Nuoren poikaystävä ja suuret ruokakustannukset
Enpä osannut tällaiseen varautua. 17 v tyttären poikaystävä viettää meillä paljon aikaa ja toki ruokaa tarjotaan ja jääkaapilla saa vapaasti käydä. Sama käytäntö myös silloin, kun ovat pojan kotona. Poika on kova syömään ja jatkuvasti nälkä, tämän ymmärrän kyllä, kun on kasvava nuori. Välillä vaan tekee tiukkaa, kun ruokailut on niin suuret. Onko muilla tällaista ongelmaa?
Kommentit (226)
Ei ole kestävä juttu, että poikkikset ja tyttikset syövöt toistensa kotijääkaapista.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Ymmärrän ! Vaikea tilanne.
Eihän sitä voi kieltääkään.
Miksei muka? Jos nuori kolli syö jo niin paljon että joudut ravaamaan jatkuvasti kaupassa ostamassa lisää ruokaa niin tuntuuhan se jo kukkarossakin. Tyttäresi ei todennäköisesti syö ihan yhtä paljon poikkiksen luona vieraillessaan joten ei ole tasoissa tuo.
Aloittaisin siitä että ruoka-aikaan poikkis saa yhden - siis yhden - lautasellisen tavallista ruokaa eteensä jos haluaa, mutta teidän jääkaapille ei vierailla ole omin lupineen enää mitään asiaa. Kerro pojalle ja tytölle säännöt. Jos on vielä nälkä, pyytäköön poikkis kotoaan rahaa jotta pääsee ostamaan grilliltä jonkun mätön tai menköön kotiinsa syömään lisää.
Jotenkin kädettömiksi ovat ihmiset menneet. Vieraat teinit tekee jo ihmisten kotonakin säännöt ja käyttää niitten kotia ja jääkaappia kuin omaansa, ja sitten kuikuillaan ja ollaan hiljaa harmissaan kun ei uskalleta laittaa rajoja.
Taitaa poika tulla sosialistiperheestä. Niillehän kaikki toisten oma on yhteistä.
Olin kahden pojan yksinhuoltaja ja kyllä meillä ruokaa oli kavereidenkin syödä.
Nuoremman pojan kaveri pelasi jääkiekkoa ja satuttiin asumaan jäähallin vieressä niin tuli usein suoraan meille harkoista. Kyllä ruokaa tarjosin aina kun oma väkikin söi ja saunaankin pääsi. Perunoita meni 3 L kattilallinen poikien suihin kerralla mutta minä tykkäsin kun maistuu. Meillä oli aina kotiruokaa, peruna, porkkana jne ei ole kallista, eikä kiisselit ja muut. Liha pitää nälkää pitkään ja munakkaaseen on aina aineita kotona. Itse leivoin sämpylät ja pullat silloin.
Nyt kun asun yksin, eipä huvita paljon tehdä itselle kunnon ruokaa. En ole tainnut leipoa ainakaan viiteen vuoteen mitään :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap:lla ongelmana se raha, mikä tytön poikaystävän syömisiin menee eikä halua yhdessäoloa rajoittaa, sitten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin että alat ostaa halvempia täyttäviä ruokia ja myös puhut nuorten kanssa siitä, että vatsan saa syödä täyteen, mutta tiettyinä ruoka-aikoina ja että mitä se arkiruoka on.
Oliko niin, että pojan perhe on varakkaampi, tilaavat usein pizzaa tytöllekin ym.? Luulen, että heillä ei ehkä riittäisi ymmärrys siihen, jos ap alkaisi pyytää ruokarahaa, vaikka jollain kommentoijalla sellainen olikin toiminut.
Jos jomman kumman poikani tyttöystävän perhe pyytäisi rahaa poikani syömisistä siellä, vaikka miten ystävällisesti, en kyllä lähtisi rahaa antamaan vaan poika söisi jatkossa sitten kotona. Olisi todella outo kuvio alkaa makssaa oman lapsensa ruokahuollossa jollekin toiselle perheelle.
Tasapainon saa hyvin säilymään niinkin, että nuoret viikonloppukyläilee suunnilleen yhtä paljon kummankin luona.
