Tunnetko 'mitä järkeä tuosta on maksaa' -ihmisiä?
Joiden elämäntehtävä on saada kaikki ilmaiseksi vaikka se olisikin työlästä. Mistään ei haluta maksaa mitään ja muiden "tuhlailulle" pyöritellään päätä.
Kommentit (522)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän muutaman. Rasittava elämänkatsomus tosiaan.
Minä käyn töissä jotta saan rahaa jotta voin ostaa itselleni mieluisia tavaroita ja palveluita. En keksi yhtään syytä miksi olisi järkevää pyrkiä siihen ettei rahaa kulu ollenkaan.
Jos haluaa, että säästöönkin jää jotain? Kyllä mua ainakin lämmittää se, että säästöissä on kohta kuusinumeroinen summa. Kahviloissa ja kampaamoissa istumisesta en niin välitä..
Niin. Se on hienoa sitten eläkepäivillä muistaa miten elämä oli kotona kitumista ja pennien venyttämistä. Sulta meni se kovapalkkainen loistotyöpaikkakin sivun suun sen takia kun et koskaan tavannut sitä kaveria joka olisi sinua siihen suositellut. Se unelmien mieskään ei sua huomioinut koska näytit kassi-almalta.
Noh, onneksi tilillä on sata tonnia. Tosin jos olisit sen miehen napannut niin asuisit nyt isossa kartanossa ranskan rivieralla.
Mun setä korjaa parsimalla jopa Tokmannilta ostettuja 5 paria kympillä sukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn töissä jotta saan rahaa jotta voin ostaa itselleni mieluisia tavaroita ja palveluita. En keksi yhtään syytä miksi olisi järkevää pyrkiä siihen ettei rahaa kulu ollenkaan.
Jos haluaa, että säästöönkin jää jotain? Kyllä mua ainakin lämmittää se, että säästöissä on kohta kuusinumeroinen summa. Kahviloissa ja kampaamoissa istumisesta en niin välitä..
Jos kaikki ajattelisivat noin, niin työttömiä ihmisiä olisi paljon enemmän eikä yhteiskunta pyörisi kun rahaa ei liikkuisi tarpeeksi. Ei ole pakko olla mikään kauhea tuhlaaja, mutta totuus on se, että rahan pitää liikkua.
Eiköhän niitä rahan tuhlaajia ole riittävästi vaikka toiset meistä elää järkevästi ja säästeliäästi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Se on hienoa sitten eläkepäivillä muistaa miten elämä oli kotona kitumista ja pennien venyttämistä. Sulta meni se kovapalkkainen loistotyöpaikkakin sivun suun sen takia kun et koskaan tavannut sitä kaveria joka olisi sinua siihen suositellut. Se unelmien mieskään ei sua huomioinut koska näytit kassi-almalta.
Noh, onneksi tilillä on sata tonnia. Tosin jos olisit sen miehen napannut niin asuisit nyt isossa kartanossa ranskan rivieralla.
Kuulostaa kateellisen kommentilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki ajattelisivat noin, niin työttömiä ihmisiä olisi paljon enemmän eikä yhteiskunta pyörisi kun rahaa ei liikkuisi tarpeeksi. Ei ole pakko olla mikään kauhea tuhlaaja, mutta totuus on se, että rahan pitää liikkua.
Eiköhän niitä rahan tuhlaajia ole riittävästi vaikka toiset meistä elää järkevästi ja säästeliäästi?
Meni sitten pointti ohitse ja lujaa. Lue uudelleen mitä mä kirjoitin.
Auts, minä! Koin sen karvaasti viime viikolla. Mallailin kaupassa trikoopipoa, mutten ostanut koska sehän on niin helppo tehdä itse. En ehtinyt edes kangasta hankkia kun vasen korva kipeytyi sinne puhaltaneesta kylmästä kevättuulesta.
Minä olen melko säästäväinen , olen ollut koko ikäni, 40 vuotta.
Säästöissä ja sijoituksissa on noin 170.000€. Ajan halvalla autolla, ostan vaatteet huuto.netistä, huonekalut tori.fi:stä. Säästän monessa asiassa.
Kaikki kysyvät, miksi teen näin?
Vastaus: raha tekee minut onnelliseksi. Olen perheestä, joka menetti 90-luvun lamassa aivan kaiken. Vain velkaa jäi. Elämämme oli tuolloin tosi epävarmaa ja ahdistavaa. Sitä en halua suurin surminkaan omille lapsilleni.
Erään mielestä on pelkkää tyhmien ihmisten rahastusta, että kaupassa myydään erilaisia riisejä ja pastoja, jotka on kalliimpia kuin perus pitkäjyväiset riisit ja makaronit. Maistuu kuitenkin ihan samalta!
Minä en kyllä ole vielä kärsinyt rahan puutteesta sen takia, että olisin välillä ostanut basmatiriisiä tai vaikka pennepastaa.
Vierailija kirjoitti:
Erään mielestä on pelkkää tyhmien ihmisten rahastusta, että kaupassa myydään erilaisia riisejä ja pastoja, jotka on kalliimpia kuin perus pitkäjyväiset riisit ja makaronit. Maistuu kuitenkin ihan samalta!
Minä en kyllä ole vielä kärsinyt rahan puutteesta sen takia, että olisin välillä ostanut basmatiriisiä tai vaikka pennepastaa.
Minusta esim. makaronisalaattiin on turha laittaa kalliita kierrepastoja..
Tykkään tehdä itse ja näen mielelläni vaivaa asioiden opettelemiseksi, osin tässä myös saa mielihyvää siitä että säästää rahaa vaikka vaivaa ei säästy. Mutta. Tässä ehkä se pointti on se että tykkäään tehdä ja kokeilla. Mutta maksan mielelläni sitten ammattilaiselle niistä jutuista joista tarvitsee. En esim itse koskaan lähtisi mitään sähköasennushommia tekemään vaan tilaan kyllä sähkärin kun tarvii. Ja samoin arvostan ravintoloita ja kahviloita joihin mielelläni käytän rahaa. Että tavallaan oon nuuka joissain asioissa mutta en ikinä siten että arvostelisin muiden ostoksia tai kauhistelisin hintoja.
Itseni.
Ihmettelen maraton juoksun maksua? Siis miksi? Miksi?? Siinä ei voita mitään rahapalkintoa.
Pitää rääkätä itseään kuukausi tolkulla ja palkinto? Sitä ei ole.
Järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän miehen, joka nuukuuttaan korjailee jopa vuosikymmenen vanhaa silitysrautaa.
Täähän on ihan järkevää. Haluaisin itsekin osata korjata kodinkoneet ja pienelektroniikan, hapottaa heittää pois ja ostaa uutta tilalle. Kuormittaa maapalloa turhaan.
Mitä järkeä on ostaa esim. Pakastemustikoita järkyttävällä kilohinnalla, kun niitä voi poimia ilmaiseksi pakastimen täyteen? En ole koskaan ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Muistan mikä p@skamyrsky nousi siitä, kun joku nuori nainen oli palkannut siivoojan siivoamaan yksiönsä. Ihan hirveää tuhlausta ja laiskuutta ja uusavuttomuutta ja rappiota..
Tää on kyllä yleinen ja käsittämätön asenne, jossa ei ole järjen hiventä. Tuossa hyötyvät kaikki; nainen saa siistin asunnon, siivooja saa töitä ja yhteiskunta saa verotuloja.
Minä olen sellainen. Ihmettelen usein miksi jotkut törsäävät rahansa hömppään kuten kahvilassa käynteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän miehen, joka nuukuuttaan korjailee jopa vuosikymmenen vanhaa silitysrautaa.
Tiedän (tai tiesin) miehen, joka kuoli sähköiskuun yrittäessään korjata rikkinäistä silitysrautaa. 😞
Miten tämä mahollista ? Eikai se töpseli seinässä sitä korjaillu :D
Vierailija kirjoitti:
Itseni.
Ihmettelen maraton juoksun maksua? Siis miksi? Miksi?? Siinä ei voita mitään rahapalkintoa.Pitää rääkätä itseään kuukausi tolkulla ja palkinto? Sitä ei ole.
Järkyttävää.
Jonkun pitää tapahtuma organisoida, hankkia luvat, laittaa kyltit ja katsoa reitti. Ja varmaan on jotain sponsoreiden vesi tms. pisteitä reitin varrella. Näihin menee aikaa ja rahaa. Paljon tulee asioita minulle mieleen, joka en edes koskaan mihinkään vastaavaan ole osallistunut :D
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sellainen. Ihmettelen usein miksi jotkut törsäävät rahansa hömppään kuten kahvilassa käynteihin.
Säästäähän siinä vähän sähköä, kun ei tarvitse kahvilassa istumisen aikana pitää kotona valoja päällä tai käynnistää kahvinkeitintä, vettäkin säästyy jonkun verran sekä suodatinpussi (mikä on kyllä täysi turhake, kun kestosuodattimetkin on keksitty). Lisäksi pääsee nauttimaan melusta ja hälystä.
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorempana tuhlailija, nyt se harmittaa, olisi kannattanut vähän miettiä mihin sitä rahaa syytää, olen nyt ollut useamman vuoden pihistelijä, ja mietin tarvitsenko jotain esim. tavaraa juuri sillä hetkellä vai löytyisikö kotoa valmiiksi. En käy kaupoissa, muuta kuin tarpeesta. Lapselleni toki ostan hyvät vaatteet ja tarvikkeet kun hän niitä tarvitsee. Jos olisin ollut nuorempana vähän pihimpi, pankkitilini pullistelisi rahasta, mutta elämä opettaa, olen nyt tyytyväisempi, koska en tuhlaa turhiin ostoksiin.
N45
Toisaalta: olet saanut nauttia elämästä. Itse sain ensimmäisen kunnollisen työpaikan 35-vuotiaana. Sitä ennen ei ollut varaa ostaa mitään eikä säästöönkään jäänyt mitään.