Tämän päivän syömiseni, missä menee metsään?
Aamulla klo6 kuppi kahvia, mustana ja puolikas puikula leipä jonka päällä Beceliä, 2 siivua rasvatonta kinkkua ja suippopaprikaa. Kahvitauolla klo9 itse tekemä hedelmäsmoothie, jossa mustikkaa, mansikkaa, mangoa ja ananasta, lounaaksi ruokalassa 3 pientä perunaa, lihamureketta 2 siivua (jääkiekon kokoisia) ja salaattia. Juomaksi rasvaton piimä 1 lasi. Iltapäivällä klo 17 söin 2 tortillaa, jauhelihalla ja salaatilla + vahva salsa. Iltapalaksi 2 keitettyä kananmunaa ja puolikas appelsiini.
Vettä olen juonut yli 2 litraa. Paino +2kg enemmän illalla kuin aamulla ja vatsaa turvottaa sekä ihan kauheat ilmavaivat. Suurinpiirtein näin joka päivä. Joitain muutoksia ruokiin, mut ei herkkuja. Mistä hemmetistä noi kaasut johtuu tai muutenkin ilmapallo olo? Niin ja kun paino vaan nousee. Treenaan 4-5 krt/vk aerobista + lihasryhmiä.
Kommentit (67)
Kuinka paljon istut päivän aikana? Itselläni tulee vatsa kipeäksi (=kaasuja) istumisesta.
Kyllähän paino nyt päivän aikana vaihtelee, sulaa hulluutta rampata vaa'alla aamuin illoin.
Kuitu jää 10 grammaan. 35 pitäisi syödä.
Syöt enemmän kuin kulutat.
Vierailija kirjoitti:
Onko pakollista ihan noin usein syödä?
Mitä ehdotat että jättäisin pois?
Vierailija kirjoitti:
Olin tulossa ihmettelemään samaa. Eikö aamupalan jälkeen eläisi lounaaseen syömättä? Ja jos viiden aikaan syö noinkin tukevan päivällisen, eikö iltapala voisi ollajokin aivan pieni ja kevyt?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon istut päivän aikana? Itselläni tulee vatsa kipeäksi (=kaasuja) istumisesta.
Istun aika paljon. Pyrin myös tekemään töitä seisten, mutta paikallaan seisominen alkaa tuntumaan selässä pidemmän päälle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuitu jää 10 grammaan. 35 pitäisi syödä.
Syöt enemmän kuin kulutat.
Juu on muuten tosi yleistä toi kuidunpuutteeseen kuoleminen. Mäkin tunnen satoja sellaisia. Kannattaa vetää vähintään paketti ruisleipää päivässä että saa suolen tukkoon.
Hirveät määrät ruokaa ja jatkuvasti puputtamassa.
-> syö harvemmin ja PIENENNÄ annoskokoja.
Minulla on päivän syömiset vastaavasti
200 g jugurttia ja 40 g mysliä ja 2 x kanasalaatti.
(yhteensä 200g kanaa ja 500 g kasviksia.).
En ymmärrä jotain puolikkaan leivän napostelua tai puolikasta appelsiinia. Syö kunnolla ja riittää 3-4 kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän paino nyt päivän aikana vaihtelee, sulaa hulluutta rampata vaa'alla aamuin illoin.
En mä yleensä ramppaakaan. Nyt olen vaan halunnut seurata useammin. Pitäis varmaan jättää vaa'alla käynti kerran viikkoon tai kuukauteen.
Ap
Itselleni ilmavaivoja saattaa aiheuttaa ainakin sipuli, paprika ja kurkku. Näitä usein on salaateissa.
Ja samaten joku mauste mitä usein on valmisruoissa ja lounaspaikkojen (varsinkin jauhelihan) joukossa.
Smoothie ei itselläni pidä nälkää kyllä yhtään. Siihen kylkeen tarvitsen vähintään leipäpalan.
Vierailija kirjoitti:
Hirveät määrät ruokaa ja jatkuvasti puputtamassa.
-> syö harvemmin ja PIENENNÄ annoskokoja.
Minulla on päivän syömiset vastaavasti
200 g jugurttia ja 40 g mysliä ja 2 x kanasalaatti.
(yhteensä 200g kanaa ja 500 g kasviksia.).
Melko tylsä ja köyhä kitudieetti...
Minä syön joka aamu lautasellisen graham-puuuroa kaurakerman kera.
Mulla tuosta aiheuttaisi ilmavaivat ruisleipä ja tortilla, herkempinä päivinä myös hedelmät. Vatsalleni sopii viljat vain leseenä.
Eikö yksi tortilla olisi riittänyt? Ja toi smoothie on ihan turha.
Suola myös turvottaa ja kerää vettä elimistöön, eli päivän aikana syödyt ruoat lisää painoa. Mites tuo lihansyönti, voisitko olla syömättä jokaisella aterialla lihaa/leikkelettä, jos korvaisit niitä kasvisperäisillä, esim herneillä, pavuilla, linsseillä, quinoalla tai pähkinöillä (saisit enemmän myös kuitua)?
Välipalat pois, ei kai niitä kukaan aikuinen syö? Eli se klo 9 välipala sekä iltapala. Ei ihme jos lihoaa kun 5 kertaa päivässä syö. Aikuiselle riittää 3 ateriaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Suola myös turvottaa ja kerää vettä elimistöön, eli päivän aikana syödyt ruoat lisää painoa. Mites tuo lihansyönti, voisitko olla syömättä jokaisella aterialla lihaa/leikkelettä, jos korvaisit niitä kasvisperäisillä, esim herneillä, pavuilla, linsseillä, quinoalla tai pähkinöillä (saisit enemmän myös kuitua)?
Oikeastaan hiilarit eli kehon glukoosivarastot keräävät nestettä, ei suola. Jätä hiilarit pois niin lähtee 2-3kg muutamassa päivässä. Suolaa voi kyllä syödä reilusti, ei vaikuta nesteen kertymiseen. Kokeiltu on.
Vehnä (vatsasi ei ilmeisesti kestä vehnää, siksi turpoat)
Becel (ihan hirveää prosessoitua paskaa)
Kinkku (ihan hirveää prosessoitua paskaa tämäkin)
Paprika (närästää ja aiheuttaa vatsavaivoja monilla)
Peruna (kaikilla ei vatsa kestä perunaa kun sehän on pelkkää tärkkelystä)
Lihamureke (ties mitä paskaa tämäkin sisältää)
Tortillat (vehnää ja mitähän muuta?)
Vettä ei välttämättä kannata juoda kuin se kaksi litraa, ellet sitten hikoile ihan hirveästi tai ole lääkäri määrännyt, että vettä on juotava enemmän kuin kaksi litraa per päivä. Liika vedenjuonti turvottaa. Ilmavaivat todennäköisesti johtuu raaoista kasviksista ja vehnästä, lisäaineista, makeutusaineista (jos niitä jossain on), perunasta (jos vatsasi ei kestä suurta tärkkelysmäärää), prosessoiduista elintarvikkeista (becel, kinkkuleikkele). Painonvaihtelu päivän mittaan on ihan normaali, jos mässytät hiilareita ja juot litratolkulla vettä. Jos jätät hiilarit minimiin, sokerit ja makeutusaineet ja muut nestettä keräävät ruoka-aineet pois ja järkevöität vedenjuonnin, niin turpoaminen ja nesteen kerääminen vähenee ja voi olla, että illalla painatkin saman verran kuin aamulla.