Eikös siinä ehdotettu kaupassa pojan kanssa yhdessä käyntiä ja maksamista? Ideaali tilannehan rahallisesti olisi 50/50, mutta jos se on pikemminkin 80/20, niin mitä pahaa tai hävettävää kustannusten jaon ehdottamisessa on? Ja tässä kohtaahan on kyseessä eri asia kuin rahan pyytäminen toiselta perheeltä, kun poika ”asuu” siinä perheessä suurimman osan ajasta.
Ei ole mitään pahaa siinä, jos haluaa pyytää ruokakustannuksiin rahaa. Jos kerran pojan vanhemmille ei ole mikään ongelma sekään, että poika viettää noin paljon aikaa toisen perheen nurkissa.
Minun itseni vain olisi todella vaikea kuvitella tilannetta, että antaisin alaikäisen nuoreni viettää seurustelukumppanin luona niin paljon aikaa, että ruokakuluista tulisi ongelma.
16-17-v. seurustellessa se nyt ei ole äidin antamista olla, se on yhdessä ajan viettoa. Äitien luvan tarvitsee yöpymisiin, mutta sen jälkeen on aika keinotekoista yrittää sanella paljonko kummankin luona ollaan. Yleensä ollaan sen tytön luona enemmän, koska tytöllä todennäköisesti jo hygieniatarvikkeita yms. enemmän, ei tarvitse niin paljo kuljettaa mukana.
Tamponit, siteet ja arkimeikit menee pieneen pussukkaan. Ei luulisi olevan mikään ongelma? Yleensä nämä toisten luona loisivat pojat ovat amisnuoria, joilla ei ole harrastuksia eikä muita mielenkiinnon kohteita. Oma koti ankea ja virikkeetön.
Aha, minulla on on paljon tuttavia joiden lapset kävivät amiksen, vanhemmista löytyy hammaslääkäri, putkimies, tstosihteeri, opettaja, sossuntäti, kaupan kassa, yrittäjä, jne.
Kaikilla on kivat kodit eikä kukaan loisi kenenkään luona.
Sinun ystäväsi en voisi olla, en pidä ahdasmielisestä ja moukkamaisesta rasistista, kuten sinä olet. Olet sivistymätön moukka. .
🤢Millä tavoin kommentti oli rasistinen? Eihän siinä ollut mitään viittausta etnisyyteen tai ihonväriin, ihan kantasuomalaisista oli kyse. Sivistymätön olet!
Sinä sivistynyt otat sanakirjan käteen ja katsot rasistinen-kohdasta. 😄
rasismi
rotuviha, rotusyrjintä
Onko amis ihmisrotu? Taitaa olla sivistyssanakirja sinulle tuntematon!
Rasismi ei ole vain rotusyrjintää. Rasismi on ihmisryhmän alempiarvoiseksi leimaaminen mm. rodun, uskonnon, äidinkielen, taustan tai henkilökohtaisten ominaisuuksien perusteella. Sanakirjasi taitaa olla aika vanha?
Jos joku arkipuheessa käyttää rasismia synonyymina yleiselle syrjinnälle niin harva termin väärinkäyttöön puuttuu, mutta esimerkiksi ikärasismin sijaan oikea termi on ikäsyrjintä. Rasismi nimen omaan viittaa rotuun ja etnisyyteen, enkä ole yhdessäkään uudessa sanakirjassa muuhun määritelmään törmännyt. Olet varmaan niitä ihmisiä, jotka kutsuvat 30-40 vuotiaita ihmisiä boomeriksi, etkä edes tiedä mitä suuret ikäluokat ovat ja kuinka ne vaihtelevat eri maittain.
Höpönlöpö. Olen käynyt kouluni 80-90-luvulla ja jo silloin tiedettiin, että rasismi ei ole vain rotuun liittyvää. Itse taidat olla 2000-luvun lapsi, joka ei ole juuri koulussa kuunnellut?
