Miksi ihmeessä Tori-myyjä lähettää ainostaan postiennakolla?
Törmäsin joustamattomaan tapaukseen. Postitus luvataan. Lupasin maksaa tuotteen heti ja pyysin laittamaan kirjeenä. Ei onnistu. Vain ja ainostaan postiennakolla. Siis täh? Mikä ihme siinä on vaikeampaa, saada rahat heti ja laittaa kirje postiin? Osaako joku selittää?
No, viestien tyly tyyli kyllä vähensi ostointoa muutenkin. Ostan sitten uutena, kun myyjällä ei ole halua yhteistyöhön.
Kommentit (44)
Varma tapa saada maksu. On ilmeisesti oppinut olemaan luottamatta asiakkaisiin, jotka lupaavat maksaa kun ovat saaneet tuotteen. Myisin itsekin vain postiennakolla.
Ei niitä tilisiirtoja kyllä millään puhelinsoitolla peruta
Jotkut jättävät postiennakkolähetyksetkin lunastamatta, jolloin myyjälle tulee kustannuksia.
Minä olen huuto.netissä ostanut aina tyyliin maksu tilille, paketti postiin.
Vierailija kirjoitti:
Varma tapa saada maksu. On ilmeisesti oppinut olemaan luottamatta asiakkaisiin, jotka lupaavat maksaa kun ovat saaneet tuotteen. Myisin itsekin vain postiennakolla.
Tässä oli kyse etukäteismaksusta
Vierailija kirjoitti:
Varma tapa saada maksu. On ilmeisesti oppinut olemaan luottamatta asiakkaisiin, jotka lupaavat maksaa kun ovat saaneet tuotteen. Myisin itsekin vain postienakolla.
Itsekin myisin postienakolla.Varma silloin saa rahat. Ihmisiä on monenlaisia ja vaikea lähteä karhuumaan omai saatavia,jos ei laita posti ennakolla. Ei pidä loukantua se asia. Sillä kaikki eivät ole rehelisiä. Ei pitäisi olla ostajalle ongelma otta tuote vastaan posti- ennakolla.Mikä siinä vaikea asia on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varma tapa saada maksu. On ilmeisesti oppinut olemaan luottamatta asiakkaisiin, jotka lupaavat maksaa kun ovat saaneet tuotteen. Myisin itsekin vain postienakolla.
Itsekin myisin postienakolla.Varma silloin saa rahat. Ihmisiä on monenlaisia ja vaikea lähteä karhuumaan omai saatavia,jos ei laita posti ennakolla. Ei pidä loukantua se asia. Sillä kaikki eivät ole rehelisiä. Ei pitäisi olla ostajalle ongelma otta tuote vastaan posti- ennakolla.Mikä siinä vaikea asia on?
Tiedätkö sä mitä se postiennakko maksaa? Tuskin myyjä sitä maksaisi. Eihän tässä ole mitään järjevää selitystä olemassa. Toki rahat ensin tilille, mutta se on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että kirje olisi pitänyt saada suoraan vastaanottajalle, joka ei pysty noutamaan lähetystä postista
Hän on kuullut jostain että se on turvallisin tapa hoitaa kaupat ja on käsittänyt asian hieman väärin
Kirjelähetyksessä ei ole seurantakoodia.
Ei ole yks eikä kaks kertaa kun posti on joko hukannut kirjelähetyksen tai ostaja huijauksenomaisesti väittää postin hukanneen sen.
Kansainvälisen postilain mukaan, lähettäjä vastaa vakuuttamattomasta lähetyksestä, eli vaikka posti hukkaa, niin se on voivoi.
Ehkä siksi?
Mä taas en suostu myymään postiennakolla. Jos ostaja ei jostain syystä lunastakaan tuotetta, niin myyjänä joudun maksamaan postituksen molempiin suuntiin.
Postiennakolla myyjä pystyy seuraamaan paketin kulkua ja on todisteena että paketti on lähetetty, jos lähettäisi kirjaamattoman kirjeen niin ostaja voisi huijata ja todeta että et lähettänyt mitään ja palauta rahat.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt muka sellaiseen edes suostuu? Mulla ainakin ostaja maksaa ja sittenkun rahat näkyy tilillä niin lähetän tuotteen.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en suostu myymään postiennakolla. Jos ostaja ei jostain syystä lunastakaan tuotetta, niin myyjänä joudun maksamaan postituksen molempiin suuntiin.
Pyytää edestakaiset postikulut etukäteen tilille ja tuotteen hinta sitten postiennakolla josta vähennetään puolet postikuluista.
Vierailija kirjoitti:
Postiennakolla myyjä pystyy seuraamaan paketin kulkua ja on todisteena että paketti on lähetetty, jos lähettäisi kirjaamattoman kirjeen niin ostaja voisi huijata ja todeta että et lähettänyt mitään ja palauta rahat.
Ymmärrettävää juurikin tuosta näkökulmasta. Mutta eikö tavan seurantatunnuksellinen paketti ajaisi saman asia? Itse käytän ainoastaan pakettilähetystä, vaikka kyseessä olisi kuinka pieni lähetys tahansa. Ostajana maksan myös mieluusti ylimääräistä postikuluissa ja pyydän pakettilähetystä.
Olen myynyt vain niin, että ensin raha on tililläni, sitten vasta tavara postiin. Ei mitään kuittikopioita. Ostajat ovat saaneet tavaran ja minä rahat. No problem. Tosin huijareiden on helppo käyttää tätä systeemiä ja jättää tavara lähettämättä. Kalliimpia tavaroita olen myynyt mieluummin vain noutona.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaaliakin pakettia pystyy seuraamaan, miksi pitäisi maksaa ylimääräistä jostain postiennakosta.
Postiennakko-maksu on niin huima että tulee sitten halvemmaksi lähettää pakettina vaikka pakettiautomaattiin, siinähän sen seurantakoodin saa jos se siitä on kiinni.
Postiennakolla ei tarvitse antaa henkilötietojaan tai tilinumeroa toisen henkilön tietoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt muka sellaiseen edes suostuu? Mulla ainakin ostaja maksaa ja sittenkun rahat näkyy tilillä niin lähetän tuotteen.
Niin ja kuka muka suostuu maksamaan, ennen kuin saa tuotteen?
Huomaatko, että jomman kumman on otettava riski, muuten kauppaa ei synny.
Sen takia että tilisiirron voi perua puhelinsoitolla