4 tyttöä, mies jaksaisi sinnikkäästi yrittää vielä poikaa, minä en enää
Minulle kaikki lapset ovat rakkaita ja miehelle myös. Silti mies haluaisi jotenkin pakonomaisesti pojan. Minä en jaksaisi enää yhtään raskautta saati synnytystä. Millä perustelen niin etten kuulosta itsekkäältä?
Kommentit (126)
Mulla on 2 poikaa joilla eri isät. Olisin halunnut tytönkin. Neuvolalääkäri sanoi viisaasti, että saan sitten tytön, kun jompi kumpi poika tuo tytön kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on neljä tervettä lasta niin eiköhän se riittä. Mites sitten kun viides lapsi on poika mutta samalla käy huono tuuri ja on myös vaikka vakavasti autistinen? Siinä sitten kuuden muun perheenjäsenen elämät pilalla kun piti vielä väkisin yrittää poikaa.
Siis mitä? Autistinen lapsi pilaa toisten elämän??
Varmasti autististen lasten äidit eivät vaihtaisi omaa lastaan mihinkään, eivätkä sanoisi että elämä on pilalla.
Arki on erityislapsen kanssa vaikeampaa, mutta ei se tarkoita että elämä on pilalla. Elämän ei ole tarkoituskaan olla helppoa, eikä se ole sitä useimmille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kun kummastella miten vieläkin on niin lujassa ihmisillä ajatus siitä, että perheeseen pitää saada poika. Kun odotin kolmatta tyttöämme useampi sukulainen kysyi raskausaikana sukupuolen selvittyä että olemmeko pettyneitä. Ei tietenkään oltu, toivottiinkin salaa tyttöä kun kahden tytön jälkeen tuntui helpommalta että tulee samaa sukupuolta. Kaikki olettivat että teimme kolmannen lapsen vain siksi että yritimme poikaa. Näin ei todellakaan ollut.
Ei se ole helpompaa meillä poikien äideilläkään. Miehiä ei asia tunnu kiinnostavan, mutta muut naiset näyttävät lähinnä säälivän minua ja täysin tuntemattomat ihmiset saattavat puistossa tulla päivittelemään asiaa.
Minulla on neljä poikaa ja tietenkin rakastan lapsiani yli kaiken eikä ole mukavaa kuunneltavaa ihmisten puheet. Ei lapseni ole mitään pettymyksiä tai virhekappaleita.
Kannattaa tehdä lisää lapsia, muuten se mies jättää sut.
Vierailija kirjoitti:
Törkeää seksismiä! Eikö 4 tyttöä ole miehellesi rakastettavia, omia lapsia? Eivätkö he kelpaa miehellesi? Mieti hetki, miten miehesi näkee sinut ja lapsesi. Voin kuvitella, että jos saisi pojan niin kaikki 4 tyttöä jäisivät varjoon kun mies hössöttäisi "poikien juttuja" prinssinsä kanssa (eihän sitä tyttöjä voi viedä kalaan tai futista pelaamaan!). Uskomatonta että nämä asenteet elää vielä nykyäänkin. Itse eroaisin, jos ei olemassaolevat lapset kelpaisi ja mies näkisi minut vain vauvakoneena, jonka tehtävä olisi täytetty vasta kun maailmaan on saatettu poika!
Tuollaisia monet naisetkin on. Kun parin pojan jälkeen syntyy tyttö niin pojat unohtuu ja kaikki huomio keskitetään ”pikku prinsessaan”. Todella surullista oli sitten kyseessä äiti tai isä.
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on neljä tervettä lasta niin eiköhän se riittä. Mites sitten kun viides lapsi on poika mutta samalla käy huono tuuri ja on myös vaikka vakavasti autistinen? Siinä sitten kuuden muun perheenjäsenen elämät pilalla kun piti vielä väkisin yrittää poikaa.
Tiedän perheen, jossa oli viisi poikaa ja kuudes lapsi oli lopulta tyttö, jota olivat toivoneet. Tyttö olikin down, eli unelmat täydellisestä prinsessasta poikaporukkaa kaunistamaan romahtivat jo ennen tytön syntymää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojasta tulisi todellinen alfa, kun oppii olemaan tyttöjen kanssa pienestä pitäen.
Oppisi myös kuinka ällöttäviä tytöt ovat, joten ei pistä ketään naista jalustalle.
Usein isosiskojen kanssa kasvanut poikakuopus on feminiinisempää sorttia
Lähde!
Meillä on kaksi poikaa. Mies välillä selittää, että haluaisi vielä tytön. Koko ajatus on jo kieroutunut. Lapsia tai sukupuolia kun ei noin vain tilata. Olen ilmoittanut, että minä olen jo lapseni tehnyt. Tästä toosasta ei tule enää yhtäkään huollettavaa ulos.
Vierailija kirjoitti:
On miehiä, joilla on vain yhtä lajia varastossa.
Saa siinä sitten sinnikkäästi yrittää.
Ja naiselle uusi raskaus on aina pieni terveysriski. Jos on neljä tervettä lasta synnyttänyt ja vielä itsekin on kunnossa, voi keskittyä jo heidän kasvattamiseensa ja hoitamiseensa.
Isä-mies samoin.
Raskaus on naiselle aina suuri terveysriski.
Yhtä sorttia? Meillä on poika ja tyttö. Kaverilla on kaksi poikaa ja kaksi tyttöä.
Näyttää siltä, että miehesi on uhkapeluri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Autistinen lapsi pilaa toisten elämän??
Varmasti autististen lasten äidit eivät vaihtaisi omaa lastaan mihinkään, eivätkä sanoisi että elämä on pilalla.
Arki on erityislapsen kanssa vaikeampaa, mutta ei se tarkoita että elämä on pilalla. Elämän ei ole tarkoituskaan olla helppoa, eikä se ole sitä useimmille ihmisille.
Totta. Elämän ei ole tarkoitus olla helppoa. Erässä tuttavaperheessä on kaksospojat, toinen terve ja toinen vakavasti vammainen. Nyt jo 35v aikuisia, terve on insinööri ja perheenisä, vammainen asuu hoitokodissa, mutta hoitivat vanhemmat hoitivat vanhempien tehtävän hyvin vaikka rankkaa oli vammaisen lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On miehiä, joilla on vain yhtä lajia varastossa.
Saa siinä sitten sinnikkäästi yrittää.
Ja naiselle uusi raskaus on aina pieni terveysriski. Jos on neljä tervettä lasta synnyttänyt ja vielä itsekin on kunnossa, voi keskittyä jo heidän kasvattamiseensa ja hoitamiseensa.
Isä-mies samoin.
Raskaus on naiselle aina suuri terveysriski.
Eipä käy naisia kateeksi tässäkään asiassa. Onneksi olen mies ja lisääntyminen hoituu minuutin nylkytyksellä:D
Etsikää klinikka, jossa saa sukupuolenvalinnan...
Miksi pitää saada poika? Jos teillä on jo neljä tyttöä, jotka ovat varmasti kaikki omanlaisiaan persoonia kiinnostuksenkohteineen, niin eikö mies voisi harrastaa ja tehdä samoja juttuja jonkun heistä kanssa kuin tämän haluamansa pojan kanssa? Tytötkin voivat pelata lätkää, jalkapalloa, harrastaa kamppailulajeja, vaellusta, ihan mitä tahansa.
Toinen idea on, että mies voisi ryhtyä tukivanhemmaksi, tukiaikuiseksi, mieskaveriksi, mitä näitä nyt on, jollekin pojalle, jolla ei ole isää. Siitä kun ei ole mitään takuita, että tulee poika, jos taas teette lapsen. Ja entä jos se poika onkin ihan erilainen kuin mitä mies on ajatellut? Kiinnostuu vaikka meikeistä ja alkaa kauneustubettajaksi? Mitäs sitten?
Vierailija kirjoitti:
Jos 4 tyttöä on niin se kertoo sitä, että mies ei muuta osaa tehdä. On hyvin epätodennäköistä, että saatte muuta kuin tyttöjä. Meillä on pelkkiä poikia kun taas miehen veljellä pelkkiä tyttöjä. Miehen kaverilla on myös liuta tyttöjä. Jotkut osaa tehdä kahta sorttia. Osa ei. Se on teidän tytöt kun nyt saa tehdä poikia vaarille. Niin mekin saatiin lopulta tyttö, kun poika teki sellaisen. Yhden tapauksen tiedän kun perhe yritti vuosia tyttöä. Kahdeksas lapsi oli lopulta tyttö. Oletko itse valmis hankkimaan yli puoli tusinaa lapsia?
Luin joskus, että osalla miehistä toista sukupuolta olevat siittiöt ovat jostain syystä vahvoilla. Silti myös nämä miehet osaavat kyllä tehdä sitä toistakin sukupuolta. Useimmiten lapsia vain pitäisi tehdä monta ennen kuin osuisi kohdalle se toisen sukupuolen edustaja. Harva tekee enää esim. kymmentä lasta.
Maailmassa on poikia. Mikä saa sinut luulemaan ettei ole?
Vierailija kirjoitti:
Etsikää klinikka, jossa saa sukupuolenvalinnan...
Toivottavasti tämä ei ole Suomessa laillista. Täydellisen epäeettistä toimintaa, eikä hyväksyttävää.
Törkeää seksismiä! Eikö 4 tyttöä ole miehellesi rakastettavia, omia lapsia? Eivätkö he kelpaa miehellesi? Mieti hetki, miten miehesi näkee sinut ja lapsesi. Voin kuvitella, että jos saisi pojan niin kaikki 4 tyttöä jäisivät varjoon kun mies hössöttäisi "poikien juttuja" prinssinsä kanssa (eihän sitä tyttöjä voi viedä kalaan tai futista pelaamaan!). Uskomatonta että nämä asenteet elää vielä nykyäänkin. Itse eroaisin, jos ei olemassaolevat lapset kelpaisi ja mies näkisi minut vain vauvakoneena, jonka tehtävä olisi täytetty vasta kun maailmaan on saatettu poika!