Sinun koulunkäyntisi taisi päättyä siihen peruskouluun? Olen käynyt kouluni 1990-luvulla ja 2000-luvulla, ja koulussa olen toki kuunnella ja myös törmännyt tyhmiin ihmisiin, jotka ymmärtävät systemaattisesti väärin selkeästi kerrotut asiat.
Lue vaikka seuraava neljä väärinymmärrystä rasismista.
Voi kuule, enemmän et voisi väärässä olla opintojeni suhteen. Itse käytät rasismi-termiä niin kuin sitä käytettiin kun luultiin, että rasismia ei voi olla kuin rotujen kesken ja väität olevasi fiksu.
Juttujesi perusteella olet päätynyt johonkin intersekstionaalisen feminismin kaltaiseen ideologiseen lahkoon taidekoulun tai humanistisen linjan kautta, sillä totuuskäsityksesi on pahasti vääristynyt. Ideologia on aina värittynyt kuva todellisuudesta ja uskonlahkoissa auktoriteettisyistä totuus kuvataan joksikin muuksi mitä se on.
Rasismi on rotujen välistä syrjintää ja se voi kohdistua vähemmistöstä enemmistöön tai enemmistöstä vähemmistöön. Muille syrjinnän muodoille on omat terminsä. Turha sekoittaa asioita keskenään, sillä siitä ei tule mitään muuta kuin sitä itseään.
Ei pidä paikkaansa, mutta turhahan sulle on asiasta huomauttaa. Rasismi on yläkäsite. Kommenttisi ovat rasistisia ja sillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap:lla ongelmana se raha, mikä tytön poikaystävän syömisiin menee eikä halua yhdessäoloa rajoittaa, sitten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin että alat ostaa halvempia täyttäviä ruokia ja myös puhut nuorten kanssa siitä, että vatsan saa syödä täyteen, mutta tiettyinä ruoka-aikoina ja että mitä se arkiruoka on.
Oliko niin, että pojan perhe on varakkaampi, tilaavat usein pizzaa tytöllekin ym.? Luulen, että heillä ei ehkä riittäisi ymmärrys siihen, jos ap alkaisi pyytää ruokarahaa, vaikka jollain kommentoijalla sellainen olikin toiminut.
Jos jomman kumman poikani tyttöystävän perhe pyytäisi rahaa poikani syömisistä siellä, vaikka miten ystävällisesti, en kyllä lähtisi rahaa antamaan vaan poika söisi jatkossa sitten kotona. Olisi todella outo kuvio alkaa makssaa oman lapsensa ruokahuollossa jollekin toiselle perheelle.
Tasapainon saa hyvin säilymään niinkin, että nuoret viikonloppukyläilee suunnilleen yhtä paljon kummankin luona.
Eikös siinä ehdotettu kaupassa pojan kanssa yhdessä käyntiä ja maksamista? Ideaali tilannehan rahallisesti olisi 50/50, mutta jos se on pikemminkin 80/20, niin mitä pahaa tai hävettävää kustannusten jaon ehdottamisessa on? Ja tässä kohtaahan on kyseessä eri asia kuin rahan pyytäminen toiselta perheeltä, kun poika ”asuu” siinä perheessä suurimman osan ajasta.
Ei ole mitään pahaa siinä, jos haluaa pyytää ruokakustannuksiin rahaa. Jos kerran pojan vanhemmille ei ole mikään ongelma sekään, että poika viettää noin paljon aikaa toisen perheen nurkissa.
Minun itseni vain olisi todella vaikea kuvitella tilannetta, että antaisin alaikäisen nuoreni viettää seurustelukumppanin luona niin paljon aikaa, että ruokakuluista tulisi ongelma.
16-17-v. seurustellessa se nyt ei ole äidin antamista olla, se on yhdessä ajan viettoa. Äitien luvan tarvitsee yöpymisiin, mutta sen jälkeen on aika keinotekoista yrittää sanella paljonko kummankin luona ollaan. Yleensä ollaan sen tytön luona enemmän, koska tytöllä todennäköisesti jo hygieniatarvikkeita yms. enemmän, ei tarvitse niin paljo kuljettaa mukana.
Tamponit, siteet ja arkimeikit menee pieneen pussukkaan. Ei luulisi olevan mikään ongelma? Yleensä nämä toisten luona loisivat pojat ovat amisnuoria, joilla ei ole harrastuksia eikä muita mielenkiinnon kohteita. Oma koti ankea ja virikkeetön.
Aha, minulla on on paljon tuttavia joiden lapset kävivät amiksen, vanhemmista löytyy hammaslääkäri, putkimies, tstosihteeri, opettaja, sossuntäti, kaupan kassa, yrittäjä, jne.
Kaikilla on kivat kodit eikä kukaan loisi kenenkään luona.
Sinun ystäväsi en voisi olla, en pidä ahdasmielisestä ja moukkamaisesta rasistista, kuten sinä olet. Olet sivistymätön moukka. .
🤢Millä tavoin kommentti oli rasistinen? Eihän siinä ollut mitään viittausta etnisyyteen tai ihonväriin, ihan kantasuomalaisista oli kyse. Sivistymätön olet!
Sinä sivistynyt otat sanakirjan käteen ja katsot rasistinen-kohdasta. 😄
rasismi
rotuviha, rotusyrjintä
Onko amis ihmisrotu? Taitaa olla sivistyssanakirja sinulle tuntematon!
Rasismi ei ole vain rotusyrjintää. Rasismi on ihmisryhmän alempiarvoiseksi leimaaminen mm. rodun, uskonnon, äidinkielen, taustan tai henkilökohtaisten ominaisuuksien perusteella. Sanakirjasi taitaa olla aika vanha?
Jos joku arkipuheessa käyttää rasismia synonyymina yleiselle syrjinnälle niin harva termin väärinkäyttöön puuttuu, mutta esimerkiksi ikärasismin sijaan oikea termi on ikäsyrjintä. Rasismi nimen omaan viittaa rotuun ja etnisyyteen, enkä ole yhdessäkään uudessa sanakirjassa muuhun määritelmään törmännyt. Olet varmaan niitä ihmisiä, jotka kutsuvat 30-40 vuotiaita ihmisiä boomeriksi, etkä edes tiedä mitä suuret ikäluokat ovat ja kuinka ne vaihtelevat eri maittain.
Höpönlöpö. Olen käynyt kouluni 80-90-luvulla ja jo silloin tiedettiin, että rasismi ei ole vain rotuun liittyvää. Itse taidat olla 2000-luvun lapsi, joka ei ole juuri koulussa kuunnellut?
Sinun koulunkäyntisi taisi päättyä siihen peruskouluun? Olen käynyt kouluni 1990-luvulla ja 2000-luvulla, ja koulussa olen toki kuunnella ja myös törmännyt tyhmiin ihmisiin, jotka ymmärtävät systemaattisesti väärin selkeästi kerrotut asiat.
Lue vaikka seuraava neljä väärinymmärrystä rasismista.
Voi kuule, enemmän et voisi väärässä olla opintojeni suhteen. Itse käytät rasismi-termiä niin kuin sitä käytettiin kun luultiin, että rasismia ei voi olla kuin rotujen kesken ja väität olevasi fiksu.
Juttujesi perusteella olet päätynyt johonkin intersekstionaalisen feminismin kaltaiseen ideologiseen lahkoon taidekoulun tai humanistisen linjan kautta, sillä totuuskäsityksesi on pahasti vääristynyt. Ideologia on aina värittynyt kuva todellisuudesta ja uskonlahkoissa auktoriteettisyistä totuus kuvataan joksikin muuksi mitä se on.
Rasismi on rotujen välistä syrjintää ja se voi kohdistua vähemmistöstä enemmistöön tai enemmistöstä vähemmistöön. Muille syrjinnän muodoille on omat terminsä. Turha sekoittaa asioita keskenään, sillä siitä ei tule mitään muuta kuin sitä itseään.
Ei pidä paikkaansa, mutta turhahan sulle on asiasta huomauttaa. Rasismi on yläkäsite. Kommenttisi ovat rasistisia ja sillä selvä.
Kyllä, tämä on roduttamista ja kohdistat syrjintää ja ennakkoluuloja roduttamaasi ihmisryhmään. Ei ole ihme, että Suomessa on rasismia niin paljon, kun nää toopet luulee voi ansa sanoa mitä vain, kunhan kohde ei ole ”erirotuinen” kuin he.
Vierailija kirjoitti:
Olin kahden pojan yksinhuoltaja ja kyllä meillä ruokaa oli kavereidenkin syödä.
Nuoremman pojan kaveri pelasi jääkiekkoa ja satuttiin asumaan jäähallin vieressä niin tuli usein suoraan meille harkoista. Kyllä ruokaa tarjosin aina kun oma väkikin söi ja saunaankin pääsi. Perunoita meni 3 L kattilallinen poikien suihin kerralla mutta minä tykkäsin kun maistuu. Meillä oli aina kotiruokaa, peruna, porkkana jne ei ole kallista, eikä kiisselit ja muut. Liha pitää nälkää pitkään ja munakkaaseen on aina aineita kotona. Itse leivoin sämpylät ja pullat silloin.
Nyt kun asun yksin, eipä huvita paljon tehdä itselle kunnon ruokaa. En ole tainnut leipoa ainakaan viiteen vuoteen mitään :)
Jotkut tykkää ruokkia ihmisiä, saavat siitä iloa ja se on suorastaan harrastus. Aloittajan kohdalla näin ei ollut, eihän hän muuten olisi asiaa harmitellut. Siinä ei ole mitään väärää jos ei halua ihan jatkuvasti ruokkia toisten ihmisten sudennälkäisiä teinejä kotonaan, satunnaiset ja sovitut kyläilyt ovat yleensä OK. Jotenkin outoa syyllistämistä tässä keskustelussa että kyllä meillä vaan on lapsen kaverit aina tervetulleita ruokapöytään. Kaikilla ei olisi siihen varaakaan kun ajattelee miten paljon pari teinipoikaa pystyy syömään. Siinä voisi mennä koko loppuviikon ruoat kerralla kaapeista ja budjetti kumoon.
Kavereilla jatkui sama syöminen edelleen ikääntyessään ja yli kolmikymppisinä jo melko läskejä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Ymmärrän ! Vaikea tilanne.
Eihän sitä voi kieltääkään.
Miksei muka? Jos nuori kolli syö jo niin paljon että joudut ravaamaan jatkuvasti kaupassa ostamassa lisää ruokaa niin tuntuuhan se jo kukkarossakin. Tyttäresi ei todennäköisesti syö ihan yhtä paljon poikkiksen luona vieraillessaan joten ei ole tasoissa tuo.
Aloittaisin siitä että ruoka-aikaan poikkis saa yhden - siis yhden - lautasellisen tavallista ruokaa eteensä jos haluaa, mutta teidän jääkaapille ei vierailla ole omin lupineen enää mitään asiaa. Kerro pojalle ja tytölle säännöt. Jos on vielä nälkä, pyytäköön poikkis kotoaan rahaa jotta pääsee ostamaan grilliltä jonkun mätön tai menköön kotiinsa syömään lisää.
Jotenkin kädettömiksi ovat ihmiset menneet. Vieraat teinit tekee jo ihmisten kotonakin säännöt ja käyttää niitten kotia ja jääkaappia kuin omaansa, ja sitten kuikuillaan ja ollaan hiljaa harmissaan kun ei uskalleta laittaa rajoja.
Avuttomia ovat nykypäivän vanhemmat. Ei ihme että nuorilla ei ole mitään käytöstapoja (Ainakaan kaikilla)
Kysellään vauva-palstalla, miksi ei suoraan tämäkin huoltaja keskustele asiasta tyttärensä kanssa..:? Kai nuori, jolla jo sulhaset asuu lapsuudenkodissaan, on kykenevä ymmärtämään raha-asioitakin?! Miksi ihmeessä ei uskalleta keskustella oman lapsensa kanssa?? Ollaanko niin avuttomia tosiaan.
Haha, meillä kotona nuorena oli usein myös ystäväni. Hänen äitinsä kävi erikseen katsomassa, missä tytär viettää aikaansa, voiko olla ja miten syönnit.
