4 tyttöä, mies jaksaisi sinnikkäästi yrittää vielä poikaa, minä en enää
Minulle kaikki lapset ovat rakkaita ja miehelle myös. Silti mies haluaisi jotenkin pakonomaisesti pojan. Minä en jaksaisi enää yhtään raskautta saati synnytystä. Millä perustelen niin etten kuulosta itsekkäältä?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On miehiä, joilla on vain yhtä lajia varastossa.
Saa siinä sitten sinnikkäästi yrittää.
Ja naiselle uusi raskaus on aina pieni terveysriski. Jos on neljä tervettä lasta synnyttänyt ja vielä itsekin on kunnossa, voi keskittyä jo heidän kasvattamiseensa ja hoitamiseensa.
Isä-mies samoin.
Raskaus on naiselle aina suuri terveysriski.
Ok. Tarkoitin, että "riski".
Itselleni se neljäs raskaus osoittautui riskiksi synnytyspöydällä, kun kätilö oli mastodontti, minä pieni ja syntyvä lapsi iso. Tämän kanssa on eletty ja huonostikin olisi voinut käydä. Mutta ei siitä nyt enempää.
Miehen sperma määrittää tuleeko tyttö vai poika, naisella ei ole siis mitään osuutta asiaan. Joidenkin miestin spermasta saa vain tyttöjä tai vain poikia. Saisikohan Suomessa vaikka yksityisellä tutkitettua miehen tavaran niin että näkisitte onko tämä mies edes kykenevä siittämään haluttua sukupuolta? Silloin ei tarvitsisi turhaan tehdä kokeilu mielessä sitä yhtä lasta elätettäväksi vielä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi entistä työkaveria, toisella viisi tytärtä ja toisella viisi poikaa. Tämän jälkimmäisen miehen poikalaumalla on kolme eri äitiä, joten ainakin näissä tapauksissa tuo "vain yhtä sorttia" pitää paikkansa.[/quote
Ei pidä, kyse on puhtaasta sattumasta.
Se sananparsi menee kokonaisuudessaan näin: "Ei yksi mies osaa kuin yhtä lajia, ellei asu maantien laidassa."
Oikeasti, oletteko ihan elämästä vieraantuneita. Täällä osa kannustaa sukupuolitehtailuun tai miksipä sitä pitäisi kutsua. Hyväksyttekö senkin, että Kiinassa ns väärää sukupuolta edustavia lapsia on jopa tapettu. Yhden lapsen politiikka johti tähän, kun kulttuuri vielä suosii poikia. Tämäkö on ok?
Ei missään tapauksessa pidä hankkia lasta, jota toinen ei halua lainkaan ja toinenkin vaan siinä tapauksessa että se on tiettyä sukupuolta. Mitäs kun tulee viides tyttö, lapsi jota kumpikaan ei halunnut?
Tämä keskustelu on jo poikinut hyviä kommentteja. Vaikka lähtisitte tekemään viidettä lasta, niin ette siltikään voi tietää, tuleeko siitä tyttö vai poika.
Ihmettelen myös, miksi miehesi niin kovasti toivoo poikaa? Teillä on neljä tyttöä neljällä eri persoonalla. Ajatteleeko miehesi, että palloa ei voi kopitella tytön kanssa tai jääkiekkomatseissa ei voi käydä tytön kanssa? Vai ajatteleeko hän, että tyttö ei ole sopiva suvun jatkajaksi? Olisi vähän hyvä saada tuohon "mies haluaisi pakonomaisesti pojan" -kommenttiin lisätietoja. Miksi?
Miehesi on tuhkamuna. Neljä kertaa yrittänyt, mutta ei yhtäkään poikalasta kyennyt siittämään.
Jätä se sika. Nythän on menossa Kärkkäisen Sikapäivät.
6-7 vuoden väli kuopukseen, niin voi olla jopa toiveita saada eri sukupuolta! Olkoon huuhaata tai ei, mutta nähty niin monella tutulla, että jos kaksi ekaa lasta samaa sukupuolta, on sitä kaikki muutkin jatkossa, jos suht pienillä ikäeroilla syntyvät. Sukupuoli "vaihtuu" vasta kun tuollainen kunnolla pidempi väli viimeisimpään raskauteen.
Vierailija kirjoitti:
6-7 vuoden väli kuopukseen, niin voi olla jopa toiveita saada eri sukupuolta! Olkoon huuhaata tai ei, mutta nähty niin monella tutulla, että jos kaksi ekaa lasta samaa sukupuolta, on sitä kaikki muutkin jatkossa, jos suht pienillä ikäeroilla syntyvät. Sukupuoli "vaihtuu" vasta kun tuollainen kunnolla pidempi väli viimeisimpään raskauteen.
Täyttä puppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täyttä puppua.
No niinhän minä varoitinkin! 😄 Mutta jännästi vaan tullut nähtyä monessa perheessä, että se iltatähti kolmen tai neljän tytön tai pojan jälkeen on ollut sitä "puuttuvaa" sukupuolta. Mikä lie sattuma, mutta kiinnostava sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Ja mikähän tieteellinen tutkimus on näin todistanut? Vai onko tuo mutuilua sen perusteella mitä sun tuttavaperheissä on sattunut käymään?
No mutuillaan sitten munkin tuttujen perusteella. Tädin perheessä oli 4 tyttöä ja 2 poikaa (tyttö-tyttö-poika-poika-tyttö-tyttö). Kaikki näistä syntyivät 9 vuoden sisällä. Kuopus oli siis tyttö. Seuraavana syntyi 7 vuotta myöhemmin - taas uusi tyttö.
Toisessa perheessä tuli tyttö ja 1,5 vuotta myöhemmin poika. 5 vuotta myöhemmin syntyi tyttö ja siitä 2 vuotta niin neljäs tyttö. Eli se sukupuoli "vaihtui" heti toisen lapsen kohdalla, ja sitten tuli taas tyttöjä.
Ei mitään tuollaista voi yleistää.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on tuhkamuna. Neljä kertaa yrittänyt, mutta ei yhtäkään poikalasta kyennyt siittämään.
Jätä se sika. Nythän on menossa Kärkkäisen Sikapäivät.
Oletko keksinyt aikakoneen ja tullut 50-luvulta tänne kirjoittamaan kommentin? Kerro ihmeessä, miten onnistuit siinä.
Tyttösiittiöt elävät pidempään joten jos haluaa tytön niin panette noin viisi päivää ennen ovulaatiota. Pojan teko sitten vähän haastavampaa koska jos panette ovulaation aikana niin mällistä voi tulla kumpi tahansa.
Eihän nykyään ole enää tyttöjä tai poikia, lapset saavat itse päättää kumpia/mitä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies hankkikoon pojan muualta. Jos olette saaneet neljä tyttöä niin on todennäköistä että viideskin on tyttö.
Ei ole. Sieltä tulee poika tai tyttö 50/50 mahdollisuudella.
Ymmärrän kyllä aloittajan miestä, että haluaa saada myös ylivertaisen sukupuolen edustajan lapsekseen. Venäjän Tsaari Nikolai toisella oli sama ongelma, mutta kyllä sieltä sinnikkäästi yrittämällä poika tuli.
Kiinassa vähempiarvoisen sukupuolen edustajia abortoidaan surutta yhden lapsen politiikan takia, koska sielläkin halutaan poika.
EI liity mitenkään "yhden lapsen politiikkaan". Kiinassa ja kaikissa muissakin aasian maissa abortoitiin tyttöjä jo kauan ennen "yhden lapsen politiikkaa". Kiinan "yhden lapsen politiikka lopetettiin kokonaan jo monta vuotta sitten. Eikä Kiinassa ole koskaan ollut mitään oikeaa "yhden lapsen politiikkaa". Jos esikoinen oli tyttö tai vammainen, sai hankkia toisenkin lapsen. Jos molemmat vanhemmat olivat itse ainoita lapsia, he saivat tehdä kaksi lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on neljä tervettä lasta niin eiköhän se riittä. Mites sitten kun viides lapsi on poika mutta samalla käy huono tuuri ja on myös vaikka vakavasti autistinen? Siinä sitten kuuden muun perheenjäsenen elämät pilalla kun piti vielä väkisin yrittää poikaa.
Tiedän perheen, jossa oli viisi poikaa ja kuudes lapsi oli lopulta tyttö, jota olivat toivoneet. Tyttö olikin down, eli unelmat täydellisestä prinsessasta poikaporukkaa kaunistamaan romahtivat jo ennen tytön syntymää.
Oikeasti asia on niin, että mikä tahansa lapsista voi olla vaikeasti vammainen. Mitä enemmän lapsia hankkii ja mitä vanhempana, sitä suurempi todennäköisyys etteivät ne olekaan kaikki terveitä ja nättejä.
Jokaisen vanhemman pitäisi olla valmis siihen, että lapsi ei välttämättä ole terve. Valitettavasti niin ei kuitenkaan ole, vaan se on ihmisille järkytys joka kerta.
Mikset saisi kuulostaa itsekkäältä. Sehän on sun keho, sä päätät mitä sillä teet.
Kummeksun tiettyä sukupuolta toivovia. Meillä mieheni kanssa yhteensä 4poikaa ja ei minkäänlaista pakkomiellettä ajatella lapsen tekoa vain tyttöä toivoen. Ajattelen sen niinkin että meillä on nyt hyvin totuttu kasvattamaan poikia ja tytön tuleminen voisi olla jopa vähän pelottavaa. Loppupeleissä lapsen syntyminen on aina niin iso asia, että sukupuolen pitäisi olla aivan toissijainen asia.
Jos hankkisin itse lapsia, toivoisin ilman muuta tyttöä. Minulla on kaksi veljeä ja heillä on kummallakin poikia. Olen aina toivonut siskoa. Ehkä tämä toive on itsekäs ja hölmö, ehkä ei. En kuitenkaan ole hankkimassa lapsia, joten sillä ei ole omalla kohdallani väliä.