Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko 'mitä järkeä tuosta on maksaa' -ihmisiä?

Vierailija
10.04.2021 |

Joiden elämäntehtävä on saada kaikki ilmaiseksi vaikka se olisikin työlästä. Mistään ei haluta maksaa mitään ja muiden "tuhlailulle" pyöritellään päätä.

Kommentit (522)

Vierailija
121/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun olin käsityömessuilla tai vastaavilla kaverin ja hänen tuttavansa kanssa. Ihastelin 20€ maksavaa avainnauhaa, jonka myyjä oli tehnyt itse. Tämä tuttava suureen ääneen huutaa kailotti: "mitä järkeä maksaa 20€ tuommoisesta, saat multa ilmaiseksi PAM:in avainnauhan kotona" kyllä hävetti ja v*tutti. Joo ehkä vähän ohi aiheen, mutta ärsyttää ja hävettää vieläkin.

Vierailija
122/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään ei raha mene niin hukkaan kun kalsarikännissä yksin kotona. Mitä älyä ostaa viinapullo tms., juoda se yksin ja mennä sen jälkeen nukkumaan tai sammua?

En ole koskaan ymmärtänyt näitä kalsarikännääjiä.

Kun ostan viini- tai viinapullon, niin juon sen seurassa. Kutsun silloin kavereita meille tai menen jonnekin kutsuttuna. Tai sitten otamme/otan alkupaukkuja kun lähdemme/lähden vihteelle. (ennen koronaa) tai grillaamme pihalla porukalla. Olen seurallinen ihminen ja nautin kun saan joskus kutsua ja tarjota muille, vaikka kauniina kesäiltana, se on sitä rahan suomaa elämännautintoa.

Hyvä seura, hyvä ruoka ja juoma, mikäs sen mukavampaa.

Yhden oluen/viinilasin tms. voin juoda kotona yksinkin esim. ruokaillessa, mutta en juo humalahakuisesti.

Et ymmärrä, koska kalsarikännääjät on introvertteja ja sinä olet mitä suurimmissa määrin ekstrovertti. Sinulle juominen on sosiaalinen tapahtuma. Voisit olla luultavasti vesi- tai limulinjallakin, jos vain ympärillä olisi ne kaikki kivat kaverit ja hyvää syötävää.

Kalsarikännin idea on humala. Yksin viihtyvä ja viinaan menevä ihminen haluaa sen helpon kännin, ja kotona kiskoessaan välttää taksilla baariin ajelun, meluisassa baarissa istumisen, ne muut mölyävät asiakkaat siellä, kalliit juomat ja taksilla kotiin ajamisen. Todellakin hän säästää rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan, kun olin käsityömessuilla tai vastaavilla kaverin ja hänen tuttavansa kanssa. Ihastelin 20€ maksavaa avainnauhaa, jonka myyjä oli tehnyt itse. Tämä tuttava suureen ääneen huutaa kailotti: "mitä järkeä maksaa 20€ tuommoisesta, saat multa ilmaiseksi PAM:in avainnauhan kotona" kyllä hävetti ja v*tutti. Joo ehkä vähän ohi aiheen, mutta ärsyttää ja hävettää vieläkin.

Olipa tahditon kaveri. Hän olisi voinut kuiskata asian sinulle, jos se oli niin tärkeää, mutta kailottaa nyt kovaan ääneen ja halventaa samalla käsityöyrittäjän itsetekemää nauhaa, hän lähinnä nolasi siinä itsensä.

Vierailija
124/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans yks kaveri jonka mielestä esim. kampaajalla on aina liian kallista. Hyvää ja laadukasta pitäisi saada, mutta ikinä ei haluaisi maksaa.

Toki sit kirpparilla myy käytettyä rojua aika kovillakin hinnoilla ja voivottelee kun ei mene kaupaksi 😂

Vierailija
125/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään ei raha mene niin hukkaan kun kalsarikännissä yksin kotona. Mitä älyä ostaa viinapullo tms., juoda se yksin ja mennä sen jälkeen nukkumaan tai sammua?

Kun ostan viini- tai viinapullon, niin juon sen seurassa. Kutsun silloin kavereita meille tai menen jonnekin kutsuttuna. Tai sitten otamme/otan alkupaukkuja kun lähdemme/lähden vihteelle. (ennen koronaa) tai grillaamme pihalla porukalla. Olen seurallinen ihminen ja nautin kun saan joskus kutsua ja tarjota muille, vaikka kauniina kesäiltana, se on sitä rahan suomaa elämännautintoa.

Yhden oluen/viinilasin tms. voin juoda kotona yksinkin esim. ruokaillessa, mutta en juo humalahakuisesti.

Tulee hyvät fiilikset viina nousee päähän ja varsinkin seuraavan päivän korjaussarja saa huippufiiliksiä ja kuningasajatuksia. Alkoholia ei kannata käyttää muuten kuin humalatarkoituksena viikonloppusin. Ruoan kanssa mielummin vettä tai maitoa.

Vierailija
126/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans yks kaveri jonka mielestä esim. kampaajalla on aina liian kallista. Hyvää ja laadukasta pitäisi saada, mutta ikinä ei haluaisi maksaa.

Toki sit kirpparilla myy käytettyä rojua aika kovillakin hinnoilla ja voivottelee kun ei mene kaupaksi 😂

Joo, tää on kans yks ihmistyyppi, siis se, joka ei ymmärrä rahan arvoa. Palvelu tai tuote pitäisi olla ilmaista tai ainakin puoli-ilmaista, mutta sitten kun itse on myymässä jotain, niin yhtäkkiä hinnoissa onkin jotain ihme tunnearvoa mukana, tai ajattelee, että koska maksoin itse siitä niin ja niin paljon, niin pyydän käytettynä vähintään puolet.

Vierailija
127/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärrä, koska kalsarikännääjät on introvertteja ja sinä olet mitä suurimmissa määrin ekstrovertti. Sinulle juominen on sosiaalinen tapahtuma. Voisit olla luultavasti vesi- tai limulinjallakin, jos vain ympärillä olisi ne kaikki kivat kaverit ja hyvää syötävää.

Kalsarikännin idea on humala. Yksin viihtyvä ja viinaan menevä ihminen haluaa sen helpon kännin, ja kotona kiskoessaan välttää taksilla baariin ajelun, meluisassa baarissa istumisen, ne muut mölyävät asiakkaat siellä, kalliit juomat ja taksilla kotiin ajamisen. Todellakin hän säästää rahaa.

Mit vit?!

Minä olen introvertti ja kaikki alkoholit elämässäni olen nauttinut juurikin muiden ihmisten seurassa. Haluan nauttia nousuhumalasta muiden ihmisten seurassa, mitä sillä yksin kotona tekee. Yksin voi harrastaa niitä omia juttuja, eikä vetää lärvejä.

Vierailija
128/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus joulumarkkinoilla. Oli todella hienoja käsitöitä esillä ja myyjät vielä seisoivat ulkona palellen myymässä niitä. Joku tyyppi vaan kailotti täysillä, että hän kyllä löytää jostain halpakaupasta samanlaisia. Tietenkään kaikilla ei ole varaa ostaa kaikkea, mutta vähän kunnioitusta toisten ihmisten työtä kohtaan.

Vierailija
129/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ymmärrän, että kalsarikännin idea on tulla humalaan.

Mutta mitä ideaa on olla juovuksissa yksin kotonaan?

Yleensä ihmiset alkavat puhua pölöttää ja ovat iloisia, ainakin nousuhumalassa.

Milta se humala yksin tuntuu kun on pakko vain hiljaa ja ei ole kenen kanssa jutella? Eikö siinä tule hirmu surullinen olo ja melankolia?

Mitä sillä rahansäästöllä voittaa se humala menee ihan hukkaan. Eihän humala pelkkänä humalana ole minkään arvoista.

Kyllä, viihdyn ihan limulinjallakin seurassa.

Vierailija
130/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi.

Tytär 17 v kerto just poikaystävästään. "Se haluaa jäätelöä. Mä olen just lähdössä niille ja käyn kaupan kautta. katotaan vaan, niin se tulee vastaan. Mä ostaisin Ben & Jerrysiä, mutta herra tulee mestoille ja ostaa kahden litran laarin vaniljajäätelöä, koska se on kannattavampaa. Argh! Se on ärsyttävän samanlainen kuin iskä!"

Eli siis tyttären poikakaveri ja mieheni. Eivät ole aivan tolkuttoman pahoja. Esim mieheni ei kuitenkaan ole näitä "tein itse ja säästin" - miehiä. Onneksi. Ruokakaupoilla, matkustellessa (reppureissut on parhaimpia).. yms. MUTTA antaa mun kyllä ostaa omat juttuni mukisematta.

Tätä tyttären poikaystävää olen vuoden ajat saanut seurata vierestä. Se on vielä niin hellusta. Nytkun tyttökin tuon yhteyden tajus.. :D

Vierailija
131/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän miehen, joka nuukuuttaan korjailee jopa vuosikymmenen vanhaa silitysrautaa.

Tuollaista ei kannatakaan korjailla. 20v vanhaa ehkä kannattaisi.

Minä ostin viimeksi -88 silitysraudan, jota käytän edelleen viikottain. Sitä ei ole tarvinnut korjailla, ainostaan pitää puhtaana ja käyttää käyttöohjeen neuvomalla tavalla. Laaturauta, Tefal, ensimmäinen Suomessa myyty langaton malli.

Ei sillä, kyllä vahat Rosenlew -60 luvun lopulla ostettu toimii kanssa, mutta se on enää satunnaisia tarpeita varten harrastus käytössä työhuoneella.

En minä uusien ostamista epäilisi jos tarvitsisin, mutta en minä nyt vain uutuuden vuoksi mitään osta., siinä ei olisi mitään järkeä. Ja ennen kun ostan, niin tietysti katson ensin onko rikkoutunut helposti korjattavissa. Laitteen sisällä olevan sulakkeen, johdon tai pistotulpan voi esim. helposti vaihtaa, eikä sitä varten tarvitse kokonaan uutta laitetta aina ostaa.

Vierailija
132/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vı††u mikä lehmä.

Miten niin lehmä? Olen nainen. Mikä jutussani sai sinut tuntemaan, että olisin nautaeläin?

Vierailija
133/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tää on kans yks ihmistyyppi, siis se, joka ei ymmärrä rahan arvoa. Palvelu tai tuote pitäisi olla ilmaista tai ainakin puoli-ilmaista, mutta sitten kun itse on myymässä jotain, niin yhtäkkiä hinnoissa onkin jotain ihme tunnearvoa mukana, tai ajattelee, että koska maksoin itse siitä niin ja niin paljon, niin pyydän käytettynä vähintään puolet.

Näimpä. Se on sitä omaetu edellä menoa.

Vierailija
134/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen. Näillä ihmisillä ei yleensä ole yhtään mitään. Tietenkään. Koska mitäänhän ei koskaan kannata hankkia.

Yleensä ne on samoja ihmisiä, joiden mielestä ei kannata käydä myöskään töissä, koska Kela maksaa saman rahan tekemättä mitään. Tunnen sellaisia aika monta.

Vierailija
135/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen toisaalta äärettömän pihi, mutta voin myös ostaa silmää räpäyttämättä 5000e matkan😅Mutta jos näen maassa tölkin kerään varmasti, vaatteet pidän puhki ja en osta kun mitä ihan pakko. Ruoat ostan 99% ilta-alesta,resq sovelluksella tai tehtaanmyymälästä isot satsit..merkkilaukkuja taas minulla on iso kokoelma😅Syömässä käyn ravintoloissa, mutta kahvin kohdalla iskee piheys..juurikin kun kupin hinnalla saa paketin😅

just like me ;-)

Vierailija
136/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini mielestä on "järkeä" maksaa vain asioista, jotka ovat hänelle itselleen tärkeitä. Kaikki muu on tuhlausta. Matkailuun ja "hemmotteluhoitoihin" tai muihin pilipalipalveluihin voi hänen mielestään hassata vaikka millä mitalla, mutta "turhille" materiaalisille hankinnoille hän muljautelee silmiään.

Miksi se on niin vaikea tajuta, että jollekin vaikkapa CD-levy- tai hajuvesihankinnat ovat ihan yhtä "järkeviä" kuin rahan polttaminen savuna ilmaan lentomatkustelemalla? 

Vierailija
137/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu ehkä samaan sarjaan ihmisiä kun ne, jotka lähtee jollekin seutulipppua halvemmlle risteilylle Tallinnaan, syö kotoa tuotuja munaleipiä kahvilassa ja juo omasta termarista kahvit, valittaa kun kaikki on niin kallista, missään ei ole mitään ostettavaa, ruoka ei ole syötävää kun se ei ole sitä makkaraa ja läskisoosia. Kävellään naama norsunvitulla Tallinnassa ja haukutaan kaikkea kun ei mihinkään ole varaa. Päivän jälkeen istutaan taas koko matka syömättä kun on niin kallista ja valitetaan että oli paska reissu. Mitä järkeä lähteä mihinkään jos ei ole sitä rahaa? Ennemmin säästää sitten kunnolla että on varaa ostaa jotain ja lähtee vasta sitten. Sitten ajatellaan että kaikki pitää olla ilmaista siellä Tallinnassakin, vielä vanhan kaupungin turistialueeella.

Vierailija
138/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ymmärrän, että kalsarikännin idea on tulla humalaan.

Mutta mitä ideaa on olla juovuksissa yksin kotonaan?

Yleensä ihmiset alkavat puhua pölöttää ja ovat iloisia, ainakin nousuhumalassa.

Milta se humala yksin tuntuu kun on pakko vain hiljaa ja ei ole kenen kanssa jutella? Eikö siinä tule hirmu surullinen olo ja melankolia?

Mitä sillä rahansäästöllä voittaa se humala menee ihan hukkaan. Eihän humala pelkkänä humalana ole minkään arvoista.

Kyllä, viihdyn ihan limulinjallakin seurassa.

Niin no, introvertin baari-iltakin on sellainen että hän istuu yksin omassa pöydässään juomia nauttien, ja toisten ilonpitoa seuraten. Aika mollivoittoinen tuo ilta on noinkin, jopa pahempi kuin yksin kotona.

Vierailija
139/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuollainen. Vaihdan esimerkiksi itse autojeni kesä-/talvirenkaat, en maksa siivoojalle ja juon mieluummin kalsarikännit kuin maksan ravintolahinnat ja taksin kotiin.

Siis sulla ei ole ystäviä joita tavata baarissa?

Ei ole, enkä kaipaa baari-iltoja. Työpaikan satunnaiset läksiäiset tai muut baarijututkin ovat pakkopullaa joista en osaa nauttia. Ystäväni kutsun mieluummin mökilleni, tai patikoimaan taikka pyöräilemään.

Vierailija
140/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällainen tavaroiden suhteen, mies puolestaan palvelujen suhteen... Molemmilla olisi varmaan toisiltaan opittavaa, aika usein näistä raha-asioista kuitenkin riidellään. Minulle tulee välillä hutiostoksia kun ostin halvemman enkä kestävämmän, mies taas yrittää vaikka korjata jotain putkea ensin itse ja sittenpä pitääkin jo tilata putkimies tekemään isompi homma kuin alun perin olisi ollut tarve.