Me syötiin pääasiassa näkkäriä, koska oli hyvää ja lauantaimakkaraa sekä kurkkua ja teetä, joista äiti sai näkkäriä ja mustaa teetä tukusta niin koki, ettei haittaa. Sopivat, että iltaruuaksi sitten tytär kotiin, että näkyy edes hetken iltaisin kotona :D
Tämän ketjun innoittamana kävin katsomassa minkä verran meidän perheellä on mennyt ruokaan vuoden sisällä. Perheessämme on meidän aikuisten lisäksi kolme teiniä ja koronan takia teinit ovat olleet etäkoulussa ja mies etätöissä, vain minä olen kodin ulkopuolella töissä, tosin syön lähinnä kotosalla. Jos olisi ottanut vuoden jakson ennen tätä vuotta, olisi ruokalasku pienempi, mutta nyt mennään tällä.
Lidliin menneitä rahoja en nyt tiedä, sillä en jaksa mennä laskemaan tiliotteita, mutta sinnekin on mennyt rahaa ihan rutkasti. K-kaupan ja s-kauppojen tilanteet sain netistä. Siellä oli myös erittelyt ostoksista ja otin mukaan vain ruuan. Alkoholia ja tupakkaa meillä ei käytetä.
Tulos oli, että viimeisen 12 kuukauden aikana ruokaan 11868 euroa (+ Lidlin ostokset). Kuukaudessa menee siis liki 1000 e vain ruokaan. Jos sen näppärästi jakaa viidelle ihmiselle, niin se olisi 200 e/kk.
Jos siihen tulisi joku nuorimies vielä syömään vaikka puolen kuukauden ajan, niin hän maksaisi 100 e/kuussa lisää. Eli ihan saakelisti.
Mulla kaksi teinipoikaa eli i feel you!
Itse olen sen verran kiltti että en kehtaisi sanoa.
Tekisin jotain halpaa syötävää.
Tai saisivat itsekin tehdä.
Makkaramunakas on hyvää ja täyttävää ja melko edullista.
Riisipuuro myös hyvää ja mannapuuro josta saa suklaapuuroa lisäämällä kaakaojauhetta.
Suklaakiisseli myös hyvä ja halpa. Maistuu vanukkaille.
Sitten sitä rainbown kermajuustoa, leipää ja kurkkua tms. Kananmunat hyviä myös leivän päällä keitettynä tai paistettuna.
Ranskalaisia ja lihapullia.
Pistät ne paistamaan lettuja koko porukalle tai leipomaan kääretorttua. Leivot vaikka itse pullia jos viitsit niin siinä on välipalalle joksikin aikaa kun tekee vaikka litran taikinan.
Ja pistät ne vaikka tekemään sen ruuan välillä koko porukalle. Saat itse vaan olla.
Perusruokaa kuten muusia ja jauhelihakastiketta. Tuollaisia teen jos meillä yökylässä teinien kavereita. Yksi kaveri on aina monta yötä putkeen kun asuu kaukana.
Tosi ärsyttävää silti varmaan miettiä jatkuvasti ruokia että riittää kaikille. Ihan taloudellisesti jo ajatellen.
Juttele tytön kanssa ja sovi mitä kaapista voi milloinkin ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin se ruuan ahmiminen oikein alkaa? Oma 15 v poikani on jo 180 cm ja hoikka kuin mikä. Pikemminkin joudun tuputtamaan hänelle ruokaa.
Mulla 15-vuotias 189 cm ja normaalipainon alarajalla, urheilee paljon ja SYÖ!
Ehkä tuollaiset lyhyet nuoret miehet ei vaan sit kuluta niin paljon.
Tuommoinen pätkä mitään syö, meidän 206 cm voi tulla näyttämään mallia, kunhan maailmalta ehtii ja joukkue päästää. 😉
MEIDÄN poika on 308 cm pitkä ja hän syö yhden aterian aikana puoli härkää ja 18 kovaksi keitettyä kanamunaa ja juo 6 litraa punaista maitoa. Sinun muksu ei jaksaisi kyllä mun Paavon tavalla. Olen ihan varma.
Vierailija kirjoitti:
Riisipuuro myös hyvää ja mannapuuro josta saa suklaapuuroa lisäämällä kaakaojauhetta.
Sitten sitä rainbown kermajuustoa, leipää ja kurkkua tms. Kananmunat hyviä myös leivän päällä keitettynä tai paistettuna.
Pistät ne paistamaan lettuja koko porukalle tai leipomaan kääretorttua. Leivot vaikka itse pullia jos viitsit niin siinä on välipalalle joksikin aikaa kun tekee vaikka litran taikinan.
Ja pistät ne vaikka tekemään sen ruuan välillä koko porukalle. Saat itse vaan olla.
Perusruokaa kuten muusia ja jauhelihakastiketta. Tuollaisia teen jos meillä yökylässä teinien kavereita. Yksi kaveri on aina monta yötä putkeen kun asuu kaukana.Tosi ärsyttävää silti varmaan miettiä jatkuvasti ruokia että riittää kaikille. Ihan taloudellisesti jo ajatellen.
🤢🤢🤢🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Perusruokaa kuten muusia ja jauhelihakastiketta. Tuollaisia teen jos meillä yökylässä teinien kavereita. Yksi kaveri on aina monta yötä putkeen kun asuu kaukana.Tosi ärsyttävää silti varmaan miettiä jatkuvasti ruokia että riittää kaikille. Ihan taloudellisesti jo ajatellen.
Tuota noin... mielestäni vähän outoja juttuja tuossa. Ehkä ne ovat kivoja ihmiselle, joka viitsii seistä hämmentelemässä tunnin ajan jotain riisipuuroa, joka katoaa sitten viidessä minuutissa teinien kitoihin, mutta minä en jaksaisi. Sitä paitsi kun teen viisi henkiselle perheellemme riisipuuroa, niin siinä menee jo 2,5 litraa maitoa, että puurosta riittää kohtalainen annos per nuppi. Eihän se kallista ole, mutta aika on rahaa.
Suklaakiisseliä saisi olla ihan jättisatsi, että se riittäisi ja sekin on vain jälkiruokaa, ei nälkään. Kananmunia menee yhdelle teinipojalle äkkiä kolme kerralla ja eikä se nälkä siihen jää. Ranskalaisia saa paistaa pari pellillistä ja lihapullia menisi kilon säkki.
Letut ovat hyviä, mutta litran taikinalla ei pääsisi mihinkään vielä ja kämppä haisisi viikon käristetyltä rasvalta sen jälkeen. Kääretorttu ei ole ruokaa. Litran nesteeseen tehty pullataikina ei riitä oikeasti mihinkään ja pullaa ei tee tuosta noin vain, vaikka miten niin väittäisit.
Perunamuussiin menee heti 2 kg pottua ja jauhelihaa ainakin sen kilon, että tulee sattumiakin mukaan.
Parempi on, että kaikki syövät himassa ruokansa ja eivät loisi muilla passuuttamassa itseään tai leikkimässä pikkuapureita keittiössä.
Opetelkaa yhdessä tekemään opiskelijabudjetin ruokia; linssikeittoa, kasvissosekeittoa, uunijuureksia, makaronilaatikkoa, sämpylöitä jne. jotta osaa sit aikuisuutta varten
Nuoret
+ oppii opiskelijabudjetin ruokia
+ tottuu uusiin ruokiin/oppii tekemään niitä
+ edullisia, esim tokmannilta/lidlistä osa aineksista niin tulee halvaks
+ pistä ne joskus tietyllä summalla kauppaan ostaan vaan tietyt ruuat/tarjouslaarit nii oppii hallitseen budjettia/tekemään kaupassa hintavertailua
T. Köyhä opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sama ongelma kun tyttäreni seurusteli ja hänen poikaystävänsä oli usein meillä ja tietysti myös söi meillä, jostain syystä pääasiassa olivat useimmiten meillä eikä hänen poikaystävänsä luona. Ihmettelin kun se hänen poikaystävä söi useimmiten meillä vaikka hänen vanhemmat on rikkaat ja heillä on varmasti varaa vaikka minkälaisiin gourmet ruokiin, itse koitan aina keksiä halpoja uuniruokia vähästä ruoka budjetista. Nyt he ovat eronneet joten hänen poikaystävä ei enää käy meillä mutta kyllä se harmitti kun ruokakulut on muutenkin meillä suuret niin sitten oli vielä yksi syöjä lisää. Nyt tyttäremme yksi kaveri (tyttö) käy meillä aika usein ja hän menee aina meille tullessa suoraan jääkaapille kysymättä mitään ja on kova syömään. Tyttäreni ei kehtaa sanoa hänelle asiasta enkä minäkään. Tyttäreni sanoi että myös hänen yksi toinen kaveri kertoi että ei tykkää tuosta kaverin käytöksestä mennä suoraan jääkaapille mutta se toinenkaan kaveri ei kehtaa sanoa hänelle mitään.
Erikoisia 'kavereita' tuntuvat jotkut pitävän.
Ei tuo 'seurustelu' alaikäisenä ole sinälläänkään oikein asiallista, jollei sitten asu omillaan ja huolehdi itse elämisestään — niinkuin jotkut alaikäisetkin tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttele tytön kanssa ja sovi mitä kaapista voi milloinkin ottaa.Tuota noin... mielestäni vähän outoja juttuja tuossa. Ehkä ne ovat kivoja ihmiselle, joka viitsii seistä hämmentelemässä tunnin ajan jotain riisipuuroa, joka katoaa sitten viidessä minuutissa teinien kitoihin, mutta minä en jaksaisi. Sitä paitsi kun teen viisi henkiselle perheellemme riisipuuroa, niin siinä menee jo 2,5 litraa maitoa, että puurosta riittää kohtalainen annos per nuppi. Eihän se kallista ole, mutta aika on rahaa.
Suklaakiisseliä saisi olla ihan jättisatsi, että se riittäisi ja sekin on vain jälkiruokaa, ei nälkään. Kananmunia menee yhdelle teinipojalle äkkiä kolme kerralla ja eikä se nälkä siihen jää. Ranskalaisia saa paistaa pari pellillistä ja lihapullia menisi kilon säkki.
Letut ovat hyviä, mutta litran taikinalla ei pääsisi mihinkään vielä ja kämppä haisisi viikon käristetyltä rasvalta sen jälkeen. Kääretorttu ei ole ruokaa. Litran nesteeseen tehty pullataikina ei riitä oikeasti mihinkään ja pullaa ei tee tuosta noin vain, vaikka miten niin väittäisit.
Perunamuussiin menee heti 2 kg pottua ja jauhelihaa ainakin sen kilon, että tulee sattumiakin mukaan.
Parempi on, että kaikki syövät himassa ruokansa ja eivät loisi muilla passuuttamassa itseään tai leikkimässä pikkuapureita keittiössä.
Niin mitä sitten että noita menee paljon?
Niinhän ap sanoikin että se poika syö paljon eli joka tapauksessa sitä jotakin menee paljon.
Mitä itse sitten tarjoaisit?
Pistää sen riisipuuron uuniin? Meillä menee joo se 2,5 litraa maitoa kun teen sen puuron. Ihan sama vaiva vaikka maitoa menisi litra.
Ja ihan samalla vaivalla teet suklaakiisseliä 2 litraa kuin yhden.
Ja todellakin litran pullataikinasta tulee aika monta pullaa. Onhan siinä toki vähän hommaa.
Ja hirveä vaiva onkin rikkoa munakkaaseen kolme munaa yhden sijasta! Eiköhän kuka tahansa siihen pysty.
Kääretorttu ei ole ruokaa. No en niin väittänytkään. Kai sitä välipalaakin voi olla?
Eikö ap:n tytär syönyt myös pojan luona ja noutoruokaa vielä usein?
Melko noloa olisi ettei ap tarjoaisi pojalle yhtään mitään kuten ehdotat.
No sulho maksaa tytölle sitten omalla "makkarallaan" ruuat ja olemiset..:::)))
Keskustelkaa siasta...