Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eii voi riittää 400-500 e elämiseen? (toimeentulo, työmarkkinatuki)

Vierailija
11.04.2021 |

Tässä laskeskelin että mulla menee n. 160-200 e kuukaudessa ruokaan. Asioin Lidlissä. Netti maksaa 15e. Puhelinta en käytä. Kuljen bussilla 2 kertaa kuukaudessa, siihen menee about 9 euroa. Muuhun tarpeelliseen tai kivaan jää sitten rahaa noin 150? Miten joillain ei voi muka tuollainen summa riittää?!

Kommentit (642)

Vierailija
1/642 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ois vaikka vaatteet, kengät, pesukone, puhelin, jääkaappi, astianpesukone, lääkkeet, kampaaja / parturi, urheiluvälineet

Vierailija
2/642 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites ois vaikka vaatteet, kengät, pesukone, puhelin, jääkaappi, astianpesukone, lääkkeet, kampaaja / parturi, urheiluvälineet

ööh, ei kukaan tarvitse 200-300 kpl vaatteita, ihan hyvin 10-20 vaatetta riittää, ja ei niitä joka kuukausi tarvitse ostella ja varsinkaan kalliita. Tokmannista saa hyviä vaatteita 5 eurolla. Puhelin, pesukone ja jääkaappi löytyy eikä nekään hajoa joka kuukausi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/642 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeet voi viedä tuosta jo ison osan

Vierailija
4/642 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin mulla menee vuokraan 380 euroa kuussa. Ja se on pieni vuokra, moni maksaa yli 500 tai jopa 1000 euroa asumisesta.

Asutko sinä ilmaiseksi vanhempien kanssa vai miten?

Vierailija
5/642 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko kadulla?

Vierailija
6/642 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimpien tarttee maksaa asumisestakin jotain. Kaikki eivät saa asumistukeakaan.

Vierailija
7/642 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ensinnäkin mulla menee vuokraan 380 euroa kuussa. Ja se on pieni vuokra, moni maksaa yli 500 tai jopa 1000 euroa asumisesta.

Vuokra on 490 euroa minulla, saan siihen asumistukea 319 euroa. T. Ap

Vierailija
8/642 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki ei kata koko vuokraa. Loput maksat siitä 500 eurosta. Siksi.

Tilastojen mukaan asuminen vie Suomessa ylivoimaisesti eniten tuloista koko eu:ssa. Erityisesti asuminen vuokralla maksaa, ja yleensä työttömät eivät asu omistusasunnossa.

Vierailija
9/642 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Kun ei riitä edes 1300e kahden aikuisen, yhden lapsen ja yhden koiran menoihin. 

Vierailija
10/642 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimpien on pakko käyttää puhelinta. Ihmettelen vähän, että sun ei jostain syystä tarvitse, mutta OK. 

Et varmaan myöskään syö kovin monipuolisesti tuolla rahalla? Ei kaikki jaksa elää pelkällä hernekeitolla ja purkkihedelmillä. 

Melkein mietin, onko tämä provo, voiko joku oikeasti elää noin vähällä. Oletan että sulla ei ole mitään lääkityksiä, perhettä tms. 

Sen voin kyllä uskoa, että omistat vain muutaman vaatteen, jos sulla on muutenkin noin niukkaa.

Vierailija
11/642 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun olisi pitänyt mainita se jo ekassa kommentissa, eli tulosi ovat oikeasti se 500 plus 319 = 819 euroa.

Vierailija
12/642 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimpien on pakko käyttää puhelinta. Ihmettelen vähän, että sun ei jostain syystä tarvitse, mutta OK. 

Et varmaan myöskään syö kovin monipuolisesti tuolla rahalla? Ei kaikki jaksa elää pelkällä hernekeitolla ja purkkihedelmillä. 

Melkein mietin, onko tämä provo, voiko joku oikeasti elää noin vähällä. Oletan että sulla ei ole mitään lääkityksiä, perhettä tms. 

Sen voin kyllä uskoa, että omistat vain muutaman vaatteen, jos sulla on muutenkin noin niukkaa.

Minä soitan watsapin kautta puhelut ja tekstarit, kuka käyttää enää puhelinta että tulee laskuja? :D Syön mielestöni terveellisestim paljon hedelmiä ja kunnon kotiruokaa? Ei ole provo mutt a laskin että ei oikeesti mee rahaa muuhun. Mulla ei ole lääkitystä mutta eikö niihin saa jonkun avustuksen? t. Ap

Vierailija
13/642 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toimeentulotukihan on yksin asuvalle sen 504 euroa, mikä käteen jää. Ei tuosta tarvitse enää maksaa vuokraa, sähköä, vettä, terveydenhoitomenoja tai lääkkeitä. Ne maksetaan erikseen.

Vierailija
14/642 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun olisi pitänyt mainita se jo ekassa kommentissa, eli tulosi ovat oikeasti se 500 plus 319 = 819 euroa.

Eiku mää saan työmarkkinatukee+toimeentulotukea, nää yhteensä n. 630. Siitä vähennetään summa minkä maksan itse vuokrasta eli oma osuus ja se on noin 171 e, tästä jää noin 459 e käyttörahaa

Vierailija
15/642 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis toimeentulotukihan on yksin asuvalle sen 504 euroa, mikä käteen jää. Ei tuosta tarvitse enää maksaa vuokraa, sähköä, vettä, terveydenhoitomenoja tai lääkkeitä. Ne maksetaan erikseen.

Niin mutta tiedän ihmisiä jotka sanoo ettei tälläinen summa muka RIITÄ? Ymmärrän että kodinkoneita hajoaa mutta ei kai ne joka kuukais voi nyt hajota? Tai sitten ostaa tosi huonoja. Pesukoneen ostin itse alle 200 eurolla ja siihen säästin 4 kuukautta. 

Vierailija
16/642 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ööh, ei kukaan tarvitse 200-300 kpl vaatteita, ihan hyvin 10-20 vaatetta riittää, ja ei niitä joka kuukausi tarvitse ostella ja varsinkaan kalliita. Tokmannista saa hyviä vaatteita 5 eurolla. Puhelin, pesukone ja jääkaappi löytyy eikä nekään hajoa joka kuukausi. 

Kuka haluaa ostaa vaatteensa Tokmannilta?

Vierailija
17/642 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No , kantsisko muuttaa halvempaan kaupunkin..?

Vierailija
18/642 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa ostaa vaatteensa Tokmannilta?

minä ainakin. Siellä on laadukkaita ja hyviä vaatteita. yksi T-paita minkä ostin kestänyt nyt 4 vuotta.

Vierailija
19/642 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiku mää saan työmarkkinatukee+toimeentulotukea, nää yhteensä n. 630. Siitä vähennetään summa minkä maksan itse vuokrasta eli oma osuus ja se on noin 171 e, tästä jää noin 459 e käyttörahaa

No minäpä saan vain työmarkkinatuen, kuten moni muukin. Revipä siitä.

Vierailija
20/642 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä kuluu kaikkeen turhaan niinkuin asumiseen, sähköön, puhelimeen, vakuutuksiin jne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme