Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut Briteissä? Minä en.

Vierailija
12.04.2021 |

Olen jo 46v ja madanko mennäkään.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se mitään lohduttaa niin minäkin olin melkein 50v kun ekan kerran kävin Briteissä muutama vuosi sitten. En ole matkustellut juuri missään vaikka akateeminen koulutus ja hyvä työ.

Vierailija
22/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manchesterissa, Lontoossa, Leedsissä ja etelän maaseudulla. Tykkään kyllä maasta, mutta joka kertaa jaksaa hämmästyttää miten monta vuosikymmentä perässä siellä tunnutaan tulevan monessa asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Lontoossa ja tykkäsin! Menisin uudestaankin, jäi paljon nähtävää!

Vierailija
24/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa. On tosiaan aika kehitysmaa, vähän kuin moni Euroopan muu valtio mutta 20 vuotta aiemmin.

Vierailija
25/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun nyt kymmenettä vuotta. Haluan pois.

Vierailija
26/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Lontoossa ja Granthamissa, joka on pikkukaupunki n. kahden ja puolen tunnin ajomatkan päässä Lontoosta. Ostettiin koira vanhasta englantilaisesta kennelistä (englantilainen rotu ja haluttiin erityisen laadukas tuontikoira jalostukseen) ja käytiin itse hakemassa se kotiin, saatiin samalla olla siellä kasvattajan vieraana pari yötä kauniilla maaseudulla. Talo oli hurmaava, tosi vanha maalaistalo jota oli remontoitu hieman nykyaikaisemmaksi mutta siellä oli edelleen esim. viktoriaanisen ajan puuhella, jolla pariskunnan mies myös valmisti meille illallista. Kylpyhuoneessa ei ollut ollenkaan suihkua vaan tassuamme. Koko talo tuntui ihan siltä, kuin olisi päässyt sukeltamaan sisään johonkin vanhaan elokuvaan tms. Puutarhassa hyppi pulskia kaniineja. Ja tietenkin kaikkialla oli kamalasti ihania koiria! :) Oli kyllä ihana kokemus, ihan erilainen kuin perus hotellireissu, kun pääsi ihan paikallisten ihmisten kotiin käymään.

Vierailija
27/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt yli 100 kertaa ja asunutkin puolisen vuotta siellä.

Vierailija
28/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin jonkin aikaa 20 v sitten. Jäi mieleen, miten juustohöylää ei meinannut löytää mistään. Muutenkin oli jotenkin vanhanaikainen paikka. Mutta tykkäsin silti, mukavia ihmisiä. Kävelyretkiä maaseudulla jäin kaipaamaan!

Nykyään löytyy juustohöyliä Tescostakin, mutta paikalliset eivät vieläkään taida käyttää yhtä paljon kuin suomalaiset Suomessa.

Vähän sellainen iso ulkoilmamuseohan paikka kokonaisuutena on, mutta jos viehättyy tietynlaisesta luonnosta ja erilaisista vanhoista rakennuksista viihtyy varmasti ainakin lomamatkan ajan.

Vierailija
29/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätöissä olen ollut.

Ihan kiva nähdä kulttuurieroja verrattuna esim. jenkkilään, mutta en todellakaan haluaisi asua brittilässä.

Vierailija
30/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manchesterissa, Lontoossa, Leedsissä ja etelän maaseudulla. Tykkään kyllä maasta, mutta joka kertaa jaksaa hämmästyttää miten monta vuosikymmentä perässä siellä tunnutaan tulevan monessa asiassa.

Hyvin suomalainen ajatus. Britit ajattelee monesti, että kehitys ei aina mene eteenpäin. Jotkut asiat menneisyydessä ovat arvokkaita ja hyväksi todettuja, joten niistä kannattaa pitää kiinni mieluummin kuin vaihtaa aina kaikki uusimpaan malliin. Koko kulttuuri on niin turvallinen ja ystävällinen juuri siksi, että koko ajan ei tarvitse olla ajan hermolla, vaan kaikelle kehitykselle voi näyttää keskisormea jos haluaa.

Suomalaiset ovat vähän kuin lapsia, aina pitäisi olla uusimmat lelut.

Vierailija
31/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt monta kertaa ja haluaisin ostaa mökin jostain Skotlannin saarilta. Ne rannat on upeita, mutta toisaalta palvelut taatusti surkeita ja lähikaupan ruokavalikoima huono. Jos siinä vaiheessa uskaltaisi muuttaa, kun dronella tulisi lähimmästä Tescosta ruuan kotiinkuljetus.

Vierailija
32/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa, Oxfordissa ja Cambridgessa. Lontoosta pidin kyllä paljon.

Vierailija
33/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen käynyt.

Vierailija
34/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti Lontoossa lomamatkalla. Lisäksi Koillis-Englannissa Whitbyn seudulla häämatkalla (miehellä on sukujuuria alueella). Suosittelen. Se pitkä historia on suomalaiselle jotakin ihan käsittämätöntä ja näkyy esim. arkkitehtuurissa. Toisaalta esimerkiksi kodittomuusongelma näkyy katukuvassa paljon selvemmin kuin Suomessa.

Vierailija
35/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään ei ole ollut niin avuliaita ihmisiä kuin Englannissa, oman kokemukseni mukaan. Eksyneen näköistä turistia tultiin aina neuvomaan ilman pyyntöä, eikä onneksi kenelläkään ollut mitään ikäviä juonia mielessä.

Vierailija
36/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutellaanko Briteissä yleisesti outoa ja ulkomaalaistakin ihmistä: my dear, my love...

Onko tämä enemmän vanhemman ikäluokan tapa.

My dear on kyllä käytössä, semmoinen hellittelevä ja aavistuksen alentuva "kultaseni", jota ei käytetä vanhemmille ja ylempiarvoisille puhuttaessa.

My lovea ei käytetä samalla lailla, se on kyllä varattu oikeasti rakkaille ihmisille.

Mitä tuli kysymykseesi, niin olen käynyt Briteissä viidesti.

Vierailija
37/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutellaanko Briteissä yleisesti outoa ja ulkomaalaistakin ihmistä: my dear, my love...

My dear on kyllä käytössä, semmoinen hellittelevä ja aavistuksen alentuva "kultaseni", jota ei käytetä vanhemmille ja ylempiarvoisille puhuttaessa.

My lovea ei käytetä samalla lailla, se on kyllä varattu oikeasti rakkaille ihmisille.

Minua kaupan kassa on kutsunut loveksi useammankin kerran, mutta emme tietääkseni ole läheisiä ja oikeasti rakkaita :D

Vierailija
38/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo matkustellut en kerta kaikkiaan Britanniaan enkä Britannian taakse.

Kaikki ulkomaan matkat mitä oon käynyt kun järjestettiin Nuorten reissuja Ruotsiin ja Norjaan.

Niistäkin on vierähtänyt kyllä aikaa kun kävin noissa reissuilla veljeni kanssa no 1988 oli viimeinen reissu.

😀, Sitten olen matkustellut opintomatkoilla Kööpenhaminaan ja Pari kertaa Tallinnaan .

Siinäpä ne mun Ulkomaan matkat ovat.

Mitä nyt kokoperheen matkaa Kokkola- Uumaja Laiva risteilyä ei lasketa eikä Haaparannalla käymistä.

Joo koulu aikanakin kuulin kuinka Joku perhe oli käynyt Mallorcalla kesälomalla .kyllä sain pistää pääni alas nolona kun olin vain matkustellut kesälomalla vain täällä Suomessa en tiedä miksi ei koskaan käyty tuon kauempana eikö ollut varaa käydä missään kaukomatkalla vai eivätkö vanhempani halunneet matkustaa mihinkään palmun alle lomilla.

No aikuisena sitten pikkupalkkasena ei ole varaa matkustaa mihinkään kaukomatkalla tai kaupunkilomalle, eikä täällä kukaan järjestä kaukomatkoja , jos haluaa tuollaiselle matkalle on lähdettävä ensin johonkin Kaupunkiin, joo haaveissa kyllä on ollu käydä Hollywoodissa Usas katselemassa , paikkoja johon on äitini sukulaisia joskus menny asumaan.

Tai matkustaa johonkin arvokisoihin kannustamaan Suomalaisia.

Tiedän monen henkilön, joka on menny eläkepäiviään asumaan Espanjaan Teneriffalle.

Eli et oo ainoa, joka ei oo käynyt Britanniassa niin minä mainihin että haaveilen käydä Usas .Mutta haaveeksi taitaa jäädä myös Lontoo kiinnostaa.

Telkusta kun oon seurannut F1 kisoja. Ja on tullut osakilpailu Unkarista tai Monacosta ja kun oon kuullut että tuntemani ukkoporukka on mennyt paikan päälle katsomaan Unkarin F1 GP kisaa , ja kuullut miten kallis matka se on ollut sinne matkustaa ja pelkkä pääsylippun miten kallis se on !

Oon melkein pyörtynyt kuullessani hinnan .Joo saan vaan siis haaveilla .Ja Toivoa , että voitan Lotosta.

Vierailija
39/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kaupan kassa on kutsunut loveksi useammankin kerran, mutta emme tietääkseni ole läheisiä ja oikeasti rakkaita :D

Siinä on merkitysero, sanooko vain "love" vai "my love". Pelkkä love on tosiaan jossain päin briteissä käytössä samaan tapaan kuin "dear", etenkin pikkupaikkakunnilla. Saattaa kaupan myyjä huikata murteella vaikka että "here you go, luv!". Mutta jos sanoo "my love", niin se tarkoittaa nimenomaan että on oikeasti rakas sille sanojalle. Jos kassa sanoisi "Here you go, MY love" niin se olisi melkoista hempeilyä ja romanttista, vihjaisi että hänellä on asiakkaaseen vahvat tunteet. Tai esim. äiti voi sanoa lapsilleen "my love".

Vierailija
40/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin käydä Skotlannissa! En ole vaan vielä saanut aikaiseksi siellä käydä. Muuten reissaaminen Briteissä ei kauheasti houkuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän