Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko 'mitä järkeä tuosta on maksaa' -ihmisiä?

Vierailija
10.04.2021 |

Joiden elämäntehtävä on saada kaikki ilmaiseksi vaikka se olisikin työlästä. Mistään ei haluta maksaa mitään ja muiden "tuhlailulle" pyöritellään päätä.

Kommentit (522)

Vierailija
101/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen osti kesämökin ja sai irtaimiston kaupan päälle. Myöhemmin hän kehui mökkiin unohtuneen edellisiltä omistajilta "jotain lääkkeitä" ja käyttäneensä niitä. Kyse oli ilmeisesti rauhoittavista lääkkeistä. No jos ei ole itsellä varaa...

Vierailija
102/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan mikä p@skamyrsky nousi siitä, kun joku nuori nainen oli palkannut siivoojan siivoamaan yksiönsä. Ihan hirveää tuhlausta ja laiskuutta ja uusavuttomuutta ja rappiota..

Muistan tuon! En ymmärtänyt silloin, enkä ymmärrä nytkään, miksi juuri siivous on pakko tehdä itse, muuten on huono ihminen.

Ihminen saa ulkoistaa talonsa rakentamisen, leipänsä leipomisen, kalansa perkaamisen, kotinsa korjaustyöt, mattonsa pesemisen, juhliensa järjestämisen, autonsa huollon, hiustensa leikkuun, ihan kaiken, vaikka kaikki nämä voisi tehdä itsekin ja ennenkin on tehty!

Mutta siivous, se on ainoa mitä ei voi eikä saa! Vaikka useimmat eivät edes tykkää siivouksesta. Vaikka olisi valmis maksamaan markkinakelpoisen hinnan omalla työllään ansaitsemillaan rahoilla. Pakko tehdä, muuten se on osoitus siitä, että on laiska eikä OSAA siivota. Viis siitä, vaikka siivouksesta säästyneen ajan käyttäisi johonkin työlääseen ja taitoa vaativaan, laiska on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta pitäisi omien varojen mukaan elää. Jos on huolta rahasta tai säästää jotain kohdetta (esim. asunto) varten, niin silloin piisaakin nuukailla. Jos taas joka kuukausi jää useita satasia säästöön "eläkepäiviä varten", niin silloin pitäisi varmaan miettiä, että elää voi nytkin ja nauttia asioista joista haluaa nauttia ja vähentää kurjuutta. Ei tarvitse lähteä tuhlaamaan, mutta välillä voi nauttia toisten laittamasta kahvista, ostaa joskus uudet kengät ja panostaa kotiin. Mikä nyt on itselle ja perheelle tärkeää.

Olin juuri tulossa kirjoittamaan samaa. Noista kahdesta tavasta kun löytäisivät ihmiset sen kultaisen keskitien, eikä sitä ääripäätä. Eli säästää sillon, jos on tarve oikeasti ja tuhlailee vähän enemmän sillon kun on mahdollisuus. Haudantaa ku niitä rahoja ei kuitenkaan mukaansa saa. 

Vierailija
104/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulun ihmisiin miksi maksaa jostain 10 eur, kun voi ostaa tarvikkeita 60 eurolla ja tehdä itse 😅 :D Mutta pidän sen ihan omana tietonani. Joskus jos joku kaveri on heittämässä muuten kunnossa olevia esim. Farkkuja pois irronneen napin takia, niin tarjoudun korjaamaan sen. Itseäni ärsyttää toisten valintojen kritisointi, jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee.

Vierailija
105/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan mikä p@skamyrsky nousi siitä, kun joku nuori nainen oli palkannut siivoojan siivoamaan yksiönsä. Ihan hirveää tuhlausta ja laiskuutta ja uusavuttomuutta ja rappiota..

Muistan tuon! En ymmärtänyt silloin, enkä ymmärrä nytkään, miksi juuri siivous on pakko tehdä itse, muuten on huono ihminen.

Ihminen saa ulkoistaa talonsa rakentamisen, leipänsä leipomisen, kalansa perkaamisen, kotinsa korjaustyöt, mattonsa pesemisen, juhliensa järjestämisen, autonsa huollon, hiustensa leikkuun, ihan kaiken, vaikka kaikki nämä voisi tehdä itsekin ja ennenkin on tehty!

Mutta siivous, se on ainoa mitä ei voi eikä saa! Vaikka useimmat eivät edes tykkää siivouksesta. Vaikka olisi valmis maksamaan markkinakelpoisen hinnan omalla työllään ansaitsemillaan rahoilla. Pakko tehdä, muuten se on osoitus siitä, että on laiska eikä OSAA siivota. Viis siitä, vaikka siivouksesta säästyneen ajan käyttäisi johonkin työlääseen ja taitoa vaativaan, laiska on.

Varmaan siksi kritisoitiin, kun moni keksisi niillekin rahoille parempaa käyttöä.. Siivous on niin helppoa ja nopeaa, ettei siitä ole mielestäni järkeä maksaa. Varsinkin kun kyseessä on yksiö ja hommaan menee enintään 15 minuuttia.. Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
106/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, isäni. Hänellä tuli jopa kerran riita naisystävänsä kanssa, koska naisystävä oli ostaessaan uutta kodinkonetta halunnut tukea paikallista kodinkoneliikettä, sen sijaan että olisi tilannut halvemmalla netistä. He siis asuvat aivan erikseen ja rahat ovat 100% erilliset ja omat.

Isäni on myös aina aivan kauhuissaan, jos kerron paljonko on mennyt rahaa romanttiseen illalliseen mieheni kanssa, tai paljonko perheeni lomamatka maksoi. Hän siis itse kysyy, ja sitten kauhistelee. No, huvinsa kullakin.

Vierailija
107/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi kritisoitiin, kun moni keksisi niillekin rahoille parempaa käyttöä.. Siivous on niin helppoa ja nopeaa, ettei siitä ole mielestäni järkeä maksaa. Varsinkin kun kyseessä on yksiö ja hommaan menee enintään 15 minuuttia.. Mutta kukin tyylillään.

Mun yksiön saat tulla siivoamaan vartissa.

Vierailija
108/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen. Ovat sitä mieltä ettei kannata maksaa enemmän jostakin hyvästä ja laadukkaasta kuin huonosta rimpulasta, joka ei kestä kauaakaan. 

Samat kitisee kun ei rahat riitä. Hukkaavat rahansa, kun samaa huonoa ja halpaa ostavat kerta tisensa perään, kun riittäisi että kerralla ostaa kunnollista ja vähän enemmän maksavaa. 

Nämä on yleensä niitä, jotka on jatkuvasti persaukinaisia ja mitään omaa eivät ikinä saa hankituksi.

Vierailija
109/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempaa käyttöä? Eihän tuo huonoa käyttöä ole, siinähän saa rahalle paljon vastinetta, kun koko kodin viihtyvyys lisääntyy pitkäksi aikaa.

Jos haluaa käyttää rahansa noin, miksi ei saisi, mutta mitä tahansa muuta niillä rahoilla saisi tehdä?

Jos ihminen käy parturissa, mattopesulassa, ihokarvojen vahauksessa tai ostaa fileoidun kalan, miksi silloin muut eivät ympärillä laskeskele, mihin muuhun parempaan olisi voinut rahat käyttää, kun olisi itse tehnyt nuo asiat helposti vartissa?

Vierailija
110/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tee mitään itse. Ostan jos tuet riittää ja jos ei niin odotan seuraavaan kuuhun. Tätä täällä varmaan haettiin? Tyhmiä jotka edes yrittää.

Vierailija
111/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tää mua pännii etten nuorempana tajunnut! quote=Vierailija]Tiedän muutaman. Rasittava elämänkatsomus tosiaan.

Niin. Se on hienoa sitten eläkepäivillä muistaa miten elämä oli kotona kitumista ja pennien venyttämistä. Sulta meni se kovapalkkainen loistotyöpaikkakin sivun suun sen takia kun et koskaan tavannut sitä kaveria joka olisi sinua siihen suositellut. Se unelmien mieskään ei sua huomioinut koska näytit kassi-almalta.

Noh, onneksi tilillä on sata tonnia. Tosin jos olisit sen miehen napannut niin asuisit nyt isossa kartanossa ranskan rivieralla.

Vierailija
112/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aikeissa hankkia leasing-auton, jotta mun ei enää koskaan tarvitse stressata auton hajoamisesta ja yllättävistä korjaamokuluista. Pari ihmistä on olleet suunnilleen toimittamassa mua hoitoon, koska eihän tollasesta nyt kannata maksaa! Eivät siis käsitä, että joku on valmis maksamaan helppoudesta eikä tavoittele taloudellisesti järkevintä vaihtoehtoa.

Ap

Leasing ei myöskään välttämättä tule sen kalliimmaksi, jos autoa vaihtaa muutenkin usein.

Ja... mitä järkeä on uudesta autosta maksaa? ;)

Vierailija
113/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulainen , tuli viikoksi neljän penskansa kanssa , meidän nurkkiin. Maksatti kaiken olemisen meillä , itse vain esitti vaatimuksia , millaista heidän ruokansa pitää olla.Piti kuskata ympäri nähtävyyksiä , tietysti meidän kustannuksella. Nyt on ex vierailija , kun käskin mennä hotelliin vaatimuksineen.

Vierailija
114/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa saa nautintoa säästämisestä, osa shoppailemisesta. Säästämistä pidetään jostain syystä kunnon ihmisen merkkinä, vaikka säästäjä on ihan yhtä itsekäs kuin tuhlaajakin, ellei itsekkäämpikin. Säästäjä asettaa muut kiusalliseen asemaan, jos tarkoitus on vaikka mennä syömään ystäväporukan kesken tai järjestää mitä tahansa maksullista aktiviteettia. Aina mennään tämän pihistelijän ehdoilla tai sitten muut maksavat hänen puolestaan. Lisäksi rahojen makuuttaminen pankkitilillä on pois yhteiskunnalta. Ostamalla tuotteita ja palveluita työllistetään muita. Jos kaikki vain säästäisivät, ei olisi töitä eikä siten tulojakaan.

Uskon myös, että useimmilla on jokin asia, johon käyttää rahaa, vaikka mieltäisi itsensä nuukaksi. On auto, kesämökki, näyttelykoira, viihde-elektroniikkaa. Minulla ei ole näistä mitään, mutta vastaavasti syön mielelläni ulkona. Jonkun mielestä tämä tekee minusta tuhlarin.

Vierailija
115/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vastikään erään kodin laitteen käytettynä. Sain kuulla tästä ihmettelyä, koska vastaava tuote on uutenakin edullinen ja olen hyvätuloinen. Minulle ihmettely tuli yllätyksenä. En ollut ajatellut, että monet tosiaan ostavat aina uutta, jos vain voivat. Minulla asia on päinvastoin. Ostan käytettyä, jos voin. Syynä ei tosin kohdallani ole nuukuus vaan ekologisuus.

Vierailija
116/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska se on pelkkää laiskuutta.

Minä en ulkoistanut talomme rakennusta. Sähköt piti teettää.

Leivät tulee ostettua

En maksa ulkopuoliselle kotimme korjaustöistä. Miksi maksaisin? Joudun tekemään 4-5h töitä maksaakseni tunnin korjaustyötä.

Matot pesen itse

Juhlat osaan järjestää itse

Perheen autot huollan itse. Miksi maksaisin kun osaan itse ja tulee kunnolla tehtyä

Hiustenleikkuu ammattilaisella

Arvostan ihmisiä, jotka osaavat ja viitsivät vielä tehdä muutakin, kuin maksaa lampun vaihdosta rahalla. Uusavuttomuutta ja laiskuutta. Ei mitään muuta.

Vierailija
117/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuollainen. Vaihdan esimerkiksi itse autojeni kesä-/talvirenkaat, en maksa siivoojalle ja juon mieluummin kalsarikännit kuin maksan ravintolahinnat ja taksin kotiin.

Siis sulla ei ole ystäviä joita tavata baarissa?

Ajatteleppa kuinka paljon säästää vuodessa rahaa kun jättää kaikki kahvila- ja ravintolareissut väliin? Kun niillä rahoilla ostaa viinaa Virosta, saa valtavan määrän alkoholia halvalla. Mökillä sitten juo pään täyteen. Ravintolaan kannattaa mennä vain seksin saamisen takia.

Vierailija
118/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä on myös tää "mä sain kaverin kautta halvalla" tyyppi joita välillä tapaa. Ensin se kysyy mitä maksoit jostain ja sitten sillä on tarina siitä miten se sai samanlaisen 20-50% halvemmalla jonkun kaverin kautta.

Vierailija
119/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuollainen. Vaihdan esimerkiksi itse autojeni kesä-/talvirenkaat, en maksa siivoojalle ja juon mieluummin kalsarikännit kuin maksan ravintolahinnat ja taksin kotiin.

Siis sulla ei ole ystäviä joita tavata baarissa?

Ajatteleppa kuinka paljon säästää vuodessa rahaa kun jättää kaikki kahvila- ja ravintolareissut väliin? Kun niillä rahoilla ostaa viinaa Virosta, saa valtavan määrän alkoholia halvalla. Mökillä sitten juo pään täyteen. Ravintolaan kannattaa mennä vain seksin saamisen takia.

No onko joku laskenut? Nythän olisi ollut oiva vuosi laskea, kun on nyt reilu vuosi koronan kanssa eletty ja ainakin viime keväänä loppui kahvittelut ja ravintolassa käymiset kokonaan, kun kaikki puljut oli kiinni. En ole henk.koht. paljoa kahvitellut sen jälkeenkään, ja ravintolassa oon syönyt vuoden sisään ehkä kaksi kertaa. Ois hyvä laskea, jos yleensä kävisi säännöllisesti, esim. 1-2 krt viikossa kahvilla ja kerran kuussa ravintolassa syömässä.

Vierailija
120/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään ei raha mene niin hukkaan kun kalsarikännissä yksin kotona. Mitä älyä ostaa viinapullo tms., juoda se yksin ja mennä sen jälkeen nukkumaan tai sammua?

En ole koskaan ymmärtänyt näitä kalsarikännääjiä.

Kun ostan viini- tai viinapullon, niin juon sen seurassa. Kutsun silloin kavereita meille tai menen jonnekin kutsuttuna. Tai sitten otamme/otan alkupaukkuja kun lähdemme/lähden vihteelle. (ennen koronaa) tai grillaamme pihalla porukalla. Olen seurallinen ihminen ja nautin kun saan joskus kutsua ja tarjota muille, vaikka kauniina kesäiltana, se on sitä rahan suomaa elämännautintoa.

Hyvä seura, hyvä ruoka ja juoma, mikäs sen mukavampaa.

Yhden oluen/viinilasin tms. voin juoda kotona yksinkin esim. ruokaillessa, mutta en juo humalahakuisesti.