Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko 'mitä järkeä tuosta on maksaa' -ihmisiä?

Vierailija
10.04.2021 |

Joiden elämäntehtävä on saada kaikki ilmaiseksi vaikka se olisikin työlästä. Mistään ei haluta maksaa mitään ja muiden "tuhlailulle" pyöritellään päätä.

Kommentit (522)

Vierailija
21/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen rakensi talon. Mikään ei olisi saanut maksaa, koska kaikenlaista oli mahdollista löytää vähän käytettynä halvalla tai ilmaiseksi purkutalojen lavoilta.

Mm vessapöntöstä ei ole mitään järkeä maksaa mitään kun sellaisen saa ilmaiseksikin.

Asennetaan siis semmoinen taloon. Vesisäiliö vuotaa ”hieman” aina. Eri tavoilla rynkytyämällä vetimestä sen saa vähäksi aikaa loppumaan. Sitten alkaa lorina taas.

Vesi on nyt valunut n 40 vuotta. Olisiko kuitenkin kannattanut maksaa kunnollisesta wc-pöntöstä silloin aikoinaan summa x ja säästää jopa summa xxx veden valuttelussa?? Kas, siinäpä paha pähkinä!

Vierailija
22/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miehen, joka nuukuuttaan korjailee jopa vuosikymmenen vanhaa silitysrautaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini. Taivasteli sitä kuinka kallista on pesettää matto pesulassa, kun voisi itse pestä ilmaiseksi. Sillähän ei ole merkitystä, että hommaan kuluu useita tunteja ja pahimmassa tapauksessa koko matto voi olla pilalla..

Vierailija
24/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse, siis jätän ostamatta ja palvelut käyttämättä jos en koe rahan arvoiseksi. Automatkallekin otan mieluummin omat eväät kuin käyttäisin edes aakkosasemaa, maku ja tunnelma on parempi : )

Mutta en ikinä kysele kavereiden henkilökunta-alennusten perään, kerjää ilmaiseksi, enkä ehdottele tutuilta heidän työhönsä liittyviä palveluksia.

Vierailija
25/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ystävääni.

Vierailija
26/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä hammaslääkärillä käyminen on aiheuttanut myös kauhistelua. Mitä järkeä on maksaa niin paljon, kun voi mennä kunnalliselle halvemmalla?

Sitä järkeä, että voin itse valita hammaslääkärin, ei tarvitse odottaa kahta vuotta, että saan ajan, saan saman katon alta kaikki palvelut, jotka tarvitsen ja usein myös parempaa kohtelua.

Vierailija
27/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen rakensi talon. Mikään ei olisi saanut maksaa, koska kaikenlaista oli mahdollista löytää vähän käytettynä halvalla tai ilmaiseksi purkutalojen lavoilta.

Mm vessapöntöstä ei ole mitään järkeä maksaa mitään kun sellaisen saa ilmaiseksikin.

Asennetaan siis semmoinen taloon. Vesisäiliö vuotaa ”hieman” aina. Eri tavoilla rynkytyämällä vetimestä sen saa vähäksi aikaa loppumaan. Sitten alkaa lorina taas.

Vesi on nyt valunut n 40 vuotta. Olisiko kuitenkin kannattanut maksaa kunnollisesta wc-pöntöstä silloin aikoinaan summa x ja säästää jopa summa xxx veden valuttelussa?? Kas, siinäpä paha pähkinä!

Vesi ei tästä maasta lopu.

Vierailija
28/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin aikanaan varaosamyyjänä ja ainakin kerran viikossa tuli joku pappa(yleensä olivat siis vanhempia miehiä) kyselemään autoonsa jotain vähän arvokkaampaa osaa ja reaktio oli usein mallia "älä sa*tana, sehän on puolet koko auton arvosta ei se tollasta voi maksaa!". Jotenkin se vaan ei mennyt kaaliin, että sen varaosan hintaan ei mitenkään vaikuta se mikä sen osaa tarvitsevan auton arvo on. Yksi lähti kerran ovet paukkuen ja huusi, että pitää laittaa koko auto paaliin sitten! Oli siis minun vikani, että osa oli niin arvokas.

Vierailija
29/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän muutaman. Rasittava elämänkatsomus tosiaan.

Minä käyn töissä jotta saan rahaa jotta voin ostaa itselleni mieluisia tavaroita ja palveluita. En keksi yhtään syytä miksi olisi järkevää pyrkiä siihen ettei rahaa kulu ollenkaan.

Jos haluaa, että säästöönkin jää jotain? Kyllä mua ainakin lämmittää se, että säästöissä on kohta kuusinumeroinen summa. Kahviloissa ja kampaamoissa istumisesta en niin välitä..

Vierailija
30/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ihan liity tähän, mutta mun perheessä on kaksi ihmistä, joilla on ammatti, joiden palveluksia multa on pyydetty. Ja tietenkin ilmaiseksi.

Alkuun menin tähän ansaan ja pyysin läheisiäni auttamaan. Kun lopulta tajusin, että näistä ei seuraa kuin riitaa perheenjäsenten kesken, lopetin näiden avunpyyntöjen välittämisen. Nyt vaan sanon suoraan, että ei se jaksa tai ehdi, on muutenkin jo täystyöllistetty.

Jotkut eivät millään haluaisi maksaa jollekin ammatti-ihmiselle näiden tekemästä työstä. Itse en pyydä ilmaisia hiustenleikkuita, lääkereseptejä tai synttäreiden tarjoiluja.

Vierailija
31/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni mielestä on turha maksaa musiikista, elokuvista jne kun ne voi netistä ilmaiseksi katsoa/ladata. Mm. Netflix on hänestä ihan turha koska samat sarjat löytyy kyllä ilmaiseksikin jostakin jos tietää mistä hakea.

Vierailija
32/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useilla tuntemillani ihmisillä on joku asia mistä on tyhmää maksaa ja joku toinen, josta voi hyvin maksaa. Esimerkiksi tunnen erään, joka ei halua käyttää rahaa mihinkään vaatteisiin (kulkee kuluneissa ja jos jotain ostaa niin mahdollisimman halvalla), mutta ostaa uusinta elektroniikkaa ihan helposti, ja erään, joka pesee aina matot itse eikä halua maksaa pesulasta. Jotkut eivät haluaisi viedä autoa huoltoon vaan tekevät itse kaiken mitä voivat, itse maksan mielihyvin siitä että ammattilainen tekee eikä itse tarvitse opetella ja metsästellä varaosia. Yksi haluaa ostaa koiralleen aina parasta ruokaa ja käyttää siihen rahaa, mutta koiran muut tarvikkeet ovat mahdollisimman halpoja ja jos koira pitää pestä, odotetaan että sen voi tehdä kesällä mökillä ulkona, ettei tarvitse maksaa millekään trimmaajalle (oman kodin kylpyhuone on niin pieni että isoa koiraa on siellä vaikea pestä perusteellisesti).

Vierailija
33/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse.

Maksan sen minkä arvoista tavara tai palvelu on - tietenkin, mutta mistään ns lisäarvosta (merkki, kuuluisa myyjä, hittituote, design tms) en maksa

Esim merkkivaatteita ostan -70% alesta jos ostan. Nkä siis merkin takia koskaan.

Ravintoloissa käynti Suomessa on vähän hankalaa, en viitsi maksaa sikahintaa ruuasta minkä teen itse paremmin. Jos on joku ihan speciaali juttu voin maksaa.

Vierailija
34/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä itse.

Maksan sen minkä arvoista tavara tai palvelu on - tietenkin, mutta mistään ns lisäarvosta (merkki, kuuluisa myyjä, hittituote, design tms) en maksa

Esim merkkivaatteita ostan -70% alesta jos ostan. Nkä siis merkin takia koskaan.

Ravintoloissa käynti Suomessa on vähän hankalaa, en viitsi maksaa sikahintaa ruuasta minkä teen itse paremmin. Jos on joku ihan speciaali juttu voin maksaa.

Et arvosta sitä, että joku tekee ruoan sun puolesta, kantaa sen pöytään ja tiskaa tiskit?

Vierailija
35/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että on välillä tämänkaltainen ketju. Piristävää kaikkien niitten "jo yhdellä eurolla sijoittamalla voi tulla miljonääriksi" tai kaikkea mahdollista elämästä nauttimista paheksuvien nuukailijoiden seuraksi.

Tunnen näitä nuukia järkeviä ihmisiä, mutta yleensä en lähde heidän kanssaan mihinkään koska usein eivät edes ota omaa kukkaroa mukaansa.

Sitten siunaillaan ja kauhistellaan vieressä sitä kahvikupillista tai spontaania toriostosta.

Ostamani kahvit ja pullat kyllä kelpaavat.

36/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun monimiljonääri naapuri. 

Itseäni saan syttää mutta syötän häntä aika paljon omillani. Syystä että on vaikea tehdä yhden hengen ateria. 

Pääsiäiseksi sain karamelleja.Kun sanoin että en voi syödä koska on vanhoja, sain vastaukseksi että se on ajatus joka lasketaan!

Hän sai kilon tuoreita  toffeita minulta ja kukkia.  

Vierailija
37/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin usein pääni sisällä noin, en sano sitä ääneen. Teen itse, tykkään nikkaroida ja rakennella ja aikaakin on.

Ymmärrän kuitenkin erittäin hyvin, että jotkut maksavat samoista asioista. Ja kulutan itsekin vastaavaati tiettyihin asioihin, mille toiset varmaan pudistelevat päätään

Vierailija
38/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Itseni. Teen mielummin kaiken itse mitä vaan pystyy. M38

Vierailija
39/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen. Itseni. Teen mielummin kaiken itse mitä vaan pystyy. M38

Miksi?

Vierailija
40/522 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän muutaman. Rasittava elämänkatsomus tosiaan.

Minä käyn töissä jotta saan rahaa jotta voin ostaa itselleni mieluisia tavaroita ja palveluita. En keksi yhtään syytä miksi olisi järkevää pyrkiä siihen ettei rahaa kulu ollenkaan.

Jos haluaa, että säästöönkin jää jotain? Kyllä mua ainakin lämmittää se, että säästöissä on kohta kuusinumeroinen summa. Kahviloissa ja kampaamoissa istumisesta en niin välitä..

Kivempi kituuttaa koko elämä, jotta kuollessa on tilillä paljon rahaa? Raha on tarkoitettu kiertoon.