunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En polta ollenkaan. Mutta nuo hajuttomat kodit ovat yksi vitsi. Jokaisen kodissa tuoksuu joltain. Vaikka ei olisi mitään hajusteita käytössä. Se vaan on fakta.
Se tarkoittaa että kodissa käytetään vain hajustamattomia tuotteita, v tun ääliö, ei sitä ettei jokaisessa kodissa ja ihmisessä olisi oma ominaistuoksunsa.
Tarvitseeko siltikään alkaa nimittelemään?
Vierailija kirjoitti:
Hajusteyliherkkyys on itse asiassa luonnollinen kehon varoitusmekanismi, joka kehittyy yleensä pitkän (monikemikaali)altistuksen jälkeen, myös geenit liittyvät asiaan. Oireita aiheuttavat haitalliset ja ärsyttävät kemikaalit, joita terve ihminen sietää paremmin. Harvoin kaikki perheenjäsenet kärsivät yhtäaikaa yliherkkyydestä, joka on sairaus, ellei kyseessä ole esim. pitkä homealtistus. Todennäköisempää on, että toisella vanhemmalla muodostunut todellinen kemikaaliyliherkkyys ja lapset seuraavat vanhemman esimerkkiä perässä, tai vanhempi pyrkii suojelemaan lapsia kakilta mahdollisilta terveysuhilta omien kokemustensa vuoksi. Ei ole mikään vitsailun aihe, eikä parannu ns. tuoksuihin totuttamisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko ne penskat ainakin koittaa altistaa pienestä saakka edes miedoille tuoksuille niin saattais elämä olla helpompaa.Hajusteyliherkkyys on itse asiassa luonnollinen kehon varoitusmekanismi, joka kehittyy yleensä pitkän (monikemikaali)altistuksen jälkeen, myös geenit liittyvät asiaan. Oireita aiheuttavat haitalliset ja ärsyttävät kemikaalit, joita terve ihminen sietää paremmin. Harvoin kaikki perheenjäsenet kärsivät yhtäaikaa yliherkkyydestä, joka on sairaus, ellei kyseessä ole esim. pitkä homealtistus. Todennäköisempää on, että toisella vanhemmalla muodostunut todellinen kemikaaliyliherkkyys ja lapset seuraavat vanhemman esimerkkiä perässä, tai vanhempi pyrkii suojelemaan lapsia kakilta mahdollisilta terveysuhilta omien kokemustensa vuoksi. Ei ole mikään vitsailun aihe, eikä parannu ns. tuoksuihin totuttamisella.
Olisiko sinulla erityisesti boldatulle kohdalle lähdettä? Millä tavalla tämä on todennäköisempää?
Se on ap kanssaihmisten huomioimista. Eivät kaikki halua ostaa tupakansavusta kellastuneita tavaroita tai saada astmakohtausta lemmikkien hilseen tai hajusteiden ylenpalttisen holvaamisen vuoksi. Myös monia lemmikkikodit inhottavat siinäkin mielessä, että se rakas kultamussukoira tai -kissa on epähygieeninen ja hankaa esim. peräpäätään milloin mihinkin mattoon tai tavaraan. Katselin juuri pari päivää sitten torista mattoja, ja ihan nauratti niiden myyjien typeryys, joilla näkyi otetussa kuvassa maton päällä onnellisesti piehtaroiva piski! Yhdessä kuvassa näkyi jopa enemmän koiraa kuin mattoa. Näitä kuvia oli yllättävän monella, vaikka tuollainen ei varmasti nosta kenenkään haluja ostaa koiran kuolaamia ja paskomia mattoja. Itse en ainakaan ikinä ostaisi, hyi olkoon.
Ap, sun nenä voi vaan olla turtunut etkä enää huomaa pahoja hajuja. Se on yleistä hajusteita paljon käyttäville ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkin näkee esim. autossa tupakointia joka on typerintä mitä voi tehdä ja eniten auton arvoa laskeva tekijä.
Kiitos makoisista nauruista! En ole ylpeä tavastani, mutten ole siitä vielä kokonaan päässyt eroon.
Joo, poltan poskareita autossani aina halutessani. En vain ole ymmärtänyt hankkia autoa sijoitukseksi, vaan ihan kulkupeliksi eli käyttöesineeksi. Minulla on elämäni aikana ollut useita autoja, jotka kaikki ovat päätyneet romiksille = autopurkaamoille. Sen muutaman kympin kai niistä kilvistä saa edelleen, kun ne palauttaa. Niiden arvo ei muutu siitä, poltanko vai enkö.
Asun yksin, ja kotona poltan ulkona. Ajan myös pääsääntöisesti omalla autollani yksin. Tuhkakuppina käytän autossa tiiviisti suljettavaa peltirasiaa (ostin karkkiboksin ihan tätä varten), joten koko auto ei kestohajustu samalla tavalla kuin auton omaa tuhkista käytettäessä. Jos mulla on muita kyydissä, en polta autossani, mutta tupakkatauot pitkillä matkoilla pidän.
Otsonointi kuulemani mukaan hoitaa tuon hajuongelman jälleenmyyntiä ajatellen. En ole koskaan kokeillut, koska minulla ei ole ollut siihen tarvetta.
Ainakin siis Suomen typerin N58
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko siltikään alkaa nimittelemään?
Tarvitsee, koska leikit että et ymmärtänyt. Ansaitsit nimittelyn, aasi.
Mutta minua ei edes nimitelty. Nyt vasta nimiteltiin aasiksi. Haista sinäkin siis paska.