Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokotuspisteiden vartiointia tehostetaan Helsingissä – Astra Zenecan rokotteesta toistuvia välikohtauksia

Kommentit (189)

Vierailija
121/189 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole itse rokotteessa vaan ko. ikäryhmän maalittamisessa, että otetaan juuri eläkkeelle siiryneet kohteeksi terveydenhuollon toimesta.

Miksi ihmiset menee rokotepisteelle riehumaan rokotteesta? Rokote ei ole pakollinen! Ei ole pakko ottaa tiettyä rokotetta, jos ei halua. Ei tarvitse mennä mekkaloimaan, jos rokote ei kelpaa. Jos ei kelpaa, ei sitten ota. P

Vierailija
122/189 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

THL:n perustelut sille että Astraa voidaan pistää nimenomaan kapealle ikäryhmälle 65 - 69-vuotiaat ei kyllä kestä päivnvaloa. Onhan todettu, että veritulppariskiä ei voida liittää mihinkään ikään, sukupuoleen, tms, vaan se on kaikille yhtä suuri.

Miksi Astraa voidaan muka antaa turvallisesti juuri tuolle ikäryhmälle? Samaan aikaa 64-vuotiaalle ei ole turvallista antaa Astraa ja 70-vuotiaalle sen teho on niin alhainen että siitä ei ole mitään hyötyä.

Koska he ovat eläkkeellä, eli nk. tuottamattomia yksilöitä. Yhteiskunta säästää rahaa jos he kuolevat pois.

En lakkaa ihmettelemästä tätä suomalaisten naiiviutta. Käyttäkää viimeinkin niitä aivojanne.

Tuo tuottamattomuus on hyvä pointti: Yhteiskunta todella säästäisi, jos vaihtaisivat seurakuntaa. Tässä on päinvastoin todella käytetty aivoja.

Siinä on käytetty p i r u l l i s e n  nerokkaasti aivoja. Tarkoitin sitä, että ihmettelen ihmisten naiiviutta kun eivät näe tätä. Tiesin jo vuosi sitten mitä on edessä.

Nyt on aika viheltää peli poikki. Aloittakaa kapina ja lukekaa ihmisoikeudet vaikka lakikirjasta.

Ihmisarvo on jakamaton. Jos ei tehdä mitään, ollaan yhtä syyllisiä. Minä en karsi hiljaa vierestä ihmisten m u r h a a m i s t a.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/189 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmillista tässä on että ihmisten luottamus rokotteisiin laskee ja sitä kautta koronatilanteesta pääsy kestää pidempään. Harhaanjohtaminen on epäeettistä. Jos on luvattu antaa tiettyä rokotetta mutta rokotuspaikalla tarjotaankin toista. Tai että informaatiota annettavasta rokotteesta ei anneta.

Suomalaiset eivät ole rokotekriittisiä mutta kyllä yli 65 vuotiaat ovat lukeneet lehdistä AZ:n ongelmista.

Sopivat rajoitukset ja varovaisuus, niillä koronasta eroon päästään.

Nyt nämä rokotetut kuvittelee etteivät he koronaa levitä eivätkä koronaan sairastu, satoja rokotettuja on suomessakin sairastunut.

Vierailija
124/189 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän pointti on piikittää niitä mummoja, jotka on jo niin huonokuntoisia, ettei kestä edes rokotetta. 

Vierailija
125/189 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele että on tullut välikohtauksia. HUSin ajanvaraus kehotti varamaan ajan jotta sitten voi sen varjolla mennä rokotuspaikalle kysymään, että mitä rokotetta olisi saamassa. 

Jollei itse saa suutaan auki aikaa tilatessaan niin on täys tampio.Kyllä se kerrotaan kun kysyy.

Oma vika, jos ei ole kysynyt. 

Sukulaiseni kysyi. Hänelle sanottiin, että saa Pfizerin rokotteen. Kun meni rokotuspaikalle, tarjolla olikin vain AZn rokote. Sillä, mitä etukäteen oli luvattu, ei ollut mitään merkitystä.

Kirjailijan vaimo kuoli. Oli saanut Pfitzerin. Ehkä sinovac tai sputnik sopisi sukulaiselles paremmin.

Panu Rajalan vaimo ei kuollut Pfizeriin. Hän oli vakavasti sairas ja oli ollut tehohoidossa jo kesällä, ei koronan vaan pitkäaikaisen sairaudensa vuoksi.

Nyrkkeilylegenda Marvin Hagler ja baseballlegenda Hank Aron sen sijaan kyllä kuolivat rokotteeseen.

Vierailija
126/189 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi ettei kovin vaikeaa olisi laittaa kaupunkien rokotussivuille mitä rokotetta annetaan milloinkin. Välttyisi turhalta reissulta jos ei halua tarjolla olevaa ainetta.

Ainakin luki varaustiedoissa, että tarjolla tälle henkilölle vain AZ rokotetta, kun yritin sähköisessä varausjärjestelmässä iäkkäälle isovanhemmalle varata rokotusaikaa. Hän ei halunnut AZ:aa, joten aika jäi varaamatta.

Minusta on surullista, etteivät ikäihmiset uskalla ottaa Astra Zenecaa. Veritulppia ei ole havaittu iäkkäillä haittavaikutuksena, ja korona itsessään on heille vaarallinen. Itse ottaisin yhä Astran, vaikka olen 36-vuotias nainen ja kuulun ryhmään, joilla haitat ovat ilmenneet. Riski on niin pieni, että punnitsen koronan riskit suuremmiksi.

No, miksi ihmeessä niistä haitoista uutisoidaan, jos niitä ei ole? Juuri sinä aamuna oli kyseinen henkilö kuullut radiosta, että taas löytynyt uusia todisteita AZn haittavaikutuksista. Sitten kysytään, että otatko AZn rokotteen. No, ei uskalla vanhempi ihminen ottaa, kun uutsissa peloteltiin.

Olisivat sitten hiljaa, jos se on turvallinen rokote. Mutta nyt sysätään päätös, joka vaatisi lääketieteen ammattilaista, tavallisen vanhuksen harteille.

Sanoinko, ettei haittoja ole? On niitä. Mutta ne ovat ilmenneet nuorilla naisilla, ja heilläkin erittäin harvoin. Totta kai näistä on kerrottava. Ei haittoja saa salata. Surullista on vaan se, että vanhukset eivät välttämättä ymmärrä riskien kokoluokkaa ja jättävät rokotteen ottamatta, vaikka heidän ikäluokassaan haittoja ei ole ilmennyt.

Vanhuksia alettiin m u r h a a m a a n Pfizerin injektiolla. Siihen on kuollut jo kymmeniä ihmisiä Suomessa.

Pfizeriin on kuollut maailmalla kaiken ikäisiä, myös nuoria ja terveitä ihmisiä.

Nyt teidän on syytä sisäistää, että kyseessä ei ole tavallinen rokote, vaan testaamaton ihmisiin injektoitava vaarallinen aine. Kokeellista geneettistä muokkausta. Jotkut poistuivat maailmasta jo ensimmäisen piikin jälkeen.

Brasiliassa 4000 rokottamatonta poistuu maailmasta joka ikinen päivä. Tässä on tarjolla vain huonoja ja vähemmän huonoja vaihtoehtoja. Jotkut elävät vielä jossain menneessä koronattomassa ajassa kun tautia ei vielä tuvan ikkunasta näy

Ihmisillä on vielä uskonnonvapaus, joten saat uskoa noihin uutisiin.

Minä en usko niihin enää. Tämä kuvio on niin kirkas ja tajusin tämän heti, jo vuosi sitten. Kaikki on sujunut lähes täydellisesti tähän päivään saakka.

Vierailija
127/189 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole itse rokotteessa vaan ko. ikäryhmän maalittamisessa, että otetaan juuri eläkkeelle siiryneet kohteeksi terveydenhuollon toimesta.

Miksi ihmiset menee rokotepisteelle riehumaan rokotteesta? Rokote ei ole pakollinen! Ei ole pakko ottaa tiettyä rokotetta, jos ei halua. Ei tarvitse mennä mekkaloimaan, jos rokote ei kelpaa. Jos ei kelpaa, ei sitten ota. P

Ja rokottava hoitsu huutaa kuin palosireeni jos ete suostu piikkiä ottamaan, aikaa tilatessa pitää tietää myös mitä rokotetta käytetään, siinä vaiheessa voi ajan jättää tilaamatta.

Vierailija
128/189 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idea: Rokote voidaan myös ampua suihkuna. Esim. kieltäytyjille voisi jatkossa  ampua rokotteen etäältäkin  jos ei ole esittää rokotustodistetta. Ammunta ja rokotetodistus käteen. Voila!

Myös voisi jatkossa kouluttaa rokotekoiria, jotka haistaisivat  rokottamattomat.

Loppuisi vallaton meno.

Vierailija
129/189 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riski saada tulppa AstraZenacan rokotteesta on 1 ihminen 600 000 rokotettua kohti. Riski saada tulppa koronaan sairastumisen seurauksena on 1 ihminen 6 sairastunutta kohti.

Korona aiheuttaa veritulppia. Jos haluaa välttää tulppa kannattaa ottaa korona rokote. Mikä tahansa niistä. Itse sain AstraZenacan tammikuussa ja saan toisen annoksen ensi viikolla.

Minkä ikäinen olet? Annetaanko toinen annos AstraZenecaa? Onko siitä jo tietoa?

Vierailija
130/189 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAPPO SYYTTEET FORSSAN SAIRAALALLE kirjoitti:

FORSSAN SEUDULLA 3 KUOLEMAN TAPAUSTA JOISSA ILMEISESTI ROKOTE SYYNÄ. HALLITUS JOUTUU  OIKEUTEEN KUOLEMAN TUOTTAMUKSESTA ELLEI MURHISTA. YRITETÄÄN PEITELLÄ OMAISILTA

Eipä joudu, koska rokote on VAPAAEHTOINEN kaikille. Jokainen itse päättää! Eikä siitä pakollista tulekaan, ettei hallitus, terveydenhuolto tai rokottajat voi joutua vastuuseen seuraamuksista. Jokainen itse päättää, jokainen itse ottaa riskin. 

Vierailija
131/189 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää kohdella yhdenvertaisesti ja olla vaihtoehto vaikka itse ostettuna, sillä näkeehän tuon sokea Reetakin että pakkotestautetaan nyt tällä ikäryhmällä, eikä mikään instanssi korvaa jos sairastut. Epäoikeudenmukaisuutta ei tarvitse hyväksyä, koska suvaitsemalla se ei lopu.

Vierailija
132/189 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää kohdella yhdenvertaisesti ja olla vaihtoehto vaikka itse ostettuna, sillä näkeehän tuon sokea Reetakin että pakkotestautetaan nyt tällä ikäryhmällä, eikä mikään instanssi korvaa jos sairastut. Epäoikeudenmukaisuutta ei tarvitse hyväksyä, koska suvaitsemalla se ei lopu.

Ei se rokote ole kenellekään pakollinen. Ei mikään rokote. Ei ole. Eikö ihmiset ymmärrä. 

Vierailija
133/189 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole välttämättä itse rokotettava joka siellä riehuu vaan omainen. Rokotettavalle az olisi ihan ok, mutta siinä vieressä paikalle kyydin tarjonnut jälkeläinen kiljuu "mun äiti ei tuota myrkkyä ota!!!"

Vierailija
134/189 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani noin 73-vuotiaat (8 kpl) on rokotettu nyt viikon sisällä.

7 sai Pfizerin ja 1 AZ:n. (Eri paikkakunnilla)

Mihin nämä Astra Zenecat on tarkoitus edes käyttää, kun niitä on tulossa valtava määrä ja niitä voidaan antaa vain 65+ ikäisille, jotka kuitenkin nyt saavat näitä myös nuoremmille sopivia Pfizereitä ?! Kohtahan nämä boomerit on jo rokotettu Pfizereillä ja Astra Zenecat jäävät käyttämättä ja työikäiset jäävät kokonaan ilman tai saavat loppuvuodesta omansa.

Vierailija
135/189 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne työikäiset jotka haluaisi rokotteen heti, eivät sitä saa?

Lisäksi, viime vuonna esim Israelin pääministeri soitti heti lääketehtaalle ja heidän kansa on jo rokotettu.

Mitä teki Suomen kvintetti? Poseeraili eri asuissa. Nyt täytyy sanoa, että joku miesministeri olisi saanut Suomen kansan jo rokotutettua!!

Vierailija
136/189 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AZ-rokotteet jäävät kohta hyllyille homehtumaan. Seuraavaksi aletaan ihmisiä uhkailemaan jos eivät suostu sitä ottamaan.

Minä otan yhden, tosin erittäin vastentahtoisesti. Rokotusaika on varattu ensi viikolle enkä kilttinä miehenä kehtaa sitä perua. Eikä tämä elämä kaikilta osin mitään herkkua ole, veritulppa lienee helpompi vaihtoehto kuin vuosia hoivakodissa kidutettavana. Puolisentoista vuotta olisi vielä ollut työuraa jäljellä.

Vierailija
137/189 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä, mutta tuo lienee yksi yksittäistapaus ja muut ovat lähinnä vain purnanneet että miksi juuri meidän ikäluokalle tarjotaan vain tätä lopetuspiikkiä.

Vierailija
138/189 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne työikäiset jotka haluaisi rokotteen heti, eivät sitä saa?

Lisäksi, viime vuonna esim Israelin pääministeri soitti heti lääketehtaalle ja heidän kansa on jo rokotettu.

Mitä teki Suomen kvintetti? Poseeraili eri asuissa. Nyt täytyy sanoa, että joku miesministeri olisi saanut Suomen kansan jo rokotutettua!!

Luojan kiitos ettei Kokoomus ole ollut hallituksessa, vaan asialla ovat olleet useat naiset. Onneksi tämä t a p p pmeininki ei ole sujunut yhtä nopeasti kuin Israelissa.

Sorry, ei millään pahalla. Kauhistuin Orpon kannanotosta liittyen rokotepassiin.

Vierailija
139/189 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani noin 73-vuotiaat (8 kpl) on rokotettu nyt viikon sisällä.

7 sai Pfizerin ja 1 AZ:n. (Eri paikkakunnilla)

Mihin nämä Astra Zenecat on tarkoitus edes käyttää, kun niitä on tulossa valtava määrä ja niitä voidaan antaa vain 65+ ikäisille, jotka kuitenkin nyt saavat näitä myös nuoremmille sopivia Pfizereitä ?! Kohtahan nämä boomerit on jo rokotettu Pfizereillä ja Astra Zenecat jäävät käyttämättä ja työikäiset jäävät kokonaan ilman tai saavat loppuvuodesta omansa.

Yli seitsemänkymppisille ei anneta AZ-rokotetta, koska sen teho on iäkkäillä niin heikko. Näin yleisesti ottaen, mutta nyt täällä on muutama väittänyt että jollakin paikkakunnilla on myös ikäihmisille annettu AZ. HUS-alueella ainakin noin kuten kerroin.

Vierailija
140/189 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AZ-rokotteet jäävät kohta hyllyille homehtumaan. Seuraavaksi aletaan ihmisiä uhkailemaan jos eivät suostu sitä ottamaan.

Minä otan yhden, tosin erittäin vastentahtoisesti. Rokotusaika on varattu ensi viikolle enkä kilttinä miehenä kehtaa sitä perua. Eikä tämä elämä kaikilta osin mitään herkkua ole, veritulppa lienee helpompi vaihtoehto kuin vuosia hoivakodissa kidutettavana. Puolisentoista vuotta olisi vielä ollut työuraa jäljellä.

Kuulehan nyt sinä hyvä kiltti mies.

Ei ikinä pidä olla liian kiltti. Sulta viedään muuten kaikki. Sulta viedään lopulta myös henki jos suostut siihen.

Ota hyvä ihminen itsesuojeluvaisto käyttöön!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi