Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut Briteissä? Minä en.

Vierailija
12.04.2021 |

Olen jo 46v ja madanko mennäkään.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt noin 15 kertaa. Ystäviä asuu siellä ja sitä ennenkin reissattiin pari kertaa. Ollaan kierrelty autolla jonkun verran mestoja, manor houseja, historiallisia ja ihania RHS -kohteita, maaseutu on ihanaa briteissä. Brighton on lempparikaupunki. Lontoo ei niinkään, mutta oli sekin kiva kokea, kolmeen otteeseen olen ollut, hyvin erilaisessa seurassa. :D

Vierailija
42/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutellaanko Briteissä yleisesti outoa ja ulkomaalaistakin ihmistä: my dear, my love...

Onko tämä enemmän vanhemman ikäluokan tapa.

My dear on kyllä käytössä, semmoinen hellittelevä ja aavistuksen alentuva "kultaseni", jota ei käytetä vanhemmille ja ylempiarvoisille puhuttaessa.

My lovea ei käytetä samalla lailla, se on kyllä varattu oikeasti rakkaille ihmisille.

Mitä tuli kysymykseesi, niin olen käynyt Briteissä viidesti.

Minua kaupan kassa on kutsunut loveksi useammankin kerran, mutta emme tietääkseni ole läheisiä ja oikeasti rakkaita :D

Siinä on merkitysero, sanooko vain "love" vai "my love". Pelkkä love on tosiaan jossain päin briteissä käytössä samaan tapaan kuin "dear", etenkin pikkupaikkakunnilla. Saattaa kaupan myyjä huikata murteella vaikka että "here you go, luv!". Mutta jos sanoo "my love", niin se tarkoittaa nimenomaan että on oikeasti rakas sille sanojalle. Jos kassa sanoisi "Here you go, MY love" niin se olisi melkoista hempeilyä ja romanttista, vihjaisi että hänellä on asiakkaaseen vahvat tunteet. Tai esim. äiti voi sanoa lapsilleen "my love".

Aivan! Näin sitä enemmänkin reissannut jälkikäteen viisastuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olen, asuin siellä kuusi vuotta. Ihan kiva paikka. Suomi on parempi paikka kasvattaa lapsia.

Vierailija
44/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan sitä luonnollista kohteliaisuutta, mitä täällä Suomessa ei ole oikeastaan yhtään. Samaa oli perti Nykissä, vaikka aina puhutaan että ovat äreitä, mutta ovat tsillimpiä ja kohteliaampia kuin suomalaiset. Täällä suunnilleen pelästytään ja säikähdetään ja lähdetään pois jos tervehtii.

Vierailija
45/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Manchesterissa yhdeksän vuotta. Viihdyin, mutta en ole kuitenkaan haikaillut takaisin.

Vierailija
46/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beatles on itäsaksasta. Niiden jumala on hindubudha ja ne kävi Intiassa kaatumassa munkkien käsien alla .

Vierailija
47/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päälle kuusikymppinen, ja Britannian matkailuni aloitin 16-vuotiaana, eli kokemusta riittää.

Tuolloin matkat Suomesta olivat hyvin kalliita, mutta Ruotsin kautta sai jo pakettimatkoja. Siispä lautalla Tukholmaan, ja sieltä Arlandaan.

Olihan sekin hienoa, kun pubissa siellä sai jo 16-vuotias tilata ja juoda mitä vaan...

Kaikkialla oli turvallista liikkua, blondin pohjoismaalaistytönkin, pubien sulkemisajan jälkeenkin.

Vuosien kuluessa kävin useamman kerran vuodessa, ostamassa vaatteita, äänilevyjä, keikoilla jne.

Opiskelun myötä tuli asiaa myös, tutkimusprojektissa.

Sitten varsinaisessa työssä, yhteistyöprojektissa.

On ollut surullista nähdän, mille mallille ennen niin sympaattinen maa on näiden vuosikymmenten aikana vajonnut.

Tänään minulle saisi maksaa huomattavan määrän rahaa, että vielä kerran tuohon nyttemmin shithole countryyn jalallani astuisin.

Ja briteille oikein on, että he itse julmasti valtasivat ja hyväksikäyttivät alusmaitaan, joista nyt saavat riesakseen sikäläisiä.

Sen sijaan Suomella ei ole ollut siirtomaita, mutta EU:n taakanjaon vuoksi tänne tuodaan ne kaikkein väkivaltaisimmat, lukutaidottomimmat, mielenterveysongelmaisimmat jne.

MAISTA JOTKA JOKU MUU EU-MAA ON AIKOINAAN VALLANNUT.

'

Vierailija
48/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, mutta haluaisin asua siellä.

Niin minäkin!  Nykytilanteessani en voi ajatellakaan muuttoa, ehkä joskus....

Vierailija
49/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kauan sitten. Hotelli oli Lontoossa ja kovin vanhanaikainen. Kylmäkin siellä hotellissa oli yksinkertaisten ikkunoiden kanssa.

Kävin myös Manchesterissa ja yhden yön olin Liverpoolissa. Liverpoolissa matkanjärjestäjä sanoi, että ei ole turvallista mennä illalla ja yöllä yhtään minnekään. On niin paljon köyhiä ja levottomia.

Vierailija
50/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa, Skotlannissa, Keski-Englannin maaseudulla. Odotan kovasti pääseväni pian taas

Vierailija
51/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kauan sitten. Hotelli oli Lontoossa ja kovin vanhanaikainen. Kylmäkin siellä hotellissa oli yksinkertaisten ikkunoiden kanssa.

Kävin myös Manchesterissa ja yhden yön olin Liverpoolissa. Liverpoolissa matkanjärjestäjä sanoi, että ei ole turvallista mennä illalla ja yöllä yhtään minnekään. On niin paljon köyhiä ja levottomia.

Lisään vielä, että Lontoossa mini ihmetytti se, että missään en tullut palvelluksi kantiksen toimesta.

Ainoastaan taksit ja hotellin henkilökunta olivat kanta-asukkaita.

Vierailija
52/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Lontoossa kolme kertaa,  sitten Hastings, Plymouth, Brighton, Glasgow, Edinburgh, Stirling, Inverness ja Perth.

Vierailija
53/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynyt olen Brittein saarella, mutta kenenkään britin kanssa en ole siellä ollut.

Vierailija
54/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, mutta haluaisin asua siellä.

Niin minäkin!  Nykytilanteessani en voi ajatellakaan muuttoa, ehkä joskus....

Brexitin myötä muuttaminen vaikeutui huomattavasti.

Vierailija
55/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 10 vuotta. 

Kaipaan ystäviä, maisemia, ostosmahdollisuuksia, pubeja. 

Mutta haluan ehdottomasti kasvattaa lapseni Suomessa ja suomalaisin opein. 

Vierailija
56/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut n 4 vuotta, kaipaan juuri tätä vuodenaikaa, siellä alkaa kevät jo helmikuussa ja on kaunista <3

Vierailija
57/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut 10 vuotta. 

Minäkin ajattelin aikanaan samoin. Kaduin myöhemmin. Suomessa on melko järkyttävän huono koulusysteemi, siellä ei vaadita minkäänlaisia käytöstapoja eikä oikeastaan osaamistakaan. Ajattelin myös aikanaan, että asuminen olisi Suomessa halvempaa, pask an marjat.

Vierailija
58/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut 10 vuotta. 

Minäkin ajattelin aikanaan samoin. Kaduin myöhemmin. Suomessa on melko järkyttävän huono koulusysteemi, siellä ei vaadita minkäänlaisia käytöstapoja eikä oikeastaan osaamistakaan. Ajattelin myös aikanaan, että asuminen olisi Suomessa halvempaa, pask an marjat.

Käytöstapojen opettelu pitäisi kyllä aloittaa kotona eikö sysätä koulun vastuulle.

Vierailija
59/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20v sitten olin Skotlannissa kolme viikkoa. Tykkäsin kyllä ja haluaisin uudelleen. Myös Cornwallin seutu ja Brighton kiinnostaa. Jospa joskus vielä pääsee...

Vierailija
60/65 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut 10 vuotta. 

Käytöstapojen opettelu pitäisi kyllä aloittaa kotona eikö sysätä koulun vastuulle.

Aika hankalaa, kun kaikki muut elää kuin pellossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi