Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tulevaisuudessa enää pullantuoksuisia, 20 villasukkaa kuukaudessa neulovia mummoja?

Vierailija
13.04.2021 |

Kun nykypäivän nuoret aikuiset naiset mummoutuvat ja ovat 60-70 vuotiaita, mahtaako heistä enää tulla pullantuoksuisia, villasukkia kutovia mummeleita? Vai olemmeko me trendikkäämpiä kuin meitä edeltävät sukupolvet? Pelaamme tietokoneella tai pleikkarilla, liikuntaakin on enemmän ja muutenkin terveellisemmät elämäntavat kuin kasarilla? Elektroniikka ja vastaavat tuovat viihdettä ja tekemistä enemmän kuin villasukkien neulominen.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän nimenomaan on valtava neulontabuumi. Islantilaisneuleet on niin suuri hitti, että puikot ja islantilainen lanka ovat loppu joka puolelta. Käsityöinnostus on ollut jo monta vuotta. Samaten kotoilu ja leivonta. Eiköhän jokunen heistä neulo ja leivo vielä mummonakin.

Vierailija
22/24 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä olen 25-vuotias ja harrastan leipomista ja kutomista. En ole pelannut mitään ala-asteen jälkeen enkä esim. Netflixistä ole innostunut vaikka olen muutamaan kertaan tilannut sen.

Ja minä olen kahden vuoden kuluttua kuusikymppinen. Osaan kyllä neuloa kantapään ja joskus neulon villasukkia. Leipominen ei ole minun juttuni, vaikka miehelle joskus leivonkin. Itse olen vegaani enkä ole opetellut vegaanisia leipomisia.

Netflixin innostun maksamaan silloin tällöin, enimmäkseen katson Areenaa, Viddlaa ja Kirjastokinoa. En tykkää pelata tietokoneella enkä pleikkarilla, mutta somea käytän ja työssäni lukuisia eri sovelluksia (Canva, Kahoot ja monet muut).

Matkustelen paljon, tai matkustelin ennen koronaa. Reppureissuja, omatoimimatkoja. En liftaa mutta pyrin tutustumaan paikallisiin ihmisiin ja sitä kautta on tullut nähtyä sekä monenlaista asumista että monenlaista kulkuneuvoa.

Ennen koronaa tuli käytyä kuuntelemassa bändejä keskimäärin kerran kuukaudessa, elokuvissa ehkä hieman harvemmin mutta monta kertaa vuodessa kuitenkin. Jo ennen viime vuoden koronakesää yövyimme puolison kanssa kotimaan ja Baltian matkoilla välillä teltassa, välillä airbnb-majoituksissa. En ole 2000-luvulla käynyt yhdelläkään valmismatkalla.

Tällä hetkellä liikuntaharrastukset ovat tauolla, mutta ennen koronaa pelasimme säännöllisesti sulkapalloa. Puoliso tykkäisi lautapeleistä, itse en niistä ole niin kiinnostunut.

Kaiken kaikkiaan aika hassu ajatus, että vasta nykyajan nuoret olisivat erilaisia mummoja. Me 60-luvulla syntyneet olemme 90-luvun puolivälistä/loppupuolelta alkaen käyttäneet internettiä, kännyköitä, siirtyneet älypuhelimiin jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin. Ne leipoo ja neuloo nyt parikymppisinä kun se on trendikästä. Lopettavat kun ei ole. Trendikästä on 50 vuoden päästä joku muu. Hyvin todennäköisesti

mennään silloin pinnallisessa kasarihengessä olkatoppaukset viuhuen, toki modernilla otteella.

Ja ei ne ehdi. Ne on töissä 80-vuotiaiksi setvimässä robottien ja tekoälyjen tekemiä virheitä, vaikka tekevät niitä itse enemmän.

Vierailija
24/24 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo on patriarkan toksisen sorron tuote.