Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit työtön, ottaisitko vastaan mitä tahansa työtä?

Vierailija
10.04.2021 |

Olisiko mikä tahansa työ sinulle työttömyyttä parempi vaihtoehto?

Kommentit (193)

Vierailija
101/193 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä paletissa töitä mitä saisin, niin kyllä, jos en työllistyisi omalle alalle noin 4-6kk aika a. Tai oletan, että pääsisin vuokratyöntekijäksi kaupan alalle silloin. Olen nyt vaativissa asiantuntijatehtävissä, mutta olen edellisen työttömyysjakson (3vuotta sitten) aikana esim hyllyttänyt kaupassa. En ymmärrä tai hyväksy, että siellä kotona ollaan loputtomiin vaikka voisi töitä tehdä. 

Vierailija
102/193 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en tosin ole työtönkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/193 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut viisi vuotta työtön tohtori. Ottaisin vastaan mitä tahansa työtä, mutta eipä ole kukaan tarjonnut. 

Tarjonnut? 

Vierailija
104/193 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ottaisin vastaan ihan minkä tahansa työn ja vain suomalaisten keskipalkalla vaikka työkokemusta on kymmeniä vuosia. 

Vierailija
105/193 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lähteä tältä istumalta erikoislääkärinsi. Ei siihen pätevyyttä tarvita.

Vierailija
106/193 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Silti varmasti työllistyisin. 

Vierailija
107/193 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin työurani 8e/t. Nyt on hinnat tuplaantuneet siitä ajasta. Eli 16e/t päivätyöstä.

Nimim. Persettä myytävänä

Vierailija
108/193 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut. 

Minulla on ylempi korkeakoulututkinto ja äitiyslomien jälkeen oli vaikea löytää oman alan töitä, koska olin ollut kauan pois työmarkkinoilta. 

Sain lopulta nykyisen työni, vaikka olin aivan toisenlaisissa hommissa. Työnantajalle painoi paljon palkattaessa se, että olin kuitenkin koko ajan työelämässä, enkä jäänyt vaan olemaan. 

Töissä olevan on aina helpompi saada töitä kuin sellaisen, joka on työttömänä. Mitä kauemmin on työttömänä, sitä tärkeämpää on työttömyysputken katkaisu ihan millä tahansa hommalla. Se näyttää, että työhalukkuutta löytyy. Passiivisuus vie yleensä kaikki mahdollisuudet.

Vierailija
109/193 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain erkillä on siellä nyt fantasia orjatyöstä...

Vierailija
110/193 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua myydä mitään kenellekään puhelimitse tai kasvokkain. Olisin tosi huono sellaisessa ja saisin nopeasti potkut. En voi ottaa vastaan työtä, jossa vaaditaan autolla ajamista, koska en halua vaarantaa muuta liikennettä. Muihin hommiin olisin täysin käytettävissä, ja olen hakenut niitä viime kuukaudet ahkerasti. Mut olen 56-vuotias, joten tuntuu että minut siivotaan hakijajoukosta jo esikarsinnassa. 

Vierailija
111/193 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissäkin leikkauksissa ei ole otettu huomioon kausiluontoisuutta.

Opetusalalla, vakituisena työskentelevänä, mutta kesät lomautettuna, en todellakaan mihin tahansa työhön menisi. Kuukauden olen lomalla, halusi hallitus tai ei.

Tehkööt nuoret ja innokkaat siivousalan kesätyöt, ja mäkkärit. En itse keski-ikäisenä opettajana jaksa.

Vierailija
112/193 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää koska kerran olen sellaisen virheen tehnyt 

Vierailija
113/193 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. En käy töissä rahan takia vaan saadakseni päiviini mielekästä sisältöä. Se onnistuu vain riittävän haastava työn kautta. Lisäksi haluan, että työlläni on jotain laajempaa merkitystä yhteiskunnalle.

Osittain samaa mieltä. Vuokratyönantajani ei edes tarjoa minulle muita kuin oman alani töitä koska ymmärtävät että paras etsiä ja tarjota työntekijälle oikeaa, sopivaa työtä. Olen alani ammattilainen mutta olen sanonut että joku aputyö tai melkein mikä tahansa työ kelpaa mutta antakaa mieluummin nuoremmille. Töissä jotkaa eivät ole alaani, en tietenkään ota mitään vastuuta, virheitä voi tapahtua. Jotain yhteiskunnallista vastuuta tai velvollisuutta en ole ikinä ajatellut. Työ on työtä ja siitä saadaan kunnon palkka, kahdeksan tuntia ja ovi kiinni, siinä se.

Vierailija
114/193 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus tarjoaisi tämänlaista.

5uomalaiset toisaalta vähenevät nopeasti. luontaista uusintumista ei Suomessa tule myöhemmin olemaan, kato tulee käytännössä totaalinen.

0Q0

Vierailija
115/193 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siisti tyyppi kirjoitti:

Vieläkö ISS:llä pitää tehdä palkattomia ylitöitä? Siellähän kuulemma on työaika mitoitettu liian pieneksi suhteessa työmäärään. En menis semmoiseen hommaan.

Meillä ISS:llä kusettivat työaikoja työntekijöille. Joskus asiakas saattoi paapattaa siivoojalle, että miksi olet täällä vain vähä yli tunnin, vaikka työajaksi on sovittu että kaksi tuntia siivootaan. Sitten eräs meidän työntekijöistä pääsi palveluohjaajaksi ja näki niitä asiakkaiden kanssa sovittuja työaikoja. Eräässä paikassa oli asiakkaan kanssa sovittu 1,5 tunnin siivousaika, mutta siivoojalle sanottiin työajaksi 45 min. Sitten erään kohteen sovittu aika oli 3,5 tuntia, mutta siivoojille oli sanottu ajaksi 2,5 tuntia.

Lisäksi noihin valehdeltuihin työaikoihin oli sisällytetty siirtymäaika kohteiden välillä. Eli 2 tunnin kohteen työa

Meidän lähipiirissä joku palvelufirma kusetti asiakasta, vanhusta, kun piti toimittaa ja lämmittää ruoka joka päivä. Joku meistä läheisistä kävi myös silloin tällöin.Asia tuli ilmi ja sitten oli palaveria sossun henkilöiden kanssa. He olivat yhteydessä firmaan. Lisäksi piti  joku sovittu aika käyttää siivoamiseen. Sitä oli tehty tosi harvoin. Sanottiin että hommataan vanhan ajan kellokortti ja maksetaan läsnäolosta. Asiakaspalvelija vaihtui ja nyt kaikki sujuu kuten on sovittu. Ei tiedetä oliko aiempi työntekijä varastanut ruuat vai mitä.

Vierailija
116/193 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 15€ tuntipalkalla en mene mihinkään työhön. Yli senkään en mene mihin tahansa työhön. 

Eikös tuo ole aikuisen aloittelijan palkka nykyään. Meikäläisellä alkaa tuntipalkka kakkosella.

Vierailija
117/193 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi vastaan mitään työtä, missä joutuisin näkemään tuotantoeläinten kurjuutta ja teurastusta, enkä työtä lasten, vammaisten enkä vanhusten parissa. Minusta ei ole siihen. Muuten voin tehdä melkein mitä vain matalapalkka-alojen paskahommia.

Samoin. Maalaisena kyllä nuo hoituisivat mutta en enää halua. Olen nähnyt tarpeeksi. Ei onneksi tarvitsekaan  mitään ihmisten tai eläinten käsittelyhommia vastaan ottaa.

Vierailija
118/193 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään ihan mitä tahansa. Mitään laittomuuksia tai vastaavia en tekisi, enkä ilmaistyötä. Kyllä sen työpaikan pitäisi olla työttömyyttä parempi vaihtoehto että hommassa olisi mitään järkeä.

Vierailija
119/193 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut viisi vuotta työtön tohtori. Ottaisin vastaan mitä tahansa työtä, mutta eipä ole kukaan tarjonnut. 

Tarjonnut? 

Ai voiko työpaikoille vaan mennä ja sanoa että tulinteille töihin, tässä tilinumero?

Vai tarjotaanko ensin töitä? 

Vierailija
120/193 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aikoinaan otettava, mitä saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi