Tämän päivän syömiseni, missä menee metsään?
Aamulla klo6 kuppi kahvia, mustana ja puolikas puikula leipä jonka päällä Beceliä, 2 siivua rasvatonta kinkkua ja suippopaprikaa. Kahvitauolla klo9 itse tekemä hedelmäsmoothie, jossa mustikkaa, mansikkaa, mangoa ja ananasta, lounaaksi ruokalassa 3 pientä perunaa, lihamureketta 2 siivua (jääkiekon kokoisia) ja salaattia. Juomaksi rasvaton piimä 1 lasi. Iltapäivällä klo 17 söin 2 tortillaa, jauhelihalla ja salaatilla + vahva salsa. Iltapalaksi 2 keitettyä kananmunaa ja puolikas appelsiini.
Vettä olen juonut yli 2 litraa. Paino +2kg enemmän illalla kuin aamulla ja vatsaa turvottaa sekä ihan kauheat ilmavaivat. Suurinpiirtein näin joka päivä. Joitain muutoksia ruokiin, mut ei herkkuja. Mistä hemmetistä noi kaasut johtuu tai muutenkin ilmapallo olo? Niin ja kun paino vaan nousee. Treenaan 4-5 krt/vk aerobista + lihasryhmiä.
Kommentit (67)
"Treenaan 4-5 krt/vk aerobista + lihasryhmiä."
Liikut ainakin ihan riittävästi
Vierailija kirjoitti:
Hedelmäsmoothie on pelkkää piilosokeria, jota siinä on runsaasti. Ei kuitua nimeksikään, ei proteiinia.
Mihin se hedelmien kuitu lähtee, jos kyseessä on itsetehty smoothie? Toki jos tekee hedelmistä juotavaa smoothieta, tulee herkemmin juotua enemmän, kuin jos tekee esim samoista määristä hedelmää vaikkapa hedelmäsalaattia.
Me herkästi aliarvioidaan syömämme ruoan kalorimääriä, varsinkin jos syö höttöhiilareita monella eri aterialla. Joku jo neuvoikin, että laske kalorit tarkasti parin pvn ajalta. Itsekin olen joutunut näin tekemään, kun paino alkoi nousemaan hitaasti mutta varmasti. Ja varsinkin jos syöt kahvin kanssa pari Keksiä tms, niin esim 2 dominokeksiä tekee jo n. 150 kcal.
Vierailija kirjoitti:
Me herkästi aliarvioidaan syömämme ruoan kalorimääriä, varsinkin jos syö höttöhiilareita monella eri aterialla. Joku jo neuvoikin, että laske kalorit tarkasti parin pvn ajalta. Itsekin olen joutunut näin tekemään, kun paino alkoi nousemaan hitaasti mutta varmasti. Ja varsinkin jos syöt kahvin kanssa pari Keksiä tms, niin esim 2 dominokeksiä tekee jo n. 150 kcal.
Mullakin alkoi paino viimein laskemaan, kun en lipsunut lainkaan eli ei yhtään keksejä kahvien kanssa, ei edes pientä suklaapalaa. Sitä kuvitteli syövänsä hyvin ja terveellisesti, mutta nuo pikku suupalat saattavat unohtua tai saattoi tuntua, että eihän se nyt haittaa, jos yhden ottaisi. Noh, ilmeisesti mulla haittasi olennaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmäsmoothie on pelkkää piilosokeria, jota siinä on runsaasti. Ei kuitua nimeksikään, ei proteiinia.
Mihin se hedelmien kuitu lähtee, jos kyseessä on itsetehty smoothie? Toki jos tekee hedelmistä juotavaa smoothieta, tulee herkemmin juotua enemmän, kuin jos tekee esim samoista määristä hedelmää vaikkapa hedelmäsalaattia.
Kasveillakin on solut ja mitä enemmän niitä prosessoi sitä enenmän tuhoutuu niitä ravinteita. Lisätietoja löytyy esim ihan vaikka googlettamalla.
AP tässä vielä.
Jätin aamulla puikulan syömättä enkä ole syönyt yhtään vehnää koko päivänä. Ei myöskään ole turvottanut ja mikä ihaninta ei yhtään ilmavaivoja. Ihan uskomatonta. Miten en ole tätä ennen hoksannut. Aion nyt olla vielä pari päivää ilman vehnää ja viikonloppuna testaan pienellä määrällä mitä tekee. Jos turvotus ja ilmavaivat palaa, niin sit se on varma. Vehnä pois ja seuraava haaste on sokerit.
Mielestäni ruokavaliosi on muuten ihan OK, mutta syöt liikaa. Ota vain 1 murekesiivu ja 1 peruna + runsaasti kasviksia, illallisella 1 tortilla ja sekin mieluiten kasvispainotteinen. Juo runsaasti vettä. Itse lihoisin, jos söisin noin paljon kuin sinä. T. 40-v nainen (tässä iässä täytyy tosiaan syödä huomattavasti vähemmän kuin parikymppisenä, jos meinaa painonsa pitää kurissa)