Jos olisit työtön, ottaisitko vastaan mitä tahansa työtä?
Olisiko mikä tahansa työ sinulle työttömyyttä parempi vaihtoehto?
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.
Sori mutta en ole opiskellut maisterin tutkintoa siksi että voisin mennä johonkin sellaiseen duuniin joita tein lukio- ja opiskeluaikana. Aika aikansa kutakin.
Olisin kyllä valmis laajentamaan käsitystä omasta alasta ja tekemään vähän oman alan suuntaista / arvoani alempaa työtä, mutta en mitään sellaista mitä voi kuka tahansa elämänkoululainen tehdä. Omalta alaltani voisin toki tehdä myönnytyksiä esim. siinä että kelpaisi myös pätkät tai vähemmät tunnit jos työttömyys olisi toinen vaihtoehto.
Olisin. Olen tuplamaisteri. Tunnen myös ihmisiä, jotka ovat tohtoreita ja työskennelleet esim. tarjoilijoina tai taksikuskeina.
Provikkapalkkaisena tietynlaisissa olosuhteissa taksissa pääsee ihan kunnon ansioihin, toki riippuu siitä, mikä on kunnon ansio kenenkin mielestä. Sukulainen tienaa sopimusjoissa keskimäärin lähes 4 500€/kk osa-aikaisena, työaika keskimäärin n. 90h/kk.
En ole ollut koskaan työtön, mutta ottaisin vastaan kaiken työn mitä tarjotaan ja palkasta ei niin väliä. Pari tonnia kuussakin olisi hyvä.
Poikkeuksena mullakin hoitotyö, lapset ja koululaiset. Näistä töistä pitäisi saada kunnon henkisestilikaisentyönlisää. Enkä tiedä suostuisinko kuitenkaan mistään hinnasta.
Tuet on liian hyvät, kun edes mietitään tämmöistä. Ellei saa oman alan työtä ottaa sen minkä saa, tai sitten elää säästöillä, ei muiden rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Tuet on liian hyvät, kun edes mietitään tämmöistä. Ellei saa oman alan työtä ottaa sen minkä saa, tai sitten elää säästöillä, ei muiden rahoilla.
Voit aivan vapaasti muuttaa venäjälle jos et halua elää yhteiskunnassa, jossa verovaroin tuetaan heikompia.
Vierailija kirjoitti:
Haista sinä v i t t u
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit aivan vapaasti muuttaa venäjälle jos et halua elää yhteiskunnassa, jossa verovaroin tuetaan heikompia.
Kaunis ajatus, mutta Venäjälle ei todellakaan voi muuttaa vapaasti.
Tällä hetkellä, asun ja teen töitä ulkomailla, mutta samansuuntaiset ongelmathan ne ovat kaikkialla. Nykyisessä työpaikassani olen ollut nyt lähes 2, 5 vuotta; palkka on n. 6,700€/kk. Minulla on erittäin hyvä koulutus; työkokemustakin joitakin vuosia. Jos nyt jäisin työttömäksi, toki haluaisin saada taas oman alan töitä. Työttömänä täällä olisi kuitenkin erittäin vaikeaa olla, joten jotain työtä olisi ihan pakosta tehtävä.
Kyllä koulutettu ihminen voi tehdä muutakin kuin oman alan töitä. Tiedä vaikka pitäisi enemmän jostakin muusta kuin "koulutustaan vastaavasta" työstä.
Kannattaa kouluttautua monipuolisesti, sillä työllä kuin työllä ansaitsee enemmän kuin työttömäna ja säilyttää itsekunnioituksensa. Ei ole se TYÖTÖN L-leima otsassa kun kadulla liikkuu.
Aloituksessa oli virhe. Töitä ei tarjoilla vastaanotettavaksi. Jokaiseen työhön etsitään sen työn osaajaa ja sopivaa koulutustaustaa.
Siihen aikaan kun minä olin työnhakijana, ei muuta vaihtoehtoa ollutkaan. Jos kieltäytyi, seurasi kolmen kuukauden karenssi.
Vierailija kirjoitti:
Siihen aikaan kun minä olin työnhakijana, ei muuta vaihtoehtoa ollutkaan. Jos kieltäytyi, seurasi kolmen kuukauden karenssi.
Kelle seurasi, kelle ei. Toki silloinkin oli töitä, joista pystyi helpommin kieltäytymään, omaa autoa ei esimerkiksi ollut pakko käyttää, jos työnantaja edellytti tätä, pystyi työstä kieltäytymään...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä koulutettu ihminen voi tehdä muutakin kuin oman alan töitä. Tiedä vaikka pitäisi enemmän jostakin muusta kuin "koulutustaan vastaavasta" työstä.
Kannattaa kouluttautua monipuolisesti, sillä työllä kuin työllä ansaitsee enemmän kuin työttömäna ja säilyttää itsekunnioituksensa. Ei ole se TYÖTÖN L-leima otsassa kun kadulla liikkuu.
Hyvin paljon on töitä, joihin ei varsinaisesti koulutusta tarvita, mutta joita ei silti kuka tahansa pysty tekemään. Esimerkiksi itselläni on vuorotyö kielletty ja mielelläni menisin vaikka postille paketti-/postilajitteluun töihin, mutta ei onnistu. Samoin työt, joissa edellytetään ajokortin voimassaoloa.
Sehän taas riippuu. Mulle ja monelle muulle ei käy edes kaksivuorotyö koska aamuvuorossa jää yöunet pitkälti nukumatta. Mulla soi kello klo 04. Meneehän tuokin muutaman kuukauden joo, siitä pitempi aika alkaa näkyä jo terveysvaikutuksia. Kolmivuorotyössä ajaisin varmaan ojaan ennen pitkää :(