Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten eii voi riittää 400-500 e elämiseen? (toimeentulo, työmarkkinatuki)

Vierailija
11.04.2021 |

Tässä laskeskelin että mulla menee n. 160-200 e kuukaudessa ruokaan. Asioin Lidlissä. Netti maksaa 15e. Puhelinta en käytä. Kuljen bussilla 2 kertaa kuukaudessa, siihen menee about 9 euroa. Muuhun tarpeelliseen tai kivaan jää sitten rahaa noin 150? Miten joillain ei voi muka tuollainen summa riittää?!

Kommentit (642)

Vierailija
321/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kun valaisitte minulle asiaa. Nyt yymmärrän etä kaikille ei tosiaan riitä, En tullut ajateelleeksi koska itsellä ei ole esim. lääkitystä, edes lemmikkejä tai suuria menoja. Olen erakko enkä käy juuri missään. Anteeksi jos pahoitin jonkun mielen aloittamalla tämän keskustelun. 

T. AP(nuori ja tyhmä)

Kyse ei ole pohjimmaltaan tästä. Kenenkään ihmisen elämään ei pitäisi kuulua "vaan just ja just pärjääminen". Se vie elämältä pohjan.

Vierailija
322/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin kaupungista. Laskutavat on erilaiset eri kaupungeissa. Oli ainakin ennen.

ja ketjun aloittaja ap jakomielitautinen jatkaa ketjun trollausta toisella persoonalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. AP(nuori ja tyhmä)

OLet myös rasisti s-kikkare! Kiihotutko siitä että lyöt lyötyjä ja potkit maassa makaavia!? Ilmeisesti koska tehtailet päivästä toiseen näitä työtön-köyhät solvausketjuja. Ja aamusta iltaan. Ei näy työt sulle maistuvan.

Miten voi lyödä jos olen itsekin ollut työtön jo useita vuosia? Ihmettelen usein asioita eikä se ole väärin. Lisäksi olen nuori ja saan kysyä rohkeasti asioita. Tarkoitus ei ollut loukata vähävaraisempia, olen itsekin sellainen.

T. AP

Vierailija
324/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Ei vihapuheelle -liike?

Ei vihapuheelle -liikkeen nuoret ihmisoikeusaktivistit haluavat puuttua vihapuheeseen ja edistää yhdenvertaisuutta verkossa ja yhteiskunnassa.

Vihapuhe on loukkaavaa puhetta tai ilmaisua, joka rajoittaa kohteensa oikeutta olla, tulla kuulluksi ja kuulla sellaisena kuin on. Vihapuheella hyökätään yksilöä tai ihmisryhmää kohtaan etnisen taustan, äidinkielen tai ihonvärin, sukupuolen, sukupuoli-identiteetin tai seksuaalisen suuntautumisen, uskonnon, maailmankatsomuksen tai mielipiteen, vamman tai jonkin muun ominaisuuden perusteella(Esim.työttömyys).

Vihapuheessa ei ole kyse pelkästä vihasta tai puheesta vaan yhteiskunnan rakenteista ja ilmapiiristä. Vihapuhe on ihmisoikeusloukkaus, joka saa voimansa yhteiskunnan eriarvoisuudesta ja siitä kumpuavasta syrjinnästä.

https://eivihapuheelle.fi/

Vierailija
325/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusetusta työttömien kustannuksella

Vierailija
326/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vihapuheelle -liikkeen nuoret ihmisoikeusaktivistit haluavat puuttua vihapuheeseen ja edistää yhdenvertaisuutta verkossa ja yhteiskunnassa.

Vihapuhe on loukkaavaa puhetta tai ilmaisua, joka rajoittaa kohteensa oikeutta olla, tulla kuulluksi ja kuulla sellaisena kuin on. Vihapuheella hyökätään yksilöä tai ihmisryhmää kohtaan etnisen taustan, äidinkielen tai ihonvärin, sukupuolen, sukupuoli-identiteetin tai seksuaalisen suuntautumisen, uskonnon, maailmankatsomuksen tai mielipiteen, vamman tai jonkin muun ominaisuuden perusteella(Esim.työttömyys).

Vihapuheessa ei ole kyse pelkästä vihasta tai puheesta vaan yhteiskunnan rakenteista ja ilmapiiristä. Vihapuhe on ihmisoikeusloukkaus, joka saa voimansa yhteiskunnan eriarvoisuudesta ja siitä kumpuavasta syrjinnästä.

Voisit jo lopettaa spammata tätä ketjua,

Vierailija
327/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wahlroos: Maataloustuki on tyhmää ja moraalitonta

Wahlroos tuomitsee maataloustuet moraalittomina maailman köyhimpiä maita kohtaan.

https://www.iltalehti.fi/talous/a/2015031219345142

Vierailija
328/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo lopettaa spammata tätä ketjua, NIIN ETTÄ SÄ VOIT JATKAA RAUHASSA SPÄMMÄYSTÄ. NIINPÄ!

LOPETA ITSE! ITSESI.

Vierailija
329/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit jo lopettaa spammata tätä ketjua,

Kukakohan täällä jatkuvasti spammaa kaikkialla äärioikeistopropagandalla? Minusta tämän voi lopettaa, kun se roska loppuu. Siihen asti: ANTAA PALAA!!!!

Vierailija
330/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi – suuri nettomaksaja

Monen suomalaisen on ollut vaikea ymmärtää ja hyväksyä sitä, että Suomi maksaa elpymisvälineeseen 6,6 miljardia euroa ja on saamassa siitä nykytiedon perusteella vain 2,7 miljardia. alkuperäinen arvio Suomen saannosta oli 3,2 miljardia. Niinpä Suomen nettomaksuosuus paketista on noussut 3,9 miljardiin euroon.

Mieleeni tuli entinen pääministeri Katainen, joka lapioi rahaa yhteisvastuisiin ja todellakin EU:sta löytyi työpaikka.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ba211b95-2b13-473f-9460-341179d68…

Vierailija
331/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALAS PERS....UUUT!

Vierailija
332/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lääkkeet voi viedä tuosta jo ison osan

Paitsi, että toimeentulotuesta saat ne ilmaseks.

Tuo on kyllä mielikuvitusjuttuja. Toimeentulotuessa oli ainakin ennen omavastuuosuus. Lisäksi tuet lasketaan eri tavoin eri kaupungeissa. Esim. Lahdessa sossu uhkasi lasten huostaanotolla, kun yritin varata aikaa toimeentulotuen saamiseksi. En uskaltanut mennä sitten sossuun. Ihmisillä on kiinnostava usko, että sossu on joku automaatti, josta saa rahaa niin paljon kuin tarvitsee, srn kun marssii sinne sisään. Uskotaan myös, etyä se on tasa-arvoinen ja rasalaatuinen. Näin ei kuitenkaan ole. Lisäkso sossun tädit teker laskuvirheitä. Esim. Saatuani ensimmäisen lapsen sain pienintä äitiysrahaa ja tulot oli niin matalat, että sossun tukia tarvittiin. Nuorten perheiden kohdalla sosiaaliviranomaiset käy myös kotona tarkistamassa tilanteen. Mun asiaa hoitanut sosiaalitäti oli ottanut harjoittelijan mukaansa ja tullessaan sitten ihmetteli, kun mulla ei ollut huonekaluja ja olin laihtunut kauheasti. Totrsin, ettei se sosiaalituki oikein riitä ruokaan ja huonekaluihin nun vauva tarvii vaatteita, vaippoja ym. Kävi ilmi, että olin 4 kkn ajan saanut 1000mk(nykyrahassa 200 euroa) kuussa liian vähän tukea. Takautuvasti tätä ei saanut, mutta ainakin jatkossa oli rahaa ruokaan.

Vierailija
333/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiössä asuva ihminen joutuu käyttämään busseja useita kertoja kuukaudessa.

Pienten kaupunkien lähiöissä ei ole enää mitään palveluja, muuta kuin joku Sale.

Ainakin itse käyn bussilla kahden vkon välein kirjastossa, samalla ostan isommista kaupoiosta kaikki tarjousruuat.

Minulla on krooninen sairaus, mutta joudun silti käyttämään käsikauppa lääkkeitä, kuten kipuvoiteita ja c-vitamiinia ym, joita Kela ei korvaa.

Kotivakuutus, tapaturmavakuutus, ne maksan erissä. Saunamaksu kerran kuussa.

Puhelinta tietenkin käytän, pitää varata aika lääkäriin, soittaa tarvittaessa huoltomies.

Ja pahimmillaan ambulanssa, jos sydän alkaa pahasti temppuilla.

Minulle myös soitetaan paljon, lähimmät sukulaiset paljon nyt korona aikaan.

Teen itse ruokaa, en käy ruokajonoissa. Vaatteita en ole ostanut vuosikausiin, hyvin pidettyinä ne kestää pitkään.

Joskus tulee ylimääräisiä menoja, kodinkone rikkoutuu tms.

Pienellä rahalla kyllä pärjäilee, kun aina tottunut siihen, mutta tiukkaa se on.

En saa toimeentulotukea, enkä työttämyysrahaa. Olen pieneläkeläinen.

Vierailija
334/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustajan mukaan maataloustukia pitää kohdella julkisessa keskustelussa kuin mitä tahansa julkisia menoja.

Kansanedustaja Juhana Vartiaisen (kok.) mukaan myös maataloustuista pitää muiden julkisten menojen tapaan pystyä käymään kriittistä keskustelua.

Nykyisin maatalouden noin 7 miljardin euron tuotantokustannuksista voidaan kattaa tuotannon arvolla vain noin 4 miljardia euroa. Loput maksetaan julkisena tukena.

Suomessa on kuitenkin tapana hokea lähes aivottomasti, ettei saa ”asettaa vastakkain” esimerkiksi maataloustukea ja sosiaaliturvaa. Päinvastoin, ne nimenomaan pitää asettaa vastakkain.

Vartiaisen mukaan julkistalousvertailuja pitää tehdä eivätkä maataloustuet voi olla niiden kohdalla poikkeus.

Onko todella niin, että sokerijuurikkaan kuljetustuki ja maatalouden lomitustuki ovat tärkeämpiä kuin Helsingin yliopiston resurssit? Kuin lastensuojelu? Kuin takuueläkeläisen elintaso? Kuin poliisin resurssit? Kuin päihdeäitien hoito? Kuin ammattikoulujen opettajien määrä? Kuin puolustusvoimien hankinnat? Kuin työnvälityksen resurssit? Kuin päiväkotien opettajien määrä? Kuin vanhainkotien hoitajien määrä? Kuin työnteon kannustimet? Vartiainen listaa.

Maatalouden runsaskätisellä tuella on siis hintansa. Ehkä juuri sen edellyttämän hieman korkeamman verotuksen vuoksi jonkun ei kannata tehdä työtä ja hän syrjäytyy. Ehkä juuri sen vuoksi lastensuojelulta jää jokin traaginen tapaus resurssipulan vuoksi huomaamatta. Ehkä juuri sen vuoksi maahanmuuttajanuori ei mene päiväkotiin ja hänen äitinsä töihin. Ehkä juuri sen vuoksi huippututkija muuttaa pysyvästi pois Suomesta

https://www.verkkouutiset.fi/juhana-vartiainen-ovatko-maataloustuet-sos…

Vierailija
335/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkareiden puoluetoimistohan näitä ketjuja tehtailee, koskei heillä ole oikeita töitä niin jotain täytyy tehdä.

Vierailija
336/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä olen työtön? TYÖTTÖMÄN ELÄMÄÄ,

Vierailija
337/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jo lopettaa spammata tätä ketjua, NIIN ETTÄ SÄ VOIT JATKAA RAUHASSA SPÄMMÄYSTÄ. NIINPÄ!

LOPETA ITSE! ITSESI.

Lopetin jo ja pyysin anteeksiki jos pahoitin jonkun mielen.

T. AP

Vierailija
338/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkareiden puoluetoimistohan näitä ketjuja tehtailee, koskei heillä ole oikeita töitä nii JA PUOLUETUEN TURVIN!

Vierailija
339/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys: Miltä irtisanominen tuntuu?

Vierailija
340/642 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelin on kyllä ehdoton, jos haluaa esim. olla työmarkkinoiden käytettävissä. Kaikki yhteydenotot työkkäristä on tullut soittoina - mikä oli mulle yllätys nyt kun pitkästä aikaa olen ollut työtön. Kaipa se on nopein tapa

Kirjekyyhkyäkö odottelit? :D 

Ja siis kellä ei olisi puhelinta? :D

Minä, tässä ketjussa uusi, olen lähitulevaisuudessa ilman puhelinta. Puhelimeni on melkein viisi vuotta vanha, ja sen akku kuumenee käytössä ja tyhjenee sadasta nollaan varoittamatta. Minulla on käyttörahaa parisataa euroa kuukaudessa, joten en pysty hankkimaan uutta. Enpä tiedä, miten sitten enää pärjään.

Et pysty hankkimaan uutta? Uuden puhelimen saa 10 eurolla, sen voi maksaa halutessaan myös korottomalla osamaksulla. Jos haluaa hienomman puhelimen niin 100 euron puhelin on 3 vuoden maksuajalla 2,77 €/kk.

Mistä? Osamaksulla en voi ostaa.

Telia, DNA, Elisa, Gigantti, Power, Veikon Kone, Kärkkäinen, Hobby Hall yms. Pitää seurata tarjouksia ja hyödyntää ne. Taisi viime tai edellisellä viikolla olla viimeksi tarjouksessa 10 eurolla.