Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko 'mitä järkeä tuosta on maksaa' -ihmisiä?

Vierailija
10.04.2021 |

Joiden elämäntehtävä on saada kaikki ilmaiseksi vaikka se olisikin työlästä. Mistään ei haluta maksaa mitään ja muiden "tuhlailulle" pyöritellään päätä.

Kommentit (522)

Vierailija
161/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät välttämättä huomaa, että he käyttävät toista liikaa hyväkseen ja hyvähän ne on herättää. Mutta tuo kielto aiheuttaa sekä sinulle että hänelle pahan mielen. Jos hän on todella köyhä ja sinä et, niin maksa vaan edelleen 10-20 euroa/kk ja jos yhtä varakas kuin sinä, sano heti kahvilaan mennessä, että nyt on hänen vuoronsa maksaa.

Vierailija
162/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseni.

Ihmettelen maraton juoksun maksua? Siis miksi? Miksi?? Siinä ei voita mitään rahapalkintoa.

Pitää rääkätä itseään kuukausi tolkulla ja palkinto? Sitä ei ole.

Järkyttävää.

Onko elämässäsi yleensäkään tavoitteita, mihin pyrit?

Maratonjuoksua aloittavalle se on maksettu kilpailu, johon treenaamiseen usein sitoutuu paremmin, kun siitä on maksanut.

Myöhemmin se on enemmän omien rajojen ylittämiseen liittyvä kilpailu, jossa aina tavoitellaan parempaa aikaa kuin aiemmin. Itse juokseminen ei tunnu rääkiltä, kun puhutaan jo yli 10km juoksumatkoista. Harva, kuka niin ajattelee niin jaksaa maratonmatkaan riittävästi harjoitella, että kisassa pääsisi täysmatkalla maaliin.

Mietitkö koskaan, että miksi joku maksaa esim. junioriharrastuksesta, vaikka harva pääsee SM - tasolle tai ammattikiekkoilijaksi?

Usein osa unelmien toteutumisesta vaatii säännöllistä harjoittelua, jopa lahjakkuutta, mutta ilman säännöllistä tavoitteeseen harjoittelua sekä itsensä ylittämistä ei huippu-urheilijaa synny. Se vaatii monta kilpailua ilman rahapalkintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan mikä p@skamyrsky nousi siitä, kun joku nuori nainen oli palkannut siivoojan siivoamaan yksiönsä. Ihan hirveää tuhlausta ja laiskuutta ja uusavuttomuutta ja rappiota..

Muistan tuon! En ymmärtänyt silloin, enkä ymmärrä nytkään, miksi juuri siivous on pakko tehdä itse, muuten on huono ihminen.

Ihminen saa ulkoistaa talonsa rakentamisen, leipänsä leipomisen, kalansa perkaamisen, kotinsa korjaustyöt, mattonsa pesemisen, juhliensa järjestämisen, autonsa huollon, hiustensa leikkuun, ihan kaiken, vaikka kaikki nämä voisi tehdä itsekin ja ennenkin on tehty!

Mutta siivous, se on ainoa mitä ei voi eikä saa! Vaikka useimmat eivät edes tykkää siivouksesta. Vaikka olisi valmis maksamaan markkinakelpoisen hinnan omalla työllään ansaitsemillaan rahoilla. Pakko tehdä, muuten se on osoitus siitä, että on laiska eikä OSAA siivota. Viis siitä, vaikka siivouksesta säästyneen ajan käyttäisi johonkin työlääseen ja taitoa vaativaan, laiska on.

Varmaan siksi koska siivous koetaan edelleen 100% naisten jutuksi, ja nainenhan on paha, laiska ja kelvoton jos hän ei hoida jotakin hänelle kuuluvaa orjahommaa itse vaan palkkaa esim. siivoajan. Miehille ei kukaan - kumma kyllä - tule valittamaan siitä, että hän esim huollattaa ja korjauttaa autonsa liikkeessä, kyllähän miehellä on siihen oikeus.

En usko, että kyse on mistään sukupuolijutusta. Kun kuitenkin on yleisesti hyväksyttyä värjätä hiuksensa kampaajalla kotivärjäyksen sijaan, tai on ok laitattaa kyntensä tai ajattaa karvansa toisella. Nämähän on yleensä ns. naisten juttuja. Siivoaminen on vain jonkinlainen jäänne, ajatus, että se on niin helppoa ja vaivatonta, ettei sitä tarvitse teettää muilla. Ja ettei kukaan muu kuin joku palvelijaa tarvitseva ökyrikas ota siivoojaa. Siivoamisen ulkoistaminen ei ole vielä tarpeeksi yleistä. Moni karsastaa yhä robotti-imureitakin.

Auton korjaamiseen taas ei monikaan nykymies pysty. Eikä nykyautoja voi korjata mikään perusrassaajakaan. Tarvitaan merkkikorjaamoa.

Vierailija
164/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta sen ruokkiminen ilmaiseksi. Se halveksii sinua tyhmyydestäsi.

Vierailija
165/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä suomalaisilla ole todellisuudessa varaa mihinkään palveluihin johtuen paskoista palkoista ja suurista sivukuluiosta.  Joten tunnen toki montakin. Mukaanlukien itseni. Naurauttaahan se, että minun kannattaisi esimerkiksi ottaa palkatonta vapaata päivä töistä mieluummin kuin viedä auto pariksi tunniksi korjaamolle. 

Mutta äänestäkää lisää vassareita. Saatte ehkä muutaman kympin almurahaa enemmän, mutta yhtä köyhinä pysytte.

Vierailija
166/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Minun monimiljonääri naapuri. 

Itseäni saan syttää mutta syötän häntä aika paljon omillani. Syystä että on vaikea tehdä yhden hengen ateria. 

Pääsiäiseksi sain karamelleja.Kun sanoin että en voi syödä koska on vanhoja, sain vastaukseksi että se on ajatus joka lasketaan!

Hän sai kilon tuoreita  toffeita minulta ja kukkia.  

Lopeta sen ruokkiminen ilmaiseksi. Se halveksii sinua.

Vierailija
167/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on mennä kahvilaan, kun kotonakin voi keittää kahvit?

Tämän olen minäkin kuullut monet kerrat. Toisinaan jokerina myös version "Mitä järkeä mennä kahvilaan kun Ärrältä/K-kaupasta saa kahvin eurolla".

Vierailija
168/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe, mitä järkeä on maksaa esimerkiksi jostain merkkikengistä tai laukuista satoja euroja ihan vaan siksi, että ne sattuvat olemaan muotia.

Miksi oletat ostamisen syyn olevan vain se, että "ne sattuvat olemaan muotia"? Hyvin todennäköisesti kyseessä on myös laadukkaampi tuote, joilla voi lisäksi olla omistajalleen esteettistä tai keräilyarvoa, ehkä myös jälleenmyyntiarvoa myöhemmin. Toki suurinta osaa houkuttanee myös merkkituotteen statusarvo, mutta se voi jollekin olla ihan yhtä tärkeä arvo kuin jokin minun mielestäni "järkevämpi" arvo.

No mun mielestä ei ole mitään järkeä maksaa jostain Hermesin laukusta 350 000 €. Pitää varmaan itsekin tehdä laukku ja yrittää myydä miljoonalla, koska uniikki kappale.

Voi olla hyvinkin paljon järkeä ihmiselle, joka laukkuja keräilee ja jolla on hankintaan varaa.

Vierailija
169/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on mennä kahvilaan, kun kotonakin voi keittää kahvit?

Tämän olen minäkin kuullut monet kerrat. Toisinaan jokerina myös version "Mitä järkeä mennä kahvilaan kun Ärrältä/K-kaupasta saa kahvin eurolla".

Tottahan tuo ihmettely on. Nuorilla naisilla se syy on tosin instaan kuvan näpsääminen ja jonkun menestyvän citynaisen larppaaminen. Joku helvetin kahvinjuonti ylihintaisessa paikassa koetaan jotenkin hienona. 

Vierailija
170/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseni.

Ihmettelen maraton juoksun maksua? Siis miksi? Miksi?? Siinä ei voita mitään rahapalkintoa.

Järkyttävää.

Jonkun pitää tapahtuma organisoida, hankkia luvat, laittaa kyltit ja katsoa reitti. Ja varmaan on jotain sponsoreiden vesi tms. pisteitä reitin varrella. Näihin menee aikaa ja rahaa. Paljon tulee asioita minulle mieleen, joka en edes koskaan mihinkään vastaavaan ole osallistunut :D

Miksi maksaa? Voit juosta ilmaiseksi 42km! :D

Jos jotain niin typerää haluaa tehdä. Pyörällä mukavampaa ja nopeampaa ja saa sitä liikuntaa.

Vierailija
171/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi kodinkoneiden (tai muiden laitteiden) ostamisesta käytettynä. Ellen saisi poikkeuksellisen hyvällä diilillä ja vieläpä takuun ollessa edelleen voimassa, en itse ostaisi varsinkaan mitään akkukäyttöistä, koska ei ole mitään takeita, miten laitetta on kohdeltu (miten on laitaltu/oltu laitailematta, onko annettu kärventyä vaikkapa suorassa auringonpaisteessa jne. jne.). Minä olen valmis maksamaan ylimääräistä siitä MIELENRAUHASTA, että laite on sellainen kuin sen kuuluukin olla. Minun näkökulmastani se on järkevää, koska en halua mitään ylimääräistä stressiä tai epäilystä kaupanteon autuuden himmentäjäksi.

Vierailija
172/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tapana jutella tuohon tyyliin kun olin lapsi.  Kesämekko somistettuna rei'illä, mikä tuossakin maksaa.  No ne lävet,  vastasi äidin ystävä.

Vierailija
173/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseni.

Järkyttävää.

Jonkun pitää tapahtuma organisoida, hankkia luvat, laittaa kyltit ja katsoa reitti. Ja varmaan on jotain sponsoreiden vesi tms. pisteitä reitin varrella. Näihin menee aikaa ja rahaa. Paljon tulee asioita minulle mieleen, joka en edes koskaan mihinkään vastaavaan ole osallistunut :D

Jos jotain niin typerää haluaa tehdä. Pyörällä mukavampaa ja nopeampaa ja saa sitä liikuntaa.

No heh :D

Maraton on tapahtuma. Tapahtumat ovat usein maksullisia.

Vierailija
174/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli tapana jutella tuohon tyyliin kun olin lapsi.  Kesämekko somistettuna rei'illä, mikä tuossakin maksaa.  No ne lävet,  vastasi äidin ystävä.

Vähän sama kuin revityt farkut. On lätkäisty hinta siitä, kun on pitänyt repiä farkut hajalle ennen myymistä.

Vierailija
175/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko ko. kaveri, entinen sellainen, enää elossakaan, kun ei olla nähty kohta kolmeentoista vuoteen.

Tapaus on sellainen, joka ei viitsi maksaa asumisesta mitään, koska se olisi suoraan pois kaljoista yms. Syksyllä 1990 hommasi häädön kämpästään, ja kun jätkän vanhemmat eivät suostuneet ottamaan häntä takaisin kotiin asumaan, aloitti hän kavereiden ja tuttujen nurkissa majailun. Välillä nukkuu jossain pusikossa.

Mutta hyvähän se on hänen elellä tuolleen, kun sillä riittää niitä hieman yksinkertaisia kavereita, joita voi käyttää hyväksi loisimalla ilmaiseksi heidän nurkissaan. Yöllä käy tyhjentämässä jääkaapin, nyysii tavaraa, tulee ja menee miten huvittaa ja yhä kaverit katselee sen touhua, majoittaa ilmaiseksi ja uskoo silmät sinisinä kaikki ne tuhannen ja yhden yön sadut, joita se sepittää.

Surullisia ihmiskohtaloita.

Vierailija
176/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseni.

Järkyttävää.

No heh :D

Maraton on tapahtuma. Tapahtumat ovat usein maksullisia.

Mitä siellä tehdään, muuta kuin juostaan? Typerää

Vierailija
177/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on ostaa esim. Pakastemustikoita järkyttävällä kilohinnalla, kun niitä voi poimia ilmaiseksi pakastimen täyteen? En ole koskaan ymmärtänyt.

Ensin pitää hankkia riittävän iso pakastin, jotta sinne mahtuu koko talven mustikat. Isoa pakastinta varten pitää olla isompi asunto... mieluummin asun pienemmässä ja asumiskustannuksiltaan edullisessa huoneistossa (ilman asuntolainaa) ja "tuhlaan" kaupan pakastemustikoihin pari euroa viikossa kuin ostan lainarahalla lisää tilaa isommille kodinkoneille. 

Minä kuivaan osan mustikkasadosta kuivurilla. Helppo säilyttää eikä vie tilaa.

Mietipä, minkä hintaisia niistä "ilmaisista" mustikoista tulee, kun huudatat sähköllä toimivaa kuivuria päiväkausia. 

Vierailija
178/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan itse järjettömät määrät keräilyharrastukseeni liittyvää tavaraa. En kerro miehelle koskaan hintoja, sanon vaan että edullisesti sain. Osan saankin ja osan myyn, rahoittaakseni ostoja. Miehellä ei ole aavistustakaan, mikä rahamäärä tuossa pyörii.  Käytännössä harrastukseen kuluu vuositasolla noin 100 euroa kuussa ja siinä vielä on jotensakin järkeä. Mutta se, että oikeasti ostoihin menee 10 000 vuodessa saattaisi aiheuttaa vähän sanomista.  Palkka pieni niin joudun myymään juttuja myös ja vähän priorisoimaan

Vierailija
179/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vielä Painonvartijat toimi Suomessa, niin työpaikalla oli näitä jotka paasasivat, etteivät moisista ohjeista ole valmiita maksamaan.  Kun toiset sitten laihtuivat, niin ruinasivat niitä vihkosia lainaan ja ottivat kopioita työpaikan koneella.   Simppeliähän se olikin, 1 piste oli 60 kcal, joten käytännössä se oli vain 1200-1600 kcal vähäkalorinen dieetti, mutta se perustuikin siihen ryhmätapaamisten tsemppihenkeen.  Niin kuin mikä tahansa harrastuspiiri tai kuntoryhmä.  Vaikka niitä kopoituja vihkosia kuinka olisi itsekseen lukenut, niin ei ne niillä laihtuneet.

Vierailija
180/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan mikä p@skamyrsky nousi siitä, kun joku nuori nainen oli palkannut siivoojan siivoamaan yksiönsä. Ihan hirveää tuhlausta ja laiskuutta ja uusavuttomuutta ja rappiota..

Juuri näin.

Palstalla on tällaisia paljon.

Ja samaan aikaan on ihan ok jos mies palkkaa kotiinsa siivoojan.

Yleensäkin, mitä pahaa siinä on, jos tilaa siivoojan? Monet siivoojat on itsenäisiä yrittäjiä ja paikallisten yrittäjien tukeminen on hyvä asia.

Mulla kävisi aina siivooja jos mulla vaan olisi siihen varaa. Vihaan siivoamista ja mulla on aivan liian kiire että ehtisin siivota kotini niin hyvin kuin haluaisin, mulla onkin tavallisesti melko sotkuista.