Onko akateemisten 35+ sinkkunaisten oikeasti vaikea löytää kunnollista ja perhettä haluavaa miestä pääkaupunkiseudulta vai onko tämä vain legendaa?
Kommentit (201)
Jos mies haluaa lapsia, käytännössä mahdotonta. Jos ei, niin eiköhän.
Kertoo kaiken itsetunnosta, jos sitä "mahtavaa" akateemisuuttaan pitää joka välissä mainostaa. :) :)
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa se on molemminpuolin. Olen itse Helsingissä asuva 30-vuotias lääkärimies ja haluaisin myös perheen, mutta seurustelukumppaninkin löytäminen on nykyään kiven takana. Ihmiset ovat niin kiireisiä, että aikaa treffailuun on vain deittiappien kautta ja siellä taas on hyvin ulkonäkökeskeiset markkinat.
Ole aloitteellinen kaikissa mahdollisissa tilanteissa arkielämässä. Suomalaiset miehet on hirveän passiivisia ihan kaikkiin muihin maihin verrattuna. Todella vaikea saada kontaktia tuntemattomiin. On ihan luvallista hymyillä ja flirttailla vähän joskus, on se arki riittävän harmaata muutenkin. Suomalaiset miehet ei koskaan tee aloitetta ilman humalaa, se on vähän surullista.
Vierailija kirjoitti:
35+ vaikuttaa , että joku 3. kierroksella oleva 45-55 mies voisi kiinnostua. Hänen lapset ovat jo aikuisia.
Yllätyys! Joo ei. Kuka kolmekymppinen haluaisi olla jonkun setäikäisen kanssa. Miksi te palstalla naisettomuutta inisevät miehet ette ota 10-20;vuotta vanhempaa naista? Outoa. Jos sen pitää naiselle kelvata, niin kyllä miehellekin.
Minä nelikymppinen, persoonallisen näköinen, hoikkakroppainen, akateemisesti koulutettu ja hyvätuloinen, fiksu ja filmaattinen nainen sain kyllä ihan valikoida seurani hyvinkin tiheällä seulalla. En kokenut ikäni, koulutukseni, en edes korkean tulotasoni olevan mikään este. Vakiinnuin lopulta monin tavoin miespuolisen vastineeni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kaunis ja hyväkroppainen, niin ei pitäisi olla ongelmaa. Naiset ei suostu uskomaan, että miestä viehättää enemmän naisellisuus mitä "akateemisuus".
Joo, et ole itse akateeminen mies. Kyllä naisen koulutuksella on väliä. En voisi kuvitellakaan olevani jonkun lähärin kanssa.
T. Ekonomi mies
On siltä osin legendaa että eronneita miehiä jotka ovat kunnollisia ja haluaisivat uuden vaimon ja perheen löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa se on molemminpuolin. Olen itse Helsingissä asuva 30-vuotias lääkärimies ja haluaisin myös perheen, mutta seurustelukumppaninkin löytäminen on nykyään kiven takana. Ihmiset ovat niin kiireisiä, että aikaa treffailuun on vain deittiappien kautta ja siellä taas on hyvin ulkonäkökeskeiset markkinat.
Ole aloitteellinen kaikissa mahdollisissa tilanteissa arkielämässä. Suomalaiset miehet on hirveän passiivisia ihan kaikkiin muihin maihin verrattuna. Todella vaikea saada kontaktia tuntemattomiin. On ihan luvallista hymyillä ja flirttailla vähän joskus, on se arki riittävän harmaata muutenkin. Suomalaiset miehet ei koskaan tee aloitetta ilman humalaa, se on vähän surullista.
Tämä suomalainen kulttuuri vain painottaa toisen oikeutta olla rauhassa, niin sitä ei viitsi mennä flirttailemalla häiritsemään. Tai sitten pelkää, että toinen ottaa flirttailun häirintänä. Toki minä olen ystävällinen kaikille, mutta ei siitä mitään parisuhteita synny. Ainoastaan hyviä tuttavuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sairaalat ole täynnä kauniita naisia: hoitsuja, lääkäreitä ja kandeja, joista voisivat poimia parhaan päältä?
Muut lääkärit ovat pitkälti jo parisuhteessa - yleensä toisen lääkärin kanssa. Opiskelu kestää kuitenkin kuusi vuotta, niin omallakin vuosikurssilla moni pariutui keskenään jo opiskeluaikana. Iso osa hoitajista on vanhempia ja perheellisiä ja sitten nuoremmillakin sairaanhoitajilla on perheet tai vähintään poikaystävät. Joka tapauksessa työkaverin kanssa treffaaminen tuntuu väärältä. Jos se ei toimisikaan, niin se voisi sotkea sitten työkuvioita jos pitäisi exän kanssa hoitaa potilaita.
Mihin sinun deittailut kaatui opiskeluaikana?
Siihen ei ole varmaan mitään yhtä syytä tai se on pidemmän jatkumon tulos. Minua kiusattiin paljon peruskoulussa, jonka takia itsetunto otti kolauksia. Sitten kun minut suljettiin sosiaalisten ympyröiden ulkopuolelle, niin oli vaikea oppia sellaisia sosiaalisia taitoja, joita seurustelusuhteessakin tarvitaan. Kun ihmissuhteita ei ollut, niin sitten sitä hyppäsi täysillä vaan opintoihin, kun ei ollut oikein muutakaan. Tämä jatkuu lukiosta aina yliopistoon. Ehkä minä en uskaltanut ottaa kontaktia vuosikurssini naisiin menneisyyteni takia. Nyt sitten olen kolmekymppinen seurustelematon lääkäri.
Kokonaisuudessaan olen tyytyväinen elämääni nykyisellään. Se toinen ihminen vain puuttuu viereltä.
Mene Tinderiin ja ilmoita profiilissasi olevasi lääkäri, joka etsii naista tositarkoituksella. Jo on kumma, jos ei ala naisia ilmaantumaan.
No toimii jos ulkonäkö on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo kaiken itsetunnosta, jos sitä "mahtavaa" akateemisuuttaan pitää joka välissä mainostaa. :) :)
Missä joka välissä? Taitaa sinulla itsellä ottaa itsetuntoon, että itselläsi ei ole sitä akateemista tutkintoa ;)
Riippuu yhdestä asiasta: oletko hoikka. Miehille on väliä tasan yhdellä asialla eli vaa'an lukemalla. Olen huomannut, että kiinnostuneiden miesten määrä on suoraan verrannollinen painoon.
Vierailija kirjoitti:
Poikani 35 v ei juuri puhu naisasioistaan, mutta kerran sanoi, äänessä aitoa ihmetystä, turhautumista ja tuskaa - miksi naiset yrittää väittää pystyvänsä samaan kuin mies, Esimerkiksi sanoi uutisen jossa nainen hääräsi rakennuspuuhissa ja ylpeili itsellään, ja alkuun oli päässyt kun miehet oli ensin valmistelleet kaiken että voi aloittaa näytöksen. Siis: miksi nainen ei tajua naiseuden hienoutta, ja anna samalla mielehhe oikeuden toteuttaa mieheyttään? Nainen nykymallin mukaan on aina äänessä, mies vierellä hiljaa. Naisen täytyy päteä toisen naisen silmissä kaiken hallitsijana. Korninmpaa ei voisi olla.
Ei tartte ihmetellä, miksi poikasi on sinkku.
Kun korona lopulta saa kyytiä ja kapakat aukeavat taas niin seuran etsiminen helpottuu. Tinderit voitte unohtaa.
Akateemiset naiset ovat liian maskuliinisia. He eivät tajua, että mies ei tykkää kuunnella heidän saavutuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä nelikymppinen, persoonallisen näköinen, hoikkakroppainen, akateemisesti koulutettu ja hyvätuloinen, fiksu ja filmaattinen nainen sain kyllä ihan valikoida seurani hyvinkin tiheällä seulalla. En kokenut ikäni, koulutukseni, en edes korkean tulotasoni olevan mikään este. Vakiinnuin lopulta monin tavoin miespuolisen vastineeni kanssa.
No näinhän se oikeasti menee.
Minulla on kaveripiirissä pari reilusti 30+ akateemisesti koulutettua, pk-seudulla asuvaa sinkkunaista jotka valittelevat miehen saannin vaikeutta samaan tyyliin kuin nämä tyypit tällä palstalla, ja täytyy sanoa, että ainakin noiden kavereideni tapauksessa ongelma on ihan muualla kuin iässä ja korkeassa koulutuksessa tai siinä, että miehet "pelkäisivät vahvoja naisia" kuten toinen näistä on joskus sanonut.
Todellinen syy on siinä, että kyseiset naiset ovat ylipainoisia ja tavallisen näköisiä, MUTTA heille ei kelpaa vähän ylipainoinen, tavallisen näköinen mies. Eli haikailevat menestyneiden komistusten perään ja kuvittelevat, että syy miksi eivät sellaista saa on jossain ihan muualla kuin oikeasti on.
Veikkaisinpa, että näiden palstalla tilannettaan ul i s evien ihmisten ongelmakin on jossain tuollaisissa seikoissa, eikä iässä ja "liian korkeassa" koulutuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kokeillaan ap nyt täyttäisikö seuraava generoitu perusmies kriteerisi?
- 32v
- amk-tutkinto
- 181 ja hoikka
- normaali naama
- 2100 euron nettotulot
- asuu vuokralla
- ei merkittävää omaisuutta (autoja, koruja, perintöasuntoa)
- säästöjä/sijoitusvarallisuutta 40 000 e
- lapseton
- harrastuksena lenkkeily ja muuta urheilu
- omaa hyvän yleissivistyksen, mutta hänestä ei saa hyvää keskusteluseuraa, kun puhutaan Shakespearista
- kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista, mutta ei mitenkään syvällä tavalla
En ole AP, mutta kolmeakymppiä lähestyvä maisterinainen. Kuulostaa ainakin minusta oikein hyvältä!
35+ naisilla on ne "mielipiteensä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sen miehen pitää tienata hyvin. Ja pitää olla korkeakoulut käyty. Naiset eivät perinteisesti nai alaspäin, ja tämä perinne ei ole vieläkään kokonaan poistunut vaikka naisia on korkeakouluissa jo enemmistö ja näin ollen palkkaerot hiipuu pois tai kääntyy ympäri.
Täähän se ois.
Naiset kouluttautuu nykyään korkeammalle kuin miehet, ja se näkyy palkassa.
Mutta edelleen nainen haluaa että mies tienaa mielellään enemmän.
Saitte tasa-arvon ja enemmänkin, mutta silti ei kelpaa. Noh, antaa syntyvyyden laskea.
Onneksi se koulutus ei ihan korreloi palkkaa. Eikä onneksi kaikki katso ihmisen fiksuutta tai luonnetta, oikein kirjoituksella tai päästötodistuksien perusteella.
T. Perus peruskoulu juntti 8750eur/kk.. Niin ja omat kumppanit ovat olleet DI, amk, kielten ope ja DI...
Itse uskon sielunkumppanuuteen ja, että oikeat ihmiset löytävät toisensa silloin kuin heidän on aika löytää toisensa olosuhteista ja ulkoisista tekijöistä huolimatta.
[/quote]
Mene Tinderiin ja ilmoita profiilissasi olevasi lääkäri, joka etsii naista tositarkoituksella. Jo on kumma, jos ei ala naisia ilmaantumaan.[/quote]
En käytä Tinderiä, koska se homma on mennyt ihan napakympiksi. Varmasti myös ulkonäkökeskeisin kaikista deittiappeista. Badoossa ja Facebook Datingissa olen kyllä ilmoittanut ammattini profiilissani.