4 tyttöä, mies jaksaisi sinnikkäästi yrittää vielä poikaa, minä en enää
Minulle kaikki lapset ovat rakkaita ja miehelle myös. Silti mies haluaisi jotenkin pakonomaisesti pojan. Minä en jaksaisi enää yhtään raskautta saati synnytystä. Millä perustelen niin etten kuulosta itsekkäältä?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti saatte aika monta lasta vielä tehdä, että poika viimein tulisi, kyllä siinä tuppaa niin menemään, että jos kolme ensimmäistä lasta on samaa sukupuolta, niin kolme seuraavaakin on
Naapurilla kävi jotakuinkin näin. Kolmannen lapsen jälkeen päättivät, että niin monta tehdään, kunnes viimein tulee poika. No, kuudes oli sitten viimein poika :D Seitsemännenkin vielä hankkivat ja tyttö taas.
Jonkinlainen laki pitäisi oikeasti tehdä kuinka monta uutta kuluttajaa yksi perhe lykkii ulos..Sairasta touhua tässä uudessa hiilijalanjälki maailmassa.
Kyllähän nyt pojan pitäis pystyä synnyttämään kun kuitenkin tiedetään että tytöt on vähän silleen "turhia" ja pitäis saada se joka oikeasti tämän maailman rakentaa miesaivoillaan. Näin.
Meille tuli neljä poikaa, mutta onneksi sukupuolenvaihdos on keksitty. Nyt on kaksi poikaa ja kaksi nättiä tyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti saatte aika monta lasta vielä tehdä, että poika viimein tulisi, kyllä siinä tuppaa niin menemään, että jos kolme ensimmäistä lasta on samaa sukupuolta, niin kolme seuraavaakin on
Naapurilla kävi jotakuinkin näin. Kolmannen lapsen jälkeen päättivät, että niin monta tehdään, kunnes viimein tulee poika. No, kuudes oli sitten viimein poika :D Seitsemännenkin vielä hankkivat ja tyttö taas.
Jonkinlainen laki pitäisi oikeasti tehdä kuinka monta uutta kuluttajaa yksi perhe lykkii ulos..Sairasta touhua tässä uudessa hiilijalanjälki maailmassa.
Sinä olet sairas, kun haluat puuttua ihmisten vapauteen tehdä lapsia. Jos sitä aletaan määrittelemään, että miten monta saa tehdä niin mikseipä alettaisi myös määrittelemään, että kuka saa tehdä. Ja kuka sen määrittelee ja millä perusteilla, että kuinka monta ja ja kuka saa lisääntyä? Menee helposti eugeniikan puolelle tällaiset asiat.
Lapsiluku on perheen oma henkilökohtainen asia, siihen ei ole oikeutta puuttua ulkopuolelta. Ehkäisystä voi valistaa ja voi myös valistaa lasten saamisen hyödyistä ja iloista ja suunnata tukia lapsiperheille, mutta päätös lapsiluvusta on pariskunnan ihan oma päätös.
Minulla on ainakin saman miehen kanssa tyttöjä sekä poikia molempia.
Vierailija kirjoitti:
Tyttösiittiöt elävät pidempään joten jos haluaa tytön niin panette noin viisi päivää ennen ovulaatiota. Pojan teko sitten vähän haastavampaa koska jos panette ovulaation aikana niin mällistä voi tulla kumpi tahansa.
Oon lukenu, että on poikasiittiöt painavat vähemmän kuin tyttösiittiöt, joten poikasiittiöt on nopeempia ja siten suuremmalla todennäköisyydellä ehtivät ennen tyttöjä perille. Tämä pätee siis ovulaation aikana eli silloin kun munasoluun voi päästä sisään.
Mut jos panee 5-3 päivää ennen ovulaatiota, nopeudella ei oo väliä, koska tytöt ehtii tuleen perässä siihen rinnalle odottelemaan ja tosiaan tytöt elää pidempään eli ne pysyy hengissä useamman päivän, pojat ehti kupsahtaan jos liian monta päivää pitää ootella siellä kanavassa pääsyä munasoluun.
Vierailija kirjoitti:
Mies hankkikoon pojan muualta. Jos olette saaneet neljä tyttöä niin on todennäköistä että viideskin on tyttö.
Ei ole. Pojan syntymän todennäköisyys on hiukan yli 50 %, riippumatta siitä montako tyttöä tai poikaa on aiemmin synnyttänyt.
Ihan perustelet sillä, että sulle se raskaus- ja pienilapsirumba jo riittää.
Etköhän sinä jo osasi ole tehnyt, kun kerran jo neljä lasta olet maailmaan saattanut. Pitäisi puolisonkin se jo ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli neljä poikaa, mutta onneksi sukupuolenvaihdos on keksitty. Nyt on kaksi poikaa ja kaksi nättiä tyttöä.
Joo, se on tosi kätevää nykyään.
isovanhempani oli viiden tytön katraasta ja kuudenneksi tuli poika. poika kuoli nuorena. se siitä sitten suvun jatkosta. olisin onnellisin maailmassa neljästä tytöstä,en missään nimessä pilaisi sitä pojalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin lisääntyä pitäisi vain älykkäiden eikä ap:n tyhmän miehen, joka ei tajua että hänen siittiöistään se lapsen sukupuoli on kiinni.
Jospa on hyvä syy sille, ettei poikasikiöitä tule; jokin paha virhe Y-kromosomeissa.
-Uusia veronmaksajia tarvitaan. Jatkuvasti on puhuttu jo vuosia kuinka syntyvyys laskee kokoajan ja mitä sille voisi tehdä, on ehdotettu synnytystalkoita jne. Minusta meidän ei tarvitse Suomessa asiaa miettiä, ongelma tuntuu olevan täällä päinvastainen.
Ollaan tyytyväisiä että joku vielä tekee lapsia.
Sano että teit päätöksen, ei enää lapsia lisää. Ettet jaksa. Mies sitten tekee pojan muualla jos on ihan pakko tai ottaa kummipojan.
Vierailija kirjoitti:
Kummeksun tiettyä sukupuolta toivovia. Meillä mieheni kanssa yhteensä 4poikaa ja ei minkäänlaista pakkomiellettä ajatella lapsen tekoa vain tyttöä toivoen. Ajattelen sen niinkin että meillä on nyt hyvin totuttu kasvattamaan poikia ja tytön tuleminen voisi olla jopa vähän pelottavaa. Loppupeleissä lapsen syntyminen on aina niin iso asia, että sukupuolen pitäisi olla aivan toissijainen asia.
Samaa mieltä. Tavallaan ymmärrän kyllä sen, että joillain vanhemmilla on vieno toive sukupuolesta kunhan muut asiat on kuitenkin pääroolissa. Mutta se on minusta lasta kohtaa väärin, että aletaan tekemään lisää vauvoja vain siinä toivossa että se seuraava olisi sitä "oikeaa" sukupuolta. Siinä on kuitenkin 50% mahdollisuus mennä hutiin eikä yksikään lapsi ansaitse olla vanhemmilleen pettymys. Minusta jokaisen vanhemman pitäisi rehellisesti kysyä itseltään, haluaisiko hän edelleen vielä yhden lapsen vaikka tietäisi täysin varmasti sen olevan sitä vähemmän toivottua sukupuolta. Jos vastaus on ei, niin pillit pussiin vaan.
-Neljän tytön äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies hankkikoon pojan muualta. Jos olette saaneet neljä tyttöä niin on todennäköistä että viideskin on tyttö.
Ei ole. Pojan syntymän todennäköisyys on hiukan yli 50 %, riippumatta siitä montako tyttöä tai poikaa on aiemmin synnyttänyt.
Yleensä joo, mutta olen lukenut joskus artikkelin jossa epäiltiin, että joissakin poikkeustapauksissa miehen siittiöistä suurin osa voisi olla tiettyä "merkkiä". En tiedä pitääkö paikkaansa. Sen sijaan se on ihan tunnettu fakta, että jotkut harvinaiset miehen sukupuolikromosomien virheet voivat aiheuttaa toista sukupuolta olevien sikiöiden abortoitumisen.
Minun mielestäni tuossa olisi keskustelun paikka ja miehelle tarvittaessa ammattiapua. Mistä syystä mies niin kovasti haluaa pojan? Usein ihmisillä tuntuu olevan jokin mielikuva siitä mitä lapsen kanssa tullaan tekemään ja millainen lapsesta tulee - voi sitä suurta pettymystä (tietynlaisten ihmisten silmissä) jos lapsi osoittautuukin homoksi, haluaa vaihtaa sukupuoltaan, ei ole kiinnostunut "poikien jutuista", sortuu huumeisiin jne. Pojan saaminen ei tarkoita sitä, että mahdollisesti mielessä olevat haaveet tulevat toteutumaan sukupuolesta huolimatta. Voi hyvin olla, että perheen tyttö on se joka on kiinnostuneempi niistä asioista mitä isä ajatteli poikalapsensa kanssa tulevaisuudessa tekevän. Tsemppiä sinulle aloittaja ja pidä pintasi. Nyt on aika pysähtyä pohtimaan mistä miehen ns. pettymys johtuu ja katsoa tilannetta eri perspektiivistä.
