Jos olisit työtön, ottaisitko vastaan mitä tahansa työtä?
Olisiko mikä tahansa työ sinulle työttömyyttä parempi vaihtoehto?
Kommentit (193)
En ihan kaikkea pysty tekemään, mutta kyllä, lähtisin vaikka keräämään roskia.
Kyllä mä tekisin melkein mitä vaan. Teette te muutkin vielä, tuilla makaamisen ajat alkaa olla ohi. Kun nälkä tulee, paskantärkeys loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.
Sori mutta en ole opiskellut maisterin tutkintoa siksi että voisin mennä johonkin sellaiseen duuniin joita tein lukio- ja opiskeluaikana. Aika aikansa kutakin.
Olisin kyllä valmis laajentamaan käsitystä omasta alasta ja tekemään vähän oman alan suuntaista / arvoani alempaa työtä, mutta en mitään sellaista mitä voi kuka tahansa elämänkoululainen tehdä. Omalta alaltani voisin toki tehdä myönnytyksiä esim. siinä että kelpaisi myös pätkät tai vähemmät tunnit jos työttömyys olisi toinen vaihtoehto.
Olisin. Olen tuplamaisteri. Tunnen myös ihmisiä, jotka ovat tohtoreita ja työskennelleet esim. tarjoilijoina tai taksikuskeina.
Oikea asenne, toisin kuin tuolla "olen Maisteri, en tee mitä tahansa työtä" yhteiskunnan loisijalla!
Kolikon kääntöpuoli on sitten se, että kun tekee kaikenlaisia hommia, ei enää pääse omaa koulutustasoa vastaaviin hommiin, vaan jää junnaamaan niihin hanttihommiin... Nähty ja koettu terv. toinen tuplamaisteri, jonka koulutus meni hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä tekisin melkein mitä vaan. Teette te muutkin vielä, tuilla makaamisen ajat alkaa olla ohi. Kun nälkä tulee, paskantärkeys loppuu.
Tekee jos on terve.
Onhan tämä kieltämättä surullista, kun ihmismuurahainen on ehdollistettu ajattelemaan, että ainutkertainen aika täällä pitäisi käyttää tekemällä mitä tahansa skeidaduunia. Ja ylpeilevät vielä miten paljon sitä tekevät.
Sama se on kyllä itselläkin. En ole työtön, mutta onhan tämä aivoton puurtaminen ihan per C:stä. Oli työ mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut viisi vuotta työtön tohtori. Ottaisin vastaan mitä tahansa työtä, mutta eipä ole kukaan tarjonnut.
Tarjonnut?
Ai voiko työpaikoille vaan mennä ja sanoa että tulinteille töihin, tässä tilinumero?
Vai tarjotaanko ensin töitä?
Ei tosiaan tarjota, työpaikka hankitaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa kyse on mistään paskantärkeilystä, vaan ihan siitä että kun on nähnyt aikaa ja vaivaa kouluttautua, olisi mukava saada siitä joku kohtuullinen hyötykin. Vähemmän koulutusta vaativiin töihin olisi päässyt ilman itsensä rasittamista kouluttautumalla korkealle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.
Sori mutta en ole opiskellut maisterin tutkintoa siksi että voisin mennä johonkin sellaiseen duuniin joita tein lukio- ja opiskeluaikana. Aika aikansa kutakin.
Olisin kyllä valmis laajentamaan käsitystä omasta alasta ja tekemään vähän oman alan suuntaista / arvoani alempaa työtä, mutta en mitään sellaista mitä voi kuka tahansa elämänkoululainen tehdä. Omalta alaltani voisin toki tehdä myönnytyksiä esim. siinä että kelpaisi myös pätkät tai vähemmät tunnit jos työttömyys olisi toinen vaihtoehto.
Olisin. Olen tuplamaisteri. Tunnen myös ihmisiä, jotka ovat tohtoreita ja työskennelleet esim. tarjoilijoina tai taksikuskeina.
Oikea asenne, toisin kuin tuolla "olen Maisteri, en tee mitä tahansa työ
Ei ole, työtöntä ei kukaan palkkaa, hanttihommista kyllä.
Vierailija kirjoitti:
En.
Etkö edes siinä tapauksessa, että mitään muuta ei kirveelläkään löytyisi?
En voisi tehdä ainakaan töitä, joihin ei ole pätevyyttä. Olen yli 60-vuotias eikä muistini ole enää kovin hyvä. Tuskin siis enää kouluttautuisin sairaanhoitajaksi tai lääkäriksi tai hankkisin minkään liikennevälineen ajokorttia. Uimarannan hengenpelastajaksikaan minusta ei olisi, koska uimataito ei riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa kyse on mistään paskantärkeilystä, vaan ihan siitä että kun on nähnyt aikaa ja vaivaa kouluttautua, olisi mukava saada siitä joku kohtuullinen hyötykin. Vähemmän koulutusta vaativiin töihin olisi päässyt ilman itsensä rasittamista kouluttautumalla korkealle.
No kuule kun olet niin hyvä ja pätevä, mikset ole töissä? Olet juuri niin hyvä kun millaisen työn saat, et yhtään parempi.
En ikinä voisi heittäytyä valtion elätettäväksi kuin joku pikkulapsi. Totta kai menisin pikaisesti töihin, jos olisin työtön. Nirsoilematta.
Vierailija kirjoitti:
siisti tyyppi kirjoitti:
Vieläkö ISS:llä pitää tehdä palkattomia ylitöitä? Siellähän kuulemma on työaika mitoitettu liian pieneksi suhteessa työmäärään. En menis semmoiseen hommaan.
Meillä ISS:llä kusettivat työaikoja työntekijöille. Joskus asiakas saattoi paapattaa siivoojalle, että miksi olet täällä vain vähä yli tunnin, vaikka työajaksi on sovittu että kaksi tuntia siivootaan. Sitten eräs meidän työntekijöistä pääsi palveluohjaajaksi ja näki niitä asiakkaiden kanssa sovittuja työaikoja. Eräässä paikassa oli asiakkaan kanssa sovittu 1,5 tunnin siivousaika, mutta siivoojalle sanottiin työajaksi 45 min. Sitten erään kohteen sovittu aika oli 3,5 tuntia, mutta siivoojille oli sanottu ajaksi 2,5 tuntia.
Lisäksi noihin valehdeltuihin työaikoihin oli sisällytetty siirtymäaika kohteiden välillä. Eli 2 tunnin kohteen työajaksi saatettiin sanoa 1,5 tuntia, mutta todellinen
En haluiasi myöskään työskennellä epärehellisen tai rikollisen firman leivissä. Tuohan on petos. Aina pitää työsopimukset tehdä tai saada kirjallisina ja pitää tarkkaa kirjanpitoa tunneist itse ja mikäs estää puhumasta asiakkaiden kanssa. Kerroin juuri kun lähiomaisen hoitajafirma jäi kiinni petoksistaan. Oikeastaa aika sama mitä työkseni teen mutta joka tunnista on saatava palkka.
Kysymys on typerä. Kukaan ei voi ottaa vastaan mitä tahansa työtä. Vai ottaisiko aloittaja vastaan minkä tahansa työn??
En. Olen tarpeeksi tehnyt elämässäni töitä joita vihaan tai ovat saaneet minut burn outin partaalle. Nykyään priorisoin mielenterveyteni ja teen vain töitä, jotka tekevät elämästäni merkityksellisemmän.
Ainoastaan siinä tapauksessa, että pystyn lähtemään siitä tunnin varoajalla, jos löydän paremman työn.
Vierailija kirjoitti:
En.
Ite elämäkoululaisena en tee mittään alle 15e tuntipalkan hommia ja myöskään niitä mitkä ei maistereille kelpaa niin ei mullekaan kelepaa.
Olisin itse voinut opiskella historiaa yliopistossa, mutta jätin väliin kun ei sillä työllisty kuitenkaan. Säästin yhetiskunnna rahhoo ja jätin maisterin paprut väliin. Kaikki työ kelepaa missä palkka on sellainen että tullee toemeen. Muuten vapaa-aika ja säästäväinen elämä viepi voeton kottii.
No mikä ettei. Nuorena ollut ravintoa-alalla ja jos päätyisin takaisin sinne niin loppuisi se kitinä tarjoilijoista jotka ei puhu suomea, minä kun en huonona päivänä koe tarpeelliseksi puhua olleenkaan. Joku tuolla ottikin jo esille unirytmin, voisin mennä kaupan kassalle torkkumaan kun vuorot usein iltaa ja minä olen aamuihminen. Nuo on sellaisia töitä mistä saa ihan saman rahan, ihan sama miten sen tekee.
Tärkeää on:
- Asianmukainen palkka
- Hyvät työolosuhteet, ei yötöitä
- Kiinnostava työ
- Mahdollisuus etätyöhön
Aivan sama juttu. Kaksivuorotyö kyllä sopii, saa nukkua joka toinen viikko niin pitkään kun haluaa. Kolmivuorosta on kokemusta kaksi kuukautta, sitten työnantaja huomasi ja järkkäsi päivätyön. En pysty nukkumaan päivällämuutenkin on huonot unet. Fysiikka asettaa myös omat rajoituksensa, oikeasti olisin sairaseläkeläinen ja työkyvytön, mutta roikutaan ansiosidonnaisella vaan.