Minä tajusin vasta aikuisena mikä oli syynä siihen että minun ja sisareni lapsuudet olivat aika erilaisia. Veljeäni käytettiin aktiivisesti harrastuksissa, oltiin mukana hyvällä mielellä, vietiin muiden lasten seuraan jo ennen kouluikää, kannustettiin lähtemään ulkomaille oppimaan jne. Olen tietysti hyvin iloinen hänen puolestaan ja hän onkin hyvin menestynyt elämässään. Joskus kuitenkin miettii, miten erilaista oma elämä olisi jos minun elämiseen ja harrastamisiin oltaisiin suhtauduttu edes neutraalisti. Voit arvata mihin suuntaan lumipallo lähtee pyörimään kun on jo ennen alakoulun aloittamista oppinut olevansa sopiva vain pilkan kohteeksi. En yritä vihjailla että sinun miehesi aiheuttaisi käytöksellään mitään vastaavaa, mutta toin kuitenkin esiin omia kokemuksia. Sillä on valtava merkitys tulevaisuuden kannalta miten lapseen suhtaudutaan ja miten häntä kohdellaan lapsena. Surullista että toisissa perheissä jotkut saavat niin paljon huonommat lähtökohdat siitä syystä, että edustavat vähemmän pidettyä sukupuolta. En usko että kaikki vanhemmat edes ymmärtävät kuinka laaja-alaiset ja kauaskantoiset seuraukset heidän toiminnallaan voi olla ja miten vaikeaa sorretun lapsen on vaihtaa kelkan suuntaa esimerkiksi yläkouluiässä. Todennäköisesti muut ovat huomanneet heikkoutesi jo ala-asteella ja poimineet sinut silmätikukseen. Mitä enemmän sinua lyödään, sitä heikommaksi tulet ja sitä helpompi muiden on sinua kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos syntyykin poika, joka tuntee olevansa tyttö? 😅 Ei kannata lasta tehdä sukupuolen taika.
Tuo olisi hyvin epätodennäköistä. Toisaalta jos jossain vaiheessa tuntisi olevansa väärää sukupuolta, niin siitä sukupuolidysforiasta on mahdollisuus parantua terapian avulla. Ja jos ei parannu niin olisihan sillä lapsella voinut olla muukin sairaus, mutta kyllä lastaan rakastaa siitä huolimatta.
Toisaalta nykyaikana aivopestään nuoria fyysisestä todellisuudesta väittämällä, että sukupuoli on tunne tai kokemus. Eli en tiedä kuinka suurella osalla lapsista on sukupuolidysforia tulevaisuudessa, saattaa olla isommat prosentit kuin nykyään, koska tätä nuorille hämmennystä ja ahdistusta tuovaa ideologiaa halutaan tuoda lisää kouluihin ja kaikkialle missä on nuoria ja lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kuinka vielä 2020-luvulla ihmiset nähdään vain sukupuolena. Ystäväperheeseen 5. lapsi tulossa, ja sekin on poika. Toiveissa oli saada viimein tyttö, että äiti saisi pukea prinsessaksi.
Hyvä pointti. Mutta kun tarpeeksi monta lasta on, ehkä joku heistä ei ole cis ja sitten onkin perheessä kahta sukupuolta lapsissa. Tai ehkä joku kokee olevansa muunsukupuolinen. Ihan vain neutraalisti todettuna, tämä on nyt niin yleistä että mistä sitä tietää 2030-luvun meininkiä...
Ihan ymmärrettävää toivoa neljän pojan jälkeen tyttöä tai neljän tytön jälkeen poikaa. Ymmärrettävää, että haluaisi molempia laatuja.
Odotin esikoistani, toivoin tyttöä, mutta tulikin poika ja olin onnellinen silti terveestä suloisesta pojastani. Seuraavasta lapsesta toivon tyttöä, en tiedä tuleeko ja olen valmistautunut ajatukseen, etten välttämättä ikinä saa tyttöä, koska siihen asiaan en pysty yksinkertaisesti mitenkään vaikuttamaan. Mutta ei ole väärin toivoa tiettyä sukupuolta, jos kuitenkin rakastaa ja hyväksyy lapsen ihan sama kumpaa hän sitten sattuisi olemaan.
Haluan 3 lasta, olen iloinen kaikista skenaarioista, tulipa minulle sitten 3 poikaa tai 2 poikaa ja tyttö tai 1 poika ja 2 tyttöä. Olisi kiva jos olisi edes yksi tyttö, mutta olen onnellinen kolmesta pojastakin.
Ja jos esikoinen olisikin ollut tyttö niin seuraavista lapsista olisin toivonut, että edes yksi olisi poika, koska haluaisin molempia sortteja.
Naiset monesti toivoo tyttöä ja miehet poikaa. Oma sukupuoli tuntuu tutummalta ja mielenkiintoisemmalta kuin vastakkainen sukupuoli.
Mutta kyllä minä ihan samoja asioita aion poikani kanssa tehdä kuin jos hän olisi ollut tyttö. Tietty pukea pitää vähän eri tavalla, mutta en minä tyttöä siksi toivo, että saisin pukea lapselle mekkoja, minulle ulkonäön ehostaminen ja pukeutuminen eivät ole olleet ikinä suuria mielenkiinnonkohteita. Ja en varmaan tyttöäkään olisi mekkoihin pukenut kuin ehkä juhlia varten.